Greetings

Wednesday, September 30, 2009

UNSPIN: Azmin tiga serangkai panggil Isa 'recycle' dan rasuah

|30 comments

Malam tadi Azmin bunga tiga serangkai mulakan serangan terhadap calun BN Isa Samad. Dia kata Isa pemimpin recycle, dan rasuah. Bukan PKR, DAP dan PAS yang kata dia rasuah tapi UMNO sendiri kata dia rasuah.

Baiklah. Kita nak tanya dia apa kurangnya PKR? Malah PKR bukan saja recycle tapi parti dan pemimpin reject dari UMNO?

Penasihat PKR sendiri itu penjenayah. Jangan nak auta auta. Anwar dipenjerakan kerana menyalah guna kuasa sebagai Timbalan Perdana Menteri. Cuba jawab apa sebab dia salahguna kuasa?

Kesalahan salahguna kausa yang dilakukan Anwar lebih teruk dari main rasuah. Anwar perintahkan polis untuk "turnover" dua orang yang telah buat laporan dan surat mengenai salahlaku seks Anwar. Hari ini, peliwat itu menyalahkan polis dan tuduh macam-macam tapi masa dia TPM dia yang kuat menyalahguna kuasa polis.

Pasal apa Anwar salahguna kausa untuk turnover. Kerana salahlaku seks dia didedahkan dan Anwar risau akan masa depan politiknya. Itu tak kepentingan diri? Itu tak rasuah?

Dalam hal salahlaku seks, Anwar lakukan liwat dan mahkamah dengan semua 11 hakim dari mahkamah bawah sampai atas, depan sama belakang kata Anwar lakukan liwat. Tapi pasal 2 lwn 1 kata masa penting dalam menentukan Anwar patut diteruskan hukuman, Anwar lepas atas sebab teknikaliti.

Lani kita kata Anwar dah lelah dan bersih untuk kembali berpolitik. Rakyat Permatang Pauh terima dia. Isa diterima ahli UMNO. Kalau dia diterima Bagan Pinang tak ke sama dengan Anwar?

Ada orang kata Isa dikambinghitamkan dan hanya didapati salah oleh mahkamah kangaroo yang diatur orang dalam UMNO. Cuba hangpa baca pertuduhan terhadap Isa sini, tak spesifik langsung dan lengkap. Serupa tak ada elemen masa dalam kes liwat Anwar.

Tapi Isa tidak dihukum mahkamah. Kalau di bawa ke mahkamah, sonang lepas.

Cuma kami nak tanya Azmin. Kesan perubatan tak ada. Macam mana ada DNA si Anwar Ibrahim dalam juboq Saiful? Penin dok pikiaq nak cari jawapan.

Sekarang ni, wahai Azmin Tiga Serangkai! Mana satu yang lebih suci dalam debu?

STATEMENT: Pendirian ikhlas The Unspinners mengenai Omar Ong

|17 comments
Kami terbaca tulisan A Voice sini mengenai pandangannya tentang perlantikan Omar Ong sebagai Pengarah dan rancangan untuk meletakkannya sebagai President/CEO Petronas.

Macam-macam pandangan mengenai perlantikan Omar Ong sudah diutarakan sejak berita ini diketahui ramai. Kami The Unspinners akui dan hormati kuasa Perdana Menteri untuk mengemukakan nama sebagai Pengarah Petronas. Kami juga faham bahawa Lembaga Pengarah bertanggungjawab menerima syor nama tersebut. Jika tidak bersetuju, mereka harus mengambil jalan yang terhormat untuk meletak jawatan.

Namun kami tidak lupa dan masih memegang kata-kata Dato Seri Perdana Menteri tentang kesediaan untuk menerima pandangan dari orang bawah dan marhaen cacai seperti kami ini. Dato Seri pun pernah kata pemimpin-pemimpin perlu rajin mendengar kerana kerajaan tidak semestinya tahu segala-galanya.

Pada kami The Unspinners, perlantikan Omar Ong tidak sesuai dan patut dibatalkan. Dia terlalu rapat dengan Dato Seri dan akan menimbulkan syak terhadap Dato Seri. Kami rasa pengganti untuknya banyak boleh dijumpai dalam negara. Lani orang yang lebih hebat dari Omar ada banyak di Malaysia.

Kami mahu berterus terang tanpa berlapik-lapik lagi dengan Dato Seri.

Petronas adalah suatu organisasi yang menyimpan banyak maklumat. Mereka amat berhati hati dalam hal ini. Kami tau orang-orang berlatarbelakang dan profil tertentu saja bolej join jabatan tertentu. Terus terang kami kata, Omar Ong tidak akan dapat masuk bekerja sebagai pegawai biasa pun dalam jabatan-jabatan yang kami tidak sebutkan itu.

Bila Dato Seri letak Omar Ong sebagai Pengarah, maknanya dia akan dapat banyak maklumat. Dia mudah kelentong orang bahawa dia orang Dato Najib dan akan minta macam-macam info. Orang terpaksa kasi dan bocorlah rahsia kerajaan dan biznes petronas.

Kami sedar Dato Seri boleh kata dia pernah bekerja di pejabat Dato Seri. Maka dia telah lepas security check. Begitu juga depa di Tingkat 4 dulu.

Lagi pun rahsia pun sering terbocor dari pejabat-pejabat Menteri. Tapi dari Petronas, ia amat terjaga dan tidak pernah terbocor. Meletakkan seorang yang penuh misteri dan kesangsian seperti Omar Ong mejemput kebocoran rahsia kerajaan kepada pihak2 tertentu dan mungkin sekali musuh negara.

Kami juga sangsi dengan latarbelakangnya. Walaupun Omar Ong berkahwin dengan wanita Melayu, dia masih bukan Melayu atau Bumiputera. Omar berbangsa Cina. Ibunya berbangsa Cina dan bukan berugama Islam. Bapanya Mustafa Ong, yang fasih bercakap dan kelihatan macam Melayu masih berbangsa Cina.

Dari siasatan yang kami buat bapanya masih pekat dan kuat semangat Cinanya. Tanpa segan silu, dia pernah menasihati anaknya dalam satu Majlis supaya mengingati dan jangan tinggalkan asal usul kaumnya. Sebagaimana kita fahami, kebanyakkan kaum Cina lebih pekat kesetiaan perkauman dari kesetiaan kepada Malaysia negara yang mereka anggap sebagai negara mereka.

Bukan kami lakarkan semua kaum CIna sedemikian tetapi itu hakikat amnya. Ahli politik seperti dari DAP berkokok mengenai Malaysia dan Bangsa Malaysia tetapi itu hanya luaran. Sebenarnya itu hanya alasan untuk menuntut lebih hak dan kepentingan bagi kaum mereka untuk memonopoli apa yang dapat mereka kuasai. Bila monopoli tercapai, mereka akan hanya penting kaum mereka dan mengenepikan hak dan kepentingan laum lain.

Kami tidak yakin lagi dengan semangat patriotisma Omar Ong terhadap Malaysia. Kami percaya dia tidak peduli agenda untuk menaik taraf dan memperbaiki keadaan kaum Bumiputera yang terbanyak di negara ini? Lebih menakutkan, Omar lebih mementingkan agenda luar negara dan menjuarakan ide, pemikiran dan gagasan dari luar negara. Omar pernah terlibat dengan kumpulan yang menulis majalah Ethos yang mana kumpulan itu dipersoalkan patriotisma mereka dan dipercayai menjuarakan agenda asing.

Itu yang kami khuatiri.

Duit Petronas itu bukan hanya duit DAto Seri atau Lim Kit Siang atau Hasan Merican atau Agong. Itu duit kami semua rakyat malaysia. Ia hanya patut diberikan keapda mereka yang boleh dipercaya dan tidak ada latarbelakang yang boleh dipersoalkan dari kejujuran dan mesti seorang yang patriotik tanpa ada agenda lain.

Kami mohon maaf kepada Dato Najib kerana terlalu ikhlas dalam pandangan kami. Dato Seri boleh mengenali Omar Ong dalam pejabat atau dirumahnya tapi jauh dari pandangan Najib, tidak semua diketahuinya. Kadang-kadang pegawai kerajaan takut nak beritahu perkara sebenar kepada Dato Seri yang sudah mengkagumi Omar Ong.

Kami percaya Omar Ong amat cekap bercakap, berhujah dan tidak kurang mengampu orang besar-besar. Maka dia mudah dikagumi. Orang yang hebat depan orang besar tapi depan orang biasa sombong dan bisa dalam kata-kata adalah orang yang bermuka-muka dan tidak ikhlas. Seringkali orang sedemikian adalah bahaya kerana ada agenda sendiri.

Apakah karakter sebenar Omar? Maka perlulah dia diselidiki halus-halus latarbelakangnya dan tidak diambil enteng. Tanya pada kawannya dan juga musuhnya. Tanya pada rakan bekerja, biznes dan pesaingnya. Tanya pada rakan sesekolah, seUniversiti, kaum keluarga dan terutama rangkaian sahabat peribadi Omar. Baru boleh Dato Seri benar-benar tahu siapa Omar sebenarnya.

Dari Kami The Unspinner, rakyat yang mencintai tanahair.

UNSPIN: Mengenai kronisma, sah Nik Aziz lidah bercabang

|5 comments
Yang bergambar dengan Bapak bukan Anak Bapak, tapi Bapak Balak

Menantu anak Bapak jadi CEO Syarikat Kerajaan Negeri

Dalam keghairahan orang PAS mengagung agungkan MB Besar Kelantan Murshidul Am PAS Dato’ Nik Aziz Nik Mat sebagai pemimpin yang berjiwa rakyat, tidak korup dan hidup penuh keserdehanaan, dan insan marhaen yang bertaqwa, rupanya keadaan sebenar yang berlaku di’belakang tabir’ betul-betul ‘lain padang, lain belalang’.

Nik Aziz, yang didewakan orang PAS sebagai ‘Ulama Besar’ sebenarnya mengamalkan nepotisma dan kronisma, dalam pentadbiran ‘semi diktator’ semenjak PAS mengambil alih Kerajaan Kelantan Disember 1990.

Dikhabarkan hari ini, MB Kelantan telah melantik Abdul Ariffahmi Abd Rahman sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK). Beliau adalah suami kepada Nik Amalina Nik Aziz, anak perempuan Nik Aziz.

Perlantikan ini menimbulkan kontroversi kerana Ariff ‘tidak layak’ untuk diberi jawatan begitu penting untuk sebagai agensi perlaburan dan perlaksana pembangunan yang amat strategik untuk kerajaan PAS Kelantan. Sebagai seorang jurutera pun, beliau tidak diyakini dikalangan professional yang berkhidmat di Kelantan.

PMBK dipercayai mempunyai asset beratus juta Ringgit dan kini berada dalam keadan kesempitan tunai. Salah satu sebab yang dipercayai ramai adalah kerana keborosan Ariff berbelanja semasa dia memgang jawatan COO PMBK.

Dikhabarkan Ariff adalah ahli UMNO Bahagian Machang. Sekiranya benar, ini bermakna Nik Aziz adalah seorang pemimpin yang layak disifatkan sebagai munafik. BUkanhkah dia yang menghina dan memanggil UMNO dan ahlinya macam-macam tetapi tak apa pula untuk anak menantu.

