Visitors

Sunday, January 31, 2010

NEWS: Laungan "Hidup Melayu!" bergema di pelancaran PERKASA Selangor


Jasamu Tetap Di Kenang














Pahlawan Melayu


Hidup Melayu


Presiden PERKASA
Dato Paduka Ibrahim Ali


Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani
Datuk Noh Bin Haji Omar





Ribuan Rakyat Yang Hadir





Seni Silat Mempertahankan Diri
Anak Buah Mahaguru Omar Din

Perasmian PERKASA Selangor yang berlangsung hari ini 30hb Jan 2010 yang bertempat Dewan Keramat AU5 Ampang Selangor. Perasmian PERKASA Selangor ini telah di rasmikan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad Mantan Perdana Menteri Malaysia.

Lebih kurang 3000 Rakyat yang hadir bagi mengikuti Perasmian PERKASA Selangor ini yang menunjukkan bahawa Melayu Semakin kuat untuk bersatu dalam mempertahankan Hak Kita yang sudah Termaktub dalam Perlembagaan.

Hak Keistimewaan Melayu nampaknya semakin hari semakin di kikis oleh mereka yang berkepentingan politik ini sehinggakan lupa Islam sebagai junjungan dan juga Melayu dan Bumiputera sebagai HAK di dalam Tanah Air ini.

Hidup Melayu
Hidup Melayu
Hidup Melayu

Pertahankan Hak Kita
Jangan Sampai Tergadai
Segala Yang Kita Miliki.

Psssttt...Meremang bulu Roma bila dengar ucapan YB Dato Paduka Ibrahim Ali

Laporan Papagomo

Baca laporan Utusan Malaysia sini. Malaysian Insiders sini.

18 comments:

  • Umat Muhammad says:
    January 31, 2010 at 12:51:00 PM GMT+8

    rasanya Nabi (saw) tak pernah mendorong umatnya menjadi racist, Islam bukan semuanya Melayu dan Melayu bukan semuanya Islam

  • Anonymous says:
    January 31, 2010 at 1:08:00 PM GMT+8

    melayu bukan semuanya islam?

    ummah muhammad kamu sudah di indoktrinasikan oleh dap dan pkr yang sesat.

    dap, hindraf dan dong zong tak rasis ke?

    kalau kamu kata tidak, kamu buta sejarah dan jiwa yg kosong.

    pas juga pernah kutuk umno berkerjasama dgb mca dan mic?

    tak rasis?

  • Ipoh Marley says:
    January 31, 2010 at 2:11:00 PM GMT+8

    KLU MELAYU ITU MAKNANYA ISLAM LA DI MALAYSIA..
    BILA DAH BANGSA LAIN BERKUASA BUKAN SAHAJA MELAYU DITINDAS ISLAM PUN AKAN DIPIJAK..
    KLU TIDAK BANGSA MELAYU DIPERJUANGKAN SIAPA LAGI YANG NK PERJUANGKAN ISLAM..
    JGN JADI BEBAL MCM NIK AJIS!!JGN JD DAJJAL MCM ANWAR!!

  • Anonymous says:
    January 31, 2010 at 2:13:00 PM GMT+8

    DAP lagi giler punya rasis..oiii..

    -dd

  • Anonymous says:
    January 31, 2010 at 2:14:00 PM GMT+8

    suruh cina tutup skolah aliran cina tu baru bleh sembang resis ke tidak??

  • Anonymous says:
    January 31, 2010 at 3:16:00 PM GMT+8

    Saya mencadangkan...

    1. Wujudkan sesawang portal untuk memudah kan orang melayu menjadi ahli.

    2. Jangan jadikan PERKASA parti politik. Nanti undi melayu akan berpecah lagi.

    3. PERKASA akan lebih berkesan kalau jadi NGO mendesak parti2 politik yang ada pertahankan hak melayu

    4. Wujudkan sesawang PERKASA agar memudahkan PERKASA menyampaikan berita semasa dan mendapat 'feed back' dari melayu

    5. Jadi kan sultan2 di setiap negeri sebagai penaung PERKASA


    ..blogger yang lain tolong sambung...

  • bzz says:
    January 31, 2010 at 3:54:00 PM GMT+8

    takde video ke bro?

