Seminar Antarabangsa Autisme 2014

Thursday, December 31, 2009

Selamat Tahun Baru 2010

|11 comments


Kami The Unspinner ingin mengucapkan berbanyak terima kasih kepada para pembaca blog ini yang telah memberi sokongan kepada usaha kami untuk memberi penerangan, pendedahan dan penyampaian mesej dengan cara unik kami ini.


Tidak langsung kami menjangka semasa memulakan blog ini pada bulan Jun 2009, bahawa kami boleh mencapai hits melebihi 600,000 hari ini dalam masa yang begitu singkat.


Terima kasih sekali lagi dan harap terus mendapat sokongan anda semua. Perjuangan ini belum selesai lagi. Masih banyak pembohongan dan fitnah politik pembangkang yang perlu kita sama-sama jawab dan benteras agar dapat mempertingkat dan mematangkan politik negara ini.


Kami akhiri dengan ucapan Selamat Tahun Baru 2010. Muga pelajaran dan pengajaran dari 2009 memperbaiki kehidupan dan perjuangan kita di masa hadapan.


HAPPY NEW YEAR 2010

MYSTERY: Theresa Kok ada apa-apa dengan Sivarasa?

|16 comments

Kami membaca sebuah artikel mengenai kedudukan kewangan negeri Selangor di MyKMU. Artikel ini (di sini) menjawab penafian Theresa Kok mengenai kedudukan kewangan negeri Selangor yang dikatakan ramai meruncing.

Biasanya artikel mengenai kewangan membosankan kerana isinya dry. Artikel ini tidak sangat kerana ada usaha memberi sedikit humor dengan penggunaan istilah Indon.

Tetapi ada pula beberapa perkara yang menimbulkan misteri. Pertama adalah istilah-istilah yang digunakan ada seksual inuendo. Istilah seperti Theresa "tak rasa", "Serba rasa", ‘mengandung’ dan lain-lain.

Kedua, kenapa gambar yang ditunjukkan adalah gambar Theresa bersama Sivarasa. Adakah "serba rasa" yang dimaksudkan adalah Sivarasa? Istilah ‘tak rasa’ dan ‘serba rasa’ diguna sama-sama sebagai tajuk?

Ketiga, hasil usaha google gambar Theresa, kami terjumpa gambar dari Malaysiakini.com yang dipercayai gambar sebenar kepada gambar atas. Orang India bersama Theresa bukan Sivarasa tetapi peguam Sankara Nair.


Mengapa penulis saja menukar kepala Sankara dengan Sivarasa? Adakah memberi klu? Atau pun untuk memberi gambaran bagaimana rupa Theresa bersama dengan Sivarasa. Atau saja untuk tidak menjadikan artikel mengenai kewangan tidak membosankan?

Kami takut mahu ceritakan maklumat seterusnya kerana Theresa ini garang orangnya. Tak boleh silap, cepat dia mahu saman. Kalau Utusan Malaysia pun mahu disaman habis-habis sampai bankrup kalau boleh. Inikan blog-blog. Ada yang telah dibuat laporan polis. Peduli apa dia dengan kebebasan bersuara.

Takpa kami tetap mahu teruskan. Mana tahu hati dia jadi lembut kerana ini mencepatkan si dia melamar. Theresa yang ramai sudah maklum masih lagi bujang. Sumber kami kata dia sudah ada seorang boifren dari kaum India Malaysia.

Adakah boifren Theresa itu Sivarasa?

Kami tak tahu samada itu yang penulis KMU itu mahu beritahu. Mari kita tanya sama Theresa.


Ehhh ... tak marah. Sukanya dia. Ada apa-apa ke?

Ikut posing ini manis pulak nampak si keding Malaysian Malaysia ... sama rata, sama rasa. Kopi susu kurang manis tambah gula.

MYSTERY: Buka balik fail Afifa dan siasat kesalahan "tampering with evidence"?

|12 comments


Kisah salahlaku Anwar dan Shamsidar yang dikatakan hingga menzahirkan anak Afifa, bertambah-tambah dibincangkan di blog-blog. Kisah pertama kami sini, dikuti oleh Anwar -X yang boleh diperolehi pautan melalui sini dan terbaru adalah Bigdogdotcom sini.

Maklumat terbaru yang ingin diketengahkan adalah pegawai penyiasat polis yang memberi keterangan di mahkamah semasa itu, Tan Sri Musa Hasan memberitahu mahkamah semasa kes itu dibicara bahawa dia sendiri tidak dapat mengenalpasti empunya darah yang dikatakan dari anak tersebut Afifa.

Dia dikatakan memberitahu mahkamah ketika itu bahawa Azmin enggan membenarkan pihak polis mendapatkan sampel darah melalui doktor mereka dari anak Afifa tetapi hanya menerima sampel darah yang diambil sendiri oleh seorang doktor mereka.

Sampel darah yang diberi Azmin itu disyaki bukan dari Afifa tetapi anak Azmin dan Syamsidar yang lain. Anihnya pihak mahkamah telah membuang kes. Sepatutnya mahkamah mengarahkan dibuat satu lagi ujian lain.

Sebuah komen oleh komentar bergelar Laksa Mana di blog Bigdogdotcom menarik perhatian. Disiarkan berikut:

Ini sudah jadi kes lain. Tilam itu tidak dibawa masuk lagi setelah Pendakwa mengubahkan isi tuduhan terhadap Anwar. Tetapi hal itu tidak ada kena mengena dengan perbuatan menipu DNA ini. Ini kes yang tersendiri. Jika benar maka Azmin, Anwar, doktor klinik dan mungkin Syamsidar juga boleh dipenjarakan sekali lagi.

Ini adalah kes ‘tampering with evidence’ atau menipu bahan bukti siasatan jenayah dan ‘obstructing justice’ atau ‘mengganggu perjalanan mahkamah’. Keduanya adalah kesalahan jenayah yang besar.

Untuk memudahkan Polis mulakan semula siasatan kes ini, satu Laporan Polis adalah sangat perlu. Di sini orang yang pro Anwar atau anti Anwar boleh membantu.

Bagi yang pro Anwar, boleh buat laporan polis bahawa Anwar telah di fitnah sekali lagi dan Polis harus menyiasati tuduhan ini untuk menjaga nama baik Anwar. (Ini sama dengan keadaan bila Azmin dan Faiz membuat Laporan Polis berkenaan buku 50 Dalil – akhir sekali Anwar tersangkut).

Bagi yang anti Anwar pula, boleh buat Laporan Polis bahawa Anwar telah melakukan jenayah menipu Polis pada 1998. Laporan itu boleh dibuat berasaskan Blog BigDog, Unspinner, AIDC dsbnya.

Tetapi ikut undang2 – Polis tidak perlu tunggu sesiapa pun membuat Laporan baru. Sebab ini adalah lanjutan siasatan daripada kes lama. Polis boleh semak semula fail 1998 dan membuka balik siasatan kes itu untuk memastikan jika benar Azmin dan Anwar telah memalsukan DNA Afifah.

Dan penyelesaiannya tersangat mudah. DNA Syamsidar, Azmin, Anwar dan seorang anak perempuan Syamsidar memang sudah ada dalam rekod Polis (daripada siatan 1998). Yang perlu sekarang hanya sampel darah Afifah untuk ujian DNA.

Sebenarnya saya hairan juga kenapa Polis masih tidak menutup kes ini dengan kemas dan rapat. Terdapat terlalu banyak fakta kes yang tidak disiasat dan didedahkan dengan sempurna. Penipuan DNA Afifah hanya satu contoh.

Sejak Anwar jadi Setiausaha Parlimen (1983?) Polis tahu dia gemar seks luar tabii. Ayahnya Pak Ibrahim juga terlibat dalam seks luar tabii dan Polis tahu saksi yang boleh sahkan perilaku ayah Anwar. Dan sekarang anak Anwar sendiri Ehsan yang baru kahwin, juga dikenali sebagai bisexual.

Para ulamak perlu kaji kenapa keluarga Anwar dilaknat Allah dengan sebegini teruk sekali.
Perkara ini mungkin menimbulkan sensitiviti dan dianggap masyarakat memalukan anak Afifa yang mula meningkat dewasa.

Kemungkinan masyarakat akan kata biar saja cerita mengaibkan ini ditutup selama-lamanya dari diheboh-hebohkan lagi hingga membabitkan ramai orang. Itu kami faham. Tapi kami juga tahu bukan anak ini yang bersalah.

Kalau kami kata perlu kerana amar makruf nahi mungkar, ada akan bersikap skeptik. Kami bertanya pula. Apa akan terjadi jika anak ini sudah dewasa dan mahu memulakan rumahtangga?

Tidak menolak kemungkinan bahawa Azmin sedia mewalikan anak ini untuk terus mentutup rahsia ini dari pandangan masyarakat. Seterusnya akad nikah pun tidak sah. Sheikh Yusof Qardawi pun tidak dapat mensahkan hukum tak sah ini.

Bayangkan apabila perkahwinan itu melahirkan anak-anak. Bukankah ianya luar nikah?

Perlu difahami bahawa kesalahan yang membabitkan zuriat adalah kesalahan besar dalam Islam. Agama kita mengeji dan menghukum seberat-beratnya perbuatan zina, liwat, dan lain-lain kesalahan seks kerana untuk memelihara zuriat umat Islam.

Ianya untuk kebaikan Afifa dan akan dapat memelihara zuriatnya seterus.

