Saturday, October 31, 2009

MYSTERY: Anwar lari ke US atau Turki?

|19 comments

Masa open house hari raya,kami duduk dengan seorang Tan Sri. Jolok puny ajolok, dia pun cerita pasal Anwar.

Anwar pergi ke rumah Najib di Jalan Duta pada satu malam tanpa appointment. Dia datang diatur oleh Lim Kok Wing. Ikut sama adalah Nurul Izzah.

Anwar mintak tolong pada Najib untuk selamatkan dia dari kes liwat. Katanya tolonglah for old time state.

Janjinya pada Najib tidak akan mainkan isu Altantunya lagi. Dia beritahu Najib dia untuk lari ke luar negara bersama Wan Azizah. Anwar mintak Najib tengok-tengokkan keselamatan (Nurul) Izzah.

Najib jawab dia tidak ada masaalah dengan kes Altantunya kerana dia kata dia tak buat. Dalam hal liwat, Najib kata dia tak boleh campur tangan dalam hal mahkamah.

Habis saja Tan Sri cerita, kami tanya. Agak-agak Tan Sri, Anwar kena tak kes liwat? Orang kata kes itu kuat dan bukti dia tak boleh nafikan melainkan lamnatkan.

Tan Sri hanya jawab Anwar akan cabut lari ke luar negara. Macam bersetju, seorang kawan kata lari ke USA. Jawab Tan Sri, tak boleh obvious sangat. Kawan kami kata mungkin ke Turki dengan bantuan Erdogan. Sana pun bebas ... Senyum kami semua.

Wallahu alam. Apa Anwar buat di Dubai seorang diri tanpa iringan Saifuddin Nasutian dan Badrul Amin? Apa Mahkamah akan buat kelulusan pada November 6hb berkenaan bukti yang perlu diberikan kepada pasukan pembelaan Anwar?

Jeng jeng jeng ...

MYSTERY: Siapa sakit turun bawah?

|13 comments

Kita memetik blog Depa Kata berikut:

"Kata orang tua, kalau dongak ke langit jangan lupa rumput di bumi. Jangan jadi teratai, ke langit tidak sampai ke bawah tidak jejak.

"Hari ini kau menteri esok orang biasa, untung macam saya semalam anggota parlimen, hari ini anggota parlimen, esok dan selama-lamanya anggota parlimen," - Datuk Mohamad Aziz (BN-Sri Gading) ketika menasihati para menteri agar tidak bersikap sombong atau bongkak, dalam ucapannya semasa membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan 2010 di Dewan Rakyat.
Peringatan yang baik dan tepat pada masanya dari Mat Aziz.

Bakal ramai yang akan berinjit-injit semut ke Putrajaya. Kali ini, siapa sakit turun bawah.

Dengar-dengar ramai yang akan kena gugur. Ada pula yang mahu cuba-cuba. Ada yang susah tapi buat khabar angin naik Menteri.

Friday, October 30, 2009

MYSTERY: Nik Aziz disuruh pencen?

|17 comments

Nak dijadikan cerita, malam tu semua AJK parti bulan hadir termasuk Nik Aziz.

Ana pun pelik, sebelum ni tak pernah orang tua tu nak datang mesyuarat pusat. Tu sebab dia tak berapa nak ngam dengan AJK. Nampak gaya dah nak jalan orang tua tu pasal buang tabiat datang mesyuarat.

YB Pokok Sena menyampuk dengan selamba, "Kalau dia jalan, makin terang bulan kita ni." sambil ketawa terkekeh-kekeh.

Tukang Screw pun balas, "Wah, YB-YB ni berani kutuk nampak, kalau depan orang tua tu pijak semut pun tak mati!"

YB pun sambung ceritanya yang ala-ala cerita penglipur lara.

Pasal nak menyedapkan hati orang tua tu, Hadi Awang terus kasi Nik Aziz memberi sepatah dua kata yang macam kuliah maghrib.

Kau tau Tukang Screw, Nik Aziz mintak sangat perubahan dalam PAS sedangkan dia tak tau yang orang lain mintak dia sendiri berubah. Dia masih mahukan EGM parti bulan diadakan atas alasan untuk membersih kepimpinan parti.

YB Pokok Sena dengan machonya menyampuk, " Huh, macamlah dia tu bersih sangat!"

Parti bulan kena dapat mandat baru, barulah senang kita nak laksanakan dasar-dasar sedia ada terutama dasar bersama pakatan haram.

Setelah selesai bagi kuliah, ahli mesyuarat apa lagi... terus SCREW Nik Aziz tanpa belas kasihan. Kasihan ana tengok Nik Aziz, kata YB.

Ahli mesyuarat dah bengang sangat dengan Nik Aziz yang selalu sangat cepat melatah tak tentu pasal terutama dalam hal-hal melibatkan parti.

Kau tahu Tukang Screw, apa yang malaun tu cakap kat Nik Aziz? YB Pokok Sena tanpa disuruh menjawab terus melakonkan dialog yang digunakan untuk SCREW Nik Aziz.

"Kami hormat Tok Guru pasal tua dan lama dalam PAS, kalau macam nilah perangai Tok Guru yang kita hormati yang dok merapu, mencarut tak tentu pasal sapelah yang nak hormat lagi. Jangan sampai kami gelar Tok Guru 'TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI DAH NAK MAMPUS'!"

YB Pokok Sena pun sempat beralas gak, "bukan aku yang kata, depa yang dok kata. Aku ajuk aje apa yang depa kata."

Tukang Screw pun apa lagi, gatal tanya siapa yang paling kughang ajaq malam tu? Sape lagi kalau bukan si Hanipa Buncit tu...hahahahahaha". Kata YB Pokok Sena.

YB pun menyampuk, "Yang ana dok heran tengok orang tua tu, puaslah puak-puak ni dok kutuk dia, muka dia selamba je. Macam takde perasaan."

YB Pokok Sena menyampuk lagi, " Dah dasar keldai tua, memang macam tu!"

Dipetik dari blog Skrewkuat

MYSTERY: Lepas Badrul, ada lagi 10?

|24 comments

Berita politik besar hari ini adalah pengumuman keluar parti ADUN PKR Pelabuhan Kelang Badrul Hisham untuk jadi Bebas dan penyokong BN. Baru dua hari lepas, Jeffrey Kitingan dan Christina Liew meleaspkan jawatan dalam PKR Sabah.

Ini semua berlaku semasa PAS pun sedang bergolak dan Hasan Ali mahu di gang bang ramai-ramai oleh PAS.

MyKMU dalam artikel bertajuk Kerajaan Pakatan Di Selangor Tumbang Sebelum 2010? memberi analisa terhadap pengumuman Badrul Hisham dan ketiadaan kemungkinan kerajaan perpaduan.

Dalam artikel tersebut, dibincangkan timbul pula kemungkinan lain. Berikut petikan analisa tersebut:

Banyak pemerhati politik membicarakan senario kerajaan negeri Selangor berasaskan kedudukan Pas dalam Pakatan.

Apa yang tidak disedari ialah kewujudan "third force" atau kumpulan ketiga yang benar-benar boleh merubah senario politik di Selangor.

Kumpulan ketiga ini bukanlah kumpulan sebenar dalam erti kata mengadakan kerjasama, perbincangan atau persetujuan. Sebaliknya kumpulan ketiga ini ialah di kalangan ADUN-ADUN dalam Pakatan yang telah hilang kepercayaan kepada Tan Sri Khalid Ibrahim dan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sekurang-kurangya lima Adun PKR, 3 Adun Pas dan 2 Adun Dap sedang menimbang-nimbang untuk meninggalkan parti mereka menjadi ADUN Bebas, menyertai parti komponen BN dan juga sebuah parti lagi iaitu Makhal Sakti yang baru ditubuhkan.

Jika laporan ini benar ini bermakna sebelum 2010, kerajaan negeri Selangor akan berkaya diselamatkan dari terus terumbang-ambing dibawah pentadbiran Khalid Ibrahim yang sangat lemah.

Sudah tiba masanya kerajaan yang hanya bermanis mulut tetapi tidak bekerja ini ditumbangkan.
Mereka konon relaks dengan pemergian Badrul yang dikatakan banyak masaalah. Sekarang baru sibuk dengan masaalahnya. Dulu diam.

Apa pula alasan 10 akan lompat? ADUN DAP sekali pulak tu.

UNSPIN: Mahaguru 58 turut dedah amalan Ikrar Lafaz Taklik oleh PAS

|20 comments

The Unspinners telah dedahkan perkara ini seawal September 9hb, 2009. Kemudian kami ulangi sekali lagi pada September 28hb, 2009 sebelum PRK Bagan Pinang.

Kini Mahaguru 58 - seorang blogger yang berkecuali dalam politik dan tidak malu kepada publisiti dan perhatian - mengulang perkara sama. Beliau baru saja mengatur pertemuan antara blogger-blogger dengan Dato Dr Hasan Ali dan Nasharuddin Md Isa.

Pertemuan itu telah menimbulkan kontroversi disebabkan ada blogger yang tidak datang tidak beretika pula. Kalau tuan punya badan minta jangan dihebohkan perkara sensitif tertentu, usahlah dihebohkan. Hormatilah permintaan. Kalau dalam kewartawanan, dia dipanggil maklumat off the record.

Tulisan blog beliau berkenaan Ikrar Lafaz Taklik adalah dipetik berikut:

Hanya benda ini saya nak kongsi dengan anda pembaca budiman.

Ini pun setelah saya menelefon meminta pengesahan akan perkara ini dari salah seorang pemimpin tertinggi PAS yang merupakan sahabat saya.

Saya juga telah mendapat izin pemimpin PAS Pusat ini untuk menceritakan perkara ini didalam blog saya ini.