Ini satu contoh Nik Aziz bercakap sesuka hati. Beliau tergamak memanipulasi kedudukan beliau sebagai ‘ulama’ yang rata rata dihormati untuk mengeluarkan pendapat ugama untuk meng’halal’kan matlamat dan cara.

Perlantikan Ariff adalah amalan ‘kronisma’ dan ini boleh membawa kepada amalan korupsi dan salah guna kuasa, samada untuk kepentingan peribadi maupun politik. Pasti Nik Aziz ada tipu helah dan putar alam untuk menghalalkan cara.

PMBK diwujudkan untuk tujuan pembangunan, tetapi disebabkan kelemahan kepimpinan, dia tidak akan berjaya merealisasikan apa apa perancangan walaupun Kelantan kaya dengan sumber asli. NIk Aziz sendiri tidak pernah ada apa-apa pencapaian sekali pun.

Apabila agensi pemangkin pembangunan Kelantan seperti PMBK dipengerusikan Bapa dan dilaksana dengan penguasaan eksekutif Menantu, maka tidak banyak yang diharapkan untuk menjaya dan realisasikan apa apa program.

Agenda tersirat PMBK hanya untuk memperkuatkan propaganda agar Nik Aziz akan dapat berkuasa berterusan di Kelantan hingga hari kiamat.

Pemimpin PAS Kelantan juga pernah dikaitkan dengan salah guna kuasa seperti isu pembalakan Lojing.

Yang begitu nyata, tindakan MB Kelantan Nik Aziz sebenarnya mempelupuri amalan Muawiyah Abi Suffian diKelantan. Dia telah memulakan pemerintahan hierraki Khalifah Ummaiyah yang menghalalkan amalan membina dinasti keluarga dan menghentikan amalan musyawarah Khalifah Ar Rashidin.

Rujukan dari Biggumdogmannsteinberg

UNSPIN: PAS Kedah ... Membangun bersama sampah

|6 comments

Apa ni cerita kena bayar untuk buang sampah open house raya? Patutnya janji sampah diletakkan dihadapan rumah, angkat buanglah?

Rupa-rupanya kerajaan PAS Kedah tak mampu menyediakan perkhidmatan buang sampah. Mereka perlu bantuan kewangan dari Federal Government. Kata mereka lagi ini semua salah kerajaan BN sebelum ini.

Kalau salah kerajaan BN sebelum ini, buat apa hang ambilalih. Jadilah beban hang pula. Sebagai kerajaan hangpa kenalah selesaikan masaalah ini. Hangpa BN tak bagus, maknanya hangpa kena lagi baguih dan boleh selesai masaalah.

Masaalah sampah di Kedah bermasaalh kerana Kedah masih sebuah negeri rural. Jadi infrastruktur mestilah dibangunkan. Untuk bangunkan infrastruktur kena ada wang dan wang ada bila ekonomi naik.

Kenalah PAS naikkan ekonomi Kedah. BN dah lakukan macam-macam. Apa perancangan PAS Kedah? Dok main teloq dan pegikut saja apa BN buat tak cukup. Kalau setakat itu, buat apa undi PAS?

Yang kita tau, Amiruddin exco Kedah dok pergi luaq negeri saja untuk konon tarik pelabur. Lani habuk takdak. Orang dok kata Amiruddin cuma nak pi jalan-jalan aja. Dahlah keluarga dia dulu orang UMNO, dah oghang dok kata dia peghikut perangai UMNO juga. Tak itu peghangai PAs jakun tak pernah jalan kuaq negara.

Pendik kata, PAS tak tahu tadbir dan bangunkan negeri. Cerita sampah ini tiumbul pasal masalah dah jadi bertambah teruk. Jadi bawah PAS, masalah sampah adalah masaalah mereka. Baca Duke sini untuk tau cerita selanjut.

Hahaha .. ini dia. Membangun Bersama Sampah.

Tuesday, September 29, 2009

BAGAN PINANG: Isu-isu yang PAS perlu jawab

|6 comments

1) PENGHINAAN TERHADAP ISLAM OLEH PEMIMPIN2 DAPig.
PengHALALan Nik Aziz tehadap perbuatan menghina Islam oleh para pemimpin DAPig tentunya akan menguburkan Pas di N31 malah tak mustahil juga di PRU13 kerana Pas dianggap tidak lagi mampu memperjuangkan Islam.

2) PENOLAKAN PAS TERHADAP KERAJAAN PERPADUAN UMNO.
Pas dilihat GILAKAN KUASA dan kedudukan apabila sanggup berkerjasama dengan KAFIR daripada menjalinkan persefahaman dengan sesama muslim.

3) KEMELUT POLITIK TAK BERTAMADUN Pakatan Rasuah (PR) DI PERAK
Isu menghina Raja dan usaha menghuru harakan keamanan di Perak oleh Nizar PENDERHAKA akan memberi kesan yang besar dikalangan orang melayu. Ditambah pula Nizar jelas berada dibawah telunjuk KAFIR DAPig didalam setiap isu yang berlaku di Perak.

4) PENGHINAAN PAS DAN Pakatan Rasuah (PR) KEPADA ANGGOTA BADAN BERUNIFORM.
Selama ini Pas dan Pakatan HARAM pembangkang sering melabelkan anggota beruniform di Malaysia seperti Polis, FRU, Rela dan juga Askar sebagai TALIBARUT kerajaan. Malah ada juga di gelar ANJING kerajaan kerana melaksanakan tugas dan tanggung jawab mereka. Kini di Bagan Pinang, Pas dan Pakatan HARAM pembangkang secara TAK TAHU MALU kembali menagih undi dari anggota beruniform ini.

5) KES LIWAT ANWAR
Ramai telah menyedari usaha Anwar melengah2kan perbicaraan kes liwatnya di mahkamah. Pelbagai cara dilakukan oleh Anwar untuk mengelakkan kesnya dibicarakan dan Pas tetap menyokong penuh Anwar yang penuh dengan SALAHLAKU MORAL ini.

6) KRISIS PENYELEWENGAN WANG RAKYAT DI SELANGOR
Pakatan HARAM pembangkang berdepan dengan tuduhan penyelewengan wang rakyat oleh adun DAP di Selangor. Dan juga penglibatan KONGSI GELAP didalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor. Ini menunjukkan bahawa Pakatan HARAM pembangkang TIDAK LAYAK diberikan kuasa mentadbir kerana jika dibiarkan..., negara pun akan mereka jual.

7) ISU KUIL DI SELANGOR
Adun Pas dan PKR bersekongkol menggalakkan pembinaan kuil di penempatan orang Islam di Selangor. Tindakan mereka tidak mengendahkan sensitiviti masyarakat Islam ini menyebabkan penolakan TOTAL kepada mereka dari orang2 melayu/Islam di Selangor.

8) KELEMAHAN MENANGANI ISU ARAK
Hasan Ali yang pada mulanya amat bertegas mengenai larangan penjualan ARAK terpaksa "menyerahkan kepala" untuk dipijak oleh KAFIR DAP setelah campurtangan Anwar. Ini menyerlahkan bahawa Pas Selangor hanya menjadi pencacai kepada Pakatan HARAM pembangkang.

9) KETIDAK MAMPUAN PAS MENJANA PEMBANGUNAN
Ini terbukti di Manek Urai apabila Pas hampir tewas kerana penolakan oleh rakyat setempat yang diabaikan serta dibiarkan MUNDUR dari segi pembangunan. Pemimpin2 Pas terpaksa menggunakan isu SYURGA dan menjanjikan PAHALA bagi menarik undi kepada mereka.

10) PAS MENJADI TALIBARUT KEPADA KAFIR DAP
Imej Pas sebagai parti Islam telah terhapus terutamanya setelah menggantikan slogan mereka dari MEMBANGUN BERSAMA ISLAM kepada PAS FOR ALL. Pas dilihat menjadi BARUA kepada KAFIR DAP apabila bersekongkol mengHALALkan ayat QURAN dipermainkan oleh KAFIR di Perak. Pas juga dilihat menjadi pembela kepada SALAHLAKU MORAL pemimpin2 DAPig apabila Nik Aziz dan muslimat Pas "mengampunkan" MODEL BOGEL DAPig.

Sumber MyKMU

BAGAN PINANG: Ceroboh tanah, kaki sabo dan belajar bahasa Inggeris

|12 comments
Dah besar kencing lagi dalam seluar

Inilah yang dicerita-ceritakan yang baru didengari dari operasi Pakatan Rakyat untuk Bagan Pinang.

Oleh kerana PAS yang bertanding, maka depa puyn buat kelakuan balik. Kerja-kerja kotor pun telah diberikan kepada PKR. Shamsul Akin dan Chegu Bard telah ditugaskan untuk kerja-kerja kotor untuk membuang dan serkup ambil risalah dan sabo bendera BN. Ini adalah satu kesalahan dari segi undang-undang pilihanraya.

Sebenarnya PAs bukan baik sangat pun. Dalam Majlis UMNO didedahkan PAS telah menceroboh tanah seorang bekas ADUN MCA bernama Jimmy Liow untuk dijadikan markas pilihanraya di Batu 4 Port Dickson.

Dari apa yang difahami, tanah kosong yang dahulunya restoren tidak mendapat persetujuan dari tuan punya tanah untuk diguna. Satu laporan polis akan dibuat dan mereka akan dihalau keluar.

Beberapa hari lepas, Mat Sabu datang untuk berceramah. Atas pentas dia tuduh Isa ada syarikat Isa Holdings. Giler dia orang ni main tuduh saja. Bukankah Tok Guru depa yang disembah dan puja-puja dah pesan jangan main serangan peribadi. Sah nampaknya dia minta BN jangan serang peribadi tapi PAS boleh pasal dia masuk syurga.

Jawapan Isa kepada tuduhan Mat Sabu senang saja. Kepala bapak dia!

Dia cakap kalau ada suarikat demikian, dia sedia berikan aset dalam syarikat tersebut kepada Mat Sabu. Hai bodohnya Mat Sabu. Macam mana nak perintah negara dengan pemimpin sebodoh ini. Buat apa Isa begitu bodoh nak tubuhkan syarikat pakai nama Isa Holding?

Kita Unspinners cadangkan Mat Sabu belajar bahasa Inggeris dan baca suratkhabar Inggersi yang baik liputan berita business. Mudah-mudahan temberang Mat Sabu tu nampak realistik sedikit. Kekekek ...bodos bodos

Monday, September 28, 2009

BAGAN PINANG: Helah yang akan diguna PAS terhadap calun UMNO

|11 comments

Pengumuman calun tak lama. Hanya pada 29hb lusa.

Lani depa dok kata konon suka kalau Tan Sri Isa Samad bertanding. Sebenarnya depa takut kalau Isa tanding. Menurut semua survey, Isa adalah yang dimahukan orang ramai di Bagan Pinang tanpa kira kaum atau parti

Dalam UMNO pun ada berpendapat Isa tak sesuai. Masaalah politik wang lama. Itu pun betul juga. Itu kita serahkan pada pucuk kepimpinan untuk tentukan apa sesuai untuk perancangan jangkamasa panjang parti.