MYSTERY: Mana ada DAP Ah Beng, ada maksiat ... Mai Penang tengok

|7 comments

Spy Leman MyKMU melaporkan dari Restoran Nasi Kandar Kassim Mustaffa, Seberang Jaya P.Pinang. Menurutnya Pulau Pinang sekarang adalah hub maksiat. Puh ... hub maksiat tu mengatasi pusat maksiat dari segi pemusatannya.

Semenjak Khalifah mata sepet ini berpura-pura memerintah seperti Khalifah Umar Abdul Aziz, pusat-pusat hiburan, Pub, Spa, dan juga rumah-rumah urut wujud dengan begitu mendadak jumlahnya. Pusat-pusat maksiat tumbuh bagai cendawan selepas hujan baik sebelah Pulau ataupun di bahagian Seberang Perai.

Tugas penguatkuasa juga bertambah rancaknya dan tangkapan keatas pesalah-pesalah meningkat dengan mendadak didalam tempoh dua tahun kebelakangan. Disebaliknya, Spy Leman mendapat tahu bahawa pusat-pusat maksiat ini mudah mendapat kelulusan daripada pihak berkuasa.

P. Pinang telah menjadi tumpuan warga asing yang ingin mencari makan didalam industri tak bermoral. Inilah nampaknya cara Khalifah Umar Abdul Aziz bermata sepet ini akan meningkatkan sektor perkhidmatan P. Pinang ke tahap antarabangsa dengan adanya pemain-pamain industri dari Uzbekistan, Azerbaijan, China, India, Russia, dan lain-lain.

Spy Leman bertanya kepada pengundi-pengundi Melayu/Islam yang mengundi serta menyokong Lim GE kini dapat melihat sendiri hasil dari kepimpinan konon ala khalifah Umar Abd Aziz dan slogan "Amar Ma'ruf Nahi Mungkar".

Dia berjaya memanipulasi sentimen keagamaan orang Melayu dengan baik sekali. Dia faham orang Melayu mudah cair dengan kepura-puraan kecenderungan untuk mendekati Islam. Apabila berjaya mengaburi mata dari salah laku dan aktiviti jahat dengan topeng kepura-puraan "minat terhadap Islam", orang Melayu akan menyokong setiap apa yang mereka lakukan biarpun ianya keterlaluan.

Inilah strategi yang giat dimainkan oleh DAP di P.Pinang dan seluruh negara. Banyak Melayu PAS dan PKR leka dengan ahli politik DAP menyebut ayat Quran, menghadiri Majlis khatan, takbir raya, dan syarah dalam Masjid.

Cerita sama macam di Selangor.

Wednesday, December 30, 2009

MYSTERY: DAP hantar samseng 'potong kaki' penunjuk perasaan?

|12 comments


Lelaki Terlibat Dalam Demonstrasi Sidang DUN P.Pinang Cedera Diserang

BUTTERWORTH, 28 Dis (Bernama) -- Seorang lelaki yang terlibat dalam kekecohan semasa satu demonstrasi di hadapan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang pada 30 Nov lepas, cedera diserang sekumpulan lapan lelaki di kawasan Perusahaan Mak Mandin di sini, semalam.

S. Krishnan Nair, 46, berkata dia yang diserang dengan senjata tajam, menerima 16 jahitan apabila paha kanan dan bahagian belakang badannya dikelar manakala dadanya ditumbuk.




Dalam kejadian kira-kira 10 malam itu, mangsa yang bekerja sebagai penghantar surat dalam perjalanan dari Butterworth ke Mak Mandin dengan menunggang motosikal.

"Semasa saya tiba di Kawasan Perusahaan Mak Mandin, saya rasa ada beberapa orang yang saya tidak kenal mengekori saya dengan menaiki motosikal," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis di Balai Polis Mak Mandin kira-kira 12 tengah malam tadi.

Beliau berkata kumpulan itu kemudiannya bertindak menghalang perjalanannya dengan alasan mahu berbual.

"Saya kata pada mereka jika mahu sembang mari kita pergi minum atau balik rumah tetapi mereka tidak mahu dan terus menyerang saya dan lari," katanya.

Krishnan berkata beliau terus menelefon seorang rakannya untuk mendapatkan pertolongan yang kemudian membawanya ke Hospital Seberang Jaya untuk rawatan.





Pada 30 Nov lepas, sekumpulan 100 penduduk Pulau Pinang yang tidak berpuas hati dengan pentadbiran kerajaan negeri mengadakan demonstrasi di hadapan bangunan DUN Pulau Pinang.

Perhimpunan yang disertai beberapa pemimpin dan anggota parti komponen Barisan Nasional (BN) serta penduduk Kampung Buah Pala itu menyaksikan potret Ketua Menteri Lim Guan Eng dibakar dan gesaan supaya beliau meletak jawatan.

Timbalan Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara Supt Mohamad Sukri Awang ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung perkara itu dan tiada tangkapan dibuat setakat ini.

Baca juga laporan blog Another Brick sini , Parpukari sini dan Pisau sini

MYSTERY: Apa cerita Husam, Ariffahmi dan Nik Abduh?

|13 comments


Dua setiausaha N.Ajis yang dikatakan rapat dengan Husam mengejutkan semua pihak. Menurut Darul Ehsan Today , Nik Abduh pernah memperli dua orang ini dengan mengatakan yang bapaknya mendapat nasihat yang salah atau kata lain penasihat bapaknya tak betul.

Kalau dilihat nampak seolah-olah Husam Musa terpinggir dan khabar angin masih mengatakan Husam akan meletak jawatan seperti Annual dan Saiba.

RBF yang merupakan "peminat| Husam berfikir sebaliknya. Dia kata ini bukan kali pertama Husam katakan mahu berundur. Husam pasti tahu nyawa politiknya berakhir jika dia berundur dan dia masih perlu lindungan N.Ajis.

Dia percaya ini semau diatur oleh blogger dan SMS hingga wartawan bertanya untuk kasi N.Ajis melenting dan tersebutlah kata-kata dia masih disayangi. Blog Celaka yang dimaksudkan RBF membantu menyebarkan adalah Penarik Beca. Menurutnya MSO janji akan puasa 3 bukan jika Husam letak jawatan. RBF percaya nik Amalina pun sama bersekongkol dalam permainan reverse psychology.

Apa pula end game ini semua? Satu memanglah untuk menyelamatkan politik Husam. Kedua, menurut Darul Ehsan adalah kemungkinan jawatan setiausaha politik dan akhbar MB Kelantan diambil alih oleh bekas CEO PMBK, Ariffahmi dan Nik Abduh.

Gandingan itu cukup kuat untuk mengekalkan kuasa N.Ajis sebagai MB Kelantan untuk 5 ke 10 tahun lagi. Mungkinkah pass baton kepada Husam? kesemua mereka tidak boleh kekal terus bergaduh kerana akhirnya seluiruh PAS Kelantan akan rugi. Mereka bukan ada pegang kerajaan Persekutuan.

UNSPIN: Puaka Berserban masih "sayang" Husam?

|17 comments


Kami petik lagi dari sumber blog PAS yang sama, Penarik Beca sini. Hangpa tak boleh kata kami kelentong. Kalau tuduh juga, maknanya blog PAS yang ini yang kaki fitnah tidak ikut nasihat Hadi supaya henti fitnah.

Cerita kedua yang lebih hebat:

Harakah Daily semalam juga memetik Tok Guru berkata:

"Mana boleh dia (Husam) letak jawatan...Datuk Husam ini antara yang saya sayang, dia punya kebijaksanaan"
Dalam posting bertajuk "Alahai" pada 13/12/09, anak Tok Guru melengking:

Kalau ditanya saya, tentunya saya jawab, kalau adapun Exco yang patut letak jawatan, saya WAJIBKAN seorang Exco itu saja yang letak jawatan. Ada berani Exco yang seorang itu menyahut cabaran?
Dengan anak Tok Guru (palsu) Puaka Berserban, jangan main-main. Baru berapa posting dalam blog baru, anak pompuan dia Nik Amalina boleh marahkan pemimpin PAS kerana tidak pertahankan ayahnya. Tak lama lepas tu N.Ajis  sudah kata mahu gugurkan ahli exco dan tak mahu calun import.

Tak salahlah kita kata PAS lani adalah parti kaum keluarga - Parti (Nik) Aziz & Sabariah. Ahli pilih Presiden,  Timbalan dan Naib Presiden, tapi dia boleh suruh buang mereka semua. Presiden dan diterima AJK Pusat pilih Pesuruhjaya Negeri, termasuk dirinya untuk Kelantan, dia boleh suruh gugurkan Pesuruhjaya Selangor ikut suka serban dia. Dia dah lupa dia jadi murshidul am atas lantikan.

Takyah nak bohong-bohong dan selindung-selindung, pendirian Nik Abduh dan Nik Amalina membela Ariffahmi dan membenci Kickdefella begitu jelas. Kebencian anak beranak bukan baru. Baca blog Kisah Benar sini, kalau nak tahu.

N.Ajis, yang rumah mereka anak beranak dibuat atas tanah wakaf yang dia sendiri adalah pemegang amanah, perlu pilih. Sayang anak atau sayang Husam.

Sayang apa dengan Husam tu, N.Ajis. Dia tu orang Anwar Ibrahim. Jangan-jangan N.Ajis gay? Mana kita tau. Apa-apa boleh berlaku. Dia tuduh orang rasuah tapi dia dirasuah dengan haji. Kat pondok-pondok orang PAS belajar, banyak cerita-cerita berlaku guru-guru pondok ceroboh murid-murid jantan.

