Friday, January 29, 2010

NEWS: Seperti biasa, Anwar cuba tangguh tapi ...


Anwar Mohon Tangguh Perbicaraan Kes Liwat

KUALA LUMPUR, 28 Jan (Bernama) -- Datuk Seri Anwar Ibrahim Khamis memfailkan permohonan bagi menangguhkan prosiding perbicaraan kes liwatnya yang dijadualkan Selasa ini.

Peguamnya S.N.Nair memberitahu pemberita bahawa beliau memfailkan permohonan itu di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini, pagi ini.

Nair berkata mahkamah telah menetapkan Selasa ini bagi mendengar permohonana itu di hadapan Hakim Mohamad Zabidin Mohd Diah.

Sama ada perbicaraan itu diteruskan atau sebaliknya, ia bergantung kepada keputusan hakim.

Katanya perbicaraan itu perlu ditangguhkan sementara menunggu rayuan Anwar berhubung penolakan Mahkamah Tinggi terhadap permohonannya bagi membatalkan tuduhan liwat terhadapnya.

Anwar memfailkan notis rayuan terhadap perintah itu pada 10 Dis, 2009. Mahkamah Rayuan masih belum menetapkan tarikh bagi mendengar rayuan itu.

Baca seterusnya sini
Adakah seperti biasa, Mahkamah asik melayan lagi pengkhianat yang meliwat ini?

TERBARU:

Anwar evidence bid shot down

By Syed Jaymal Zahiid, Malaysian Insiders

PUTRAJAYA, Jan 29 — Datuk Seri Anwar Ibrahim’s defence for his Sodomy II trial was dealt a blow today, when the Federal Court rejected his bid to obtain further evidence from the prosecution.

The court said Anwar’s appeal was not in accordance with Section 51 of the Criminal Procedure Code (CPC) and that the defence’s reasoning to compel extra evidence for early preparation was legally flawed.

The panel of three judges also said that Section 51 (A) of the CPC provides the court with discretionary powers to allow or disallow the prosecution from supplying the defence with evidence.
Hehehe ... bicaralah Anwar. Sekarang tinggal permainan di Mahkamah Syariah. Zul Nordin peguamnya macam mana?

8 comments:

  • Anonymous says:
    January 29, 2010 at 12:16:00 PM GMT+8

    Yes...TANGGUH lagi!!!

    Hidup ANUWAR!!!!!

  • Anak Lenggong says:
    January 29, 2010 at 12:30:00 PM GMT+8

    Selagi ada talian hayat yang boleh digunakan dia akan gunakan sepenuh nya..ngape la orang yang dituduh ni dibagi muka sangat oleh mahkamah...dulu takde pun kes cam ni yang dituduh minta tangguh perbicaraan...dan apa kah yang ditakutkan sangat pada si seful tu..kalau dia tak lakukan...

  • Anonymous says:
    January 29, 2010 at 1:17:00 PM GMT+8

    dah sah la....nampak sangat..takut kerana salah..

  • kentang says:
    January 29, 2010 at 1:20:00 PM GMT+8

    yessss.....anuwar memang juburi ...
    dasar pondan ..penakut la tu

  • KYbasah says:
    January 29, 2010 at 1:31:00 PM GMT+8

    dia kat bekas TPM ...YB lagi..tu yang dia naik lemak sangat..kalau org awam yang ada kes meliwat macam aljuburi ni ... tak yah tunggu 2 tahun nak bicara ... 2 bulan dah kena liwat dalam lokap ... tak yah nka sibuk2 DNA la ..kondom la ..airmani dalam jubo la .....

  • Hang Sebat says:
    January 29, 2010 at 2:44:00 PM GMT+8

    Dimana ketelusan sistem mahkamah Malaysia yang sentiasa melayan permintaan untuk melengahkan kes Anwar walaupun nampak sangat beliau cuba mengelak daripada dibicarakan?

    Mungkin dia akan meminta penangguhan perbicaraannya sehingga PRU 13 kot? Mungkin dia konfiden dia akan jadi PM , lepas itu arah Peguam Negara gugur kes .

  • Anonymous says:
    January 29, 2010 at 3:21:00 PM GMT+8

    Takut kerana salah? salah tu....

    TANGGUH kerana salah!

  • Anonymous says:
    January 29, 2010 at 4:50:00 PM GMT+8

    gila babas!! CILAKO! CILAKO! CILAKO!... kes sejak 28jun 2008, pastu dah 15 kali ANUwar bagi alasan tangguh punya tangguh punya tangguh... rupa2nya dah setahun 5 bulan!!!! asyik nangguh jee!!...
    mintak mahkamah bagi masa nak carik bukti tak salah... padahal nak pusing melaysia bg tau dia tak liwat!, suruh carik 4 orang saksi yg tengok dia tengah masukkan kote dalam ponggong la.. gila ke apa! nak suruh laki tengok orang gay buat homosekxual! nak suruh muntah ke!!!..
    suruh buat sumpah laknak 5 minit pon taknak!! takut disambar petir dan ditelan bumi!...
    bininya pulak tunggul ke apa! cakap je pandai! tapi bodoh kayu... suruh la suami cepat2 naik court bersihkan diri kalo tak salah... tak pon suruh si ANUwar buat sumpah laknat dulu utk bersihkan nama..... tah2 si jijah pon dah kena sondol dari belakang!!... harkh!!!! puith!

    ** dah setahun 5 bulan asyik kuar berita/paper kes liwat nih!! naik bosan aku! kalo kes ni abis awal boleh la gantikan dng cerita bernas & berilmu, baik utk rakyat malaysia..

    -iceberg-

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)