Yang kita mahu katakan adalah mengenai PAS dan putarbelit mereka.

Kalau Isa yang dipilih, mereka akan ungkit isu rasuah politik dan kata UMNO dah tak ada orang lain. Maka kena ambil calun recycle. Kalau Isa tak terpilih, mereka akan berhelah pula seolah-olah suara rakyat Bagan Pinang tak diambil endah.

Tak percaya kita tunggu besok lusa.

Dalam bab fitnah Mat Sabu tangkap basah sudah mulakan fitnah di Bagan Pinang. Dia kata Isa ada Isa Holdings. Semua pemimpin PAS dan PKR dah turun untuk menyuarakan fitnah.

Kami The Unspinners ambil berat terhadap pembohongan dan fitnah PAS tetapi yang lebih merisaukan kami adalah permainan dalaman UMNO. Siang-siang kami beri amaran tentang ada usaha untuk sabotage kempen di Bagan Pinang dari dalam.

Kami tahu ada usaha dari pejabat tertentu di Seremban oleh ahli politik tertentu yang mereka-reka isu dari fail yang konon ada pada pembangkang. Jika betul pembangkang ada, kami tidak ada masaalah untuk dedahkan siapa orangnya itu dan dedahkan amalan kroni keluarga yang diamalkan.

Kami akan kejar dia sampai lubang cacing kerana kami tahu betapa korup ahli politik semasa dia mengumpul harta semasa bekerja dahulu!

BAGAN PINANG: Calun PAS baiah yang boleh tercerai isteri talak tiga

|5 comments

PAS sedang memikirkan siapa calun BN untuk dipadankan dengan calun mereka di Bagan Pinang.

Kalau Isa Samad, siapa lawannya. Anak Isa, siapa pula lawannya. Kalau bukan kedua-dua, lain pula. Mana satu calun yang boleh menembus kem tentera yang ada 5 ribu undi. Calun mana yang boleh menarik penyokong UMNO dan lain-lain perkiraan.

Memilih itu satu bab. Satu lagi bab yang PAS sudah syaratkan kepada calun mereka begitu seram dan serba salah untuk menerima. Sesiapa yang bertanding untuk PAS wajib berbaiah kepada Tok Guru Nik Aziz dan PAS walaupun apa sekali pun berlaku.

Baiah walaupun PAS akhirnya mengembangkan ajaran Kristian kepada penganut Islam melalui pembelaan penggunaan istilah Allah di gereja. Tak kira PAS akhirnya mempertahankan polisi menjual arak kepada orang Islam. Tak kira PAS akan lebih membela rumah berhala dari mengekalkan keamanan dan kedamaian penganut Islam mengamalkan agama Islam. Tak apa jika daging lembu diharamkan makan terhadap orang Islam. Nik Aziz wajib di baiah walaupun dia akan mengaku dirinya tuhan macam Firaun dengan keupayaan untuk tentukan siapa boleh masuk Islam dan sembahyang diterima.

Calun PAS perlu bersumpah setia kepada PAS tak kira apa pun berlaku. Sesiapa yang engkar akan secara otomatik terjatuh talak toga terhadap isteri masing-masing.

Perkara ini diperakui oleh ADUN-ADUN PAS yang sudah menyampah dengan gelagat Pakatan Rakyat yang menghina ugama Islam dan bangsa Melayu. Mereka tidak dapat berbuat apa kerana sudah terikat pada perjanjian perkara yang harus tetapi dikatakan sah.

Isu ini harus diketengahkan oleh akhbar media utama. Wartawan patut tanya kepada calun PAS samada perkara ini betul atau tidak. Dapatkan penafian dari mereka. Jelas-jelas kami mahu mereka menafikan. Kami mahu dengar Nik Aziz, Hadi Awang dan Pak Lebai-Lebai ini menafikan.

Kenapa mereka patut nafikan? Jeng jeng jeng ...

UNSPIN: More on the racist Pakatan blogger, Zorro

|4 comments

The best Zorro the Pakatan blogger could response to Gopal's expose of his hidden racist side was below:

Gopal Raj Kumar has been baiting me for over a month. I have asked many to read for themselves. He has come in as anon with link to his blog. He can continue his crusade if his handlers bid him to. It serves no purpose exposing him although I was tempted to ask for a face to face meeting. But not yet. I have archived him and comments though.

Thank you for keeping faith with me.
That is one stupid response. Baiting? Handler? He can't put up a decent defense?

Gopal responded:

I am somewhat perplexed at this business of a timid Khoo claiming to have been baited for over a month.

Yes I did post on his blogs. Yes I'd did use pseudonyms and various pen names to avoid his censorship.

His unfortunate response had been to not publish my posts because .....well thats his right.

But if thats his right, then it does not extend to claiming others are corrupt without the right for them or anyone else to respond.

Corruption is undermining the integrity of a workable system. It is not about paying or receiving bribes. That includes attempting to silence those one disagrees with in a democracy.

Mr. Khoo's idea of democracy is to tie you up then bash you like he does with his blog. He ssays what he wants and allows his sychophants to do the rest. Just like he did with the young Indians and what his friend John Neo did with Malays all those years ago. One does not need to lead evidence to obtain proof from Khoo. All one needs is to allow him to expose his character as he does in his comments here.

As to the innuendo that I write at the behest of 'my controller' whatever that means is saying something of Khoo (and about who his controllers are or his lacck of independence).

Does it require a controller to be able to do what you do Khoo?? if thats the case I rest my case with you.


As to the complaints lodged against you and posted on my website, well which part of it is untrue. Or are you making those threats you have been accused of by your former students and students of your former school by suggestingg a face to face?

You have every right to respond in writing to each and every of the article about Zorro Unmasked. Gopal Raj Kumar's blog is not Zorro Unmasked or the other similar blogs that excise that which they do not agree with.

Excepting profanity and unsubstantiated claims you are free to post in defence of what you believe is unfair, untrue or unnecessary.

Your call Mr. Righteous. Playing the victim hero is the aign of an abject unmitigated looser.

Gopal
Gopal continue to expose the old senile Zorro:

Dear SM

there was a maths teacher at St. Johns by the name of Chang Yet Su who used to spend half of his maths class in 1965 drumming in the virtues of Hitlers gas chambers telling the class it should be applied to Indians and Malays.

Brother Joseph McNally knew of it and a complaint was lodged. He did nothing
. We lived in a different world then.

Up the Hill where young boys were being trained to be priests at BN then many were sexually abused. No one dared speak out.

It will not happen anymore. Today people retaliate. And so they should.They name and shame and sue.

Bernard Khoo and all of his kind who go around bashing individuals within and outside of government are actually Malay bashing.

Just like Lee Kuan Yew did all those years ago then claimed they were fighting to end corruption in government. To allow oneself to be intimidated is half the problem.

The betrayal from that time must never be forgotten. This is the other face of the Kuomintang.

Bernard and his like will be pursued I am sure. He is not the only one capable of archiving. We work from archives and direct interviews. I am merely a messenger and writer. The rest is not for me to pursuee. But there is worldwide movement that tracks down from within the Catholic Church those who abused and deprived many of their youth.

And through depriving people of their youth like he and his fellow Catholics did, they deprived the community of otherwise worthwile and productive citizens, familes of good fathers, husbands and brothers and wrought hell in the households these people came from.

The movements tracking and exposing Bernard Khoos of this world are mainly Catholic. I may not be one but I have no difficulty working with progressive elements within the Church.

He can threaten with his comments of I would like a "face to face" like he used to with young vulnerable men in those days, but he can't hide.

When he refused my initial posts to his website blog, I knew this was another Chinese chauvanist like Theresa Kok, Lim Kit Siang and Jeff Ooi ready to castigate everyone else as long as the other side did not fight back or the public did not question the truth of their claims. Thats what bullies are about.

His other blogger in arms Raja Petra Kamaruddin is in no secret place. His whereabouts are known. One would be suprised as to how simple it is to locate him. But thats not my job.

As long as he is free Bernard is free. Bernard is an accomplice of this chap Petra Kamaruddin and I have no doubt the link will be made when RPK is brought to trial. They are not bloggers but vandals.

Any system can be changed with a good well articulated argument. These chaps villify peoples religions, their race and seek to deny them their rights.

Gopal
One do not have to go far back enough to see Zorro's racist inclination, anarchistic sense of democrasy and deep hatred that consume this former trainee priest. Notice his fake support for PAS but yet rubbish Zulkifli Nordin for having a differing pro-Islam view. Thats the democrasy in the eye of a bully and closet racist.

UNSPIN: Nik Aziz dan Hadi sunyi dalam mesyuarat NEAC

|7 comments

Pada tahun 1999, negara sedang hadapi krisis kewangan. Anwar Ibrahim sedang kegilaan kuasa mahu sabotaj ekonomi negara.

Masa krisis ekonomi, Perdana Menteri ketika itu Dato Seri Dr Mahathir (sekarang Tun) telah tubuhkan National Economic Advisory Council (NEAC) yang dipengerusikan oleh Tun Daim Zainuddin serta dianggotai oleh semua pihak baik ahli politik pemerintah mahupun pembangkang, professional mahupun pegawai kerajaan mahupun NGO, dan peringkat persekutuan mahupun negeri.

Semua Menteri Besar sama-sama menganggotai, termasuk Menteri Besar Kelantan Nik Aziz dan Menteri Besar Terengganu Haji Hadi. Masa itu, Hadi baru menang Terengganu dan tergila dengan agendda Islamnya. Sikit-sikit negara Islam, ekonomi Islam dan macam-macam lah. Ceramah mereka tak habis-habis menuntut diperkasakan ekonomi Islam.

Dalam meeting NEAC adalah peluang terbaik untuk memperkenalkan ekonomi Islam. PAS patut guna peluang untuk buat bising dan mendesak dalam mesyuarat. Bila PAS bising, bolehlah UMNO sambut dan nego dengan parti komponen untuk terima tuntutan PAS. Cadangan depa kasi ubahlah sikit. Diam-diam kita pemerkasakan Islam.

Rupanya Pak Lebai dua orang ini, Islam mereka cuma setakat ceramah, tonggang tonggek dan kafir mengkafir. Dalam meeting senyap, macam depa berdua ni tak faham apa-apa. Maka depa tak cakap apa-apa. Menteri Besar lain macam-macam yang dibincang dan diketengahkan. Depa berdua sepatah habuk tak pahe dan tak boleh kecek. Setpol depa berdua tak translate paper mesyuarat dalam jawi gut?

Macam mana depa nak perintah peringkat persekutuan dengan hanya setakat ceramah, tongang tonggek, dan fitnah dan tomah. Ini bukan kepimpinan Nabi yang bijaksana tapi kepimpinan ulamak yang serba jahil dan penuh riak dengan hanya sedikit ilmu ugama.

Mengundi depa serupa menyerahkan kuasa hanya serupa menyerah kuasa pada kaki auta PKR dan cina komunis DAP. Akhirnya Islam entah ke mana, Melayu entah ke mana.

Tolonglah jangan undi ular dalam semak yang pandai putar, sentiasa berubah-ubah pendirian dan bodoh. Hancur alif ba ta kita!