UNSPIN: Si "Celaka" tipu mengenai tamat kontrak Annual Bakhri!

|20 comments


Baca tajuk baik mSTar atau pun Haprakdaily. Kenapa tajuknya kata Annual Bakri letak jawatan? Lepas tu N.Ajis kata dia tak letak jawatan tapi kontrak habis. Dua-dua sekali habis serentak?

Teruk betul situa terkutuk ni menipu. Kalau kami cakap, nanti kata tipu, baik kami petik dari blog PAS sendiri iatu Bakaq Penarik Beca sini:

mStar Online semalam memetik Tok Guru Menteri Besar Kelantan berkata:

"Saya boleh mengesahkan Annual Bakhri sudahpun menyerahkan surat peletakan jawatannya dan saya baru menerima pagi ini, begitu juga dengan Saiba"
Harakah Daily semalam pula melaporkan:

Bercakap kepada pemberita dalam satu sidang media di kediaman Menteri Besar hari ini, beliau memberitahu niat setiausaha politiknya, Anual Bakhri Haroun untuk meletakkan jawatan sudah lama dinyatakan.
Peliknya, mengapa orang yang sudah lama mahu meletakkan jawatan dilaporkan oleh Anuar Hashim Isnin lalu bahawa beliau:

"Mengundur diri dalam keadaan yang sukar"
Kalau betul Annual sudah "menyerahkan surat peletakan jawatannya" dan sudah lama menyatakan hasrat untuk meletakkan jawatan, mengapa lenggok bahasa Annual tidak mencerminkan sikap orang yang sudah "menyerahkan surat peletakan jawatannya" dan sudah lama menyatakan hasrat untuk meletakkan jawatan? Malaysian Insider semalam memetik Annual berkata:

"Biar dulu, saya sendiri belum ada (terima) hitam putih perkara itu. Saya cuma dengar perkara itu akan dibincang dalam mesyuarat Dewan Harian petang ini.

"Jadi, apa pun biar dulu. Saya tak mahu mendahului sebarang keputusan dan kenyataan"
Sudahlah pembohong punya Tok Guru palsu. Buktikan dengn surat kontrak? Ada sampai dua orang kontrak habis dan dua-dua orang Husam. Saya sayangkan Husam?

Kalau dari ikut cakap anak, tak macam gitu. PAS bakal jadilah Parti (Nik) Aziz & Sabariah

NEWS: Puaka Berserban dah gila dan tak layak lagi MB

|21 comments


Suatu masa dahulu, N.Ajis pernah berkata Allah pun mencarut. Maka tiada hairannya kini dia meluahkan kata-kata nesta terhadap blogger semalam. Dia mahu tunjukkan pada semua bahawa dia sudah menghampiri martabat tuhan hingga boleh maki hamun.

Tak berapa minggu lepas pemimpin parti yang Nik Aziz ahli, Haji Hadi suruh blogger PAS berhenti berbahasa kasar dan nesta. Di mana pemimpin sudah patut menunjukkan contoh yang baik, N.Ajis pula menunjukkan contoh yang buruk.

Menurut laporan Cucu Tok Selampit semalam, N.Ajis ketika diminta mengulas mengenai insiden rumah bekas Ketua Penerangan Pemuda Pas Kelantan, Dr Rosli Allani Abdul Kadir, “dikepung” malam sebelum malam tadi oleh keluarga isteri keduanya yang mengesyaki pasangan tersebut masih tinggal bersama.  Mahkamah Syariah sudah memerintahkan mereka tinggal berasingan kerana kesahihan perkahwinan mereka diragui.

Tak semena-mena, jawapan si tua terkutuk ini hanya, "Ini berita fitnah. Mana mungkin orang PAS bawa lari anak dara orang. Mana mungkin orang PAS mengajar anak derhaka kepada ibu bapa. Mana mungkin orang PAS bersekedudukan di dalam perkahwinan yang diragui sahnya. Mana mungkin perkara ini berlaku kerana tidak dilaporkan dalam Pas TV dan Harakah."

Semasa diminta pengesahan wartawan mengenai perletakkan jawatan setiausaha politiknya, Annual Bakhri Haron dan setiausaha akhbar beliau, Mohd Saiba Yaakub, N.ajis menafikan tersebut. Katanya, mereka berhenti kerana tamat tempoh kontrak. Kononnya ia bukan berkaitan dengan kemelut politik dalaman Pas sejak kebelakangan ini.

"Kalau sudah tamat kontrak mana boleh sambung lagi. Tak boleh! Melainkan anak menantu saya," katanya lagi.

Ya Allah situa terkutuk yang hanya ustaz menyamar Tok Guru. Dalam bahasa politik, itu namanya diberhentikan. Dia boleh sambungkan kontrak. Kenapa tak mahu?

Tetapi yang membuat situa yang menyamun tanah wakaf untuk buat rumahnya naik berang hingga mengulang-ulang perkataan "celaka" terhadap para blogger adalah berkenaan laporan Husam akan meletakkan jawatan dalam masa sekejap lagi.

Samada ia ditujukan ke arah tulisan blogger "peminat" Husam, RBF sini, tidak dapat dipastikan. RBF membuat andaian ini Husam akan mengundurkan diri dari semua jawatan termasuk sebagai ADUN sejak dia tidak menghadiri mesyuarat Dewan Harian PAS beberapa kali.

Kami The Unspinners ada lojik hujah RBF kerana N.Ajis sudah dilaporkan Utusan Malaysia berura-ura untuk merombak 'kabinet' negera bermatawang riyal. Ditambah pula dengan N.Ajis memancutkan dari mulutnya kata-kata menghentikan calun impot dari negeri bermatawang Ringgit.

Malahan ura-ura untuk purging rakan karib Husam, Anual Bakhri dari jawatan Setpol Nik Aziz sudah lama bertiup kencang. Kenyataan N.Ajis hanya konfem apa yang sudah lama didengari ramai. Apa yang dia hendak marah-marah? Marah sebab orang boleh jangka apa yang dia akan buat?

Usahlah berpura-pura konon kata sayang Husam, itu namanya pembohong. Hanya bahalol pengikut kamu saja yang taksub dengan apa saja dikatakan N.Ajis tua puaka ni.

Kami The Unspinners difahami Puaka Berserban turut menghalakan kata-kata nestanya terhadap kami kerana kami banyak membuat pendedahan mengenai N.Ajis, pembayar haji 65K, Ariffahmi, dan anak-anak N.Ajis.

Kami langsung tidak tersentuh dan takut. Kesemua kami keluar ke halaman rumah dalam hujan malam tadi sebaik N.Ajis ulamak menafik ini untuk menunggu kilat sambar kami semua. Alhamdulillah, tarapapa beb.

Maki hamun N.Ajis hanya meyakinkan dan menguatkan semangat kami untuk terus berjuang memastikan tua terkutuk ini hilang kuasa dari terus menjahanamkan umat Islam dan bangsa Melayu seluruhnya. N.Ajis adalah musuh Islam dan Mufaik kedua besar tetapi lagi bahya dari Awnar Ibrahim.

Tuesday, December 29, 2009

MYSTERY: Pencerobohan kubor Islam Batu Tiga - Siri 4

|18 comments
Bersambung dari Siri 3



Tanggungjawab untuk urusan kubur di situ jatuh kepada Jemaaah Masjid Batu 3 yang kelihatan dari jalan besar Batu 3. Pasti ramai akan bertanya kenapa tidak selesai-selesai.

Kalau ikut Menteri Besar Khalid Ibrahim yang ternampak di jalan ada kain rentang memanggilnya sebagai "Biawak Hidup", semua mahu disalahkan pada Barisan Nasional. Keluarlah klise-klise seperti rasuah dan salahguan kausa. Semuanya seperti yang dikata Tuanku Sultan, asyik berpolitik hingga tak buat kerja. 

Sebaik saja, Khalid naik sebagai Menteri Besar, dia telah melantik Dr Hasan Ali sebagai exco Ugama. Perkara segera yang dilakukan mereka adalah untuk menukar jawatankausa Masjid kepada Pak lebai-Lebai PAS. Walaupun kelihatan Pak Lebai, mereka ini sebenarnya ahli politik yang makan politik, tidor politik, dan tak tahu pula dalam sembahyang dan beribadah samada mereka mengira point-point politik.

Yang pastinya tanah perkuburan itu terbiar bawah penguatkuasaan mereka. Perkara ini tidak diteruskan tuntutan. Inilah perjuangan PAS, perjuangan untuk kuasa dan bukan untuk mentadbir.

Jika dituntut, rakan parti mereka DAP akan marah dan tidak setuju kerana mereka tidak peduli jika Cina salah ikut undang-undang. Asal mereka dapat tanah. DAPpasti akan guna alasan Dewan tekah dibina dan kubur sudah banyak, baik orang Islam saja yang pindah dan tinggalkan kubur yang ada saja. .

Bukan kita tuduh semua AJK Masjid seperti orang PAS. Ada juga yang tidak politik dan paham keadaan sebenar. Mereka ini yang masih terus menuntut hak milik kepada tanah perkuburan. Masaalahnya wakil-wakil rakyat tidak sungguh dan sudah ambil jalan mudah dan popular.

Dari apa yang didengar, Rodziah sudah bertemu dengan orang-orang kampung dan menawarkan wang untuk tidak menuntut lagi kawasan yang dicerobohi Cina.