Ianya adalah tentang kebenaran bahawa barangsiapa sahaja calon pilihanraya PAS yang dipilih untuk bertanding didalam Pilihanraya Kecil atau Pilihanraya Umum samada untuk jawatan ADUN atau Ahli Parlimen dibawah tiket PAS, maka mereka terlebih dahulu diwajibkan menandatangani ikrar lafaz taklik akan menceraikan isteri jatuh talak tiga SEANDAINYA mereka setelah menang pilihanraya tersebut mengelat mengkhianati PAS dan lompat ke parti lawan!

Ini adalah diantara perkara yang didedahkan oleh pimpinan PAS dimajlis dailog itu.

Memang saya tidak menyangka sama sekali bahawa adanya peraturan seperti itu diwajibkan oleh PAS!

Memang brutal tetapi ternyata amat berkesan sekali!!!

Harap tuan-tuan dan puan-puan pembaca dan blogger tolong sebarkan perkara ini.

Sesiapa yang wartawan tolong tanya perkara ini kepada pemimpin-pemimpin PAS. Gembar gemburkan perkara ini supaya rakyat tahu perakra sebenar. Betapa jijik sekali politik PAS hingga mengguna ugama untuk kuasa politik.

Ini menunjukkan ulama dalam PAS bukan ulama tetapi orang yang menggunakan ugama sebagai alat saja untuk berkausa. Ini adalah perkara yang keji dilakukan oleh PAS demi kuasa hingga sanggup memperalatkan kesucian rumahtangga sebagai bahan cengkeram atau ugutan.

Memang layak PAS dipanggil sebagai Parti Ajaran Sesat.

MYSTERY: Bersolat arah dari DAP ke DUN

|23 comments
Nak kata oghang PAS ni bodoh pasai ugama dan siasah, nanti dikatakan biadap. Tapi kita nak kata depa pandai pulak, tak nampak macam oghang pandai pun.

Setakat pakai serban, bayi jaga pun pakai serban. Setakat pakai kopiah, pope john paul pun pakai kopiah.

Hangpa tengok gambaq yang diambil pada Oktober 28 semasa persidangan DUN Perak. Pasai depa tak boleh masuk, depa berkumpul di luar perkarangan di depan pejabat DAP. Buat solat hajat.

Entah apa yang depa doa. Mungkinkah PAS yang mewakili Pakatan Rakyat Perak yang didominasi DAP memohon Allah dibinasakan kerajaan negeri yang diterajui orang Islam ini hancur.


Hangpa mesti tau la. Biasalah oghang politik buat kerja mesti nak publisiti. Suka hati depa nak jadikan solat kepada tuhan sebagai acara politik buat tuntunan ramai. Oghang PAs memang pejenis tak malu. Biaq pi la depa.


Cuma kita yang susah nak biaq pi depa.

Depa ni tak pikiaq ka. Depa solat berkiblatkan kaabah tapi yang kelihatan adalah depa solat ke arah pejabat SUK di Ipoh di mana terletaknya pejabat-pejabat kerajaan dan DUN Perak. La tu ..


Mereka sembahyang mengarah dari pejabat DAP ke arah ke SUK!

Macam-macam simboliknya. Tak ada akai ka depa untuk pikiaq?

UNSPIN: Lagi kenapa PR Perak "lost the plot"

|12 comments

Menurut Parpukari, ADUN Pakatan Haram hadhir ke sidang DUN Perak dua hari lepas kerana terpaksa datang.

Tujuan ADUN Pakatan Haram hadir ke sidang DUN semalam sebenarnya bukan untuk membuat kecoh. Mereka tahu sekiranya mereka tidak hadir ke sidang DUN tersebut semalam, maka secara automatisnya gelaran ADUN akan tergugur. Sebabnya Undang-Undang Tubuh kerajaan Negeri Perak menyatakan sebegitu.

Mereka bukannya nak buat kecoh sangat pun, tetapi mereka datang hanya semata-mata mahukan selamatkan kerusi masing-masing dengan mendaftar nama mereka. Rupanya dalam depa nak tuntut bubar DUN, mereka takut pula mereka kena gugur. Bila kena gugur, tak boleh bertanding lagi. Keh keh keh

Dah terlanjur datang, kenalah ada drama sekali. Sebenarnya apa yang berlaku adalah ADUN komunis ini sudah mengiktiraf sidang DUN semalam. Secara tidak langsung, mereka sudah iktiraf kerajaan BN.

Mereka berdrama supaya boleh dialih pandang orang ramai kepada drama mereka supaya orang ramai tidak faham implikasi kedatangan mereka.

Thursday, October 29, 2009

UNSPIN: Nik Aziz hina Syed pulak!

|27 comments

Nik Aziz fahamkah ayat berikut:

Katakanlah Wahai Muhammad, aku tidak minta balasan apapun atas risalah yang aku sampaikan pada kalian kecuali kecintaan kalian terhadap keluargaku" - As-Syuro 109
Hal dunia, Nabi kata kita lebih mengetahui. Dalam isu politik kenalah kita gunakan kebijaksanaan kita. Ada orang tu bila kalah hujah, asyik guna ugama dan salahguna penghiormatan orang padanya sebagai seorang guru ugama.

Ini yang tidak betul. Sementang orang dengar cakap dia, main sedap cakap. Mulut celupar. Nak hentam Syed Ali sampai keturunan Nabi pulak dibabit. INi9 jelas tak ada adab dan tak kena.

Adakah ini satu lagi taktik alih pandang Nik Aziz sejak termalu malam tadi? Nak alih pandnag sampai keji keturunan Nabi.

Apalah hina Syed sangat kalau Nicky Pharoah tak ada masaalah menghina nabi dengan memperkecilkan kenabian Nabi. Dengar berikut:


Nik Aziz mengatakan bahawa Nabi Muhammad masa dilahirkan sama juga seperti Mat Mat kampung lain. Katanya, Mat Mat kampung kita dengan Muhammad bin Abdullah di Tanah Arab sewaktu dilahirkan sama saja.

Terserah pada yang lebih pakar. Apahal pun bunyi macam tak kena.

Apa salahnya cakap dengan lebih bersopan? Tak ada adab, tak layak gelar diri Tok Guru. Ngaku sajalah dirinya itu hanya ahli politik yang salahguna ugama dan penghormatan orang ramai.

UNSPIN: Manoharan nak saman Dr Mahathir di mahkamah dunia?

|13 comments

Beberapa hari lepas dilaporakan berita M Manoharan ADUN Kota Kemuning akan memfailkan saman di mahkamah dunia terhadap Tun Dr Mahathir diatas kejadian di Kg Medan pada tahun 2002.

Saya akan cuba tahan ketawa dahulu tapi ini menggelikan hati. Saman yang ada oleh Hindraf di mahkamah Britain pun tidak dilayan. Inikan pula mahkamah dunia. Mana ada mahkamah dunia untuk kes macam ini?

Sebarang dispute di mahakmah dunia perlu consent dan kesediaan dari kedua-dua pihak untuk selesaikan di mahakamh dunia.

Apa ada dispute dan locus standi untuk saman ke mahakamh dunia. Lagi katyun adalah kenapa saman Dr Mahathir? Kenapa tidak saman kerajaan Malaysia?

Memang loyar cap teko macam Harris Ibrahim.

Ini smeua trick alih pandang. Uthayakumar sudah didakwa di mahkamah bawah akta hasutan diatas saman dan kenyataan yang dibuat dan keluar di laman web hindraf.

Sudah pasti kantul. Itu yang uthayakumar hanya nak delay taktik saja. Konon fail permohonan nak strike out isu bukti dari internet dan mohon poindah ke mahaamh tinggi. Permohonan ke mahkamah tinggi dah kena strikeout.

Taktik Manoharan ini tidak lain dan tidak bukan hanya cara untuk meraih simpati dari cebisan pengikut Hindraf yang tinggal.

Hehehe ... Pengikut Hindraf dah hilang keyakinan terhadap pemimpin Hindraf. Mereka sedar mereka sudah kena tipu oleh pemimpin mereka seperti Waythamurthi yang hanya nak guan duit yang dikumpul dari mereka untuk duduk di Engkand sebagai suaka politik.

Dahulu Waythamurty sudah ditolak permohonan kepada kerajaan British. Dia buatlah drama konon orang India di aniaya untuk duduk di Britain.

Hey Waytha ... cuaca sejuk tak garenti kulit kamu jadi cerah. Turun Malaysia dua minit kamu gelap benderang macam asal. Poodah ...

Kesian kaum India kelas rendah ditipu bulat oleh mereka.

UNSPIN: Nicky Pharoah shamed ... lost the plot too!

|22 comments

Nicky Pharoah lost the plot too last night. As reported by PAS writer cum blogger cum blackmailer, Sayuti Omar, he left 10:20 pm long before the Central Comittee Meeting ended their's at 1:20 am.

Two of the Erdogan - Dr Lo'Lo' Ghazali dan Husam Musa - left at midnight 12:00 am.

The decision last night was to investigate Dato Dr Hasan Ali. Mustafa Ali and Nasharuddin are saved. Pelik?

Instead of an EGM, there will be a Seminar to strengthen relationship between leaders. WTF is that? It means nothing.

Kah kah kah kesian Nicky Pharoah. Ini cuma face saving saja, brader. It just proves Nicky is no Pharoah but living on a mere perception of power.

The day earlier Hadi already said there is no more issue of Unity Government, so what is the fuzz now?

It is believed Hasan Ali's line of argument now is that PAS should be the voice of the Muslim and Malay Muslim in the Pakatan Rakyat. Once rejected, tehre is no more issue of Unity Government. It seems he said PAS Central Committee discussed about it at length and was on the verge of considering it.