Sunday, September 27, 2009

UNSPIN: Ramadan berakhir, Setan dan Nik Aziz dah mula balik

|21 comments

Bagan Pinang dah dekat. Ramadhan dah berakhir. Nik Aziz pun mula buat gila. Ular dalam semak ini dah mula nyanyuknya dengan taktik lama untuk provok orang ramai supaya bantai dia. Timing dia macam sama dengan syaitan yang baru dibuang rantai lepas Ramadan.

Semalam dilapurkan dia pinta jangan main isu peribadi untuk pilihanraya Bagan Pinang. Pembohong ini juga kata perkara sama masa Permatang Pasir. Akhirnya Rohaizat dihina dan dicerobohi peribadi dan keluarganya hingga dengarnya dah nak bercerai berai keluarganya.

Boleh percayakah permintaan pembohong ini?

Semalam dia pula kata sembahyang Ibrahim Ali tak sah? Dilaporkan Sinar Harian berikut:

“Saya minta dia keluar...yang melantik dia (bertanding di Pasir Mas) saya dengan bendera Pas. Bila (Pas) kawasan Pasir Mas minta dia undur, dia kena berundur. Duit yang dia makan tu tidak betul, sembahyang Tuhan tak terima,” katanya.

Dah nyanyuk orang tua ini. Nampaknya tak taubat Nik Najis ini. Mana boleh dia penentu sah atau tak sah solat seseorang, ganjaran syurga atau neraja serang tu, dan lain-lain hukuman suka hati bapak dia!!!

The Unspinners melihat ini hanya taktik orang tua nyanyuk dan pembawa parti ajaran sesat yang diluang berkali-kali. Biaq pi sama dialah!

MYSTERY: Lembu tidak boleh dihidang di Majlis Raya PKR

|15 comments
Berikut adalah gambar rumah terbuka kerajaan Selangor pada September 20hb. Anwar tengah tunjuk pada gambar hidangan makanan rakyat kerajaan Pakatan Selangor.


Gambar di bawah pula adalah gambar rumah terbuka Eid bersama Brader Anwar Bin Brahim pada Sept 22hb, 2009 di Telok Kemang yang dianjur oleh Dato Kamarul Baharian.




Persamaan dalam hidangan Majlis-Majlis atas adalah tidak ada lembu dihidang. Bayangkan makan ketupat dengan kari kambing? Apa ertinya lemang bagi orang Melayu Negeri Sembilan jika tidak dihidangkan dengan rendang daging (lembu).

Semuanya kerana ambik hati orang Hindu. Selama ini, bukan orang Melayu tidak peka mengenai pantang orang Hindu makan lembu, kita peka. Kita hidangkan lembu untuk orang kita yang boleh makan lembu. Bagi orang India, ada hidangan ayam atau dalca yang ada daging kambing.

Orang Cina ada hidangkan benda alah itu dalam Majlis mereka untuk mereka. Bagi orang Melayu, mereka hidangkan makanan yang mereka boleh makan. Itu cara kita bertoleransi dan mengambikira sensitiviti.

Terlampau sangat nak jaga hati orang Hindu, orang Melayu kena mengalah dan berundur. Tolak ansur lagi kita sampai nak raikan Majlis kita, budaya dan makanan kita pun kena pentingkan Hindu 7%???

Thursday, September 24, 2009

UNSPIN: Salehuddin Ayub tawar sesuatu yang PAS tidak tahu

|27 comments
Konon bakar bendera Amerika-Israel, tapi bersekongkol dan sokong Anwar Ibrahim dan PKR? Memang PAS kaldai

Memetik dari blog Juri Rakyat, Salehuddin Ayub, Ketua Dewan Pemuda Pas, berkata PAS bersedia bersama Kerajaan untuk berbincang menangani masalah ekonomi negara dengan mengetepikan kepentingan dan ideologi politik.

Salehuddin berkata "Saya mewakili PAS bersedia pada bila-bila masa saja di atas jemputan Kerajaan yang mahu pihak pembangkang mengetepikan kemelut politik dengan bersama-sama menyumbang idea bagi memulihkan ekonomi negara.

Menurut beliau lagi "Kita bersetuju bersemuka dan berbincang jika kerajaan meletakkan semua perkara dalam prinsip ketelusan supaya pakej rangsangan bernilai RM60 bilion ini berjaya."

Salehuddin berkata lagi, PAS yakin pakej rangsangan ekonomi kedua berjumlah RM60 bilion mampu menarik pelaburan langsung asing (FDI) ke negara ini, sekali gus merancakkan ekonomi negara.

Kami tertanya-tanya apakah pengalaman, kepakaran dan track record dalam mengurus ekonomi diperingkat kebangsaan yang mereka nak sumbang dan nasihatkan kerajaan pusat?

Pasti mereka perasan pencapaian mereka mengurus ekonomi di Kelantan sudah cukup hebat. Tak sedar mereka, ekonomi Kelantan hanya serupa ekonomi remittance Filipina yang bergantung dari wang yang dihantar anak-anak Kelantan diperantauan.

Salahuddin patut tahu bahawa tiada dalam PAS benar0benar memahami makroekonomi peringkat kebangsaan. Jauh sekali boleh menawarkan ide atau nasihat.

MYSTERY: Unmasking Zorro Unmasked

|24 comments

Today (key pro-Pakatan blogger) Bernard Khoo (in black at a Bagan Pinang rally) parades in his new persona as champion of the causes of missing children, clean government and democratic values.

A noble pursuit indeed if Bernard Khoo did have the personal and moral integrity to throw stones at a government struggling to come to grips with its inherited burden of the British Empire the mainly Chinese and sprinkling of Indians left behind at independence.

Bernard Khoo’s amophorous ideas of corruption and his championing the cause of children on his website are at best hypocritical and as unconvincing as Adolph Hitler’s fondness for animals and his vegetarian lifestyle. It is also an unwelcome and cruel reminder to those who suffered at his hands under that reign of tyranny and it is said he ought not to be trusted with the welfare or the causes of anyone let alone helpless children.

Bernard Khoo by all reliable accounts was a fully ordained Catholic De La Salle Brother. A thug and a bully protected by that thin veil of respectability afforded by his cassock as a Catholic Brother at the La Salle School in Kelang in the mid to late 1960’s.

A karate black belt, he assaulted, threatened, vilified, mentally and physically abused a number of the students of that school, mainly Indians and Malays, during his tenure as a Catholic Brother at that school.

Bernard Khoo aka Zorro unmasked had a pre occupation with intimidation. He, according to some of his victims who remember the man, appeared to derive a perverse sense of satisfaction and pleasure out of his intimidation and bullying of those he considered weaker and lesser beings than himself.

He, Bernard Khoo also willingly undertook that same sadistic ’duty’ on behalf of his fellow bully and minority tormentor Brother John Neo, referred to irreverently then by his students as Mao Tze Tung for John Neo’s proclaimed and unabashed affection and admiration for the late Chinese dictatorial tyrant.

John Neo was also an ardent admirer of Lee Kuan Yew and the latters attitude towards Malays and never missed an opportunity to drive that view into the minds of Malay students in the presence of their overwhelming non Malay fellow students.

The Malays (the few who enjoyed the privilege of entry to a Catholic school) were systematically insulted as was the norm in those days. Such behaviour was not only practiced by just John Neo and Bernard Khoo. It was also the staple of students at the school, encouraged by the conduct of their peers the Brothers of Bernard Khoo’s ilk.

Read further on Gopal Raj Kumar blog here

Wednesday, September 23, 2009

UNSPIN: Pakai baju Melayu tidak bermakna DAP hargai Melayu

|39 comments



Baru pakai baju Melayu, tidak bermakna mereka hargai masaalah orang Melayu. Jauh sekali untuk membela orang Melayu. Lihat Perak dan Pulau Pinang di bawah kuasa DAP. Lihat ...

MYSTERY: Celcom iklan di portal pembangkang, Malaysiakini

|8 comments

Dato Shamsuddin Haji Nawawi dalam blog Small Talk bertanya adakah Celcom cuba "makan keliling" pula.

Rupanya bukan sahaja Celcom sudah meletakkan iklan di The Malaysian Insider tetapi juga di Malaysiakini.com. Seperti The Unspinners pernah menulis, Malaysiakini.com adalah portal berita yang jelas-jelas pro-pembangkang dan mahu menghuruharakan perpaduan rakyat.

Jika MI suka mereka-reka berita, Malaysiakini suka memutarbelit berita. Mereka suka mencari sudut berita yang akan dibesar-besarkan untuk memburukan dan memberi gambaran negatif mengenai kerajaan. Berita yang dilapurkan tidak pernah diimbangi untuk memberi "the other side of the story" supaya pembaca boleh adili.

Malaysiakini dibiayai oleh pertubuhan-pertubuhan luarnegara. Mereka tidak perolehi iklan dari syarikat tempatan. Pendapatan dari langganan online tidak mencukupi untuk membiayai gaji pasukan pemberitanya.

Suatu masa dahulu hangat diperkatakan bahawa Malaysiakini dibiayai oleh George Soros. Walaupun dinafikan mereka, pasti tidak dapat dipertikaikan bahawa ada pertubuhan luar negara yang membiayai mereka.

Pertubuhan luar negara ini pasti mengaku konon untuk mempromosi amalan demokrasi melalui kebebasan akhbar dan bersuara. Kebebasan akhbar adalah untuk meningkatkan mutu jounalisma dan penyebaran kebenaran. Sesuatu berita harus diimbangi dengan maklumat dari dua-dua pihak.

Bukan menyorok maklumat tertentu yang penting. Tidaklah memusing kebenaran dan mebesar-besarkan intig. Syarikat kerajaan ini menyokong pihak-pihak menentang kerajaan dan membantu pembohongan dan putarbelit.

Adakah pihak Telekom/Khazanah/MOF akan terus berdiam?

Malaysiakini diberi pas sebagai pemberita untuk menghadiri press conference kerajaan lagi. Kerajaan Pakatan Selangor dan Pulau Pinang telah lakukan ban terhadap Utusan dan Agendadaily. Mana dia kebebesan akhbar yang mereka laung-laungkan?

Patutnya The Malaysian Insiders, dan Malaysiakini patut tidak diberi pas akhbar oleh Bernama. Tapi kerajaan hayati kebebasan akhbar ...

Monday, September 21, 2009

MYSTERY: Khazanah's Celcom ad on anti-Najib, opposition-biased portal?

|15 comments

Celcom, a subsidiary of Axiata Berhad which was spin-off from Tekelom Malayisa put up an ad on The Malaysian Insider. There is no way of confirming but if what we see is real and nothing is heard from Celcom, then what-we-see-is-what-will-be-believe.

If that is seen as nothing wrong, consider that advertisers' choice of media is dependent on the media organisation's affiliation and editorial philosophy. The media organisation can't be one that is adverserial to the advertiser, their stakeholders and more so their shareholders. In the case of Celcom, it is a subsidary of Khazanah Malaysia and Khazanah is owned by the Government.

