Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Thursday, January 28, 2010

MYSTERY: PKR cuba halang pelancaran Perkasa di Selangor?


Perkasa yang sudah dilancarkan di seluruh negara akan melancarkan Perkasa negeri yang terakhir di Selangor pada hari Sabtu, 30hb ini.

Kami dengar ada usaha dari pihak PKR untuk menghalang penggunaan dewan orang ramai AU5. Tinggal beberapa hari langsung, mereka mengarahkan pihak tempatan yang menjaga dewan supaya membatalkan booking oleh Perkasa Selangor.

Nasib baik, Perkasa Selangor sudah habis bayar sewa dewan. Mereka tidak ada asas untuk batalkan. Perkasa pun adalah Pertubuhan yang sah dari sisi undang2.

Oleh itu, terbatal niat jahat PKR nak kacau Perkasa. Ini mesti si Zuraidah Ampang, gedebe dan hati busuk. Teringat dia menjerit, "Don't touch me! Don't touch me!" semasa di Ipoh. Kini dia maki MAIS.

Kalau tidak Zuraida, batu api mesti si Azmin tiga serangkai. Kalau Khalid Ibrahim ada disebaliknya pun tak hairan.

Dulu dia orang komplen tuduh UMNO dan BN halang penggunaan Dewan Orang Ramai, kini mereka sendiri lakukan. Nak tahu, dulu UMNO dan BN dapat pasal cup dan bayar dulu. Dia orang lembab :)

Pelancaran Perkasa Selangor akan diadakan mengikut perancangan pada pukul 2 tenggahhari di Dewan AU5 dekat Stesyen Petronas tak jauh dari Giant Taman Permata Ulu Klang. Ucaptama oleh Tun Dr Mahathir.

Kami hanya tolong sampaikan. Baik datang ramai2.

12 comments:

  • Anonymous says:
    January 28, 2010 at 3:16:00 PM GMT+8

    ZURAIDAH TU LELAKI KER POMPUN..AKU TGK MCM LELAKI JER..MCM PENAH JD TOM BOY JER..DAH BYK KALI AKU JUMPA DIA.SOMBONG NK MAMPOS...

  • Senjaliza says:
    January 28, 2010 at 3:22:00 PM GMT+8

    Salam Proaktif Bro,
    Kalo nak halang perkasa baik halang Tsunami Politik Kit Siang. "Malaysia sedang mengandung anak-anak Perkasa". Bumi ini bumi bertuah. Bumi Perkasa Bro. Anak-anak dalam kandungan akan lahir sebagai "Pecinta Bangsa Agama dan Negara". Hidup menjunjung adat, bangsa menjunjung maruah. Kita Pecinta Kedamaian. Tolak mereka yang tamak pangkat dan mengenepikan keharmonia. Kita letakkan Malaysia di Pentas dunia..Bukan menyokong mereka yg pro perpecahan dan melilih air liur, mengidam sakan nak ke Puterajaya tanpa memikirkan NEGARA Malaysia.

  • Anonymous says:
    January 28, 2010 at 3:51:00 PM GMT+8

    aku sokong ngan anon 3.16pm..yb ni mmg sombong..aku dah byk kali berurusan ngan dia..ingat muka mcm gangster hati ok la..tp samo jo.....

  • Anonymous says:
    January 28, 2010 at 4:11:00 PM GMT+8

    Era Baru Bagi 1Malaysia Dengan Transformasi Kerajaan

    KUALA LUMPUR, 28 Jan (Bernama) -- Negara akan membuka lembaran baru 1Malaysia dengan pelaksanaan Model Ekonomi Baru dan pencapaian hasil Program Transformasi Kerajaan (GTP).

    Ini akan mendorong kepada bentuk ekonomi moden yang pesat, masyarakat yang bersatupadu dan kerajaan berwibawa bagi menangani isu-isu seperti penghijrahan keluar tenaga pakar, modal dan penyertaan positif dari semua kaum, menurut Pelan Hala Tuju GTP yang dilancarkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini.

    "Misi perpaduan kita bukan sekadar demi keharmonian dan hubungan baik semata-mata sebaliknya apa yang penting ialah pembinaan sebuah negara Malaysia yang produktif dan berdaya saing serta pencapaian Wawasan 2020.

    "Meskipun perjalanan kita menuju Wawasan 2020 mungkin sukar, kita yakin faedahnya lebih besar memandangkan kepelbagaian budaya yang terhasil dan kelebihan persaingan yang lebih banyak yang diwujudkan oleh pendekatan ini," katanya dalam laporan pelan itu.

    Pelan itu menekankan pentingnya menggalakkan integrasi menerusi inklusif dalam mengurus polariti antara asimilasi dan pemisahan dalam masyarat pelbagai etnik di Malaysia.

    "Sebagai negara, banyak isu yang dihadapi dan dikenalpasti oleh rakyat sebagai penting adalah polariti seperti antara kaya dan miskin, muda dan tua dan merentas agama, bangsa dan wilayah," katanya.

    Penyampaian enam teras Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) dalam GTP akan mengurangkan ketidaksamaan dan mengurangkan perasaan tidak puas hati yang kadangkala dicetuskan dalam terma perkauman, katanya.

    Enam NKRA adalah mengurangkan jenayah, membanteras rasuah, mempertingkatkan pendidikan, meningkatkan taraf hidup isi rumah berpendapatan rendah, mempertingkatkan infrastruktur asas luar bandar dan mempertingkatkan pengangkutan awam bandar.