Minit ada. What more to investigate?

The anti-Unity Government faction must be fuming judging by PAS Master Spinner albeit Erdogan spokemen's, Penarik Beca posting here.

Ego of the PAS Kelantanis must be really hurt. Am I seeing the possible cessation of Kelantan PAS? Lepas itu Kelantan state pulak cessation. It is quite logical. Kelantan are already using a different currency ... the riyal.

Times up, Nicky. Don't be in denial.

UNSPIN: Nizar & Co. lost the plot

|2 comments

Say what you may say.

By attending yesterdays Perak State Assembly meeting, Nizar & Co. has lost the plot to claim legitamacy to call for the abolishment of the Perak Assembly. Not that he has any legitamcy left.

At around 11:00 am, the whole team of opposition assemblymen wanted to boycott the assembly following their claim that police had roughed up Sivakumar to take away his official Speaker songkok and garb.

Twenty minutes later they came in.

Their mere presence shows they have participated in the officially sanctioned assembly. That translates to acknowledgement.

If they were dead set against it, they should have boycott and not attend at all as a symbol of defiance.

They have no way of justifying that they attended a meeting as called by a notice given out by sacked former Speaker Sivakumar.

From now, jaga kawasan sajalah badut-badut ini semua.

Forget about dissolving the State Assembly. You have no avenue left open. Try again GE13.

Nizar, you can now keep your wardrobe for your children and stop posing for the camera. Even if oppsotion win the next GE, DAP will field their own Malay candidate. You will not be wanted as MB!

Wednesday, October 28, 2009

NEWS: Dr M tells N.Ajis to know when time is up

|8 comments
Leave before people get nasty, says Dr M

KUALA LUMPUR: Former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad reiterated yesterday that it was high time Pas spiritual leader Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat stepped down from his post.

Dr Mahathir said a leader should know when to quit.

"A person should not lead for a long time. He will become old-fashioned," he said.

"Before people start saying 'when is this old man going to go', the leader should leave, or they might start saying nasty things about the person.

"That way, people will still remember you," Dr Mahathir said after the opening of the second National Asset and Facility Management (Nafam) convention by Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin yesterday.

The 78-year-old Nik Aziz was appointed by consensus as spiritual leader in 1987.

Dr Mahathir also commented on the Pakatan Rakyat leadership, saying Parti Keadilan Rakyat, DAP and Pas were in compatible and were bound to quarrel.

"It was a marriage of convenience. Now it has become inconvenient and (they) are finding fault with each other".

He said the alliance failed to rule Selangor, Penang, Kedah and Kelantan as they had been in opposition for too long.

"When you are the opposition, you don't have to do anything. The government has to do things.

"Now, they have formed a government but they do not know how to behave, except for being an opposition."

Source: Tunku

UNSPIN: Nik Abduh mengaku orang PAS kuat bohong

|22 comments

Desperado terjumpa dalam blog Nik Abduh sini menyatakan berikut:

Saya melihat sesetengah ahli PAS cukup berani di dalam berblog. Malangnya, mereka hanya berani berbohong, memfitnah dan menyebar semua kata – kata manusia dan peristiwanya. Lebih malang, mereka tidak berani untuk berkata benar, apatah mengakuri pada yang benar.

Jika anda gian sangat nak menulis, menulislah yang kekal baik hingga ke lubang kubur. Yang memberkati anda dan kehidupan manusia.
Hehehe ... malas nak komen. Baca saja apa desperado tulis sini.

UNSPIN: Polis sudah patut tahan reman Tan Boon Hwa

|22 comments

MyKMU menulis DAP terjerat juga dengan keterangan Dr Porntip.

Menurut penulis artikel, keterangan Dr Porntip bahawa kemungkinan 80% mati homisid sebenarnya memakan diri. Itu yang mereka baru mahukan otopsi kedua ke atas mayat Teoh. Kalau tidak, Tan Boon Hwa patut ditahan reman.

Baca berikut:

Katalah diterima buat sementara pandangan Dr Porntip ini bahawa kemungkinan 80% Teoh Beng Hock dibunuh. Maka kini perlu dicarikan motif kenapa dia dibunuh?

Lojikkah bagi SPRM membunuh seorang saksi yang membantu kes mereka untuk mendakwa ahli-ahli politik yang terlibat menyalahguna peruntukan? Tentu tidak lojik. Dengan membunuh saksi, SPRM akan menyusahkan dirinya untuk mendakwa mereka yang terlibat.

Kemungkinan yang lebih lojik adalah Teoh Beng Hock dibunuh oleh pihak yang terlibat menyalahgunalah yang ada motif untuk membunuh dan menutup kes terhadap mereka.

Jika dia dibunuh, siapakah yang boleh disuspek?

Sepanjang inkues, seorang pegawai SPRM bernama Bulkani Pakaruddin memberitahu ahli Majlis Perbandaran Kajang, Tan Boon Wah telah mengikut Teoh Beng Hock ke tandas pada kira-kira pukul 2:30 pagi. Dia mengikut dan mendengar diluar satu pertengkaran telah berlaku.

Ini berlaku pada pagi sebelum Teoh dijumpai mati pada 16 Julai 2009. Tan adalah salah seorang saksi yang disoal jawab juga oleh SPRM pada petang itu. Sesinya telah habis pada pukul 11 malam tetapi dia enggan pulang tetapi telah menunggu dan tidor di pejabat SPRM hingga sesi soal jawab keesokkan hari.

Bulkani adalah pegawai yang membantu menunjukkan Teoh ke bilik tandas semasa dia minta untuk keluar sebentar dari sesi soal jawab untuk buang air.

Sementara itu, penolong kanan penguasa SPRM Selangor Raymond Nion John Timban turut mengatakan ada ternampak Teoh bersama seorang lelaki Cina di ruang tamu Bahagian Pendidikan Masyarakat di pejabat SPRM Selangor pada kira-kira pukul 12.30 tengah malam, 16 Julai lepas.

Tan Boon Hwa pun turut mengaku ada bertemu Teoh pada lebih kurang pukul 6 pagi semasa dia pergi ke bilik air. Dengan demikian, Tan adalah saksi terakhir yang bertemu Teoh.

Berdasarkan keterangan-keterangan lain di atas, Tan adalah jelas sekali seorang suspek dan sebagai orang terakhir bertemu Teoh, dia sudah sepatutnya ditahan reman oleh pihak polis untuk disiasat sebagai suspek.

Turut sama bersama Tan pada pagi itu adalah kontraktor yang bernama Lee (Wye Wing).

Menurut Dr Porntip, Teoh telah dikerjakan beramai-ramai sebelum dibunuh dengan dicampak keluar tingkap dari Tingkat 14. Selain Tan dan Lee, mungkin sekali ada pihak luar yang dibawa masuk kerana salah seorang saksi Inkues mengatakan ada ruang rahsia yang sering diguna staf SPRM untuk masuk ke pejabat tanpa guna pas.

Nampaknya usaha untuk memutarbelit menggunakan pakar Siam pun mengena diri sendiri. Itu yang mereka mahu buat autopsi sekali lagi. Biarlah, akhirnya kebenaran akan diketahui jua. Putarbelit tidak akan dapat bertahan lama.

Apa hal pun, apa yang polis tunggu lagi? Tangkaplah Tan Boon Hwa!

Tuesday, October 27, 2009

TERBARU! Nizar dan ADUN "Penipu Rakyat" akan hadhir sidang DUN Perak besok!

|15 comments

ADUN PR hadir sidang, dapat jaminan polis

28 ADUN Pakatan Rakyat Perak hari ini mengesahkan kehadiran ke sidang DUN esok setelah mendapat jaminan daripada pihak polis bahawa keselamatan mereka akan dijaga.

Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Pakatan Rakyat (PRBBC) Khalil Idham Lim berkata, mereka akan hadir berdasarkan notis panggilan mesyuarat yang dikeluarkan oleh speaker yang sah.

"Kami (ADUN Pakatan) akan hadir atas panggilan speaker yang sah. Saya tak mahu sebut nama, tapi saya tegaskan, speaker yang sah,"katanya ketika dihubungi Harakahdaily.

Khalil merakamkan ucapan terima kasih kepada pihak polis yang memberikan jaminan akan menjaga keselamatan mereka itu.

"Saya ucapkan terima kasihlah di atas jaminan itu,"ujarnya.

Baca seterusnya di blog Siasah sini.

Kalau datang kerana notis yang sah, ini bermakna mereka perakui notis Ganesan. Notis Ganesan saja yang dapat perkenan Sultan dan memenuhi syarat seperti dalam Undang-Undang Tubuh Negeri Perak.

Harap polis sedia berikan kawalan keselamatan kerana samseng akan masuk dewan besuk.

NEWS: Hadi pun tahu rahsia Anwar

|7 comments

KUALA LUMPUR 26 Okt. - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mempunyai keyakinan bahawa Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga antara individu yang mengetahui rahsia sebenar Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Namun atas kepentingan untuk berkuasa katanya, para pemimpin Pas yang mengetahui 'sesuatu' mengenai Anwar sanggup 'menelan' rahsia itu.

Disebabkan faktor itu kata beliau, umum mengetahui bahawa Abdul Hadi tidak mempunyai kecenderungan untuk menyokong Anwar secara keterlaluan.

Katanya, jika senario politik Pas dinilai, maka penyokong terkuat Anwar daripada parti itu adalah Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Nik Aziz adalah penyokong terkuat Anwar daripada Pas, Hadi tidak kuat sangat, mereka semua mengetahui sesuatu mengenai Anwar tetapi demi politik, mereka sanggup untuk melupakannya," katanya.