The media Malaysian Insiders is a news portal established by Singapore Times-linked Kalimullah and Brenda Pereira. MI emerged after Kalimullah left The New Straits Times. Kalimullah is believed to be the fund provider and have spent considerable amount of money to attract traffic. It is now time to attract advertising dollar as revenue.

The problem is MI's editorial is clearly anti-Najib and heavily biased for the opposition. Those in the know will always be wary with any links to Singapore's Straits Times for the unspoken role beyond the Singapore border.

Nearly all their columnists are opposition and left wingers. Their highly spinned and biased news and articles are dispersed and promoted all over the blogosphere through regular copy and paste on opposition portals like Malaysia Today and oppositions blogs.

It is certainly puzzling why Celcom CEO, Dato Shazzaly Ramli would be giving a lifeline to a media organisation bend on bandishing their controlling shareholder. We have been hearing of Shazally establishing telco service companies that offer services to DAP and PKR. But we haven't got the full picture yet. Now the adverstisement on The Malaysian Insiders.

We are not ruling out the possibility of MI putting out the advert without permission and clearance from Celcom. However, Shazally and the Celcom Corporate Communication people must do something to reprimand MI or we will be shouting.

Saturday, September 19, 2009

Selamat Hari Raya dari The Unspinners

|11 comments

Pandu Cermat, Jiwa Terselamat

Friday, September 18, 2009

UNSPIN: PAS tak payah berlakun, dah pun kempen dalam kem

|12 comments

Portal berita tajaan Soros, Malaysiakini.com melaporakan PAS memohon mahu masuk kem untuk berkempen. Sedutan berita berikut:

PAS serius mahu tembusi kem askar

Jimadie Shah Othman | Sep 17, 09 3:29pm

Bagi mendapatkan undi pemilih pos – yang sering dicurigai hanya memenangkan calon BN – di Bagan Pinang, Pemuda PAS berhempas-pulas untuk menembusi kem-kem tentera dan balai polis.

"Kita akan minta kebenaran daripada komandan kem untuk masuk berkempen.

"Kalau tidak boleh masuk ke dalam (kem), di tepi pagar pun kita akan pergi," kata ketua penerangan dewan itu Suhaizan Kaiat hari ini.

Suhaizan, yang juga pengerusi jawatankuasa undi pos Pemuda PAS, menyerahkan memorandum kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi mendesak calon-calon parti bertanding, khususnya pembangkang, diberikan ruang berkempen di kawasan-kawasan tersebut.

Dalam memorandum tersebut, Pemuda PAS turut membantah keras penggunaan Borang 2 – yang merekodkan maklumat peribadi pemilih polis dan nombor siri kertas undi – dan penetapan tempat khusus bagi pembuangan undi secara pos.

Daripada 13,664 pemilih berdaftar di Bagan Pinang yang layak membuang undi pada 11 Oktober ini, 4,604 terdiri daripada pemilih pos.

Baca seterusnya di sini.
Berdasarkan maklumat yang kami terima, pihak PKR telah bantu PAS dengan menyediakan satu sistem dimana kepala-kepala tertentu sudah ditugaskan menjaga 10 biji rumah.

Kepalanya adalah seorang Kapten Bersara yang hanya tinggal beberapa bulan lagi. Sebelum ini kami sudah dedahkan sebelum ini, seorang Kaptan Bersara bernama Izani yang menguruskan kantin.

Nama Kaptan Bersara itu kami tahu. Kami kasi tahu satu saja ... mula dengan R.

Masaalahnya bukan isu demokrasi tapi ini adalah satu pencabolan keselamatan. Mana boleh sesuka hati sesiapa nak masuk kem askar.

Ada mungkin nak kasi PAS atas sebab tidak puashati atau sentimen kononnya keislaman PAS. Mereka perlu beringat bahawa PAS bekerjasama dengan parti-parti yang mahu menjadikan negara ini republik, merombak asas-asas Kontrak Sosial dalam Perlembagaan dan akan menganaktirikan orang Melayu dalam ekonomi.

Pasukan keselamatan patut memahami bahayanya bersekongkol dengan parti yang disokong CIA iaitu PKR. Manakala DAP pula mahu menghancurkan sisa Melayu dalam negara ini untuk di Cinakan dan bukan di Malaysiakan yang mereka laungkan.

PAS pula ada Unit Amal yang melahirkan terroris seperti Amran yang mengebom negara dan orang Islam sendiri. Mereka membuta tuli mempertahankan JI yang mahu mengancam keselamatan negara dan bermusuhan dengan pihak keselamatan.

Fikir baik-baik ...

UNSPIN: Anwar nak malukan Mirzan, tapi terpalit muka sendiri

|8 comments

Anwar nak cuba malukan Mirzan dengan bantuan The Malaysian Insider. Terpalit muka sendiri. Apa diharap sangat Menteri Kewangan yang habuk tak tau apa tapi tau bercakap saja.

Sam Miguel Corp Philipines memang asal adalah syarakat buat beer. Depa bukan itu saja, tapi siap dengan properties dan macam-macam. Lani dah berubah biznes dari situ ke banyak benda lain. Berikut kenyataan Mirzan:

11 September 2009

The Editor,The Malaysian Insider

I read with interest your article about my becoming a director of San Miguel Corporation (“SMC”). As you rightly pointed out, I sit on the board to represent an investment group, Q‐Tech Alliance Holdings Inc., that invested in SMC.

After being in the brewery business for more than 100 years, San Miguel has decided to shift its attention to the infrastructure, public utility and energy requirements of the Philippines. Since Kirin Holdings of Japan acquired a significant direct ownership stake in the brewery division, this will result in a dramatic change in SMC’s revenue mix, with beverages expected to contribute less than 15% of total sales by next year.

This major diversification move, made possible by our taking over of Kirin’s 20% stake in SMC, starts a new era for San Miguel and is the principal reason for my involvement in the company.

Since the last quarter of 2008, SMC has bought an option to acquire a controlling interest in Petron Corp., the largest Philippine oil refiner which owns 1,400 retail stations, and a substantial equity stake in Manila Electric Co., the largest distribution utility in the Philippines that has a base of over 4.5 millioncustomers. Both these firms are publicly listed companies with annual revenues of US$4bn (RM 13.9bn) and US$5.6bn (RM19.4bn) respectively.

SMC has also announced its intention to venture into the telecommunications industry through their stake in Liberty Telecom Holdings Inc. with QatarTelecommunications Co. to initially build a Wi‐Max network and potentially a full‐scale national cellular operation. The company also recently won in a public auction, two major power plants with a combined generation capacity of 1,600 MW. Unfortunately, certain parties are keen to turn this exciting positive change ina well‐managed Philippine corporation into an assault on the reputation of my father, even though he has nothing whatsoever to do with my business interests.

I can only provide a rational explanation for my actions and it would be a pity if facts are twisted to gain dubious points from a straightforward business decision. Your article covered the beverage aspects of San Miguel but ignored the company’s recent purchases and strategy moving forward. As a Malaysian, I am looking forward to assisting San Miguel chart this new course and hopefully, its success will reflect well on our country and people.

Mirzan Mahathir
Anwar patut taruk muka dalam jamban dan kasi flush baik punya. Dahlah hancuq sebagai MOF dulu. Nak berangan jadi PM. Suara Rakyat, Suara keramat, Anwar PM, Malaysia Keramat

UNSPIN: Malaysiakini’s bullying tactics are threatening national unity

|1 comments
News portal’s refusal to pull down inflammatory Cow Head video is a clear indication that they are firmly aligned with the Opposition and does not deserve respect as a neutral new outlet.

Anything aligned to Anwar Ibrahim has a tendency to say one thing and do the exact opposite.

Popular newsportal Malaysiakini claims to be independent and neutral but of course, it is patently now.

Apart from the blatant dishonesty in branding and positioning, this Pakatan Rakyat-aligned news outlet, like other news outlets linked to the Opposition, seem to operate with unbearable superiority complex, pushing rules, regulations and laws to breaking point on a regular basis as if it is their God-given right.

As if pushing the boundary of the law is not enough, Malaysiakini is now behaving like it just returned from a one-week Anwarista boot camp, where they were taught that once you have pushed the law to the limit, they must now push the regulators to the wall.

In their latest act of defiance Malaysiakini is now doing its best to tarnish the Malaysian Communications and Multimedia Commission (MCMC) for instructing the news portal to remove a series of videos which have been ruled as inflammatory and detrimental to harmony and race relations in the country.

Using typical Anwar-taught tactics, they now accuse the Commission of bully-tactics when in reality it is Malaysiakini, with their considerable command of public opinion, that is pummeling the MCMC into submission.

Like Anwar himself Malaysiakini is a giant that wants people to believe that they are weak, downtrodden and is under constant threat of being a victim.

By projecting this weakling image, they hope public sympathy would swing behind them and we all know just how deft Anwar is at using public sympathy for support.

Malaysiakini also likes to sell itself as a neutral news portal, but of course this is slightly more difficult to swallow than hogwash as anyone that has visited the site within the last hour would know that they content is Opposition heavy and any article about the Government are either short and shallow or heavily editorialized to present the negative aspect of any issue.

Malaysiakini was started with the help of foreign funding, it was born at the same time as Anwar Ibrahim’s reformasi movement when Malaysia was under intense attack from foreign media for its unconventional, but very effective, capital control measures that ultimately blocked any invasion efforts or attempts to create fire-sale of any of the country’s economic engines.

Malaysiakini went hand in hand with Anwar’s Keadilan movement and bashed the Government and the newsportal enjoyed the support of Anwar’s cybertroopers, including its general Raja Petra Kamaruddin.

Their excuse then for taking a pro-opposition stance was the lack of engagement by the Government and the lack of access to official news sources.

Well all that has changed, they now have the same rights as any conventional media but they continue to take a hardcore pro-opposition approach.

This has created much concern within the Government because Malaysiakini, for all intents and purposes behaves like a party political mouthpiece rather than an independent Media house.

Party mouthpieces like Harakah, Roket and Suara Keadilan are not accorded the same rights as news organizations because they are not news organizations, they are party propaganda machinery and therefore sometimes denied entry to official and semi-official Government news conferences and events.

All publications and news organizations are bound by the same set of laws that are enforced by the MCMC and after years of laxed attitude, the MCMC is now keen to ensure that both the letter and the spirit of the legislation is followed.

At a time of fractured national unity, obviously the MCMC does not want to be known as the agency that allowed the Opposition to shatter 52 years of harmony.

The Cow Head protest incident is taken very seriously by the Government and so far they have charged 12 people with sedition and 22 more with illegal assembly for inciting disharmony.

Therefore it is only fair that the Government should expect everyone from the mainstream media to alternative outlets to support their effort in strengthening unity.

The continued availability of the videos on Malaysiakini means people can and would be reminded of the awful incident and that is clearly not healthy for national unity.
Yet Malaysiakini turns its nose to this simple and very reasonable request.

Like all Opposition-linked or sponsored news outlets, they expect to operate on a different set of rules from the mainstream media, yet another trait of the Anwarist movement.

Given Malaysiakini’s tendency to abuse its popularity and resort to bully tactics, the MCMC must take stern action now and put the full weight of the law to bear on the news portal.