Itulah kalutnya wakil rakyat PR yang tak henti-henti mengalah dalam hal hak. Ini bukan hak seperti satu konsep tapi hakmilik orang ramai yang ada hak dari segi undang2. Adakah kerana Subang Jaya adalah bawah DAP maka wakil rakyat Melayu PKR jadi "takut" untuk tuntut penyelesaian halmilik?

Kita tunggu Khalid Samad yang pakar dalam mengeruhkan keadaaan dengan syarahan yang suruh bertoleransi saja tanpa ambilkira kepentingan dan hak. Kalau rumahnya dia dirompak ada baik juga, harap dia bertoleransi dengan pencuri.

BERAKHIR

MYSTERY: Pencerobohan kubor Islam Batu Tiga - Siri 3

|4 comments
Bersambung dari siri 2



Tanah perkuburan Islam yang dicerobohi oleh kubur-kubur Cina berada dibelakang kilang Central Sugar Manufacturing di Jalan Batu Tiga Shah Alam.

Walaupun kawasan ini beralamat sebagai kawasan Shah alam,difahami bahawa ianya masih di bawah Majlis Perbandaran Subang Jaya (MBSJ).

Pencerobohan yang mulanya dilakukan secara senyap hingga tidak disedari berlaku 4 tahun dahulu semasa di bawah kerajaan BN lagi. Oleh kerana kawasan tersebut masih belum dijadikan kubur lagi, ianya masih semak dan berhutan untuk dimasuki.

Rupa-rupanya pencerobohan berlaku dari bahagian belakang tanah (Sila ke Siri 1 untuk melihat pelan survey). Semasa itu dewan yang dibina masih kecil dan juga rumah bakar mayat.

Kariah-kariah dan jawatankausa Masjid telah membuat komplen kepada MBSJ dan akhirnya semua pihak bersetuju. Tapi seperti juga yang berlaku dengan kisah kontroversi kuil Seksyen 23, mereka berdolah dalih untuk pindahkan kubur-kubur ini apabila dekat pilihanraya umum.

Sebaik saja Pakatan Rakyat menang, mereka terus enggan keluar pindah. MBSJ yang mula dikuasai pihak Pakatn Rakyat khususnya sudah bawah gangster komunis Ronnie Liu, terus buat tak tahu.

Bila MBSJ enggan menguatkausa undang-undang, pencerobohan bertambah berleluasa dan mereka jadi lagi besar kepala. Dewan itu dibesarkan lagi dan nampak baru bercat dan siap dibina. Kubur-kubur bertambah lagi.

Padahal ini kawasan Melayu dan rancangan untuk perkuburan Cina hanya mengambilkira untuk penduduk Cina yang hanya 50 pintu saja.


Dengan infrastruktur sebesar itu, nampaknya mereka bukan saja enggan pindah tapi bercadang untuk menggunakan kausa untuk membesar dan mencerobnoh lagi kawasan kubur itu.

Dipercayai tanah-tanah kubur itu telah dijual dan plot kubur diatas bagaikan disediakan untuk orang lain.

Harga satu plot tanah kubur dijangka dalam RM50 ribu satu plot kecil dan boleh menjangkau RM100 untuk plot yang besar.

Apa yang dilakukan Rodziah ADUN Batu 3 yang terkenal dengan kes kuil Seksyen 23? jangan lupa partnernya yang ultra degil, MP Shah Alam,Khalid Samad.

Bersambung pukul 8:30 mlm untuk siri ke 4 dan akhir.

MYSTERY: Pencerobohan kubor Islam Batu Tiga - Siri 2

|15 comments
Bersambung dari Siri 1

Berikut adalah gambar-gambar kubur Cina yang dibina atas tanah perkuburan yang telah diperuntukan untuk perkuburan Islam tetapi dicerobohi. Kubur-kubur ini bertambah-tambah merebak lagi sebaik saja Pakatan Rakyat mengambilalih kerajaan negeri.









Berikut pula adalah dewan orang ramai dan rumah bakar mayat yang dibina secara haram di atas tanah perkuburan orang Islam.





Macam mana keadaan boleh jadi begini? Kenapa tiada usaha untuk menangani pencerubuhan ini? Apa yang kini dilakukan oleh kerajaan PR?

Bersambung Siri 3 pukul 4:30 petang

MYSTERY: Pencerobohan kubor Islam Batu Tiga - Siri 1

|11 comments

Pendedahan The Unspinners hari ini adalah berkenaan nasib sebuah tanah perkuburan Islam di Jalan Besar Batu Tiga, Batu Tiga, Shah Alam sejak Pakatan rakyat memerintah di Selangor. Tanah perkuburuan Islam ini adalah tempat orang Islam, tidak kira parti apa mereka ini semasa hidup, akan dikebumikan.

Sesampai kami ke tanah perkuburan tersebut dan memasuki kawasan, kelihatan tanah perkuburan yang dahulu bersih dijaga kini penuh dengan semak samun dikiri kanan.




Pendedahan ini bukan untuk merungut mengenai kerajaan Pakatan Rakyat Selangor yang dalam keadaan kewangan yang runcing hingga tidak dapat membiayai pembersihan kubur orang Islam.

Tetapi pendedahan ini adalah mengenai pencerobohan tanah perkuburan orang Islam yang sepatutnya selesai tetapi bertambah-tambah lagi pencerobohan selepas tewasnya UMNO dan Barisan Nasional. Sepatutnya kerajaan yang mengambilalih menguatkuasa saja apa yang jelas satu pencerobohan tetapi demi politik, tanggungjawab menguatkausa undang-undang tidak dijalankan. Dari sedikit yang terceroboh yang mana boleh lagi diutuskan, ia sudah menjadi-jadi hingga rumit untuk diselesaikan.

Sebelum kita lihat gambar-gambar pencerubuhan ini. Harus difahami bahawa semasa di bawah kerajaan BN, kawasan Batu Tiga Shah Alam ini telah diperuntukan tanah-tanah perkuburan untuk orang Islam, orang Hindu dan kaum Cina.

Kawasan ini adalah kawasan majoriti orang Melayu. Semasa peruntukan itu, kaum Cina adalah dalam 50 pintu rumah saja. Tanah perkuburan orang Islam perlu agak besar untuk menampung beberapa kampung kawasan itu. Antaranya adalah Kg Kebun Bunga, Kg Batu Tiga, Kg Sri kayan dan Taman Batu Tiga.




Tanah perkuburan Islam diperuntukan tanah lot 2 dan 14 dalam gambarajah geran di atas. Nama Surveyor dihitamkan untuk mengelakkan dari mereka dianiayakan oleh kerajaan yang ada.

Dalam gambarajah pelan dari Surveyor, kawasan yang diceroboh telah diwarnakan. Warna biru untuk tanah yang diceroboh untuk didirikan sebuah dewan dan rumah bakar mayat. Warna hijau adalah warna untuk kawasan yang diceroboh dan dijadikan tanah perkuburan Cina secara haram.

Bersambung Siri 2 pukul 12:30 tgh hari

Monday, December 28, 2009

MYSTERY: Guan Eng songlap tanah wakaf P Pinang

|19 comments


Laporan Spy Leman, MyKMU dari serambi Sekolah Agama Rakyat ar-Ridwaniyah, Padang Lalang, Bukit Mertajam tak habis kat cerita CCTV hidup saja.

Ada pula kisah Lim Guan Eng rambut lurus, tapi hati dan benda lain tak lurus, nak sapu tanah wakaf. Isu membangunkan tanah wakaf memang isu lama. Tak selesai-selesai.

Mai si Guan Eng komunis ni, depa membuat beberapa sekatan didalam pemilikan tanah wakaf yang selama ini diurus tadbir oleh Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP). Guan Eng ada kuasa sebagai exco yang menguruskan hal ehwal pentadbiran tanah di P.Pinang.

Sebelum ini, tanah wakaf didaftarkan bawah MAIPP atau tanah dari kerajaan negeri. Tanah-tanah wakaf yang diperolehi biasanya akan dinamakan dibawah agensi-agensi MAIPP dan digunakan untuk tujuan-tujuan wakaf seperti mendirikan sekolah-sekolah agama dan juga pembinaan masjid.

Sekarang Guan Eng tak akan beri tanah milik kerajaan negeri pada MAIPP lagi. Perolehan tanah wakaf telah diubah dan pengurusan tanah wakaf seolah2 disekat.

Ada satu undang-undang baru yang mana setiap tanah wakaf baru diwajib daftarkan bawah State Secretary Incorporated (SSI). SSI adalah sebuah syarikat GLC yang ditubuhkan komunis DAP Guan Eng untuk tujuan untuk menghapuskan sedikit demi sedikit sisa hak milik tanah wakaf Melayu untuk disonglap di Pulau Pinang.

Ada satu kes di Kampung Aman, Pokok Sena Pulau Pinang yang membabitkan tanah seluas lebih kurang 2 ekar. Semua pengambilan dan pembayaran telah dibuat oleh MAIPP untuk menjadikan tanah tersebut sebagai tanah wakaf. Apabila tiba masa untuk proses penukaran nama tanah kepada MAIPP, kerajaan negeri DAP tidak membenarkan. Tanah tersebut telah didaftarkan dibawah kerajaan negeri dan juga didalam daftar senarai SSI.

Tanah wakaf P Pinang ada dalam 1,600 hektar lagi. Apa yang dibuat oleh 4 exco Melayu PKR? Betullah YB Azhar kata hanya UMNO menjaga Melayu? Melayu PAS dan PKR tak boleh diharapkan. Tapi tanpa kuasa, susah juga UMNO nak buat apa-apa.