Baca seterusnya sini

Sumber: Utusan Malaysia 27/10/09

Nik Aziz pun tahu Anwar liwat. Habis kenapa dia nak sangat dengar cakap? Pasal apa?

Mesti pasal berdendam. Apa punya mursyidul la. Orang hati busuk bukan mursyidul, tapi samdol!

UNSPIN: Nizar dan komunis Ngeh-Nga tak datang DUN, Mengaku kalah

|2 comments

Nizar-Ngeh-Nga (N3) akhirnya mengaku kalah dan tidak mahu datang ke persidangan DUN Perak pada Oktober 28. Mereka guna alasan samseng diupah. Ini pasti tidak lojik. Buat apa nak upah samseng?

Pertama, mereka yang samseng di sidang DUN yang lepas. Tak perlu upah. Dah ada samseng free datang.

Kedua, lagi mereka samseng, lagi baik untuk kerajaan. Itu yang mungkin difikirkan N3 supaya dielakkan. Nanti mereka kelihatan aggresor dan kerajaan kelihatan victim. Itu yang rakyat akan bertambah benci pada mereka.

Sebenarnya rakyat Perak dah fed-up pun dengan depa tu. Mereka sudah nampak kebodohan N3 ini. Ceramah mereka hanya menabur kebencian. Mereka banyak menipu dan rakyat sudah sedar penipuan mereka.

Kalau mereka kata DUN ini tidak sah, kenapa Sivakumar menyalahguna letterhead kerajaan untuk memanggil sidang yang sama? Tidak lain dan tidak bukan, mereka mahu menghadiri sidang. Tak malukah mereka bila mengaku sidang bawah pokok dan dalam hotel itu sah?

Maknanya mereka terlupa strategi asal dan telah mengaku kerajaan ini sah.

Asalnya mereka mahu datang untuk perkecilkan bujet kerajaan dengan bujet mereka. Pengunduran menunjukkan mereka tidak tahu buat bujet untuk bandingkan dengan bujet kerajaan.

Alah Pakatan Haram ini mana tahu tadbir negeri? Semua negeri yang mereka tadbir kecoh dan kelam kabut. Benda yang mereka kritik pasal BN pun tak boleh selesaikan.

NEWS: Beranikah N.Ajis datang bersemuka malam Rabu?

|7 comments

Nik Aziz diminta hadir

Oleh saiful haizan hasam
saiful.hasam@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 26 Okt. – Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali berharap Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dapat menghadiri mesyuarat khas parti itu Rabu ini.

Beliau yang namanya turut disebut oleh Mursyidul Am Pas itu perlu ‘dibersihkan’ daripada kepimpinan parti menganggap kehadiran Nik Abdul Aziz penting untuk menjelaskan maksud cadangan tersebut.

Pada sidang akhbar selama 35 minit hari ini, Mustafa beberapa kali mengulangi harapan supaya Nik Abdul Aziz dapat menghadirkan diri bagi membolehkan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat dan Pesuruhjaya Negeri mendengar sendiri penjelasan Menteri Besar Kelantan itu berhubung cadangan mengadakan Muktamar Agung Khas (EGM).

Katanya, mesyuarat itu diadakan pada pukul 8.30 malam selepas mengambil kira kesibukan Ahli Parlimen Pas yang bersidang di Dewan Rakyat termasuk Nik Abdul Aziz yang perlu menghadiri persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan pada sebelah siang.

Baca seterusnya sini

Alah nanti kata settle tak ada apa-apa. Dalam meeting, Nik Aziz tak tau apa dikatakan. Tak lama lagi situa kutuk ni membebel lagi. Semua orang lain salah. Semua kena ikut cakap dia.

Biarkan Nicky Pharoah dengan nyanyuknya! Biarkan! Biarkan!

UNSPIN: Mengikut amalan kafir hanya meragukan kepada Nik Aziz?

|7 comments

Nik Aziz akui pegang lilin meragukan tetapi bukan haram

Jumaat Julai 24, 2009

KOTA BAHARU: Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengakui perbuatan memegang lilin di majlis memperingati kematian orang bukan Islam adalah "sesuatu yang meragukan" tetapi berpendapat perbuatan itu tidak haram di sisi Islam.

Beliau mengulas tindakan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin yang memegang lilin dalam majlis memperingati kematian Teoh Beng Hock, setiausaha politik kepada seorang anggota Exco Kerajaan Negeri Selangor.

Menteri Besar Kelantan itu juga menegaskan perbuatan itu tidak bercanggah dengan agama jika umat Islam dapat membezakan antara adat resam dan budaya dengan agama sesuatu kaum.

"Tapi saya, selalu (apabila) orang (beragama) Hindu jemput saya pergi ke majlis dia, Cina jemput pergi majlis dia, saya akan tanya ini agama ke atau adat resam.

"Saya kata kalau agama saya tak boleh pergi tapi kalau adat resam saya boleh," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Hari Peladang, Penternak dan Nelayan Negeri Kelantan 2009 di Stadium Sultan Mohamed KeIV, di sini, semalam.

Sebelum itu, Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Husam Musa dalam laporan akhbar mempertahankan tindakan Mohd Nizar dengan menyatakan ia tidak menyalahi ajaran Islam manakala Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir pula mahukan ulama Pas mengeluarkan satu fatwa berhubung tindakan Mohd Nizar itu.

Nik Abdul Aziz berkata, lilin ini sudah menjadi budaya kepada orang Melayu di mana anakanak turut menggunakan lilin sewaktu menyambut hari jadi dan ia sudah menjadi perkara biasa dalam masyarakat sekarang.

"Jadi lilin digunakan sebagai satu simbolik untuk masalah umur," katanya.

Sementara itu, ketika ditanya pandangannya mengenai tindakan seorang model yang rela dirotan selepas didapati bersalah kerana minum arak oleh Mahkamah Majistret Kuantan kelmarin, Nik Aziz berkata tindakan itu wajar kerana menunjukkan pesalah terbabit sudah insaf.

Menurutnya, jika model itu boleh menerima hukuman sebat, maknanya dia sudah terlepas hukuman di akhirat dan ini bertepatan dengan langkah Pas mahu melaksanakan hukum hudud. BERNAMA

NEWS: Penganut Ayah Pin ramal PKR berakhir

|3 comments

Kita terbaca blog Harris Ibrahim, pengikut Ayah Pin sini. Dia kononnya barisan blogger penyokong kuat Anwar. Tak berapa tahun, dia sudah tak percaya pada Anwar.

Berikut dia menulis:

My source who was at the meeting at Merchant Square today said Anwar made it clear at the meeting that he was not going to have any of this.

“No way in hell will I have Jeffrey as chief”, Anwar is reported to have blasted.

Anwar, it seems, is determined to see a Muslim lead PKR in Sabah because, it is said, he insists that Muslims make up the majority in Sabah.
Kenapa dia marah dengan kenyataan atas? Baca berikut:

Even if it is true that Muslims now are the majority in Sabah, have we not gone beyond communalist, race-based and religion-orientated politics to that of meritocracy?

Is that not what PKR and Pakatan are supposedly championing?
Baru dia tahu hipokritnya Anwar.

I am told that the party leadership will announce that the man given the task to lead PKR in Sabah is Libaran division chief and Sabah PKR state secretary, Ahmad Thamrin Hj Zaini.

My source in Sabah tells me that Thamrin is an Anwar loyalist and his appointment will not go down well with the division chiefs and the PKR grassroots in Sabah.
Harris ini pun menokok menambah. Dia memang kaki spin dan suka berdrama. Baca berikut:

Worse, I’m told that this man is a race and religious bigot.

Speaking to a division chief who is Muslim but is supportive of Jeffrey as PKR state chief, Thamrin is said to have asked of that division chief, “Kamu sudah masuk ugama Kristian, ke?”.
Apa punya loyar main pakai dengar-dengar cakap orang?

Sekarang Yong Teck Lee berkata pula berikut:

“Pakatan in Sabah still took orders from Kuala Lumpur and this apparently made it impossible for Sapp to be a member of the opposition alliance”.

“We have no intention whatsoever of joining Pakatan Rakyat. It will be against our struggle to win back the autonomy of Sabah and prevent the federal government from continuing to interfere in Sabah affairs”, Yong said.
Habis Anwar. Sodomi kena. Belum masuk Sg Buloh, PKR dah mula nak berkecai. Beranganlah nak daftar Pakatan Rakyat.

Kita tunggu saja ...

Monday, October 26, 2009

NEWS: Licin hutan Kelantan dikerjakan Husam

|9 comments

Kelantan lulus 2,200 hektar hutan untuk balak

KUALA LUMPUR 20 Okt. - Kerajaan Negeri Kelantan didapati meluluskan 2,200 hektar kawasan hutan simpan kekal dengan ketinggian melebihi 1,000 meter untuk aktiviti pembalakan kepada sebuah syarikat swasta walaupun ia sepatutnya diwartakan sebagai Hutan Perlindungan Sepenuhnya.

Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang berkata, tiga kawasan iaitu Tanah Tinggi Lojing, Sungai Betis dan Sungai Brook di Gua Musang diluluskan sebagai projek perintis atas alasan menggantikan kawasan konsesi yang diambil semula daripada Kompleks Perkayuan Kelantan Sdn. Bhd. (KPK).

Katanya, kelulusan itu dibuat kerajaan negeri melalui Jawatankuasa Kecil Perhutanan (JKKP).

"Bagaimanapun, Laporan Penilaian Kesan Alam Sekitar (EIA) tidak disediakan sehingga kini dan Jawatankuasa Teknikal yang diwujudkan tidak mematuhi syarat yang ditetapkan JKKP," katanya dalam Laporan Ketua Audit Negara 2008.

