Sunday, January 31, 2010

NEWS: Zaharain belasah Anwar pula

Untuk gambar lain muka Anwar tengah ghairah, sila ke sini

Anwar ghairah mahu jadi PM

GEORGETOWN - Selepas kurang 24 jam mengkiritik secara terbuka pentadbiran Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, Ahli Jawatankuasa Biro Politik Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim menjadikan ’bossnya’, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai sasaran kedua.

Melalui temubual secara eksklusif bersama Sinar Harian semalam, Zahrain secara terbuka membidas tindakan Penasihat PKR itu yang didakwanya terlalu ghairah mengejar jawatan Perdana Menteri sehingga sanggup mengorbankan prinsip perjuangan parti untuk berkompromi dengan tekanan pemimpin DAP.

"Perjuangan PKR kini sudah melencong daripada matlamat asal. Dulu dia (Anwar) kata nak buat reformasi dalam pelbagai bidang untuk kebaikan rakyat dan negara tetapi sekarang sudah jadi lain," kata bekas Pengerusi PKR Pulau Pinang itu.

Zahrain yang juga Ahli Parlimen Bayan Baru berkata, beliau bimbang sikap Anwar yang terlalu berkompromi dengan pemimpin DAP untuk memenuhi cita-citanya menjadi Perdana Menteri menyebabkan rak-yat hilang kepercayaan kepada PKR.

"Ini yang membimbangkan saya sebenarnya. Kita tidak boleh berkompromi dengan mengorbankan prinsip perjuangan untuk memenuhi agenda lain. Kita perlu kembali kepada matlamat asal dan Anwar tidak boleh ketepikan pandangan rakan-rakan yang sudah lama mendokong perjuangan PKR selama ini," katanya.

Baca seterusnya di Sinar Harian sini

9 comments:

  • Anonymous says:
    January 31, 2010 at 3:03:00 PM GMT+8

    PKR nak membuat pembaharuan? pembaharuan kepala hotak depa...

  • Anonymous says:
    January 31, 2010 at 3:29:00 PM GMT+8

    Kamu semua yang dalam PKR tak sedar2 lagi ke?

    Anwar menggunakan kamu untuk dapatkan kuasa dan menjadikan dirinya PM.

    Anwar persetankan perjuangan PKR, Islam dan orang melayu. Akhirnya menang sorak kampung tergadai

    mantan penyokong PKR

  • MctHeory says:
    January 31, 2010 at 4:00:00 PM GMT+8

    Nak tahu cite Anwar dengan yahudi! masuk sini kedahkekl.blogspot.com

  • amieiezam says:
    January 31, 2010 at 4:04:00 PM GMT+8

    baru tahu?

    hehehhehe

  • andakmaon says:
    January 31, 2010 at 4:20:00 PM GMT+8

    Mereka semuanya tau lama dah tapi buat-buat tak tahu . Org macam Zaharin ni kalu tak masuk PKR dulu agak-agak dapat ke jadi ahli parlimen ? Tan Sri Khalid Ibrahim yang kalah jawatan Ketua UMNO di Kuala Selangor , kalu tak junjung bontot Anwar dapat ke jadi MB Selangor ?
    Kita kene ingat ramai Ex UMNO dalam PKR sekarang ini tergolong dari 'sampah' yang terhutang budi kpd Anwar

  • Anonymous says:
    January 31, 2010 at 5:44:00 PM GMT+8

    Sedarlah orang2 PKR, anda bersengkongkol dgn seorang peliwat tegar yg tak reti2 nak bertaubat. Parti bermata Dajjal yg sanggup mempersundalkan agama, bangsa dan negara. Sedarlah dan bertaubat, bsengkongkol dgn Pemimpin yg bermata Dajjal, berhati Yahudi yg selalu giankan lobang jubor, lobang taik, lobang najis, yg ditaja oleh Yahudi keparat. Matlamat beliau adalah satu untuk menjadi PM dgn apa cara sekali walaupun harus mempersundalkan prinsip dan harga diri. Beliau adalah pokemon dan bangsat dan keparat punya species yg hanya tahu liwat ada sesaiapa dan apa saja. Sedarlah dna bertaubatlah sebelum ajal anda tiba, takut2 anda tak sempat. Nauzibillah. Selamatkanlan anak2 bangsa dari menjadi mangsa liwat. Selamatkanlah agama Allah, bangsa dan tanah bumi Melayu dari dajjal, peliwat Yahudi dan Komunis biaDAP.

  • man dego says:
    January 31, 2010 at 6:10:00 PM GMT+8

    Harap mu, Zaharain.. keluar dp PKR kemudian mu ajal Ibrahim Ali form persatuan AP dan DUN bebas. Mu ajak Si Zul kulim, Tengku Razaleigh, 2 DUN melayu perak join sekali. Jangan sesekali mu ajak Si Khalid PAS selangao itu.
    Mungkin next PR bebas akan mendapat undi pengundi sebab la ni melayu tiada parti yg mewakilinya. Umno dah jadi parti yg kuat memperjuangkan orang India walaupun tiada seorang pun ahli keturunan india. PKR pun dok ikut pongkok DAP.UMNO eloklah tukar kpd UMINO.

  • Rahman,Ahchong,Muniandy says:
    January 31, 2010 at 7:30:00 PM GMT+8

    Dalam bab ini sudah pastinya penyokong2 UMNO advance dalam memilih yg mana permata dan yg mana plastik.Umat UMNO adalah golongan bijak pandai dalam Malaysia.Melayu akan merempat tanpa UMNO.Masih tak caya lagi????

  • Anonymous says:
    January 31, 2010 at 7:38:00 PM GMT+8

    sekarang aku dah percaya. dulu aku gelakk....

    survival utk dapatkan kuasa tu melalui jalan yg perit dan berliku.

    nak bina makan berpuluh tahun tapi nak runtuhkan cuma perlukan sebatang mancis saja.


    joe

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)