Seminar Antarabangsa Autisme 2014

Sunday, February 28, 2010

BERITA: Laporan polis terhadap penceramah sentuh kes liwat


SEGAMAT Feb 27hb - Sebuah laporan polis telah dibuat terhadap Shamsul Iskandar, Lee Boon Chye, dan Tian Chua yang telah menghina mahkamah (contempt of court) kerana menyentuh secara mendalam kes liwat Dato Seri Anwar Ibrahimn dalam satu cermah PKR di Sekijang Segamat.

Pengadu yang merupakan Naib Ketua Pemuda, Jamaluddin bin Rasip membuat laporan tersebut di balai polis Sekijang pada 3:45 petang.

Menurut Jamaluddin yang berada mendengar ceramah yang dianjurkan di sebuah rumah di Tahang Rimau tersebut semalam, penceramah-penceramah telah menuduh dakwaan terhadap Anwar sebagai konspirasi politik dan bukti DNA tidak boleh dipercayai.

Mereka turut mempersoalkan mahkamah yang tidak membuang kes ini. Pada pandangan Jamaluddin, ini adalah usaha untuk memperlekahkan kewibawaan Mahkamah dan mengenakan tekanan terhadap Mahkamah.

Mutakhir ini, Anwar telah mengunakan rangkaiannya diluar negara untuk mengenakan tekanan ke atas kerajaan untuk campurtangan dalam hal ehwal Mahkamah untuk membuang kes ini. Hingga kemaskini, 50 ahli Parlimen Australis, bekas calun Presiden Amerika, John Kerry dan bekas Perdana Menteri Kanada, Don Martin sudah menyuarakan tekanan terhadap Mahkamah.

Anwar masih ada permohonan di Mahkamah Persekutuan untuk membuang kes ini berdasarkan dua laporan hospital Pusrawi dan Kuala Lumpur yang dikatakan tidak menunjuk kesan fizikal. Kewujudan laporan Pusrawi dipersoalkan ekoran kenyataan Saiful dalam Mahkamah bahawa dia tidak diperiksa oleh Dr Osman doktor Pusrawi.

Jamaluddin membuat laporan polis tersebut bertujuan untuk meminta polis menyiasat dan seterusnya mengambil tindakan undang-undang terhadap penceramah.

Sementara itu, sumber-sumber yang dipercayai bahawa Anwar pun turut menghina Mahkamah dalam ucapannya di Jening, Sg Petani minggu lepas.

Anwar dikatakan telah menghabiskan masa sehingga 15 minit mempersoalkan keputusan dan tindakan Mahkamah yang dianggap boleh menghilangkan kepercayaan rakyat kepada kewibawaan Mahkamah.

Sesiapa yang ada bukti atau berada di ceramah tersebut atau ceramah-ceramah PKR lain dimana penceramah telah menghina Mahakamh atau menghasut untuk membencikan Mahakamh, sila buat laporan polis di balai terdekat.

15 comments:

  • Mctheory says:
    February 28, 2010 at 2:46:00 PM GMT+8

    Ubspin..

    gambo yang menarik! hehe

  • Mctheory says:
    February 28, 2010 at 2:57:00 PM GMT+8

    bro,

    gua ambil gamba lu k.

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 3:55:00 PM GMT+8

    syabas...jamaluddin bin rasip. anda berhak dapat tabik spring hari ni.

    kalau semua org2 umno mcm jamaluddin, tak lehh cari makan laaa nuar brahimmm... hehe

    joe

  • kembara putih says:
    February 28, 2010 at 3:56:00 PM GMT+8

    Polis pun patut menahan blogger unspinners ni juga.

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 4:04:00 PM GMT+8

    ni munafik orang lain komen tak boleh, unspin main macam ni, aku ada satu undi, tu aku tak akan sia-siakan. paham unspin lebih lama kao mainkan isu anwar ni, lebih benci orang terhadap kerajaan. dah paham, aku ucapkan ribuan trima kasih.
    tunggu pru 13..

  • ISAC says:
    February 28, 2010 at 4:05:00 PM GMT+8

    Kembara Putih ni pun patut kena tangkap...

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 4:22:00 PM GMT+8

    ye le nurul izzahh aka kembara putih. tak da anak yg nak kata bapak dia peliwat tegar. teruskan lah usaha ko tu.

    tapi ko jgn lupa. ko tu org islam. biasanya tuhan bayar cash. kalau ko tau kebenaran elok ko bgitau. kalau tak setuju diam aje.

    esok lusa turun ke keturunan ko baru ko nak sedar, atok dia dulu mamat gay, yg dipertahankan ko siang dan malam.

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 4:27:00 PM GMT+8

    Kembara Putih

    Sila buat laporan polis dan siarkan di mana2 blog. Kami pun nak buat laporan pasal orang gila lari dari wad gila.