Patut tahan saja dana pembangunan untuk Pulau Pinang. Biaq pi mampus sebelah Pulau tu. Yang kita nak dok buat jambatan kedua buat apa?

Percayalah, ini bakal berlaku di Selangor dan Perak jika DAP dibiar berkuasa. PKR dok main ikut aja. PAS terlalu bodoh nak melawan. Hasan Ali melawan habis kena ....

Ya Umar Ya Umar Abdul Aziz ...

MYSTERY: "CCTV hidup" huruhara kampung Melayu P Pinang?

|9 comments

Spy Leman, MyKMU melaporkan lagi kali ini dari serambi Sekolah Agama Rakyat ar-Ridwaniyah, Padang Lalang, Bukit Mertajam.

Menurut cerita terbarunya, kerajaan DAP P Pinang bawah pimpinan Lim Guan Eng mahu mewujudkan jawatan baru dalam kampung yang dipanggil Penolong Pegawai Penerangan. Tugasnya adalah mirip ketua kampung dan tugasnya memantau aktiviti dan pergerakan ketua-ketua kampung yang sedia ada.

Guan Eng menyifatkan semua ketua kampung yang sedia ada terlalu menjaga kepentingan orang-orang Melayu dan perlu dikacip kaki mereka. Penolong Pegawai Penerangan ini akan ditempatkan disemua pejabat-pejabat daerah. Depa ni sesuai dipanggil CCTV yang hidup.

CCTV hidup ini bakal datang dari orang2 PKR dan PAS. Nak tahu rupa mana mereka ini. Ingat cerita P Ramlee yang mengisahkan zaman Jepun. Muka dia orang semua nbakal serupa Salleh Kamil.

Tujuan Guan Eng yang dinasihati oleh Lee Ikan yu adalah mahu masyarakat Melayu di Pulau Pinang jadi huru hara dalam kawasan penempatannya sendiri. Kuasa Penolong Pegawai Penerangan akan dibuat bertindih dengan tugas ketua kampung.

Susahlah Ketua Kampung menguruskan hal ehwal pentadbiran kampung dan juga keseimbanganan pentadbiran daerah akan terganggu dan wujud masalah. Inilah yang kerajaan komunis DAP di P Pinang mahukan.

UNSPIN: The DAP Ah Beng logic 5: Chinese paper also same

|16 comments


This Chinamen all real MF wan la.

They say Utusan like and that. Talk of Malay racist. Defend Malay against attack from Chinese politician oso racist.

This tactic is called labeling. You keep spinning and repeating a lie many times until people believe you.

We know Utusan is Malay centric. Owner is UMNO la. But Ah (B)eng stop Utusan from covering stories from Penang, it shows they all hypocrite what. What talk of fleedom odf d press. Lancau la.

All this is started by Anwar Ibrahim. He stopped two groups - Utusan and Agendadaily. Straight away, all Chinese politicians - MCA and Gerakan also join in. Ini kes Melayu bunuh Melayu. Pengkhianat.

To answer them back, very easy. Let us check Chinese and Indian newspapers. Do they talk of matters on Chinese and Indian intertest?

Don't say no ahhh ... I take a garfu and do an Anwar Ibrahim on you.

I tell you. All paper in Chinese and Tamil talk of Chinese interest. I cannot read but see picture of Asia Times in Sabah, China Press, Guang Ming, Kwong Wah Yit Poh, Nanyang Siang Pau, Oriental Daily News, Overseas Chinese Daily News and See Hua Daily News oredy can know one.

The Chinese controlled English newspaper like The Star also do the same but more subtle. Funny why MCA-controlled The Star now very buddy-buddy with Ah (B)eng in Penang. Everytime they talk of equality, it is a spin to say more for Chinese.

But our Indian braders simply follow what Chinese do. Chinese don't care about Indian. Malay more sympathetic with Indian than Chinese la.

Chinese control 70% of retail economy and private wealth and yet want equality ah? Aiyeahhh ... only hair straight. Crooked and gleedy. Now pretend to (s)perm their hair. Better still. Now we know they are crooked all over.

UNSPIN: The DAP Ah Beng logic 4: LGE's perverse accounting

|5 comments

Son of Chief Ah Beng, Lim Guan Eng claimed in Saturday The Star that Penang got only 3% of the tax to the Federal Government from the state.

He claimed Penang only received RM794mil in federal grants in the last eight years even though it had contributed RM25,670mil in taxes and custom duties.

Ah (B)eng must have been told to say that by Chief Kiasu Unker Lee Ikan Yu. Unker Lee said Penang was developing slower than towns like Ipoh or Seremban.

Aiyeahhh!!!! Ah (B)eng! Lu Kira only grant.

What about Federal Government paying for security (Police, Military and Martime Enforcement), education (primary, secondary and tertiary), health, infrastructure development such roads, bridges, ports, airports, electrification and social development such as labour, human capital development, agriculture, entrepreneur development, welfare matters, and foreign affairs?

Read further in Bigdog here.

My flen. This is a DAP Ah Beng trick to spin half truth. They sensationalise a statistics which is not the full truth.

You think this Ah (B)eng study accounting he get smarter. He only talk smart as though logical. But actually, it is soooo illogical. He is a crook and liar. Only his hair straight. Everything else crooked.

MYSTERY: Anwar/Khalid Gereja kenakan Hasan Ali tapi salahkan UMNO S'ngor?

|18 comments
Gambar2 perarakan yang diambil dari blog Darul Ehsan Today
SMS tersebar mulai Sabtu akan ada satu perarakan untuk menghantar memorandum oleh Gerakan Kesedaran Penyokong dan Pengundi Pas Negeri Selangor (GKPPNS) akan diadakan di hadapan pejabat PAS Selangor di Shah Alam pukul 11 pagi Ahad semalam. Kononnya mereka menuntut PAS keluar dari Pakatan Rakyat.

Hairannya Harakahdaily dan beberapa sumber online telah siang-siang menuding jari mengatakan ini adalah usaha UMNO. Harakah ni dikuasai oleh kumpulan Erdogan. Kalau tak salah Kamaruddin Jaafar. Dr Dzulkifli Ahmad pun sama berperanan. Sinar Harian sipa siarkan berita pagi Ahad lagi.

Yang peliknya, kenapa diadakan pada hari Ahad masa pejabat PAS tutup. Dr Hasan Ali yang disebut dalam SMS akan menerima memorandum tersebut pun tak ada. Pejabat tutup.

Dengan Hasan Ali dan Khalid Samad diura-ura akan dikenakan tindakan disiplin, khabar dari orang PAS mengatakan ianya usaha last minute Khalid dan kumpulan Erdogan untuk kenakan Hasan Ali dan selamatkan Khalid Samad dari dikenakan disiplin.

Hasan Ali dikatakan akan dikenakan disiplin kerana mengadakan pertemuan bersama blogger yang dianjurkan oleh Muslim Bloggers Alliance (MBA) yang didalam ada juga blogger pro-UMNO. Kenapa Hasan seorang? Nasharuddin ada bersama dalam pertemuan itu.

Sumber PAS juga mengatakan jika itu jadi kesalahan, ianya tentu tidak adil.

PAS Pusat sendiri ada mengadakan satu Majlis Malan Malam Rakan Media PAS di Grand Season Kuala Lumpur pada 13 Mei 2008. Majlis itu dihadhiri oleh blogger-blogger ternama termasuk dua meja untuk blogger-blogger pro-UMNO.

Katanya jika Hasan dikenakan tindakan kerana pertemuan yang mana Nasharuddin ada bersama, hampir semua kepimpinan dan wakil-wakil rakyat PAS patut dikenakan tindakan kerana ada bersama dalam Majlis Makan Malam Rakan Media tersebut. Semua patut dipecat melainkan Nik Aziz yang tidak hadhir.

Sudah jadi mabuk PAS ni.

Menurut sumber PAS, Hasan disuruh minta maaf atas kesalahan tersebut tapi dia enggan. DIa tak nampak perlu mintak maaf. Ia seolah mengaku salah. Bila mengaku salah nanti akan kena macam Zaharin Sang Kelembai.

Tak mintak maaf akan dilihat seolah-olah menentang Jawatankuasa Disiplin parti, pun salah. Jadi nampaknya sudah hampir pasti, dia akan didisiplinkan untuk memuaskan hati para Erdogan yang akan lihat Khalid Samad didisiplinkan.

Katun betoi BAS. Inilah keadilan "Islam"? Belum lagi Bullshitul Am masuk fatwa, minum beer dan berzina pun boleh dihalalkan. KeTok guru lah kunun walaupun gelar diri sendiri Tok Guru.

Orang PAS terlibat dan takda muka orang UMNO. Nampak gaya perarakan ini dipercayai dibuat oleh puak-puak PKR untuk membantu puak Erdogan tapi sengaja disalahkan UMNO Selangor. Penyerahan memorandum begini akan kelihatan usaha untuk meletakkan tekanan ke atas PAS dan dikaitkan dengan Hasan Ali.

Jahat betul PKR ni. Memang jahat. Reverse psychology kepala hangguk! Apa lagi PAS yang dah tentu akan tidur sekatil dengan orang jahat ni, launglah! Take Beer! Take Beer!

Baca juga Darul Ehsan Today sini dan Minaq Jinggo sini.