    Pelan itu menyebut pelaksanaan Dasar Ekonomi baru (DEB) telah mendorong kepada 'beberapa hasil yang tidak diingini', antaranya rasa kehilangan hak, diskriminasi dan malah rasa geram yang dirasai oleh bukan Bumiputera, yang disebabkan oleh sikap sesetengah pegawai di agensi-agensi tertentu.

    Terdapat juga jurang pendapatan di kalangan masyarakat Bumiputera, menyebabkan rasa tidak puas hati semakin meningkat di kalangan segmen tertentu dalam masyarakat.

    Faktor-faktor ini telah mendorong banyak rakyat Malaysia, terutamanya golongan profesional untuk bekerja dan tinggal di luar negeri serta penghijrahan bakat semakin bertambah serius.

    Ditambah dengan penubuhan Ekuinas, dana equiti swasta untuk menggalakkan penyertaan Bumiputera dalam ekonomi, dan sektor kewangan dan 27 sekter kecil telah diliberalisasikan, lebih banyak inisiatif sedang dirangka sebagai sebahagian daripada Model Ekonomi Baru yang dijangka diumumkan pada suku pertama tahun ini.

    Kerajaan juga akan menaiktaraf kualiti sekolah kebangsaan supaya menjadi sekolah pilihan kepada semua pelajar dengan peruntukan kepada bahasa ibunda komuniti masing-masing menjadi antara langkah menangani sektor pendidikan dan perpaduan negara di bawah 1Malaysia.

    Inisiatif lain termasuk mewujudkan sekolah asrama 1Malaysia dengan pelajar pelbagai kaum dan pemberian biasiswa kebangssan mengikut merit untuk pengajian di universiti antarabangsa.

    Dalam memupuk kerajaan 1Malaysia, adalah dicadangkan supaya penyataan bangsa dalam borang kerajaan dihapuskan kecuali untuk tujuan bancian dan perangkaan.

    Ia juga dicadangkan supaya lebih ramai orang Cina dan India digalak menyertai perkhidmatan awam manakala pegawai Bumiputera yang berasal dari Sabah dan Sarawak akan dinaiktaraf.
    -------------------------------

    Lihat berita hari ini. Kerajaan secara disedari atau tidak semakin memenuhi aspirasi DAP. Sebagai contoh pernyataan bangsa dalam borang kerajaan akan dihapuskan. Mungkin semasa pelancaran Perkasa perkara ini boleh dibantah.

  • Anonymous says:
    January 28, 2010 at 4:17:00 PM GMT+8

    Menyesal tak berguna !!! dulu sapa suruh undi Makcik tu ??? sekarang terima lah habuannya...kalau masih tak ingat lagi ? silap2 PRU ke 13 dia duk tam tu juga... dulu benci kat UMNO haaaa sekarang terima aje lah..

    Geram memang lah geram tapi ko org juga yang pileh dia..???

  • Anonymous says:
    January 28, 2010 at 4:51:00 PM GMT+8

    salam,
    Ada sesiapa boleh beritahu bagaimana nak jadi ahli perkasa?

  • Anonymous says:
    January 28, 2010 at 6:27:00 PM GMT+8

    AWAS. Kes liwat makin hampir, so ada saja wayang yang akan berlaku untuk alih tumpuan. Kalau kuda betina tua, diperkuda. Kalau berok betina tua apa pula???

  • Anonymous says:
    January 28, 2010 at 7:43:00 PM GMT+8

    Menyampah aku tgk makcik nih.Kalo kat pekan Ampang tuh penuh muke dier ngn peliwat negare tuh. Eloknyer dihumban jer kat sungai sblah Ampang waterfront tuh.

    Yg pegi sbuk ngn Perkasa tu watpe. Keje ko tuh jage cipap Eli Wong jer. Hodoh aku tgk ko menangis2 tepi Eli aritu. Aku tgk Eli tu rileks jer da kantoi siap nak letak jawatan lg, yg ko plak tehegeh2 pujuk bebagai.

    Oit mkcik mangkuk aku tau ko tu giler glamer jer. Arituh Ustad Asri kene tgkp, ko plak yg lebey kluar paper2 bg komen bagai nak rak. Menyemak jer aku tgk dok menyendeng kat Ustad Asri dlm berita. Dahler ko.. kawasan sendiri xtejage dok sibuk glamer plak.

    KO nih pesal yg dok nak sekat PERKASA tuh?. Kalo org nak masuk xnak masuk ker sukatila.. Dah2 pegi balik jage laki. Menyemak jer aku tgk.

    ANDA BENCIKAN SIKAP HIPOKRIT PEMIMPIN PR? MARI KITA SERTAI GROUP 'Pertubuhan Anti Pakatan Rakyat' DI DLM FACEBOOK ANDA

  • Anonymous says:
    January 28, 2010 at 11:24:00 PM GMT+8

    kompom aku datang.

    joe

  • pink says:
    January 29, 2010 at 1:39:00 AM GMT+8

    makcik ni mesti minat gila kat Anuar,
    confirm.

  • Anonymous says:
    January 29, 2010 at 10:16:00 AM GMT+8

    Kawan dengan sejak Zuraidah jadi wakil rakyat dah kaya raya. Melabur sana sini. Mana datang duit dengan gitu cepat kerana gaji wakil rakyat tu bukan banyak sangat

  • Anonymous says:
    January 29, 2010 at 10:40:00 PM GMT+8

    kat ampang muka makcik ni ada aje kat mana-mana simpang jalan, sape punya idea ni ?

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)