Beliau berkata, syarat tidak dipatuhi itu melibatkan keahlian Jawatankuasa Teknikal yang sebahagian besar membabitkan kakitangan syarikat yang mempunyai kepentingan.

Katanya, bagi tempoh 2005 hingga 2008, Jabatan Perhutanan Negeri Kelantan (JPNK) meluluskan enam lesen pembalakan dengan keluasan 555 hektar iaitu sebahagian daripada 2,200 hektar yang diluluskan bagi projek perintis Pembalakan Berimpak Rendah (RIL) kepada syarikat itu.

Ambrin berkata, bagaimanapun, sehingga kini pihak KPK tidak dimaklumkan secara rasmi mengenai kawasan balak di tanah tinggi itu yang dikatakan akan diberi sebagai ganti mengikut perjanjian konsesi tersebut.

"Jabatan Audit Negara mendapati projek perintis ini telah memberi keuntungan kepada syarikat berkenaan kerana mendapat kawasan pembalakan dengan kayu yang banyak dan berkualiti tinggi yang belum diterokai tanpa melalui proses tender.

"Kerajaan Negeri Kelantan pula hanya mendapat royalti dan premium sebagaimana kawasan pembalakan biasa yang lain.

"Sekiranya tujuan projek perintis ini untuk mengkaji Pengusahasilan Hutan Berimpak Rendah khususnya untuk kawasan tanah tinggi, JPNK tidak sepatutnya meluluskan kawasan yang luas sehingga 2,200 hektar sebagai projek perintis," katanya.

Beliau berkata, kesan daripada pembalakan di kawasan itu mengakibatkan kerosakan serius terhadap struktur tanah seperti berlakunya tanah runtuh dan pokok tumbang.

Sehubungan itu, Ambrin melalui laporan itu mengesyorkan supaya aktiviti pembalakan di kawasan tanah tinggi yang melebihi 1,000 meter tidak lagi diteruskan di kawasan itu seperti arahan yang dikeluarkan Jabatan Perhutanan Semenanjung Malaysia.

Sumber: Utusan Malaysia 21-Oct 2009

UNSPIN: Nizar gila kata samseng diupah jaga sidang DUN Perak

|24 comments

'Samseng' diupah kawal sidang DUN Perak?

M'kini Okt 24hb, 2009

Menteri Besar Pakatan Rakyat, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin membuat "rayuan peribadi" kepada Sultan Perak supaya membatalkan sidang bajet Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak kerana beliau bimbang berlaku kekecohan jika ia diteruskan.

Nizar mendakwa beliau mendengar dari sumber-sumber tidak sah tetapi boleh dipercayai bahawa Umno akan mengupah 15 orang "samseng" untuk menggantikan pengawal keselamatan di DUN bagi menghalang "berlaku sebarang kekecohan dari pihak kami".

Dakwanya lagi, apa yang membimbangkan beliau ialah 15 orang samseng ini telah diarahkan supaya mensasar dan memukul lima ADUN bukan Islam dari Pakatan.

Menurut Nizar lagi, satu sumber memberitahu beliau bahawa lima ADUN Pakatan itu ialah Chang Lih Kang (Teja), Chan Ming Kai (Simpang Pulai), S Kesavan (Hutang Melintang), A Sivasubramaniam (Buntong) and Thomas Su (Pasir Pinji).

Nizar memberitahu Malaysiakini bahawa beliau mendengar dari sumber-sumber di Sekretariat Kerajaan Negeri bahawa 28 ADUN Pakatan akan dihalang daripada membawa telefon bimbit dan kamera untuk merakam sebarang kejadian tidak diingini yang mungkin berlaku dalam sidang dewan Rabu ini.

Dakwaan yang sama juga dibuat oleh setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming dalam sidang akhbarnya semalam.

Baca seterusnya di Malaysiakini sini.

Kah kah kah Ke ke ke Koh koh koh ... pecat perut aku.

Yang perangai macam setan dan polong di sidang yang lepas tu siapa? 100 gambar aku ada sebagai bukti.

UNSPIN: Crisis Management tutup malu N.Ajis tidak menjadi

|6 comments
Kesan Firaun dijumpai di Kelantan!

Orang putih kata keadaan N.Ajis sudah apa yang diistilahkan mereka sebagai crisis management. Semua ini bermula dari tulisan N.Ajis dalam blognya sini.

Setakat ini, pihak-pihak yang dihentam N.Ajis seperti Hadi, Mustafa Ali, Hasan Ali dan mungkin ada yang lain masih berdiam saja. Mereka tidak memberi apa reaksi pun tapi tapi pihak N.Ajis dah menggelabah.

N.Ajis agak defensif bila kata dia sudah tua dan tiada siapa dalang dirinya. Ehh ... tiba-tiba saja. Nampak sangat dia nak cover Anwar yang ada berjumpa dengannya dan Husam yang ada taktik untuk naik berkuasa sebagai wakil Erdogan memegang jawatan Presiden PAS.

Salahuddin Ayub pula kata tidak ada Muktanar Khas (EGM) tapi Mesyuarat Jawatankuasa Pusat Khas. Perkara ini baru ditulis N.Ajis pada Oktober 22hb. Pastinya belum apa-apa mesyaurat Jawatankausa Pusat PAS sudah diadakan lagi pun.

Salahuddin tidak mahu EGM diadakan kerana beberapa sebab. Pertama, dia tidak mungkin dapat cukup sokongan 2/3 dari akarumbi atau ahli exco untuk adakan EGM.

Kedua, kemungkinan Salahuddin menjangka N.Ajis akan termalu jika dibuat undi besar-besaran kerana nampak gayanya sokongan kepada Hadi dan pasukannya jauh lebih kuat. N.AJis & geng Kelantan/Erdogan hanya tin kosong tapi tak ada power.

Bila sudah kehabisan modal, terpaksa budak Erdogan alih pandang.

Seorang blogger Penarik Beca mengaku dialah penulis untuk posting blog N.Ajis itu. Samada betul atau tidak, konon ini untuk mengalih pandang orang ramai kerana imej N.Ajis bertambah hari bertambah tercemar. Dialah mengaku sebagai yang bangang.

Itu pun tak masuk akal. Tak akan N.Ajis buka blog dan membiar saja sesiapa tulis atas namanya. Tak masuk akal. Kalau perkara ini betul, N.Ajis tak bertanggungjawab. Dia boleh diguna oleh sesiapa. Betul orang kata, dia membiar saja Husam buat sesuka hati untuk sapu balak bagai nak gila di Kelantan.

Memang sudah patut N.Ajis letak jawatan.

Nak tanya Bakaq tu satu saja. Siapa yang cakap, "Nak pecah, pecah gi lah apa boleh buat"? N.Ajis atau Bakaq yang dilaporkan pemberita? N.Ajis pun tidak ada nafikan apa yang dikata.

Dulu, Kini dan Selamanya ... PAS Pembongak

UNSPIN: Lagi latarbelakang Dr Porno yamng dipersoalkan

|11 comments

Anwar Ataturk punya hubungan dengan Dr Porntip?

Nama sebenar Dr. ini ialah Pornthip Rojanasunand lahir pada 21 Disember 1955 dan merupakan seorang ahli patologi forensik Thailand, juga merupakan penulis dan aktivis hak asasi manusia.

Lantaran penglibatan dalam Human Right beliau mengenali Tian Chua, Elizabeth Wong dan aktivis hak Asasi dalam PKR/DAP di Malaysia. Kini beliau merupakan Pengarah Institut Sains Forensik, Thailand. Dan orang yang bertangungjawab menjadikan DNA sebagai bukti di Mahkamah Thailand.

Nama beliau menjadi sebutan apabila berlakunya kejadian tsunami di Thailand dan beberapa Negara asia pada tahun 2004. Pada masa itu beliau telah masuk campur dalam banyak perkara berkaitan urusan pengenalan mayat hingga menimbulkan rasa kurang senang pihak berkuasa.

Sebenarnya pandangan mengenai hasil penemuannya bukanlah digunapakai semua pihak di Thailand, malah ada yang meragui kredibiliti Dr. Pornthip. Kerana wanita yang selalu berpenampilan imej rangi ini adalah seorang yang gila publisiti kerana sentiasa ingin menonjolkan kehebatan dirinya.

Malah ada yang berpendapat sebagai penulis, tidak mustahil dia banyak menimbulkan kontoversi untuk melariskan jualan bukunya. Satu situasi yang pelik Pornthip seakan mempunyai dendam kepada pihak polis dan pihak keselamatan, hingga banyak kali berikrar untuk mencari kesalahan pihak berkuasa.

Dalam sebuah rencana akhbar Thailand diterbitkan pada tarikh 15 Disember 2005, Polis Diraja Thailand dan pasukan profesional perubatan Thailand mengatakan Dr Porntip menyalahguna dana kerajaan untuk SIFS (Central Institute of Forensic Science Thailand) untuk menampung kos autopsi mangsa tsunami - rujuk The Natio. Dikatakan juga Dr. Porntip gagal mengikut piawaian antarabangsa untuk identifikasi mangsa korban tsunami pada masa tersebut.
Ketidakpercayaan sepenuhnya masyarakat Thailand atas hasil Dr. Porntip dapat dilihat pada kes tahun 1999, apabila seorang ahli Parlimen Thailand Hangthong Thammawattana ditemui mati dengan peluru menembusi kepalanya. Hasil autopsi yang dilakukan oleh polis menunjukkan bahawa Hangthong telah membunuh diri. Namun autopsi kedua dilakukan oleh Dr Porntip menunjukkan bahawa dia dibunuh.