EXPOSE: Siapa Cik Firoz Abdul Hamid?

|2 comments
Ini nama yang jarang didengar tetapi sebenarnya wanita ini dikatakan amat berkuasa dalam Perkhidmatan Awam kerana beliau diberi kepercayaan penuh oleh Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan.

Firoz merupakan pegawai tugas tugas khas di pejabat KSN dan Mohd Sidek lebih mempercayai nasihat beliau dari pendapat penjawat kanan perkhidmatan awam.

Buat masa ini kami belum mempunyai banyak maklumat tentang Firoz tetapi adalah difahami bahawa antara usaha terbesar beliau ialah menubuhkan pejabat komunkasi korporat untuk pihak kerajaan.

Kini setiap kementerian mempunyai sebuah pejabat komunikasi korporat yang lengkap, jauh berbeza dengan jabatan komunikasi korporat yang dikendalikan oleh Kementerian penerangan dalam serba kekurangan.

Sekilas pandang sudah tentu satu organisasi lengkap adalah lebih efektif dalam menyebarkan dan menerangkan usaha kerajaan kepada rakyat tetapi hakikatnya kegagalan komunikasi adalah antara kegagalan paling nyata pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dalam satu pertemuan tertutup dengan bloggers, DS Najib telah diberitahu bahawa kegagalan komunikasi sedang memburukkan keadaan untuk kerajaan dan beliau akur dengan pandangan tersebut.

Yang sedihnya apabila kegagalan komunikasi korporat kerajaan mula terserlah, mereka yang bertanggungjawab mula berbisik bahawa yang gagal ialah pengisian dan bukan komunikasi itu sendiri.

Kami sebenarnya kurang arif dengan latar belakang Firoz, tetapi yang pentingnya kami sedang mencari punca kelemahan komunikasi kerajaan, sekiranya beliau lah orang yang bertanggungjawab mewujudkan pejabat komunikasi korporat di semua kementerian, maka bolehlah dikatakan beliau bertanggungjawab ke atas keberkesanan konsep tersebut.

Oleh itu kami ingin menyeryu agar Tan Sri KSN dapat menghalusi pandangan dan cadangan Firoz sebelum dilaksanakan kerana ada mereka yang memang bijak menghasilkan proposal atau cadangan tetapi kecetekkan pengalaman boleh menyebabkan perancangan yang terbaik sekalipun boleh gagal.

Inilah yang berlaku kepada Tun Abdullah apabila beliau terlalu mempercayai orang muda tingkat empat, yang semuanya memiliki ijazah cemerlang tetapi terlalu mentah dengan reality.

Jika Firoz adalah ‘tingkat empat’ Tan Sri KSN, diharap beliau dapat mengurangkan impaknya kepada pentadbiran negara

NEWS: Bulkani beri keterangan! Tan marah Teoh

|4 comments

Saksi terdengar Tan Boon Wah memarahi Teoh dalam tandas

SHAH ALAM: Seorang pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memberitahu prosiding inkues kematian Teoh Beng Hock bahawa beliau terdengar Ahli Majlis Perbandaran Kajang Tan Boon Wah memarahi Teoh dengan suara yang kuat dan tinggi di dalam tandas pejabat SPRM Selangor, beberapa jam sebelum Teoh ditemui mati.

Penolong Penguasa SPRM Putrajaya, Bulkani Paharuddin berkata kejadian itu berlaku kirakira pukul 2.30 pagi ketika beliau mengiringi Tan ke tandas.

"Sewaktu Tan masuk ke dalam tandas, saya berdiri di luar pintu tandas dan tidak lama selepas itu seorang lelaki Cina yang berseluar putih dan berbaju gelap (Teoh) datang dari arah bertentangan saya dan terus memasuki tandas yang sama.

"Ketika saya pusing nak berjalan semula ke arah pantry saya terdengar suara Tan memarahi lelaki berbaju gelap dan berseluar putih dalam bahasa Mandarin dengan menyebut "Ni Lor" iaitu "Awaklah" dalam nada kuat dan tinggi. Bagaimanapun saya tidak mendengar respons atau jawapan daripada seorang lagi lelaki itu (Teoh)," katanya.

Bulkani kemudian menjelaskan beliau memahami bahasa Mandarin kerana pernah mendapat pendidikan di sekolah Cina dari darjah satu sehingga darjah enam.

Teoh, 30, setiausaha politik kepada Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kampung Baru dan Pengurusan Kilang Haram Selangor, Ean Yong Hian Wah, ditemui mati pada 16 Julai lepas di tingkat lima Plaza Masalam di sini selepas memberi keterangan sebagai saksi siasatan penylahgunaan wang kerajaan negeri Selangor kepada SPRM Selangor yang berpejabat di plaza itu.

Kepada soalan peguam Tan Hock Chuan yang mewakili kerajaan Malaysia berapa lama insiden itu berlaku, saksi itu berkata beliau hanya berada di luar tandas kirakira dua minit sebelum berjalan ke pantri untuk menghabiskan makanan yang ditinggalkannya ketika mengiringi Tan ke tandas.

Seterusnya saksi ke22 itu berkata kirakira lima minit selepas insiden itu, beliau melihat Tan berjalan melepasi pantri dan beliau tidak bertanyakan apaapa (mengenai insiden dalam tandas) kepada Ahli Majlis itu.

Ketika ditanya Hock Chuan bagaimana beliau boleh mengetahui bahawa lelaki berseluar putih dan berbaju gelap itu adalah Teoh, Bulkani berkata beliau dapat mengecam Teoh setelah beberapa kali melihat gambar Teoh disiarkan di televisyen ekoran penemuan mayat mangsa di tingkat lima bangunan Plaza Masalam.

"Selepas beberapa hari televisyen tunjuk gambar Teoh, kemudian baru saya teringat dialah lelaki yang saya terjumpa di tandas yang memakai seluar putih dan berbaju hitam," katanya sambil menambah selepas insiden di tandas itu beliau tidak lagi berjumpa Teoh sehinggalah mangsa ditemui mati pada hari yang sama.

Terdahulu, Bulkani berkata beliau dan dua lagi pegawai SPRM ditugaskan untuk mengiringi Tan dari rumahnya di Balakong ke pejabat SPRM Selangor bagi tujuan membantu satu siasatan. BERNAMA

Thursday, September 17, 2009

UNSPIN: Kaptan Izani kempen untuk Pakatan dalam kem PD

|48 comments

Kami The Unspinners berjaya perolehi nama dalang yang membawa masuk PKR dan PAS ke dalam kem askar di Port Dickson untuk berkempen!

Namanya adalah Kapten (b) Izani. Beliau adalah operator kantin di Pusat Latihan Rekrut! Umur sekitar 40an.

Kapten ini memang sudah terkenal di Pusat latihan tersebut dan mengenali hampir setiap orang di situ. Kantin itu sepatutnya tempat untuk Kapten bersara ini mencari rezeki, namun akhirnya menjadi tempat untuk meracuni pemikiran orang lain.

Kepada sesiapa yang berkenaan, terserah pada anda untuk tindakan selanjutnya!

UNSPIN: Sebab Anwar Melayu Jadi Miskin Di Negeri ‘Pakatan’

|6 comments

Setelah hampir 30 tahun berniaga Bazar Ramadhan di Pasar Chowrasta di Pulau Pinang, pada tahun ini peniaga Melayu dihalau dan tidak dibenarkan berniaga oleh Ketua Menteri DAP Lim Guan Eng atas alasan mereka tidak mempunyai lesen perniagaan. Maka inilah akan jadi nasib orang Melayu di Tanah Melayu sendiri.

Jika mereka tidak mempunyai lesen berniaga, kenapa mereka tidak diberi lesen berniaga untuk sebulan? Apakah ini perkara yang mustahil dibuat oleh Kerajaan Negeri? Di semua negeri lain yang dipimpin oleh Barisan Nasional, peniaga Melayu tetap diberi peluang berniaga Bazar Ramadhan pada Bulan Ramadhan.

Akhir sekali peniaga Melayu di Chowrasta, Pulau Pinang terpaksa bantah dan protes sebelum mereka dibenarkan berniaga Bazar Ramadhan tetapi mereka dikenakan syarat juga. Pendek kata, nasib orang Melayu makin tipis dan hak mereka terhakis di negeri yang diperintah Pakatan Rakyat.

Satu lagi contoh ialah negeri Selangor. Sambutan Hari Raya tahun ini tidak begitu meriah di negeri Selangor kerana ekonomi orang Melayu rakyat Selangor makin terjejas. Pusat membeli belah dan kedai sedang merasai kemerosotan dalam penjualan kerana ramai orang Melayu warga Selangor makin kurang pendapatan mereka.

Seorang mekanik kereta bangsa China di Padang Jawa memberitahu bahawa tahun ini perniagaan nya merosot kerana ramai pelanggannya yang berbangsa Melayu tidak belanja duit untuk membaiki atau mengubah suai kereta. Ini adalah kerana Kerajaan Selangor yang di bawah kongkongan DAP dan PKR tidak menjaga kepentingan orang Melayu. Peluang mendapat kontrak Kerajaan Negeri menjadi tipis bagi peniaga dan kontraktor Melayu.

Kontrak angkut sampah yang dulu juga diceburi orang Melayu sekarang hampir semuanya diambil alih oleh kontraktor India dan sedikit China. Kontrak angkut tanah sekarang dipegang hampir semua sekali oleh kontraktor China saja.

Kontraktor Kelas F Melayu pun terpaksa bersaing dengan ramai kontraktor China dan India.

Inilah akibatnya apabila kuasa politik Melayu jatuh ke tangan parti politik yang telah berjaya membohong orang Melayu kononnya mereka aka membela hak orang Melayu.

Apa yang sedang berlaku ialah perjuangan ‘Malaysian Malaysia’ yang diterajui oleh DAP sedang dilaksanakan di negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat. Nasib orang Melayu akan menjadi seperti nasib orang Melayu Singapura – terpaksa minta dan mengemis kepada orang lain di negeri sendiri.

Soalannya di manakah Anwar Ibrahim? Di manakah Anwar Ibrahim yang kononnya pembela nasib orang Melayu? Pembela nasib orang Islam?

Dulu Anwar telah wujudkan ABIM untuk membela nasib orang Melayu Islam. Sekarang Anwar hendak membela nasib siapa? Lim Guan Eng dan kuncunya amat gembira dan seronok di Pulau Pinang. Dengan begitu jelas sekali, mereka membela nasib orang China. Ronnie Liu dan kuncunya amat gembira dan seronok di Selangor. Dengan begitu jelas sekali Ronnie Liu membela nasib orang China. Siapa pula akan membela nasib orang Melayu?

Kita perlu fikir dengan baik di mana sepatutnya kita meletakkan harapan. Lebih 50 tahun kita telah wujudkan kerajaan Barisan Nasional yang telah jelas sekali berjasa dengan sangat baik bukan saja kepada orang Melayu tetapi juga kepada semua kaum dan bangsa dalam negara kita. Tidak pernah ada orang China atau India yang mati kebuluran atau tiada peluang membeli kereta Mercedes Benz atau BMW.