  • Anonymous says:
    January 31, 2010 at 4:23:00 PM GMT+8

    Ya, saya rasa sudah tiba masa kita bangun dan mempertahankan HAK kita dibumi ini..

    Umpamanya, 30% tidak mencukupi.. percent perlu ditingkatkan.. kalau tidak mampu, lebih banyak pertolongan perlu diberi supaya MAMPU...

    Sayang, Tanah Air dan bumi yang begitu indah ini, penuh dengan budaya dan adat asli... pelan pelan cuba dinodai dengan apa serba yang dibawa bersama mereka yang datang kesini..

    Jangan sekali biar melarat tanpa sekatan..umpamanya.. cadangan membuang "Bangsa" dalam dokumen2 penting...

    Are they trying to "hitch a ride", untuk kepentingan diri mereka sendiri?

    Bota

  • Anonymous says:
    January 31, 2010 at 4:50:00 PM GMT+8

    AKU SETUJU CADANGAN ANON January 31, 2010 3:16:00 PM.

  • Anonymous says:
    January 31, 2010 at 7:05:00 PM GMT+8

    NAPK..KO JANGAN DOK MENYIBUK ..KO JAGA BONTOT KO LA..KO BKN ORG MELAYU....

  • Anonymous says:
    January 31, 2010 at 7:50:00 PM GMT+8

    hensem kan tun mahadir, ....

    1- kita ubah perkongsian kuasa yg dulu, kalau DEB cuma mintak 30%, skrg kita mintak 70%.

    2- setiap perniagaan yg akan ditubuhkan oleh bangsa lain mesti ada 30% rakan kongsi melayu.

    3- perniagaan mesti halal dan melalui proses ketat jakim.

    4- kemasukan besar2an modal melayu ke bisnis peruncitan yg di monopoli oleh bangsa2 lain.

    5- dewan perniagaan cina mesti ada 30% wakil org2 melayu.

    6- semua signboard perniagaan mesti tulis tulisan jawi/BM.

    7- setiap rantaian/rangkaian bisnes mesti di daftarkan di kementerian perdagangan.

    baru dasat mcm tuu....bro.

  • Glory says:
    January 31, 2010 at 8:08:00 PM GMT+8

    Cukup2 laa puak2 TAKSUB.. asyik2.. ISLAM semuanya bukan melayu...

    sekarang nie dari konteks MALAYSIA..

    kau nak perjuangankan AGAMA tapi yg dah komfem2 ISLAM iaitu MELAYU pon kau tak dapat nak SATUKAN.. ini kan nak satukan ISLAM...

    kalau MELAYU kuat dan bersatu.. orang2 luar akan pandang sebagai apa agak2 kamu??

    melayu yang bersatu dan kuat..
    atau
    ISLAM yang bersatu dan kuat...

    pandai2 la tanya org2 luar iaitu bukan org malaysia...

    nanti kau faham la apa maksud sebenar perjuangan MELAYU...

    dan jangan lupa kaji.. sebab apa.. TUHAN jadikan banyak2 jenis org dan bangsa.. kaji dari semua sudut..

  • Anonymous says:
    January 31, 2010 at 8:33:00 PM GMT+8

    Kesedaran orang Melayu secara keseluruhan masih berada di tahap rendah bila bercakap hak mereka. Melayu selama ini hidup selesa dan hidup mereka tidak pernah tercabar pasal di manjakan kerajaan. Apa akan jadi jika mereka tidak lagi dibantu kerajaan untuk bangun berlari sama-sama dengan kaum yang lain.

    Yang ada pada Melayu pada hari ini hanyalah kuasa politik sahaja, berbangga dengan secebis kuasa yang akan ranap pada bila-bila masa akibat perpecahan. Yang penting orang Melayu perlu menghadapi realiti hidup pada hari ini. Kita tenya tanya diri kita sendiri adakah kita mampu bersaing dengan bukan Melayu? Adakah kita berjaya berniaga tanpa bantuan Kerajaan?. Adakah anak Melayu mampu menjejak ke Universiti tanpa bantuan kerajaan.

    Apa yang di perkatakan oleh Tun M dan Ibrahim Ali dalam ucapan itu memang benar belaka. Kita perlu bangun dan bangun dari tidor. Jangan sampai kita di sepak ke laut baru bangkit. Anwar dan Pas telah berjaya memecah belahkan orang Melayu tetapi kaum lain yang untung dalam pilihanraya lepas.