Ini menyebabkan kakak Hangthong iaitu Noppadol ditangkap dan didakwa dengan kes pembunuhan. Namun, pada tahun 2006, autopsi ketiga yang dilakukan oleh pakar forensik Universiti di Thailand, sekali lagi bersetuju dengan hasil autopsi yang dikelurkan OPFS (Pejabat Sains Forensik Polis Thailand), menyatakan bahawa Hangthong telah membunuh diri.

Kes ini menyebabkan wujudnya konflik antara Dr Porntip, Polis di raja Thailand dan ahli forensik Thailand. Beberapa pihak di Thailand berpendapat hasil keputusan autopsi Dr. Pornthip banyak dipengaruhi dari keterlibatannya dengan badan hak asasi manusia, khususnya Asian Human Rights Commission.

Sewaktu dia terlibat mencari punca kematian David Carradine, aktor Hollywood yang mati mengejut di Thailand, beberapa penganalisis mengatakan Pornthip hanya memberi pandangan berdasarkan apa yang dibaca oleh beliau dalam buku kes yang hampir sama melibatkan kematian mengejut orang barat/eropah dan bukan berasaskan fakta sebenar.

Kematian David Carradine sehingga ini masih misteri dalam mencari punca sebenar, walaupun banyak kajian forensik telah dilakukan.

Petikan dari: Pochong

Sunday, October 25, 2009

UNSPIN: Nik Aziz sedia pecahkan PAS

|18 comments

Dengan DAP, Nik Aziz bukan main mesra lagi. Sesama pemimpin PAS yang tidak sehaluan dengan agenda Anwar Ibrahim, Nik Aziz mahu mencantas mereka habis-habisan.

"Nak pecah, pecah gi lah, apa boleh buat. Saya tak suka orang tegur presiden saya, kedudukan pemimpin (termasuk presiden atau pemimpin lain) bergantung kepada keputusan muktamar." kata Nik Aziz pada 24 Oktober 2009 (baca sini).

Kata-kata Nik Aziz ini membayangkan bahawa Nik Aziz tidak menghormati keputusan pemilihan PAS yang telah memilih Nasharuddin Mohd Isa sebagai Timbalan Presiden PAS. Ini kerana Nik Aziz lebih menyukai Husam Musa untuk ke jawatan tersebut.

Gesaan Nik Aziz ini dibuat berdasarkan artikel yang ditulis oleh Dr Aziz Bari. Suara Aziz Bari adalah cetusan idea dari Anwar Ibrahim, perkara ini sudah diketahui oleh kebanyakan bekas penyokong PKR dan PAS. Kerana telunjuk Anwar, Nik Aziz sanggup hancurkan PAS dan bersekongkol dengan DAP.


Nik Aziz juga tidak selesa dengan team ulama yang diterajui oleh Haji Hadi Awang (Presiden PAS), Setiausaha Agung PAS dan Timbalan Murysidul Am PAS. Kekalahan teruk PAS di Bagan Pinang dan kemenangan tipis PAS di Manek Urai menyerlahkan lagi perpecahan dalaman yang berlaku dalam PAS.

Team Erdogan saling mengesyaki team ulama yang menjadi faktor utama kemerosotan PAS di Bagan Pinang, Permatang Pasir dan Manek Urai.

Jika perhimpunan khas PAS diadakan, apakah akan ada usul undi tidak percaya kepada Presiden dan Timbalan Presiden PAS? Sudah tentu ada. PAS sudah menjadi parti yang hanya eksklusif untuk team Erdogan sahaja. Tiada demokrasi, ketelusan dan keikhlasan dalam PAS bila mursyidul sendiri berusaha menjatuhkan Presiden yang dipilih secara demokrasi.

Beranikah ahli PAS membuat pilihan secara demokrasi untuk memilih Mursyidul Am PAS?

Sumber: Blog Angin Perubahan

UNSPIN: Nik Aziz diguna untuk memuaskan kerakusan kuasa Husam

|5 comments

Orang yang bercito-cito besar dalam untuk jadi Presiden adalah Husam. Masaalah Husam adalah kerana dia sudah rapat dengan Nuar Berahi dan nyawa politik Nuar sudah dihujung tanduk. Tanpa Nuar, habihlah nyawa politiknya.

Taktik EGM adalah sebahagian dari taktik Husam yang dinasihati oleh Nuar Berahi. Husam mahu kausa dan Nuar mahu Islam berpecah untuk memuaskan hati agenda Yahudi yang memberinya banyak wang.

Blogger Tamin Sari menganalisa dan membaca taktik yang digunakan Husam untuk menguasai PAS adalah berikut:

1. Melagakan Mursyidul Am dengan Tuan Guru Presiden

2. Menggunakan pengaruh Mursyidul Am

3. Merendahkan taraf dan martabat kepimpinan ulama PAS

4. Menyerang kepimpinan Tuan Guru Hj Hadi

5. Bergerak secara berkumpulan

6. Menggunakan bloggers seperti Kickdefella untuk lakukan psywar

7. Menggunakan Harakah

8. Membeli Negeri dan Kawasan. Husam memang bapak Balak di kelantan.

9. Akhirnya, memujuk Presiden untuk melepaskan jawatan

Sedikit mengenai nilai moral PAS. Husam adalah ahli PAS yang paling smart dan bergaya. Ini tidak pernah dipersoalkan oleh orang PAS.

Sebabnya pada pandangan mereka, Husam adalah exco negeri yang diperintah. Maknanya okay untuk Husam mengaut hasil dari kedudukkannya. Baru perintah Kelantan dah jadi gitu Pak Lebai PAS ini semua.

UNSPIN: Taktik N.Ajis alih pandang kerana Nuo Berahi dan malu

|11 comments

Juboq Nuar berahi dah menunggu di salai di mahkamah. Di persada politik, Zaid Ibrahim akan salai dia dalam PKR.

N.Ajis pun sudah termalu sebab tak dapat makan Ibrahim Ali. IBrahim Ali geng baiklah tak macam bin Ibrahim macam ZAK - Zaid, Anwar, dan Khalid. Ornag PAS boikot MAsjid di Pasir MAs tapi masih ramai orang maghi.

Taktik orang tup terkutuk ini untuk buat EGM untuk tendang Hadi, Nasharuddin, Mustapha, Hasan Ali, dll hanya untuk mengalih pandang dari masaalahnya dengan Ibrahim ALi dan Anwar dengan jubornya. Itu yang Hadi dan Mustapha Ali tak ambil kisah.

Sebelum dia buat staunt ala Tian CHua gigit polis ini, N.Ajis ada bertemu dengan Nuop Berahi. Nampak sangat dia budak suruhan Anwar.

N.AJis sebenarnya tak boleh buat apa-apa. Dia tidak ada kuasa dan jawatan dalam PAS yang membolehkan dia buang Hadi dan Co. Dia cuma memegang jawatan Dewan Syura yang dilantik. Mana ada perlembagaan organisasi membolehkan mudah2 panggil EGM oleh orang yang tak ada jawatan parti.

Ingat Nik Ajis kuat sangatkah untuk gulingkan Hadi & Co.? Tengok election last. Habis semua geng Kelantan dari Husam perasuah. Tinggal Kamaruddin Jaafar saja Erdogan yang dapat jawatan dalam PAS Pusat.

Jangan hairan Nik Ajis yang kena tendang dan hilang jawatan MB. Apa hal pun semua ALlah tentukan. Doa kuat2 Nicky. Sambil tu keluar air mata untuk camera.

Saturday, October 24, 2009

MYSTERY: Exco negeri PAS tumbuk tetamu rumah terbuka

|12 comments

MSO melaporkan kejadian dalam blognya di mana seorang ahli exco negeri PAS telah menuduh dan terus menumbuk seorang tetamu ke Majlis Rumah Terbuka Aidil Fitri PAS. Dipetik dari MSA berikut:

Kejadian itu berlaku sekitar jam 2:30 tengah hari semalam (Ahad Oktober 18). Tetamu berkenaan telah membawa anak dan isterinya untuk menghadiri rumah terbuka Pas itu. Mungkin dia juga ahli atau penyokong Pas? Atas rasa ingin menyemarakkan sambutan majlis itu dia datang dan bersalaman dengan pemimpin yang ada yang menjadi penyambut tetamu.

Selepas selesai makan dia keluar dan menunggu anak dan isterinya di luar, berhampiran pintu gerbang untuk masuk ke Dewan Fadzil Mohd Noor di mana tempat berlangsung jamuan. Ketika menunggu inilah Exco berkenaan datang menghampirinya sambil bertanyakan namanya dan sesuatu kemudian terus mengeluarkan kata-kata jelek dan hina "mu jahat...mu jahat".

Tetamu yang menjadi mangsa itu tercengeng dan bingung. Mulanya dia ingat Exco itu bergurau saja. Dalam keadaan tidak bersedia itu tiba-tiba penumbuk Exco berkenaan melayang ke muka mangsa berkenaan. Bayangkan bagaimana kalau mangsa itu tidak menepisnya dan segera pula membalas balik?

Tetamu yang tergaman dengan kejadian itu cuba menenangkan keadaan dan minta penjeasan dari Exco berkenaan, kenapa melepaskan penumbuk kepadanya. Namun Exco itu tidak peduli terus memburukkan mangsa berkenaan dengan mengajak mangsa berkenaan bertumbuk.

Tetamu malang itu mulanya tidak mahu melayan, tetapi disebabkan Exco berkenaan bersungguh menjual 'gedebe'nya, tetamu itu akhirnya menjawab dengan meminta agak beredar dari tempat itu untuk mengelakkan kejadian itu disaksi oleh orang ramai. Malangnya Exco berkenaan tidak berani menyahutnya dan berlalu selamba ke keretanya. Apabila memasuki ke keretanya Exco itu melambai-lambai tetamu itu, mungkin dengan rasa hati senang kerana berjaya menyerang tetamu itu!
Exco PAS hanya ada di negeri-negeri Selangor, Kelantan dan Kedah. Ayat "mu jahat mu jahat" hanya sebutan loghat Kelantan. Adakah exco berkenaan exco dari Kelantan?