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 4:30:00 PM GMT+8

    nuarr ingat kes dia sama mcm thn 98 dulu ke...hehehe

    bodoh betul nuar nie. dia ingat bila dia dah mohon bicara tertutup , semua akhbar dan tv tak boleh nak lapor kes dia nie.

    dan dia akan mudah manipulate dan hasut org2 kg mcm dulu2.

    tu semua dah dijangkakan akan dibuat oleh peguam2 half-pass-six anwar. dan lawyer2 dadah.

    nuarr lupa skrg ada blog dan facebook. dan umno tak akan bagi laluan mudah pada dia kali ini.

    dulu thn 98 dia diperlihatkan kebangkitan anak2 muda membela nuarr.

    2010 anak2 muda juga yg bangkit untuk kalahkan nuarr.

    org tua2 buat apa ya ...?? pelik2..

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 4:54:00 PM GMT+8

    Oi kembara putih, engkau dah lupa ke yang salah tetap salah, tapi blogger geng kamu yang paling jahat tabur fitnah sejak zaman Tun M lagi.

    Hidup kembara putih hanya makan gaji buter saja dan hanya pandai janji. Bila kena tuntut janji terus tolak kepada rakyat. Apa benda ni. Ingat rakyat bodoh ke dengan janji palsu. Engkau tu nasib baik jer Pilihanraya lepas sebab pilihanraya masa rakyat masih pening dengan pembohongan tapi sekarang rakyat dah sedar sebab golongan seperti kamu kuat membohongi rakyat. Gue undi kawasan kamu dan gue akan pastikan parti kamu bungkus kali ini.

    Engkau sorang saja nak pangkah Juburi dan yang lain majoriti tak nak, buat apa nak undi orang penipu dan pengkianat negara. Itu belum perintah dan kalau dah perintah Bank Negera pun kasi orang masuk dan tengok harta benda negara.

    Kembara Putih sangat kolot fikiran. Kan demokrasi, kalau geng kembara putih boleh buat laporan polis maka jangan ingat geng kita ini bodoh dan buta undang-undang.

  • bayan says:
    February 28, 2010 at 5:23:00 PM GMT+8

    Salam Bro,Pokoknya anu dah masuk pun dah muntah dan terjonket jonket.Kan Saiful dah bagi tahu kat mahkamah.
    Buktinya ada pada Bang Nuar.Anu tu jadi bahan bukti.Menlainkan Bang Nuar korbankan anunya masa hari raya korban tahun 2007.Masakan Bang Nuar hendak korban kan Anunya itu.
    Buktinya DAH MASUUUUUK........

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 8:39:00 PM GMT+8

    Sapa la agaknya cik adik yang bernama Kembara Putih tu? Kadang2 gua nampak dia ni 'is fighting a lonely war'...

    Tarik nafas panjang2, Kembara Putih. Mempersoalkan kewibawaan mahkamah SEBELUM mahkamah jatuhkan apa2 hukuman sepertimana yang dilakukan oleh penceramah2 pro-Anwar adalah suatu penghinaan kepada sistem perundangan yang termaktub dalam perlembagaan kita...; apalagi ianya diucapkan di hadapan khalayak umum.

    Aku mintak Kembara Putih kasi tahu sama itu Anwar; jangan lengah2kan proses pengadilan. Lawan ler dengan hujah yang benar di mahkamah, bukan dengan ceramah putarbelit di khalayak umum..

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 11:38:00 PM GMT+8

    weii..geli gilababi cam cifut sial gambar tu

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 11:42:00 PM GMT+8

    yg pegi kasi tunda lama lama tu pehal???@#$ kan si liwat tu da buat ceramah anti liwat satu msia...bagi si penjahanam ni satu hari ..mcm mcm bole brlaku beb..

  • Anonymous says:
    March 1, 2010 at 12:28:00 AM GMT+8

    Bro Unspinners,

    Cuba korang komen sikit cerita laman Spin Grand Master Bro Anwar Ibrahim.

    Penulis upahan dia tulis:

    "Selain negara berkenaan, Anwar turut mendapat sokongan jitu daripada negara Islam termasuk tokoh ulama paling terkemuka termasuk Ketua Ulama Sedunia, Sheikh Yusuf al-Qaradawi."

    Sokongan jitu negara Islam mana pulak agaknya?

    Bila masa pulak Yusuf al-Qaradawi jadi ketua Ulamak Sedunia? Macam Pope daaa..Sapa yang approve? Bukan Taik Guru Nik Aziz ke ketua Ulamak sedunia dengan fatwa2 sesat lagi menyesatkan?

fda

Link2Me WeLinkBk (254)