Sunday, December 27, 2009

UNSPIN: The DAP Ah Beng logic 3: Leslie lowya defense

|7 comments


Methink The Malaysian Insiders were highly paid spin master paid by Kalimullah the Hindu God-Muslim Priest. So they must be seen as classy people. But their article which is attempting to support Lim Kit Siang makes him look more pathetic.

Before you read their writing, read this questions and answers from Jebat Must Die here, below:.

Now who was the one who accused and sullied Mahathir’s name with this RM100 billion wastage?

Barry Wain.

A week ago who called for the RCI to be established?

Lim Kit Siang.

Who had agreed for the RCI to be established?

Mahathir.

Who had agreed to be judged?

Mahathir.

Who should prepare all the documentary proof of the alleged corruption?

Barry Wain.

Who will be sued all the way back to the middle ages if Barry Wain could not prepare all the documentary evidence of this accusation so that the RCI can start its investigation?

Barry Wain, Lim Kit Siang and MalaysiaKini (does Malaysian Insider want to be part of this group as well?)

Who has more guts to go along with this RCI that was suggested by Lim Kit Siang and Anwar Ibrahim?

Mahathir.

Now who are the cowards that suddenly made a u-turn on their own suggestion?

Lim Kit Siang
Now I know Lesliu is also a DAP Ah Beng. Read The Malaysian Insider editorial piece below:

Dr M should sue - The Malaysian Insiders

DEC 25 — All said and done, Tun Dr Mahathir Mohamad’s acerbic and impassioned defence of his administration boils down to one thing. That he should sue those who defame him for saying otherwise of his 22-years in power.

The rest here.
He is saying Dr M should sue everybody that defame him. Real shit spinner la this Leslie Liu.

Lim Kit Siang challenge him and he only say he want to sue Barry. LKS and M'kini, now he tell he should sue everybody.

Thats an unspinm tactic called making Mt Everest out of Bukit Timah. ALso can call main Korea style. Play aggressive but you tocuh a little bit they fall like what only.

Isn't Ah Beng Leslie Liu's boss Kali started the game of suing bloggers like Singapore sue reporters?

UNSPIN: The DAP Ah Beng logic 2: LKS rattled by Dr M

|4 comments

A rattled and annoyed Ah Beng

When Dr Mahathir decided to take Lim Kit Siang challenge and mentioned he deserve the right to sue Lim Kit Siang, Malaysia's Chief Ah Beng was rattled. He answer in his tweeter below:

1. Why Mahathir reserved right 2sue me 4stmt calling 4RCI into allegation in “Maverick Mahathir” RM100 bil wasted or burned in 22 yrs PMship?
12/23/2009 09:31 PM

2. Why his suit conditional on outcome of RCI into Barry Wain’s allegation when M will do utmost 2block RCI though claiming support publicly?
12/23/2009 09:35 PM

3. Why Mahathir don’t sue me now if I had libelled him calling for RCI into Barry Wain’s RM100 billion allegation in his book Maverick M?
12/23/2009 09:39 PM

4. Mahathir wants Wain’s book 2b released forthwith.Who really believe Mahathir? Or is Najib or Hisham culprit blocking “Maverick M”’s release?
12/23/2009 09:45 PM
Chief Ah Beng tried to put up a bold front but it was a lame defensive response. The simple answer to the questions was given by Jebat Must Die below:

1. Mahathir reserved the right to sue pending the results of the RCI which you in the first place urged the government to set up!

2. Did Mahathir say he will block the RCI? In fact, Mahathir had also urged the government to set it up. The stupidest remark from Kit Siang would be ‘Why his suit conditional on outcome of RCI?’. This is because if the RCI did indeed find him guilty, then he does not have to sue the two of you!

3. Sigh. We have to wait for the results of the RCI which you called for in the first place! If Mahathir is declared innocent, only then Wain and yourself no longer have the position to defend against the impending suit as the RCI has revealed that the allegations are indeed libelous and defamatory.

4. Now this is redundant. Mahathir already called for the book to be released. Kit Siang has no more concrete things to say at this juncture.
Read further in Jebat Must Die here to know Chief Ah Beng was caught and cannot sleep wan ahh in Tokyo.

The swift response tactic by Chief Ah Beng must have made as he stutters in a state of gabra.

UNSPIN: The DAP Ah Beng logic I: Ean Yong on LGE investigation

|4 comments


After a while, DAP's Ah Beng approach to unspin or argue when their back is against the wall has become too predictable that it is really humourous.

Lim Guan Eng made an accusation in broad daylight at the PKR Convention openly accusing MACC of murdering the late Teoh Beng Hock. THere is likely to be videos available and that accusation is seditious. No two way about it. All that need proven is did he said it.

The Unspinners believe that TBH was murdered by DAP hired goons determined to keep the corruption done by their Assemblymens under wrap.

Ean Yong and Ronnie Liu should be suspect becasue TBH is under their suprvision and instruction. Tan Boon Wah is with TBH till his last hours and had a quarrel in the bathroom in the early morning. There are lots of information and explanation against DAP in The Unspinners on this case.

How does the DAP Ah Beng respond to the loads and loads of information and arguments gainst them? They keep insisting TBH was killed by MACC or in more subtle words, MACC to be held responsible.

The following report is how an Ah Beng respond to Lim Guan Eng's investigation:

Ean Yong hits out at police

PETALING JAYA: Political aide Teoh Beng Hock’s former boss has hit out at the police for initiating a sedition investigation against Penang Chief Minister Lim Guan Eng for suggesting that Teoh was murdered.

Calling for the police to stop its investigation on Lim immediately, Ean Yong Hian Wah, the Seri Kembangan assemblyman, described the move as being politically motivated to prevent the truth about Teoh’s death from coming out in the open.
Who is he to ask police to stop investigation? WHat is the basis to ask police to stop?

LGE said it and was reported by all online and offline news. Kenalah investigate.

Since the Home Ministry played a role in the matter, he suggested that minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein provide an explanation to the rakyat on the investigation.

Ean Yong said what the rakyat saw was the government trying to hide something including delaying the investigation process for the death inquest, and refusing the setting up of a royal commission to conduct an independent and fair investigation into Teoh’s death.
Then he make this stupid unjustified call for some credence by throwing the word rakyat and call on Minister.

How many seat do their wakil rakyat have to claim they speak for the rakyat? Kanni nabo chow cib***

The Selangor state exco said Malaysians did not believe that Teoh’s death was a suicide, adding that the government could not influence the people’s perception.

Source: The Star Saturday, December 26, 2009
Malaysian did not believe? Did he carried out a headcount?

The Government could not influence the people's perception? Ean have been talking to only his yesman supporters. Do more ground survey?

None of the DAP people can explain well, what is the motive for MACC to murder it's important witness and informer?

In fact, DAP has more to gain from murdering TBH. Oppps ... don't want to accused of being racist. Putting DAP to teh wall in an argument is racist.

MYSTERY: Why RPK's London stay is sponsored?

|4 comments
Rimba Suci exposed the sponsor for fugitive Raja Petra's stay in London but did not explained why RPK needs a sponsor. Blogger Bigdogdotcom explained:

The report states that Raja “Techno Anarchist” Petra is believed to be staying in the luxury London West End area of Bayswater. A typical two or three bedroom flat in this area has the average rental of GBP 1,000-,1500 per week. Realistically, for Raja Petra to have lived in this neighbourhood would have costed GBP 30,000 – 45,000 the last 30 weeks or so. That is effectively RM 165,000 – RM 250,000.

If factored for a sustenance cost to live in London at GBP 500 per week, that would calculate to GBP 15,000 or RM 82,500. Plus other costs which include travelling, communications and internet and satelite TV access, Raja Petra with his usual lifestyle would have required to burn between RM 280,000 – RM 370,000 for the past 2/3 of the year. That is roughly RM 420,000 – RM 500,000 per annum.

That is a lot of money for a fugitive family of three to live in London and still maintain the controversial blog Malaysia Today. It is widely known that Raja “Compulsive Liar” Petra is an undischarged bankrupt. Legally, he is not supposed to possess that kind of cash to withdraw and burn.

So who or which organisation is footing all these bills?
The answer was given by The Unspinners yesterday as Kaleemullah. He help move RPK to London after his wife, Marina attempted suicide.

Saturday, December 26, 2009

MYSTERY: RPK boleh digantung kerana tuntut bubar sistem Raja?

|16 comments


Siddiq Azani penulis blog WBHim telah mendedahkan sini akan tulisan baru RPK, The debate continues yang cuba meracuni rakyat supaya membubarkan sistem monarki.

Memetik dari terjemahan tulisannya sini, dia menyatakan:

“Anda mungkin berpendapat bahawa mungkin langkah yang terbaik adalah menghapuskan sistem beraja sama sekali. Maka ini akan menyelesaikan masalah mata pencarian mereka. Sebaliknya, jika kita mengekalkan raja-raja, kita perlu membenarkan mereka menjalankan perniagaan (tentu sahaja tidak sesuai untuk mereka makan gaji, iaitu sebagai pekerja di kilang ataupun pejabat ataupun sebagai jurujual, pelayan dan sebagainya). Jadi, bagi menyelesaikan masalah itu, lebih baik kita hapuskan sahaja sistem beraja.”