Mengapakah berlaku hingga tumbuk menumbuk? Hai ... namanya Pak lebai dan cakap ugama, perangai macam setan. Bila pemimpin ganas, padanlah pengikut dan penyokong ikut ganas.

MYSTERY: Pakatan BN - PAS? Inikah yang buat N.Ajis merepek?

|12 comments

Satu Pakatan politik baru dijangka muncul dalam beberapa bulan akan datang membabitkan Barisan Nasional dan Pas.

Menurut sumber beberapa pemimpin UMNO, termasuk seorang bekas menteri Besar dan seorang ahli MT, telah beberapa kali mengadakan perbincangan dengan pemimpin Pas yang dilihat dari kem Timbalan Presiden Nasaruddin Mat Isa.

Perbincangan yang dikatakan mendapat restu Presiden dan Timbalan Presiden UMNO dan Pas, antara lain menggariskan beberapa bentuk kerjasama antara Barisan Nasional dan Pas. Ini berbeza dalam perbincangan selepas pilihan raya lalu yang banyak membicarakan kerjasama UMNO - Pas.

Antara yang dibincangkan ialah membentuk kerajaan campuran BN-Pas di Kelantan, Terengganu, Perak, Kedah dan Selangor.

BN dijangka memberi laluan kepada Pas untuk terus menjadi Menteri Besar di Kelantan dan Kedah namun akan mengambil alih kepimpinan di Selangor.

Dalam perbincangan tersebut juga, Dato Hasan Ali (PAS) akan dilantik sebagai Menteri Besar Selangor yang baru, (atau Timbalan Menteri Besar, bergantung kepada perkenan Sultan) sehingga pilihan raya umum akan datang sebelum jawatan tersebut dikembalikan kepada BN.

Kerajaan Pakatan Selangor bakal tumbang sekiranya Pas mengambil keputusan keluar Pakatan dan disertai oleh ADUN Pelabuhan Klang, YB Badrul Hisham Abdullah.

Selain itu, beberapa perkara yang masih dalam perbincangan termasuk pembahagian jawatan Menteri dan juga beberapa syarikat berkaitan kerajaan.

Sejauh mana keseriusan perbincangan ini belum dapat dipastikan, namun kem Dato Hasan Ali dan Nasaruddin sangat gembira dengan perkembangan ini.

Bagaimanapun adalah dijangkakan kerjasama ini sukar dilaksanakan dalam masa terdekat memandangkan pandangan kem Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat masih lagi terikat dengan Dato Seri Anwar Ibrahim.

Sumber: MyKMU

KOMEN: Ini yang Ketua Erdogan, Nik Aziz panik dan mahu pecat Hadi, Hasan Ali, Mustafa Ali dll. sebelum Anwar balik kampung ke Sungai Buloh.

Hanya Yahudi Zionis yang takut kalau orang Islam bersatu dan kuat. Dia takut ajen Yahudi Zionis, Anwar Ibrahim marah padanya.

MYSTERY: PAS tidak percaya pada demokrasi, Nik Aziz pemimpin kuku besi

|11 comments

Muktamar khas PAS pecat Hadi?

Mursyidul Am PAS mencadangkan parti itu mengadakan muktamar khas bagi membincangkan isu "dua tiga kerat pemimpin bermasalah", termasuk presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Desakan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu dibuat ekoran kemarahannya terhadap beberapa lagi pemimpin parti, antaranya Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali dan Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hassan Ali berhubung isu kerajaan perpaduan.

"Bila mesyuarat agung (Jun lalu) tidak mahu tukar presiden (Abdul Hadi), misalnya maka tidak mengapalah. Kita pakat-pakat belalah.

"Begitu juga dengan isu-isu di sekitar Hassan atau Mustafa yang tak habis-habis dengan nak bekerjasama PAS dengan Umno ke arah kerajaan perpaduan atau UG (unity government).

"Tenggelam-tenggelam, timbul, kemudian dihidupkan. Kemudian dimatikan pula bila nampak orang marah. Apa ini?" tulis menteri besar Kelantan dalam blognya malam tadi.

Mengulas perkembangan beberapa mesyuarat agung khas yang dikendalikan oleh PKR, Umno dan MCA tahun ini, Nik Aziz berkata:

"Kalau Umno boleh buat sesuatu dengan mengadakan mesyuarat agung khas dan MCA pun boleh mengadakan EGM-nya sehingga sempat menggugurkan presiden dan timbalan presidennya.

"Demikian juga dengan PKR yang telah membuat pindaan perlembagaannya melalui kongres khas mereka. Maka kita?

"Isu kita ialah isu dua tiga kerat pemimpin bermasalah. Masyarakat India pun boleh menentang (presiden MIC Datuk Seri S) Samy Vellu dengan mewujudkan parti lain.

"Maka pelik apa, kita panggil mesyuarat parti yang tergempar misalnya, mungkin dipanggil muktamar khaslah. Kalau nak kirakan, kitalah yang sepatut buat dulu."

Tokoh popular PAS itu berkata, muktamar tersebut penting bagi mengelakkan "ghok-ghak" atau kekacauaan dalam parti Islam itu sebagai persiapan untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang.

"Orang boleh terima atau tidak boleh terima, bawa ke muktamar khaslah, senang cerita. Biar tentu sah, hendak ikut yang mana. Kita hendak kekal yang mana dan buang yang mana," kata Nik Aziz lagi.

"Untuk kali ini, saya dengan kuat merasakan bahawa perlu ada perubahan dalam pemain-pemain penting yang menduduki kerusi kepimpinan PAS di peringkat pusat."

Beliau mengulas analisis ahli akademik Universiti Islam Malaysia (UIA) Dr Aziz Bari yang mengaitkan kemerosotan undi PAS di Bagan Pinang baru-baru ini dengan kekecohan di Selangor – dipercayai, antaranya, kontroversi melibatkan Hassan berhubung isu jualan alkohol dan isu siasatan awal jawatankuasa khas DUN negeri itu.

Malah, profesor undang-undang terkenal itu juga mengkritik Abdul Hadi yang tidak membuat sebarang kenyataan terhadap isu melibatkan Hassan itu sehingga menyimpulkan sikap sedemikian dengan perwatakan negatif bekas perdana menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Menulis di Sinar Harian awal minggu ini, Dr Aziz berpendapat, sudah sampai masanya PAS "membuat langkah drastik dengan mendisiplinkan atau menyingkirkan Hassan" daripada parti itu.

Bagaimanapun, tambah pensyarah itu lagi, usaha itu sukar kerana Hassan dilihat mewakili golongan yang pro-Umno dalam PAS seperti Abdul Hadi dan timbalannya Nasharuddin Mat Isa.

Menulis di blog Tok Guru.com, Nik Aziz juga berkata, beliau bersetuju dengan sebahagian kritikan keras Dr Aziz itu

Dalam muktamar khas yang dicadangkan itu, Nik Aziz menekankan keperluan kepada proses pemilihan yang ringkas, telus, dan melindungi kerahsiaan undi.

Muktamar tersebut boleh mengambil masa sehari atau dua hari, tambahnya.

Nik Aziz berkata, walaupun beliau "jarang tidak sedap hari sepanjang melibatkan diri dalam kepimpinan Islam", teguran terpaksa disuarakan "kerana dalam keadaan-keadaan tertentu, ia bersifat wajib".

"Hati saya pernah bergolak di zaman bekas presiden PAS yang mahsyur, allahyarham Datuk Mohamad Asri.

"Di peringkat itu, saya terpaksa bersuara dan menunjukkan sikap saya, sebahagiannya dirakamkan melalui buku saya yang berjudul Kemuncup dalam Perjuangan," katanya.

Dihubungi Malaysiakini hari ini, Mustafa enggan mengulas kenyataan tokoh PAS ini.

Sumber: Malaysiakini.com Oct 23, 09 10:47am

KOMEN: Bayangkan PAS jadi parti pemerintah.

Mereka akan memerintah pakai sukahati p**imak dia. Tak peduli undang-undang dan sistem demokrasi.

Semua main ikut suka hati siapa mereka dewakan sebagai Tuan Guru atau Ular Dalam Semak.

Friday, October 23, 2009

UNSPIN: Adakah Blog Pro Pakatan Meraikan Kepelbagaian Pendapat?

|12 comments

Blog pro pakatan selalunya melaung-laungkan tentang dasar ketelusan, keterbukaan, kebebasan bersuara dan lain-lain perkara yang sedap didengar dan nampak intelek. Namun dalam situasi sebenar blog-blog mereka cukup takut untuk membenarkan komen yang bertentangan dengan aspirasi mereka disiarkan.

Sebagai contoh baru-baru ini seorang blogger pro pakatan dengan bangganya menulis posting tentang Laporan Ketua Audit Negara 2008.

Tidak mengapalah nak menulis tentang apa-apa pun sama ada yang baik atau yang buruk. Lagipun kerajaan Malaysia di bawah pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak memang telus. Kalau kerajaan lain yang berkuasa belum tentu laporan Ketua Audit Negara mereka benarkan untuk disiarkan kepada umum. Silap haribulan laporan tersebut diletakkan di bawah OSA.

Oleh kerana di alam maya kita sepatutnya meraikan kepelbagaian pendapat, maka kami balas posting beliau dengan komen lebih-kurang seperti ini (maaf terlupa komentar asal),"Kerajaan negeri pula beli minyak petrol termahal di dunia,".

Sampai hari ini komen tersebut tidak disiarkan. Alahai.