    Cuma saya nak sarankan kepada pemimpin UMNO iaitu kena ikhlas memperjuangkan nasib Melayu dan agama islam. Pemimpin UMNO janganlah mudah lupa diri dan bersikap sombong seolah-soalah parti mereka akan berkuasa selamanya. Pengundi yang menentukan Kerajaan. Pengundi Melayu sayang kepada UMNO tetapi mereka menyampah melihat pemimpin UMNO yang lupa daratan. Bukan semua pengundi boleh dibeli dengan wang ringgit. Masuk kawasan dan tagih undi masa pilihanraya. Sikap seperti ini perlu di hentikan. Buat pendekatan baru dan lebih berkesan. Pendekatan yang diamalkan sekarang adalah pendekatan zaman batu.

    Anwar Ibrahim adalah punca perosak kepada perpaduan Melayu, berjubah, berjanggut, khutbah tetapi tidak lekang dari menabur fitnah sana sini. Dia fitnah orang boleh tapi bila kena serang terus sama. Maknanya Anwar tidak berani menghadapi kebenaran.

    Kenapa Anwar Ibrahim mesti kaitkan kes liwat dan Saiful dengan kerajaan. Dakwa konon satu lagi konspirasi. Bagaimana pula dengan hak Saiful.

  • Anonymous says:
    January 31, 2010 at 9:38:00 PM GMT+8

    Unspinners..

    Good job..continue..dont scare..
    ps bole poskan ucapan Dato Ibrahim Ali..Maceh

  • amirhamzah64/ 64أمير حمزه says:
    January 31, 2010 at 10:17:00 PM GMT+8

    Tahniah PERKASA Selangor! Selangor memang tumpuan dan target PERKASA. Selamatkan negeri terkaya di Malaysia ini.

  • Anonymous says:
    January 31, 2010 at 11:30:00 PM GMT+8

    Kita mesti hapuskan merit kemasukan ke IPTA,tambahkan kouta pelajar melayu dan biasiswa.Itukan hak kita,kenapa nak dikurangkan.Kalau depa nak merit,merit sesama depa.melayu merit sesama melayu,baru adil.Jgn hanya nak sokongan mereka,habis hak kita dikorban.PENGORBANAN YANG MEMBAWA KEHANCURAN...mak enon jb

  • Anonymous says:
    February 1, 2010 at 12:24:00 AM GMT+8

    mcm tun cerita dulu, didunia ni cuma ada 2 bangsa je yg islam diassociate dgn bangsa.

    maldives dan melayu.

    makna kata kalau pergi ke maldives kalau dia org maldive maka dia org islam, ...hebat, cukup hebat, kalau satu bangsa disatukan dengan agama.

    cerita keagongan empayar2 islam terdahulu pun biasa diassociatekan dengan bangsa, kerajaan uthmaniah, empayar ottoman dengan bangsa turki, empayar parsi dgn bangsa iran, dll.

    tapi di malaysia ni selagi ada PAS yg perjuangkan islam , aku gerenti 100% agama islam tidak akan di daulatkan, sbb PAS menggunakan islam hanya untuk dapatkan undi.

    dah 50thn, dan dah banyak contoh perjuangan PAS yg kita boleh sama2 menilai. mereka hanya perjuangkan undi dan perut.

    kacau, bakar, pecah belah, memberontak dan merajuk menjadi amalan peminpin2 PAS.

    modus operandi mengkafir, mengata, mencaci, fitnah, beradu domba, dan mempermainkan ayat suci al-quran.

    50thn kamu hanya merugikan kaum melayu saja.

    membina itu jauh lebih mulia dari meruntuhkan.

    hj. kadir

  • Naz says:
    February 1, 2010 at 9:53:00 AM GMT+8

    Bertapa kuatnya agama org Melayu bilamana mengaitkan bangsanya dgn Agama Islam...Sebut Melayu mesti Islam, kalau yg kata org Melayu x ISlam, org itu sgt lemah agamanya....Bangsa2 lain mana ada kaitkan bangsanya dgn agama....kecuali Maldiv.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)