“Saya dituduh ‘membela’ sistem beraja kerana saya juga adalah seorang ‘kerabat diraja’. Tetapi sedarkah anda semua bahawa saya adalah sosok yang tidak dikehendaki dalam lingkungan Istana Selangor? Tahukah anda bahawa Sultan Selangor menempelak saya di khayalak ramai, malah di depan para pegawai Kerajaan Negeri Selangor dan juga di hadapan Ketua Polis Negara, Musa Hassan? Ya, wajah si Musa berseri-seri mendengar musuhnya dihentam oleh Sultan Selangor sendiri. Saya bukan (lagi) seorang Royalist ( pro-Raja). Saya memang menyokong gagasan sebuah Republik Malaysia“


“Sekurang-kurangnya satu ataupun dua generasi perlu berlalu sebelum orang Melayu berasa selesa untuk berbincang tentang penghapusan sistem beraja dan mengubah Malaysia menjadi sebuah Republik. Ini pasti akan berlaku kerana sistem beraja, bahkan raja berperlembagaan adalah sistem yang sudah ketinggalan zaman. Jadi, menjelang 2100, kemungkinannya adalah besar bahawa kerajaan yang berasaskan monarki tidak lagi wujud. Pada masa itu, usia saya pun dah lanjut. Mana tidaknya, pada tahun 2010 pun, saya akan mencecah umur 60 tahun. Tetapi ia tetap akan berlaku dan mungkin berlaku lama selepas kita meninggal dunia.”


“Suatu hari nanti, Malaysia perlu berubah. Orang Melayu juga perlu berubah. Semua nuansa masa lalu pasti akan dihapuskan. Tetapi masa diperlukan sebelum semua itu dapat berlaku. Malah kita kini sedang berbicara tentang raja-raja Melayu. Maka kita perlu memberikan waktu bagi orang Melayu bersiap sedia untuk menyingkirkan raja-raja mereka.”


“Di Perancis, orang Perancislah yang menyingkirkan raja-raja mereka. Di China pula, orang Cinalah yang melakukannya; di India, orang India yang melakukannya. Di Malaysia, usaha ini perlu dikepalai oleh orang Melayu dan bukannya orang bukan Melayu“
Tulisan terbaru RPK benar-benar bercanggah dengan apa yang diwar-warkan untuk Perhimpunan Bersih atau turut dipanggil sebagai Gelombang Kuning pada tahun 2007. Sana sini kelihatan orang memakai pakaian kuning yang tertulis "Daulat Tuanku!" Semasa itu dia menuntut institusi Raja mengambilalih kerajaan untuk  mendesak Perdana Menteri mengundur diri. 

Orang ramai terlupa bahawa beberapa tahun sebelum itu, RPK pernah membuat fitnah dalam laman web Free Anwar Campaign (FAC) terhadap keluarga Yam Tuan Negeri Sembilan dan Tunku Abdul Rahman. Semasa itu dia mengajak orang ramai menziarahi rumah terbuka DYMM Sultan Selangor dan Cina India yang taksub dnegan RPK percaya bahawa dia mendapat kerjasama Raja-Raja Melayu. Sebenarnya tidak kerana dia adalh dianggap outcast oleh keluarga Sultan Selangor. RPK seronok diagung-agungkan pengikutnya dengan laungan Daulat Tuanku.

Sebaik dia mendapat 'sponsor' terbaru yang dipercayai mempunyai kaitan dengan kumpulan luar negara yang merupakan dalang untuk menjatuhkan kerajaan, pendirian sebenarnya terserlah. Setelah pelbagai institusi negara dan asas perlembagaan dikritik secara terbuka, RPK meningkatkan serangan terahdap institusi Raja. Krisis politik Perak adalah gerakan pertama untuk test water menyerang Sultan Perak.

Kini RPK mula mengajak rakyat membubarkan institusi Raja. Apakah erti teriakan terbaru RPK? Blog WBHim ada menyiarkan mengenai perkara ini di sini. .  



Menurut ahli Fakulti Undang-Undang UiTM, RPK telah melanggar undang-undang yang kategorikan sebagai "offense against the state". Hukuman di atas kesalahan ini adalah hukum mati atau penjara seumor hidup. Klausa undang-undang adalah seperti di atas. 

Baca sepenuhnya sini.

Jika ini adalah yang telah diutarakan oleh penyokong kuat Anwar Ibrahim, tidak salah untuk mengesyaki Anwar pun mempunyai agenda untuk menjatuhkan Raja-Raja Melayu dan menubuhkan kerajaan Republik.

MYSTERY: Siapa sponsor Raja Petra?

|18 comments
Oleh Rimba Suci

Bersambung dari sini



Untuk meleraikan kekusutan dalam rumahtangga RPK dan memberinya nafas baru untuk terus menyerang Kerajaan, ‘sponsor’ RPK telah 'memindahkannya' ke United Kingdom.

Menurut laporan akhbar baru-baru ini, RPK dipercayai sekarang menyewa sebuah apartmen mewah di Trinity Court Apartment di Gloucester Terrace, Bayswater di London.

Petikan akhbar berikut:

PETALING JAYA: Those who sponsored fugitive blogger Raja Petra Kamaruddin’s stay in London should be exposed, said Umno supreme council member Dr Mohd Puad Zarkashi.

It was more important to identify those supporting the blogger than to extradite him, he said.

It has been reported that Raja Petra, a bankrupt, was living at the six-storey Trinity Court Apartments in Gloucester Terrace, Bayswater, in the heart of London.

“It is of national interest to ascertain the motives of the people who are sponsoring Raja Petra as he makes claims that could undermine national security”.

Siapakah ‘sponsor’ yang sanggup menyara kehidupan mewah RPK di London?

Sumber lain The Unspinners memberitahu bahawa antara ‘sponsor’ RPK adalah Kaleemullah Maseerul Hassan. Kaleemullah adalah bekas Ketua Pengarang New Straits Times semasa Tun Abdullah Ahmad Badawi memegang jawatan Perdana Menteri.

Kaleemullah dipercayai mempunyai dana bernilai ratusan juta ringgit duit yang dikumpul sebagai ‘commission agent’ sepanjang pentadbiran Tun Abdullah. Anak keluarganya pun sudah lama menetap di London di mana dia mempunyai rumah besar dan apartmen mewah.

Suatu rahsia yang diketahui umum adalah Kaleemullah pernah dilucutkan jawatan sebagai Setiausaha Akhbar kepada Tun Ghafar Baba kerana tidak mendapat clearance Cawangan Khas Polis dan Jabatan Perisikan Jabatan Perdana Menteri. Dia telah dikenalpasti sebagai agen kuasa asing yang berpusat di Singapura.

Mengikut satu senario, perancangan mereka sekarang ialah untuk menjatuhkan Kerajaan BN dan membebaskan Anwar Ibrahim daripada segala tuduhan liwat dan salahlaku seks. Selepas itu Anwar akan dilantik menjadi Perdana Menteri dan akan kembali “bergabung” dengan UMNO. Seorang anak muda telah dikenalpasti dan dilatih untuk jawatan Timbalan Perdana Menteri.

Rancangan ini dikatakan mendapat sokongan besar daripada Amerika Syarikat, British dan juga Singapura.

MYSTERY: Isteri RPK cuba membunuh diri?

|18 comments
oleh Rimba Suci


Pada July 6hb 2009, The Unspinners mendedahkan kisah Raja Petra dan anaknya, Raja Azman yang ditangkap kerana terlibat dengan rompak. Baca sini.

Ekoran dari tulisan tersebut, sumber The Unspinners terbaru memberitahu semasa Raja Azman ditangkap polis dan dihadapkan ke Mahkamah atas tuduhan samun dan pecah rumah, ibunya Marina Lee Abdullah telah kelar tangannya dalam percubaan membunuh diri.

Marina, seorang wanita Cina yang berasal dari Thailand, dipercayai telah cuba membunuh diri sebanyak dua kali.

Dia terasa kesal atas nasib keluarga dan anak-anaknya, terutama sekali anak lelakinya Raja Azman yang telah dihalau keluar dari rumah olah bapanya yang panas baran sewaktu berusia 14 tahun saja. Apabila RPK mendedahkan perkara tersebut dalam Malaysia Today, ia menyebabkan Marina menghadapi tekanan jiwa yang kritikal

Sumber memberitahu perkara sebenarnya yang berlaku ialah Raja Azman tidak dihalau tetapi meninggalkan sendiri dengan sukarela kerana tidak tahan selalu dipukul oleh RPK. Dia tidak tahan melihat ibunya juga turut dikasari oleh seorang ayah yang melampau garang.

Krisis rumahtangga dan cubaan membunuh diri oleh isterinya yang turut menganggu RPK dan keluarga telah mencetuskan kerisauan kepada beberapa ‘sponsor’ RPK. Mereka bergantung dengan tulisan songsang RPK untuk mengkucar kacirkan keadaan negara dalam usaha untuk melemahkan kuasa politik Melayu dan seterusnya menjatuhkan kerajaan BN.

Bersambung

Friday, December 25, 2009

Ucapan Merry Christmas

|3 comments

Kami The Unspinners

mengucapkan

Merry Christmas
kepada semua penganut ugama Kristian

Thursday, December 24, 2009

MYSTERY: Salah atau tidak Najib sembunyikan isu enjin hilang dari umum?

|37 comments

Kalau mahu salahkan kehilangan enjib kapalterbang TUDM, tunjukkan jari kepada General-General dalam tentera. Ini adalah perkara operasi dan bukan bidang kuasa Menteri.