Diambil dari UMNO Permatang Pauh sini.

KOMEN: Blog Pakatan sering menyekat pandangan yang berbeza dan kritikal, terutama pandangan yang mereka surrender tidak boleh jawab. Blogger utama Pakatan yang famous seperti Din Merican, Zorro Unmasked, Harris Ibrahim, Malaysia Today, Anwar Ibrahim blog, Lim Kit Siang, dan lain-lain takut menghadapi pandangan berbeza dan terbuka.

Bak kata Dato Ibrahim Ali, sebenarnya UMNO yang lebih terbuka untuk dikritik, ditegur dan hingga difitnah pembangkang. Cuba ditegur atau dikritik kerajaan Pakatan. Cepat-cepat mereka melenting memaki hamun, memarahi dan macam-macam reaksi. Ada sampai buat polis repot dan hantar loyar untuk saman.


Tak kurang juga wartawan akhbar tertentu ditahan dari datang ke sidang akhbar kerajaan negeri mereka. Kadang-kadang wartawan ditahan oleh bouncer dari memasuki majlis untuk membuat liputan.

Bila mereka spin, semua dibuat sewenang2 tanpa berfakta dan hujah yang benar. Bila kita berbeza, macam-macam disumpah seranah. Perangai betul-betul macam komunis Singapore ...

NEWS: Anwar closer to Sg Buloh, Doc issue near finality

|7 comments

Sodomy Case: Court Rejects Anwar's Objection

PUTRAJAYA, Oct 23 (Bernama) -- Datuk Seri Anwar Ibrahim on Friday failed to prevent the Court of Appeal from hearing the prosecution's appeal against the High Court's order for the prosecution to supply documents to him.

This follows the Court of Appeal's dismissal of Anwar's preliminary objection to strike out the prosecution's appeal.

Justice Datuk Hasan Lah, who led the panel comprising Justices Datuk Wira Abu Samah Nordin and Datuk Sulaiman Daud, unanimously dismissed Anwar's objection after ruling that the High Court's order in relating to document application, was final and therefore, appealable.

The court, however, rejected Anwar's application through his counsel Karpal Singh, for a stay of the appeal proceedings, pending his appeal against today's decision (preliminary objection) at the Federal Court.

Karpal is the new counsel in Anwar's defence team in his second sodomy case, replacing prominent lawyer Sulaiman Abdullah, who had excused himself on July 15, due to health reasons.

Today, the court is scheduled to hear the prosecution appeal and Anwar's cross-appeal against the same High Court which rejected his application to get a sample of the specimen taken from the complainant, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Hasan then proceeded to hear the prosecution appeal.

After the decision, Karpal informed the media that he would file an appeal against the court's decision at the Federal Court on Monday.

Read the rest of the news here.

UNSPIN: Thai blog questioned Dr Porno expertise

|13 comments

The Nation Weblog of Thailand questioned Dr Porntip's expertise.

In their posting here, they questioned her professionalism and unbiasness as quoted below:

1) As a Forensic expert, her job is to find evidence to enhance the truth of the case and not expressing her own opinion about who or what should be blamed unless she claims herself as a politician or a member of a Political Party. And that to me is very inprofessional.

2) What she is saying to my opinion is “OK, I’ll let you guys in the police force off and let’s throw the fault on Somchia” I don’t like them anyway……

3) The Last paragraph that she answered to the question sounds to me that she’s suggesting our Government should start moving from place to place every time there’s a presence of the protester instead of doing something about. I ask, is that logical? Is that an appropriate thing to do for a Government who runs a country? Where is her common sense?

4) Base on her finding of the lady that got killed. She had not convinced me one bit and especially with the photo that she’d put up.

Common sense; how can a flatted canister create such a hole and even if it did exploded on impact, it would blew up her entire chest area and not just a hole if the power is that great that she mentioned. Now if the canister is with a pointed head, it would have gone right through her body or exploded inside her body and she will be left in 2 pieces, correct or not?
I honestly do question her expertise on this issue and I think the concerned authority should either get help from outside of this country if we don’t have a better one ourselves. A second opinion should be adopted to compare with hers. To me, she has not bear any expertise in her work and definitely not from an expert who dyes her hair in different colors .

Why is the Selangor Government paying her exorbitant fees if not to suit their own selfish purpose to coverup their wrongdoings?

MYSTERY: Aksi Dr Porno dibayar USD120,000 sejam

|5 comments

PAKAR Patologi dari Thailand, Dr. Porntip Rojanasunan diberi bayaran sebanyak USD120,000 bagi setiap satu jam sejak berada di Malaysia oleh Kerajaan Negeri Selangor. Dr. Porntip ditugaskan untuk menimbulkan keraguan terhadap memeriksa dan bedah siasat yang dilakukan oleh pakar dari Malaysia, iaitu Dr. Khairul Azman dan Prashant.

Kerajaan Selangor telah menghantar wakil untuk berjumpa dengan Dr. Porntip dan berjanji akan menyelesaikan kes ini dalam masa sehari sedangkan perkara sebaliknya yang berlaku.

Adakah perbelanjaan tambahan akan dikenakan sekiranya Dr. Porntip tinggal lebih lama di Malaysia?

Bayangkan berapa jam sehari Dr. Porntip 'disewa' oleh Kerajaan Selangor selain menyediakan hotel yang disewa khas bernilai RM800.00 semalam, diberi elaun perbelanjaan untuk makanan, 'claim elaun' kerana bertugas di luar negara sebanyak USD 20,000 sehari, tiket kapal terbang dan turut menyediakan pakaian.

Baca seterusnya di UMB sini.

NEWS: Tian Chua penjara 6 bulan, Pilihanraya Kecil Batu?

|13 comments
Ahli Parlimen PKR kawasan Batu, Tian Chua dijatuhi hukuman penjara enam bulan dan denda RM3,000 oleh Mahkamah Majistret Kuala Lumpur hari Khamis kerana didapati bersalah mencederakan seorang konstabel polis dengan menggigit tangan polis berkenaan pada satu perhimpunan haram dua tahun lalu di luar kawasan Parlimen.

Hukuman diputuskan Majistret Mohd Faizi Che Abu yang memerintahkan hukuman berkenaan dilaksanakan berkuatkuasa hari ini. Tian Chua bagaimanapun memohon penangguhan hukuman tersebut dan akan membuat rayuan terhadap keputusan yang dijatuhkan ke atasnya itu.

Mengikut undang-undang dengan hukuman yang diterima, keanggotan Tian Chua sebagai Ahli Parlimen gugur dan pilihan raya kecil perlu diadakan di kawasan Parlimen Batu. Bagaimanapun pilihan raya kecil tidak boleh diadakan sehingga proses rayuan selesai.

Jika hukuman ke atas Tian Chua dikekalkan hingga semua proses rayuan diselesaikan, barulah pilihan raya kecil akan diadakan.

Seperti diduga, Ahli Parlimen PKR Kawasan Batu Tian Chua mendakwa hukuman penjara 6 bulan dan denda RM3,000 terhadapnya oleh Mahkamah Majistret sebagai tidak adil

"Saya akan merayu dalam tempoh 14 hari. sementara itu saya akan jalankan tugas sebagai wakil rakyat seperti biasa," katanya di lobi Parlimen, Khamis.

Sumber: Agendadaily

Thursday, October 22, 2009

UNSPIN: Kamarul Baharin masih hidup

|5 comments

Heboh...ada yang kata beliau telah meninggal dunia di Singapura. Ada yang kata beliau kini nazak dan sedang dirawat di sebuah hospital Singapura.

Itulah berita yang tersebar mengenai Ahli Parlimen PKR, Telok Kemang, Negeri Sembilan, Datuk Kamarul Baharin Abbas. Menariknya cerita tersebut bukan sahaja berlegar di kalangan orang ramai malah beliau sendiri menerima SMS dan panggilan bertanyakan kesahihan berita berkenaan.

“Saya sendiri terima berita itu. Jawap saya kepada mereka, bolehlah sediakan bilik gerakan untuk pilihan raya kecil. Saya sendiri sedang menunggu pengumuman dibuat di televisyen,” katanya bergurau ketika ditemui di lobi Parlimen hari Selasa. -

Sumber: Agendadaily 20/10/2009

Hai ... ini mesti ada orang tak suka pada Dato Kamarul Brokeback Mountain samp[ai keluar cerita macam ini. Orang UMNO tak buat auta macam ini.

UNSPIN: Sivakumar ingat trick bijak keluarkan notis

|9 comments
Speaker Perak Datuk Ganesan sudah umumkan persidangan DUN Perak pada Oktober 28hb ini. Pengumuman Ganesan diperkenankan Tuanku Sultan Perak dan adalah pengumuman yang sah.

Agenda persidangan adalah untuk meluluskan bujet negeri. Pakatan Haram mahu datang untuk kasi kacau proses kelulusan bujet dan buat perangai mcam beruk lagi. Mereka mahu perkecilkan bujet negeri. Cuma mereka tak mau perakui Speaker Ganesan.

Sivakumar yang gila meroyan nak kekal Speaker pun keluarkan surat berikut untuk panggil persidangan pada hari sama. Kononnya persidangan itu dia yang panggil dan bukan Ganesan.


Betul orang tua-tua cakap bodoh tak bileh diajar. Dah memang kerja bodoh.

Diberitahu oleh blog Cucu Tok Selampit bahawa ADUN Dato' Khusairi Talib telah membuat laporan polis terhadap Sivakumar atas kesalahan mencuri surat rasmi.

Laporan seperti berikut:


Dia ingat dia pandai. Rupanya bodoh.

Ada mungkin, ini Ngeh Nga punya kerja. Komunis dua ekor itu pun sama bodoh.
fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)