Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Friday, January 29, 2010

NEWS: Zaharain panggil LGE diktator, cauvinis dan komunis


AIDCNews

PULAU PINANG: Selepas Zulkifli Nordin dan Azan Ismail, Datuk Seri Zaharain Mohd Hashim, Ahli Parlimen PKR Bayan Baru, pula mengkritik kepincangan Pakatan Rakyat (PR) Pulau Pinang.

Semalam, Zaharain mengkritik keras Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang yang disifatnya sebagai pemimpin diktator, cauvinis dan berpemikiran komunis.

Malah bekas Pengerusi Perhubungan PKR Pulau Pinang itu turut menegaskan, pakatan pembangkang harus berhenti bertolak ansur dengan pemimpin dari Melaka yang didakwanya gagal melaksanakan janji-janji yang 'ditabur' semasa pilihan raya umum lalu.

Zahrain berkata, Lim menjadi bebanan kepada PR Pulau Pinang jika dibiarkan terus memerintah dengan gaya diktatornya.

"Lim tidak gemar dikritik. Beliau juga melabel mereka yang mengkritiknya sebagai ejen Barisan Nasional, malah rakan-rakan DAP juga tidak boleh membantah jika beliau membuat sesuatu keputusan," dakwanya seperti yang dilaporkan oleh mstar online.

Baca seterusnya sini dan mStar sini.
Mana pu*i*ak yang dok panggil The Unspinners sebagai rasis tiap kali kritik LGE??? Sila jilat kuku kaki kami sampai putih licin berkilat!!!

18 comments:

  • jon says:
    January 29, 2010 at 9:08:00 PM GMT+8

    em skrg kita tngok melayu2 bongok PR yang dok jilat sangat DAP kapir ni, sapa yang rasis betui2...

  • Anonymous says:
    January 29, 2010 at 10:21:00 PM GMT+8

    Jangan salam faham bro semua,

    Kami undi parti pembangkang dulu sebab nak sepak keluar Tun ZZzzz

    Next PRU13, insallah kami akan undi balik BN beramai ramai

    Pengundi insaf

  • Anonymous says:
    January 29, 2010 at 10:43:00 PM GMT+8

    teringat masa dia naik pengangkutan awam - konon konon prihatin terhadap nasib rakyat

    rupa rupanya mengamal taktik "managing people's perception"

    ini amalan merbahaya AWAS ...

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    Anonymous says:
    January 29, 2010 at 11:30:00 PM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • Anonymous says:
    January 29, 2010 at 11:37:00 PM GMT+8

    Losers make up stories so that they can have something to look forward to.

    Otherwise they just crumple up and die.

  • Anonymous says:
    January 29, 2010 at 11:56:00 PM GMT+8

    Isunya Zaharin panggil LGE diktator, cauvinis, komunis..pasal apa ada yg lari topik citer ttg Nizar pulak? Pada tahun 1980-an dulu pernah aku dgr pendedahan seseorang tentang hasrat kaum Cina menguasai Malaysia dalam tempoh tak silap...20-30 tahun lg. Ada strategi mereka atur. Alhamdulillah nampaknya cita-cita itu bakal tercapai tak lama lagi. Ini kerana umat Melayu Islam dah terbelah 3, kemudian hampir 3 juta org Melayu (65% dpd 4 juta yg lum daftar mengundi) tidak jadi pengundi sdgkan pengundi Cina kian bertambah. Biarpun mereka hanya 24% dpd populasi, tidak mustahil mereka menguasai negara spt mana Yahudi menguasai Amerika biarpun mrk hanya krg 10% populasi. Dan skrg ramai sungguh sikitol-sikitol Melayu yg turut akan menumbangkan kjaan majoriti Melayu skrg dan menggantikan dgn Cina.

  • Anonymous says:
    January 30, 2010 at 12:46:00 AM GMT+8

    Bangsa apa yang mengajar rasuah di Malaysia? Semua pemimpin dan pegawai kerajaan di sogoknya, hancur negara dibuatnya.