Namun jika mahu salahkan Najib, memang dia ada tersilap pilih perkataan semasa menyebut "no coverup." Ianya seolah-olah dia telah membuat "coverup" dan kini setelah diketahui umum tidak akan buat "coverup" lagi. Namun ianya hanya kesilapan istilah kerana laporan polis yang dibuat pada tahun 2008 menunjukkan ianya bukan usaha nak "coverup."

Persoalannya adakah patut Najib diamkan dari pengetahun umum?

Kami agak berbeza dengan pandangan ramai dalam hal ini. Perkara kelemahan dalam pertahanan kita tidak patut dibising-bisingkan. Bayangkan jika ada pihak musuh mengetahui jet pejuang kita tidak dapat beroperasi semasa itu? Sudahlah jet tidak boleh terbang, musuh pula tahu. Ia memberi ancaman tambahan.

Selain itu, usaha untuk mencari dan menyiasat akan tergendala apabila media sudah mainkan isu ini dan ianya menjadi hebuh sedunia. Apabila pihak yang terlibat mengetahui, pasti mereka sudah membuat reaksi dan pihak berkuasa tidak dapat lakukan apa yang sepatutnya dilakukan.

Sekurang-kurangnya kita sudah dapat "tangkap" General yang terlibat dan kuncu-kuncunya. Semua menunggu pejabat Peguam Negara menyiapkan kes.

Dengan demikian, kita dapat lihat betapa bodohnya Mahfuz Omar dengan reaksi yang boleh dijangkanya.

Najib bijak tidak menghebohkan kerana jika ketika itu diketahui umum dan gesaaan Mahfuz perlu dilayani semasa itu, sebarang usaha mendapat kembali enjin tersebut akan terus gagal dan ketirisan dalam TUDM ini tidak dapat dikesan.

Atas sebab ini, kami anggap bijak dan patut dihargai risiko yang diambil Najib tidak menghebahkan perkara ini. Ia juga demi menjaga maruah dan semangat (morale) angkatan tentera.

Kalau difikirkan dalam-dalam, pendedahan yang dibuat oleh NST pun bukan sesuatu yang bijak. Perkara melibatkan pertahanan dan keselamatan negara adalah perkara sulit yang tidak perlu dibincang secara terbuka.

Diperakui kehilangan enjin kapalterbang ini amat memalukan, tetapi ia bukan perkara baru dalam dunia aeroangkasa dan pertahanan. Kehilangan enjin kapalterbang tidak lumrah berlaku tetapi pernah berlaku dalam organisasi pertahanan negara maju termasuk Ameriak Syarikat. Kehilangan peralatan pertahanan pun lumrah juga.

Namun begitu, demi rahsia dan maruah keselamtan dan pertahanan negara, mereka tidak heboh-hebohkan dan jika berlaku kebocoran pun, pihak tentera memastikan mereka mendapatkan kerjasama pihak tertentu untuk tidak membesarkan perkara ini.

Mengapa NST membenarkan perkara ini disiarkan? Difahami bahawa wartawan yang membocorkan cerita ini adalah seorang yang amat meminati dan mempunyai hubungan rapat dengan sektor pertahanan negara. Siapa bocorkan rahsia negara ini kepadanya? Kenapa?

Jangan hairan perkara ini jadi besar kerana permainan politik dalaman parti yang cukup tidak bijak.

UNSPIN: Di mana salah cara Najib kendali isu enjin jet hilang?

|5 comments

Dato Mahfuz Omar, MP PAS dari Pokok Sena cuba mengambil peluang untuk menggesa Perdana Menteri memanggil sidang Parlimen khas untuk membincangkan perkara ini.

Ini suatu gesaan yang bodoh dan pandangan seorang yang sedang mengalami halusinasi dadah. Mahfuz yang telah kami dedahkan mempunyai seorang anak yang sedang dalam tahanan kerana kesalahan dadah.

Gesaan ini dianggap bodoh kerana dia ingat orang lain bodoh.

Sebarang jawapan dan penerangan yang diberikan dari pihak kerajaan tidak ada erti langsung kerana ianya akan diketepikan bontang-bontang. Sidang itu akan hanya memberi peluang untuk pembangkang mengaibkan kerajaan. Ianya tidak menyelesaikan masaalah.

Dato Seri Najib telah memberitahu bahawa pelbagai langkah telah dibuat. Sila baca kronoloji peristiwa kehilangan enjin pesawat tempur F-5E TUDM adalah seperti berikut:

  • 26 Jun 2007 - Enjin pertama dihantar keluar
  • 1 Nov 2007 - Enjin kedua dihantar keluar
  • Mei 2008 - Enjin disedari hilang
  • 4 Ogos 2008 - Laporan polis dibuat
  • 13 Mei 2009 - Kertas siasatan dihantar kepada Peguam Negara
  • 25 Jun 2009 - Kertas siasatan dipulangkan dengan arahan untuk lengkapkan siasatan

  • 18 Nov 2009 - Kertas siasatan dihantar semula.
Setakat ini, pihak media sudah diberitahu bahawa seorang Brigedier Jeneral telah digantung perkhidmatan serta hampir dua puloh orang yang disuspek terlibat.

Pastinya beliau telah khabarkan kepada bossnya, Perdana Menteri ketika itu, Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Sedia baca blog Bekas Jeneral Arshad Raji sini yang memberikan maklumat mengenai usaha seorang Jeneral TUDM semasa bawah Najib yang mengusahakan untuk membersihkan tentera. Jeneral tersebut kini telah di'lantik' Najib sebagai Ketua Turus Angkatan Tentera. Usah hairan ia satu penghargaan terhadap beliau.

Dimana silapnya Najib? Banyak pihak mengatakan ianya tidak patut disembunyikan. Adakah itu betul atau tidak. Jeng jeng jeng ... kita bincang dalam posting2 selepas ini.

MYSTERY: Kerajaan perlu kaji semula operasi sokongan TUDM

|4 comments

Pelbagai pihak hanya menggunakan isu kehilangan enjin sebagai satu jenaka dan membincang isu ini dengan cara membesarkannya lebih dari yang sepatutnya untuk menyalahkan kerajaan BN.

Kami The Unspinners mahu melihatnya dengan lebih serius atas tujuan untuk membantu buah fikiran. Dalam laman sini, kami terbaca berikut:

Northrop F-5E/F Tiger II in Service with Malaysia

Last revised January 2, 2000

Malasia became a F-5E customer in 1982 when it ordered a total of 14 aircraft. Three attrition replacements were later required. The Tentara Udara Diraja Malaysia (Royal Malaysian Air Force) operated a single squadron (No. 12 "Lightning") of F-5E fighters.

The TUDM was the launch customer for the RF-5E Tigereye reconnaissance aircraft, with two examples being acquired in 1983. These operate with No 11 "Cobra" Squadron.

Both squadrons operate in the air defense role from the former Australian base at Butterworth. They carry the air force designation M29. They are armed with AIM-9s and have a PGM delivery capability in their secondary ground attack role. Training duties were initially carried out by a pair of F-5Bs, but these were passed along to Thailand when the TUDM acquired four F-5F two-seaters.

Malaysia had initially considered ordering a second batch of F-5s to equip another air defense squadron, but turned instead to the consideration of more advanced aircraft such as the Panavia Tornado and the F-16. After a long competition, the TUDM ordered a mix of MiG-29Ns for air defense and F/A-18Ds for ground attack. MiG-29N deliveries have begun and two new squadrons have been formed. Consequently, the days of the F-5E with the TUDM may be numbered.

Out of 17 F-5Es, four F-5F, and two RF-5Es delivered, about 15 are believed to remain in service. Although it had been planned to retire the remaining TUDM F-5E/Fs following delivery of 18 MiG-29Ns, Malaysia may now retain them in service. Discussions are now underway with Bristal Aerospace about a proposed upgrade with FIAR Grifo F/X Plus multi-mode radars.
Mungkinkah timbul perasaan tamak dan jahat dalam mereka yang terlibat untuk mengambil peluang dari decommissioning yang akan dirancangkan untuk jet pejuang F-5E ini untuk mencari makan?

Ada pihak menganalisa ini sebagai ada operasi menggunakan nama syarikat Amerika Selatan tetapi operasi membuka alat ganti telah dilakukan di dalam negara. Baca blog Syed Akbar sini dan sini.

Timbul tanda tanya bagaimana perkara ini boleh berlaku.

Kami dingatkan kembali dari layaran ke blog pembangkang sini bahawa operasi MRO atau Maintenance, Repair and Overhaul untuk aset TUDM dijalankan oleh Airod Sdn Bhd di bawah pimpinan Tan Sri Ahmad Johan.

Banyak komplen dan rungutan didengari dari pelbagai pihak mengenai Airod. Antaranya adalah nama Airod sudah begitu buruk di pasaran anatarabangsa dari cara urusniaganya yang tidak beretika hingga hingga susah untuk Malaysia mendapatkan alat ganti untuk pesawat-pesawatnya. Malaysia perlu perolehi dari pihak ketiga pada harga jauh lebih mahal.

Bukan niat kami untuk menuduh Airod, tapi jika Airod disyaki, kami harap mereka disiasat. Maklumlah mereka saja yang ada kepakaran cekap dalam hal sedemikian.

Yang lebih penting kami ingin menuntut dari pihak kerajaan adalah untuk mengkaji kembali privatisation arrangement dengan Airod. Adalah lebih baik dari segi keselamatan dan pembinaan keupayan organisasi untuk TUDM sendiri menguruskan sendiri perkhidmatan MRO ke atas asetnya?
fda

Link2Me WeLinkBk (254)