Thursday, January 28, 2010

MYSTERY: Isu kek tanda rasuah berleluasa atas bawah dalam pentadbiran N.Ajis


Anwar memperkecil-kecilkan mengenai isu kek yang ditimbulkan oleh Ketua Pembangkang Kelantan dalam ceramahnya.

Ianya seolah-olah perkara kecil yang patut dibiarkan kerana kononnya banyak skandal rasuah lain melibatkan BN.

Biar kita betulkan sesuatu dahulu. Mana BN terlibat dengan rasuah? Duit rasuah tidak masuk ke dalam akaun BN tapi masuk akaun perasuah secara peribadi. Perlu difaham bahawa rasuah adalah perkara peribadi.

Kedua kes-kes yang disebut Anwar semua hanya tuduhan tanpa bukti. Dan ada kes-kes itu sedang melalui proses penyiasatan dan dakwaan yang hanya menunjukkan kerajaan serius dalam hal rasuah. Takdalah isu untuk Anwar mainkan melainkna hanya permainan persepsi.

Mari kita lihat resit-resit yang diambil dari blog GAP:





Sila baca penerangan GAP sini.

Rasuah ini selalunya mula dengan kecil-kecil dan apabila tidak ada yang bersuara, maka dia menjadi besar. Kadang-kadang benda kecil dijaga tapi benda besar yang cuba dirembat tanpa dapat dikesan. Ada pula diambil benda kecil kerana susah untuk dikesan.

Bagi Anwar mahu memperkecil-kecilkan isu rasuah hanya kerana N.ajis orang yang lembut dan ulamak, maknanya dia tak faham persepektif rasuah di Kelantan.

Di Kelantan, sudah benda besar dan kecil pun berlaku rasuah. Boleh dikata N.Ajis sudah tahap diktator hingga tak dipedulikan suara2 lain. Lihat saja Ariffahmi dan Husam bermaharajalela. Isu kek ini menandakan bahawa sudah terlalu berleluasa korupsi dan nepotisma dalam pentadbiran Kelantan.

Anwar hanya melihat rasuah yang dilakukan oleh ahli politik BN dan mempertahankan rasuah yang dilakukan oleh ahli politik PR. Bandingkan dengan sikap BN yang sedia menyiasat dan hukum ahli politik BN.

Adakah Anwar serius mengenai rasuah? Tidak, dia hanya mempolitikkan rasuah.

8 comments:

  • kluangman says:
    January 28, 2010 at 5:52:00 PM GMT+8

    Anwar sendiri kini jadi bahan 'rasuah' kepada DAP untuk dihulurkan kepada pengundi Melayu.

    Tanpa 'rasuah' (baca: Anwar) apakah DAP dapat menarik undi Melayu ?????????????

  • joostspring says:
    January 28, 2010 at 7:08:00 PM GMT+8

    tanpa aljuburi..siapa la rasuah,politik wang,kronisme,nepotisme,

  • Anonymous says:
    January 28, 2010 at 7:12:00 PM GMT+8

    aljuburi tak layak bercakap soal rasuah

    dia sendiri pon masuk jel sungai buloh selama 6 taun ataih kesalahan RASUAH

    ingat lagi lagu mana dia merasuah perwakilan UMNO untuk menggulingkan tun ghafar baba?

    -mussolini

  • Anonymous says:
    January 28, 2010 at 9:18:00 PM GMT+8

    slm,kpd mussolini terutamanya,penyokong al juburi ni terutama generasi baru mana tau semua tu,mana tau apa yg al juburi tu dah buat masa dlm umno,apa kerosakan yg dia dah buat pd umno,pd diorang dia ni manusia HEBAT..tu sbb saya berpendapat..hanya mereka yg buta politik & masih hingusan dlm politik je yg menyokong manusia ni...

  • Anonymous says:
    January 28, 2010 at 11:29:00 PM GMT+8

    kek tu sebenarnya nak celebrate lepas puak2 syurga makan rasuah balak 200juta, poket semua dah penuh broo....

    din

  • Anonymous says:
    January 29, 2010 at 8:25:00 AM GMT+8

    barua punya Nik Ajis..

    cakap jer pandai pasal rasuah

    kena batang idung sendiri mengelat jer kerjanya..


    tunggu la nasib kamu bila nak mati nanti..

    lagi lahanat dr Firaun

  • KutakutiBuwaya says:
    January 30, 2010 at 12:17:00 AM GMT+8

    cian plok aku tg gambar Pok Nik ngan kek ni,maklumla aku ni ati mudah lembut.Tapi bila ingatkan cara dia membenci saudara Islam dia mmg patut gambar dia ngan Kek ni.Itulah susahnya kalau terlampau pandai sangat mengata org bila terkena batang hidug siapa yg malu,Pok Nik Ngan Keluarga Pok Nik juga yg malu.moralnya Pok Nik,Pok Nik mungkin tak makan Rasuah tapi org bawahan Pok Nik bukanya pok nik boleh jaga kesemuanya.anak menantupun tak lepas Pok Nik nak jaga,macamana?
    Lagipun Pok Nik nikan zuhud,nak wat
    benda duit banyak2, ke Pok Nik sponser Anuar Al J.....
    kan leh caya sngt ngan Al J tu,ayat power...slow jee...tau,tau dah ada kat belakang...Khhhaaaakkkk ....ptuihhh....loye aku,malas aku komen ,nak muntah la plok..

  • Anonymous says:
    March 4, 2010 at 1:07:00 AM GMT+8

    Insafla la korang semua.... at least respek la skit Ilmu agama yg die ade tu. Hafal Al-Quran, hadis, solat... kalau nk dibandingkan dengan kita ni ape la sangat.... xpayah bimbang la, xdenye die nak cari duit banyak. dah 20 tahun pegang kelantan rumah macam 2 jugak, kete sport pon xdek. beza la dengan YB UMNO walau pegang 1 penggal je...

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)