    Bangsa apa yg kontrol ekonomi lepas tu kemut tak nak kasi kat bangsa lain?

    Bangsa apa yang kaki kiasu, tak pandai beratur, dia aje nak dulu, tak kira kat jalanraya atau kat mana-mana?Muka tak tahu malu..ramai Melayu dah terikut.

    Bangsa apa yang asal jadik wang semua halal?, pelacuran ka, judi ka..semua boley

    Bangsa apa yang pandai tak boleh tumpang, sekolah pun nak asing-asing tapi cerita pasal perpaduan?

    Bangsa ini lah kalau kita tak berjaga-jaga akan meranapkan generasi kita yg akan datang.

    Tak dinafikan tamaddun mereka dah wujud beribu tahun, jadi luas pengalaman mereka untuk mencuri hati sesetengah dari kita yang kurang berfikir. Sesekali pandanglah ke Singapore .. jadikanlah tauladan.

    Kalau bangsa ni memerintah, saya sarankan tingkatkan lah ilmu masing2, merantau lah, negara ini bukan untuk kita lagi.

  • bigben4949 says:
    January 30, 2010 at 1:06:00 AM GMT+8

    Apa kata kita tukaq Malaysia balik kapada TANAH MELAYU. Baghu depa tau, tanah mana tinggi rendah...
    Pasai bangsa tu tak jujur dan lurus, Cuma rambut depa saja...

  • Anonymous says:
    January 30, 2010 at 1:31:00 AM GMT+8

    Bangsa rambut saja lurus, tapi mmg kaki putar belit.

    Yang bodohnya orang2 melayu yang masih mengadaikan maruah hanya untuk nak kuasa macam nizar bodoh , khalid pope, khalid gagap dll.

  • jamil says:
    January 30, 2010 at 4:46:00 AM GMT+8

    PADA ORANG PENANG... SATU SAJA SAYA NAK KATA " pangkah lagi' sekarang pakat2 rasa la

  • MadAi says:
    January 30, 2010 at 7:29:00 AM GMT+8

    @bigben4949

    Tanah ini masih lagi Tanah Melayu. Kita perlu tahu tanah ini adalah Persekutuan Tanah Melayu. Dalam Perlembagaan Persekutuan Perkara 1 (1): Persekutuan ini dinamai Malaysia dalam bahasa Melayu dan dalam bahasa Inggeris.
    Maknanya Persekutuan Tanah Melayu ini diberi nama Malaysia. Analogi mudah, seorang manusia diberi nama Ahmad.

    Malah, perlembagaan juga dipanggil Perlembagaan Persekutuan, bukan Perlembagaan Malaysia.

    Ramai tidak tahu tak kira Melayu Cina India. Tapi yang menyedihkan Melayu sendiri ada tak ngaku tanah ini milik MELAYU.

  • MadAi says:
    January 30, 2010 at 7:31:00 AM GMT+8

    Pembetulan

    Perlembagaan Persekutuan Perkara 1 (1): Persekutuan dinamai Malaysia dalam bahasa Melayu dan dalam bahasa Inggeris.

    perkataan "ini" tiada.

  • Anonymous says:
    January 30, 2010 at 10:45:00 AM GMT+8

    rasakan orang penang. pr punya penang(an). sokong lagi pr. seburuk-buruk BN, tak timbul perkara nak robohkan gerai, tutup periuk nasi bangsa melayu. sebaik-baik pr habis dah gerai bangsa melayu ditutup dan dirobohkan. gerai cina makin melambak adalah. jadi kita berubah. next pilihan raya, kita pilih yang buruk tapi bagus untuk kita. dari yang baik tapi menghancurkan kita. tepuk dada tanya hati.