Tetapi apabila parti bukan Melayu dan parti yang tiada perjuangan untuk membela nasib orang Melayu diberi kuasa memerintah, seperti yang berlaku di Pulau Pinang dan Selangor, maka akan meranalah orang Melayu.

Sila lihat sendiri akan nasib orang Melayu di Selangor dan Pulau Pinang.

Jika marahkan nyamuk, jangan dibakar kelambu. Jika marahkan muka, jangan dipotong hidung sendiri.

Sudah tiba masanya bagi orang Melayu bersatu kembali menyokong UMNO dan Barisan Nasional bukan saja untuk membela nasib orang Melayu saja tetapi untuk menjaga kebaikan semua rakyat Malaysia.

MYSTERY: Betoikah Sukumaran minta maaf?

|5 comments

Rockybru kasi tau Malay Mail ada laporkan Suku, perwakilan yang mahu menghantar kalungan selipaq pada Dr Mahathir sudah minta maaf.

Orang-orang lama kalau ada gaduh sikit-sikit, kita orang muda dok tepi. Jangan masuk campuq. Tak paham awat boleh sampai keluaq kata kalung selipaq. Orang dok kata apa berlaku dalam MIC mesti Samy "Now No" Velu yang atur.

Reaksi Samy cuma nak ambil tindakan tata tertib terhadap Suku "Value". MIC sendiri patut minta maaf tapi tak ada. Bab tata tertib ni makan masa. Nanti lupa. Trick Samy.

Alah ... bab tegur menegur semua patut lakukan. Komen pasal orang ini dan itu naik turun oleh orang lama apa salahnya. Dr Mahathir orang lama, apa salah dia tegur dan beri pandangan. Orang tyua-tua respek lah apa dia kata.

Ada dua benda pelik berlaku. Menurut blog Anak Omak, pelik betoi Khairy pertahankan Dr Mahathir. Kedua, Suku minta maaf, tapi awat Ketua Pemuda MIC T Mohan minta UMNO ambil tindakan ke atas Dr Mahathir?

Anak Omak yang tak berkenan betoi dengan Khairy kata T Mohan atuq benda ni dengan Khairy. Dah tak suka, semua salahkan Khairy. Logiknya T Mohan sahabat rapat dengan Khairy. Adakah Khairy akan bidas rakannya? Kita tengok nanti. Kalau dia bidas pun, ahli-ahli politik tak ada hal bidas membidas sesama kawan di awam.

Dari kita cuba teka teka, baik kita tanya sama M Sukumaran (530215-08-5143) sendiri. Suku duduk di 427 Jalan Lengkok, Tanah Putih Baru, 25150 Kuantan. Bagi hangpa yang susah nak pi rumahnya, talipon handphone dia untuk dapatkan kepastian di hp 017-9881502.

Boleh juga tanya Dato Miniandy yang cakap sebelum tu. Rumah dia di No 2 jalan Bukit Mewah 2, Bukit Natarabangsa Ampang Kuala Lumpur.

Mutakhir ni geram aku dengan Mat Mat Hindu ni.

Wednesday, September 16, 2009

UNSPIN: Why Anwar can't remove prosecution team?

|15 comments

Counsel: Anwar has no right to pick prosecution team

By M. MAGESWARI

KUALA LUMPUR: PKR adviser Datuk Seri Anwar Ibrahim has no constitutional right to choose the prosecutors for his trial, the High Court heard yesterday.

Senior Federal Counsel See Mee Chun submitted that Article 5(3) of the Federal Constitution only granted an accused the right to be defended by a counsel of his choice.

See also submitted that Article 145(3) gave the Attorney-General (A-G) the discretion to decide on any aspect of a criminal prosecution.

See said if the A-G decided the criminal (sodomy) trial against Anwar should be conducted by seven deputy public prosecutors, the decision was not reviewable by the court.

“It is an outright attack on the powers of the A-G,” she said of a leave application by Anwar to disqualify the entire prosecution team in his sodomy trial.

Anwar had filed the application for judicial review on Aug 11.

He named Solicitor-General I Datuk Idrus Harun; Solicitor-General II Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden, DPP Datuk Nordin Hassan, DPP Mohamad Hanafiah Zakaria, DPP Wong Chiang Kiat, DPP Shamsul Sulaiman, DPP Noorin Badaruddin, the Public Prosecutor and the Government as respondents.

Anwar, 62, pleaded not guilty on March 10 to sodomising his former personal aide Mohd Saiful Bukhari Azlan, 24, at a condominium in Bukit Damansara on June 26 last year.

See said Anwar was only attempting to derail the criminal prosecution against him.

“The applicant is using this court, a civil court exercising its administrative law function, to undermine the criminal trial now pending in the High Court,” she said.

See said Anwar’s application alleging bias; prosecutorial misconduct and conflict of interest had been dealt with in the previous cases by the higher courts and Royal Commi-ssions of Inquiry.

Anwar’s lawyer, R. Sivarasa, however, contended there was a prima facie case to be inquired into merits in a full inter-partes (both sides) hearing.

Sivarasa submitted the application was not meant to stop the trial.

High Court (Appellate and Special Powers) judge Justice Alizatul Khair Osman Khairuddin fixed Sept 15 to deliver her decision on leave application for a judicial review over the disqualification matter.

Source: The Star, Sept 4th, 2009

UNSPIN: One trick by Anwar to delay fail

|3 comments

Sodomy II: Anwar fails to disqualify prosecution team

By M. MAGESWARI

KUALA LUMPUR: PKR adviser Datuk Seri Anwar Ibrahim failed in his bid to disqualify the prosecution team in his sodomy trial.

The High Court on Wednesday ruled that the bid was an abuse of the court process and should have been done via the criminal court.

Anwar had filed the application for judicial review on Aug 11.

He named Solicitor-General I Datuk Idrus Harun, Solicitor-General II Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden, DPP Datuk Nordin Hassan, DPP Mohamad Hanafiah Zakaria, DPP Wong Chiang Kiat, DPP Shamsul Sulaiman, DPP Noorin Badaruddin, the Public Prosecutor and the Government as respondents.

Anwar, 62, pleaded not guilty on March 10 to sodomising his former personal aide Mohd Saiful Bukhari Azlan, 24, at a condominium in Bukit Damansara on June 26 last year.

Source: The Star Sept 16 2009

UNSPIN: Ulangtahun Anwar jadi PM Malaysia?

|12 comments

Tuesday, September 15, 2009

MYSTERY: Bila Nik Aziz nak saman?

|13 comments

Nik Aziz kata dia akan saman Utusan Malaysia kerana memutarbelitkan kata-katanya mengenai orang PAS masuk syurga dan orang UMNO tak dapat masuk syurga. Orang yang PAS agung-agungkan sebagai Tok Guru nafi dia kata demikian.

Hantaq balaci panglima Salahuddin Al Ayubi suruh cabar media tunjukkan bukti. Katanya, "Jika mereka jujur, sila dedahkan klip video itu. Lainlah kalau pihak terbabit berniat membina ikon kebencian ke atas tokoh agama Kelantan itu."

Dia turut sahkan Nik Aziz akan saman Utusan Malaysia.

Dalam dia kata Nik Aziz nafikan, Nik Aziz ada kata dia tak akan tarik balik kenyataan. Banyak orang dok selar dia cakap putarbelit dan tegur Nik Aziz. Masuk syurga atau neraka hak mutlak Allah. Tak mau juga dia nafi. Degil orang tua ni.

Depa dah cabar dan TV3 dah tunjuk pada malam Ogos 20hb. Dia kata berikut:


"Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO.

"Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar."
Apa lagi samanlah!

Apa cerita Salahuddin? Al Ayubi atau Al Babi?

MYSTERY: Pengerusi PKR N9 jambu di MCKK

|25 comments
Pengerusi Perhubungan PKR Negeri Sembilan ialah Dato Kamarul Baharin Abas. Dia juga adalah ahli Parlimen Telok Kemang.

Masa zaman reformasi 1999, dia bertanding untuk salah satu kerusi ADUN bawah nama PKN di Gombak tapi kalah. Lepaih tu cuba sana sini, kalah semata hingga akhirnya tuah 2008 mendapatkannya kerusi di Gombak.

Untuk PRK Bagan Pinang, dia adalah pengumpul maklumat dan mengatur kajian untuk buat modal belasah BN kelak. Kelebihannya adalah dia bekas orang UMNO dan masih ada kaki dalam UMNO. Kita tahu siapa kaki dia. Pasai kaki dah pencen, tak guna ceritalah.

Masa Anwar MOF, orang panggil Haji Kamarul saja. Masa tu act betoi. Dia kira sebahagian dari rangkaian kroni Anwar Ibrahim dalam politik dan biznes.

Pernah jadi Campaign Manager dan tukang jaga duit untuk tabur politik wang dalam pemilihan UMNO untuk Anwar atau calun team wawasan tertentu. Operasinya siap berkomputer. Masa tu mana ada PC dan laptop lagi.

Dia rapat dengan Anwar pasai dia satu batch Anwar di MCKK. Oh ya, selain Anwar yang ramai tahu diliwat senior masa di sekolah, Kamarul pun satu lagi jambu. Sama kaki berjuboq di MCKK. Heeee hee ... padanlah Anwar baik rapat dengannya.

Lepaih MCKK, tak taulah samada dia sama-sama berjuboq lagi. Gambaq dia lani kuruih betoi. Rambut semua putih. Macam orang kena AIDS.

Kena jaga. Orang kaki main juboq ni akan juboq pengundi-pengundi di Bagan Pinang dengan fitnah dan pembohongan. Depa ni bukan tau halal dan haram. Semua boleh. PAs main ikut cakap PKR saja. Bodos.

Kesian pengundi-pengundi tertipu dengan seorang jambu.

NEWS: Hindraf just learned about DAP

|8 comments
That's what happen when you give your ass to the wrong person

Demolition and destruction of Kampung Buah Pala

HINDRAF is appalled by the demolition of the last remaining Indian Heritage village in Penang today aided, abetted and assisted by the Penang State Government.

Malaysians should be aware that Hindraf assistance to help preserve the village was sought on the 26th June 2009 when the villagers have been battling a more than 10 years struggle to preserve their village. Upon our campaigns and questions on the legality of the attempt to demolish the village many eye opening facts surfaced.

Till date Lim Guan Eng has refused and deliberately diverted from answering the real questions posed on him on the saga of KBP.

The final act of wiping out the village would serve as the beginning of the end of DAP rule in Penang and support for DAP nationwide. Hindraf has on its own accord mobilised thousands of supporters to campaign for PR in the last GE without even being invited to do so because we believed the time to rid the evil BN regime has come. But the actions and inactions of DAP in Penang and their subsequent lies, denial and silence on many legitimate questions posed on the issue have caused many Malaysians to lose hope on change and make assumptions DAP is no better than the evil UMNO and BN.

The fact that senior leaders within Pakatan Rakyat- Dato Seri Anwar Ibrahim, Hadi Awang,Tok Guru Nik Aziz, Syed Husin, Karpal Singh and others who have remained silent and tight lipped causes Hindraf to wonder if they are actually held at ransom by Lim Guan Eng for reasons only known to them.