    shah, johor

  • jon says:
    January 30, 2010 at 11:17:00 AM GMT+8

    to shah,
    aku pun orang penang island gak.. ya mmg aku akui bnyk melayu penang ms pru12 tu undi parti kapir ni atas dakyah2 PAS ngan PKR, tp jgn lupa bkn semua orang penang undi PR ni..
    UMNO penang sendiri pun bermasalah dari segi pentadbiran ngan pengurusan di sana,snang cerita UMNO pnang mcm taik, malah UMNO pusat pun langsung tak endahkan rungutan2 ahli2 UMNO biasa..umpama ahli2 biasa ni mcm sampah masyarakat je UMNO pusat layan.. ini lah pengajaranya untuk UMNO pusat yang beranggapan mmg orang melayu pnang setia setia kat UMNO.. kami tak nak pikir pasal politik terlalu bnyak, apa yang kami nak untuk bantu survival orang2 melayu di sana, bkn nk mnta sedekah tapi kami hanya bimbingan dari segi kewangan ngan moral saja untuk struggle..susah sangat ka UMNO woi!!
    kami sendiri dah di anak tirikan oleh UMNO bermula dari zaman TUN mahathir yang tak amik peduli langsung pasal survival orang2 melayu di sana(padahal bapak dia pun orang pnang jgak)kepada kaki2 ampu pemimpin UMNO yang ada di pnang pk kan lah lu orang pnya pasal la ramai orang pnang tak undi BN..dan atas kesempatan ini DAP kapir laknat ni amik pluang untuk satu anak tangga lagi iaitu untuk mengcekam pnang secara total, jadi DAP kapir ni dah standby jadual ngan skrip yang bagus untuk ULAMAK2 pukimak PAS untuk berbohong dengan angkuhnya..
    wajar ka kita menilai untuk menyalah kan orang2 mlayu pnang bersalah seluruhnya, ia cuma kesilapan yang tak dapat di elakkan di sebabkan sentimen emosi yang di wujudkan oleh orang2 BN ngan PR..semua ini sudah memasuki pringkat kedua agenda DAP kapir ni. beringat melayu2 ku..bkn takat pnang saja babi kapir DAP ni nak rampas malah keseluruhannya malaysia ni diaorang nk tackle,
    sedar melayu2 woi terutama melayu dalam PR yang bongok...sedar la agenda diaorang nk hancurkan kita semua sudah semakin hampir!!!

  • s.nizam says:
    January 30, 2010 at 11:42:00 AM GMT+8

    pendatang haram warga CHINA semakin ramai di malaysia...tidakkah kita risau?

  • amieiezam says:
    January 30, 2010 at 1:11:00 PM GMT+8

    jon,

    takkan tak bantu dari segi kewangan dah label anak tiri...salah kot... apapun terpaksalah jon dan kawan2 tak kiralah sokong PR or BN bersabar. kita harus sedar tiap apa tindakan kita diatas kertas undi bersifat sementara tetapi amik masa 4-5 tahun...so istiqamah...jangan nak salahkan sesiapa lagi..sememangnya benar hanya UMNO yang menjaga keistimewaan orang melayu...toksah percaya la sama rata sama rasa

  • cekodokmasin says:
    January 30, 2010 at 5:58:00 PM GMT+8

    Aku sokong bigben4949. Tukarkan balik Malaysia kepada Tanah Melayu, Bahasa Malaysia di sekolah kepada Bahasa Melayu, hidupkan semula roh Jawi.
    Aku hanya ketawa terbahak2 buat rakyat P.Pinang, Selangor, Kelantan dan Perak yang mengeluh di bawah pemerintahan Pakatan Rasuah (PR). Itulah, masa mengundi tak guna otak sendiri, guna otak lembu atau b*** agaknya...

  • Anonymous says:
    January 30, 2010 at 8:44:00 PM GMT+8

    Terperanjat betul bila Zahrain kata 1/3 dari ucapan org DAP tu dalam bahasa Cina. Sungguh tak ada etika berucap, membiarkan orang melayu ternganga tak faham, dan buang masa diaorang aje. Kalau tak disebabkan Zahrain ni, kita di luar ni tak tahu apa yg terjadi. Kenapa Melayu lain senyap aje? Pelik bin ajaib. Sampai begitu sekali tahap "hormat" nya pada DAP. Terima kasih Zahrain kerana memberitahu kami yang tak tahu ni.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)