The Rakyat voted for a change- change that they believed would enhance a more democratic Government that is open, transparent and friendly that would take into considerations human factors, fairness, right of the poor, defenceless and marginalised.

It is very troubling that a senior citizen of the village had attempted to torch herself in order to protect her home. The conclusion that could be made is that the state Government under DAP has turned into an evil regime. We urge senior leaders in PR to break their silence and come in the open on their stand on the KBP issue.

Should they fail to do so, a wrong signal would be sent to the public that would erode the confidence of rakyat on PR which would pay a hefty price in the next GE.
If nearby Chinese fishing village – Bang Liau and Chinese jetties Clan in George Town can be recognised as a heritage village what sin has the people of KBP committed to face extinction?

P.Waytha Moorthy
Chairman
HINDRAF
14/09/09

Q: Why is Manoharan still wasting time in DAP????

UNSPIN: Ramasamy and Karpal Singh promise to fight for Kg Buah Pala! Butoh!

|5 comments

Video shows Pakatan's pledges

By Looi Sue-Chern
NST, 2009/07/19

GEORGE TOWN: The Ponggal promises of Pakatan Rakyat leaders on Jan 19 to preserve Kampung Lorong Buah Pala for posterity came to light yesterday in a video released by villagers to the media.

The DVDs featured speeches by Deputy Chief Minister II Dr P. Ramasamy, Seri Delima assemblyman R.S.N. Rayer and Bukit Gelugor member of parliament Karpal Singh.

Ramasamy, who first spoke in Tamil before speaking briefly in English, said: "There is no compromise on (Kampung) Lorong Buah Pala. I told the chief minister that Buah Pala belongs to the people of Buah Pala. This is my stand. (Butoh!)

"When the residents' association committee came to me, I asked if they were ready to fight... You fight, there are consequences. But there are good lawyers. (Butoh!)

"Politically, we must fight... We are firm that Buah Pala should go to the people of Buah Pala." (Butoh!)

He said DAP would fight for the village. (Butoh!)

Speaking in Malay, Rayer lauded Karpal for bringing up the Kampung Lorong Buah Pala issue in Parliament that it be preserved as an Indian traditional village. (Butoh!)

"As long as the Tiger of Bukit Gelugor (Karpal) represents us, I am sure no one can enter our territory." (Harimau tepok!)

He acknowledged Rama-samy, who was present, telling the residents that as long as he was deputy chief minister, the village would remain forever. (Penipu!)

Rayer said later as long as Pakatan Rakyat ruled Penang, it would ensure that the village was around forever. (Penipu!)

"We will also ask Ramasamy to help us get some state allocations to make this (Ponggal) celebration an annual event that people from all over Malaysia will come to this village," he said before ending his speech with calls of "Makkal Sakti". (Lancau!)

Karpal, who was shown next, said the status of Kampung Lorong Buah Pala must be converted to that of a traditional Indian village.

"Let Penang be the first. Many others will follow then... Land is under the state's jurisdiction, not the Federal Government. There is a lot we can do. Please be patient." (Butoh!)

A member of the residents' association committee, I. Pasunagi, 62, who had met Chief Minister Lim Guan Eng last Thursday with seven other residents, said Lim only asked whether they wanted to be compensated with money or property.

"He also asked why other residents did not show up. I said they were waiting for a formal invitation. (Cibai!)

"Lim said the letter would be sent in a few days." (Cibai!)

UNSPIN: Janji Anwar pada penduduk Kg Buah Pala

|5 comments

Rakaman video janji Anwar kepada penduduk Kg Buah Pala didedahkan

PULAU PINANG 7 Sept. - Satu rakaman video cakera padat (VCD) mendedahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim memberitahu penduduk Kampung Buah Pala bahawa Ketua Menteri akan menyelesaikan masalah kampung tersebut jika pakatan pembangkang menang di Pulau Pinang mula tersebar hari ini.

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu juga memberi jaminan dalam tempoh dua minggu selepas pakatan pembangkang menang, wakil kerajaan negeri akan datang ke kampung itu mencari jalan penyelesaian masalah mereka.

Dalam rakaman itu, turut terdapat perbualan di antara Anwar dan Pengerusi Pertubuhan Penduduk Kampung Buah Pala, M. Sugumaran dan beberapa penduduk yang lain di kampung tersebut beberapa minggu sebelum kempen Pilihan Raya Umum Ke-12 tahun lalu.

"Kalau menang, tak kira siapa Ketua Menteri walaupun orang Cina kerana DAP juga kita punya 'geng' dan kita akan pastikan sudah menang dalam dua minggu wakil Ketua Menteri akan datang sini bagi satu penyelesaian.

"Kita punya pandangan dalam PKR, kalau sudah duduk di sini 60, 70 atau 80 tahun dan tanah pula adalah lesen pendudukan sementara (TOL), mereka tak boleh tarik macam itu," kata Anwar dalam rakaman VCD itu.

Dalam pada itu, Sugumaran ketika dihubungi mengesahkan rakaman VCD tersebut dan ia dibuat beberapa minggu sebelum pilihan raya umum tahun lalu sambil menyifatkan janji kosong itu tidak seharusnya dibuat.

Ulasan

Kepada Guan Eng , ini antara janji anda yang gagal ditunaikan oleh kerajaan Pakatan Rakyat PP.Janji itu dibuat sendiri oleh Anwar sendiri dan kini janji itu menjadi janji kosong sahaja.

PR = Pembohong Rakyat

Sumber: DUN 11 Permatang Pasir

UNSPIN: LGE patut belajar cara Ali Rustam selesai Kg Chetty

|2 comments

Asasnya LGE tak mahu cari jalan settle.

Monday, September 14, 2009

UNSPIN: Kerajaan Rakyat tidak tahu selesaikan Kg Rakyat Buah Pala

|16 comments

Bayangkan diri anda sebagai wanita ini yang punya rumah dan sudah diam di situ bertahun-tahun.

Pemimpin datang membuat janji dan beri jaminan perkara ini akan diselesaikan. Ada pemimpin yang hebat bercakap dan bersyarah datang berjanji pada penduduk bahawa dalam dua minggu perkara ini akan settle.

Sampai masanya mereka tidak dapat selamatkan. Pemaju mahukan tanah mereka. Tiada cara penyelesaian dapat dicapai oleh kerajaan negeri. Mereka salahkan orang lain.

Kuasa bukan ditangan orang lain lagi. Kalau orang lain, mereka ada cara mencari penyelesaian. Ini hanya menunjukkan yang pegang kuasa tidak tahu menyelesaikan masaalah. Ini masaalah rakyat. Mereka kata mereka berjuang untuk rakyat.

Itu cerita mereka. Pemaju mahukan tanah mereka. Kerajaan negeri tidak ada alternative untuk selesaikan masalah. Dewan perniagaan beri amaran kepada kerajaan negeri dan mereka akur saja.

Sikap kerajaan negeri pun kita jangan lupa. Ketua Menteri suatu masa enggan bertemu dengan penduduk. Peguam mereka yang jadi jurucakap untuk rakyat biasa yang tidak tahu bertawar menawar dengan pihak berkausa tidak diberi peluang berjumpa sekali.

Dulu masa Taman Rimba Jaya di Selangor, Cheng Teng Kim konon pertahankan mereka. Slogan sedap Suara Rakyat Suara Keramat. Sedap untuk dapatkan undi. Bila menang, pi mampuih lah hangpa. Betul habih tak boleh buat apa lagi. Kesian ...

Oh lupa, malaun yang mai kata dua minggu akan settle itu adalah Anwar Ibrahim. Patut jentolak to tolak rumah baru dia lagi baik.

MYSTERY: Bangsa sendiri tak mahu Anwar PM, Tak akan Pak Lebai PAS PM?

|12 comments

Dr Novandri Hasan Basri telah memberi komen merujuk kepada laporan The Malaysian Insider mengenai banci yang dibuat oleh Vox Malaysia. Keputusan kajiselidik tersebut menunjukkan berikut:

1. Anwar Ibrahim ditolak oleh maoriti kaum beliau sendiri. Beliau merupakan pemimpin yang korup dan pernah disumbat di dalam penjara kerana salah guna kuasa. Beliau peminat aktiviti luar tabii dan peliwat yang masih lagi tidak mahu mengaku kepada tuhan beliau sendiri!

2.Kebanyakan pemimpin-pemimpin Pakata Rakyat merupakan ahli politik yang amatur dan tidak mempunyai pengalaman di dalam menguruskan sesebuah kerajaan. Mereka itu hanya bertindak seperti 'mulut murai' dan pengkritik yang hanya pandai mengkritik tetapi sebenarnya tidak mampu memberi alternatif lain kepada apa sahaja yang mereka kritikkan itu.

2. Ada pemimpin Pakatan Rakyat yang menjadi 'bidan terjun' dan 'tangkap muat' di dalam kawasan pilihanraya PRU-12 yang lalu. Kewujudan calon-calon hanya sekadar untuk mencukupi kuota calon pilihanraya tanpa sebenarnya mengharapkan mereka akan menang kerana mereka tahu mereka tidak layak diangkat menjadi wakil rakyat di tempat itu.

Mereka tahu mereka hanya pandai merepek dan membuat bising sahaja kerana itulah kerja mereka selama ini iaitu membangkang apa sahaja yang kerajaan mahu lakukan. Mereka hanya pandai mencari kesalahan orang lain tanpa mereka sendiri pandai untuk menjaga diri sendiri.

3. Ada juga pemimpin yang ditolak mentah-mentah oleh penduduk kampung halaman mereka dan berhijrah ke tempat lain dengan harapan penduduk di kawasan baru itu tidak tahu kelemahan dan keburukan beliau seperti yang berlaku di kampung halaman sendiri.

Pulau Pinang mempunyai beberapa calon Pakatan Rakyat seperti itu contohnya Ketua Menteri yang berasal dan tidak diterima oleh penduduk kampung halaman beliau sendiri di Melaka.

Kerana itulah Selangor, Perak dan Pulau Pinang sentiasa bergolak dan tidak nampak profesionalisme di dalam pemerintahan Pakatan Rakyat. Mereka hanya pandai menyalahkan orang lain di atas segala kelemahan yang mereka sendiri lakukan.
Yang menariknya ialah, mereka berterusan berlagak pandai dan sombong seperti mereka tahu semuanya sehinggakan kebanyakan gerak kerja mereka jelas menunjukkan kebodohan dan ketidak cekapan mereka mentadbir negeri itu.

Kadangkala, mereka akan cuba menutup kelemahan mereka dengan mencipta sesuatu isu yang biasanya remeh temeh dan kadangkala menggelikan hati. Contohnya, YB Rodziah dari DUN Batu Tiga membuat laporan polis kerana ada yang mahu merogol beliau!


Tambah Dr Novandri dalam entri kemudiannya, Anwar tak akan jadi PM kerana Karpal Singh sendiri pernah berkata, "Over my dead body."

Nik Amar pun baru-baru ini ada berkata, "Tak adalah Perdana Menteri dari UMNO dan pada waktu itu, Perdana Menteri adalah dari kita (PAS)"

Bila sampai masanya, kenalah mereka merealisasikan slogam kepimpinan ulamak. PAS pasti akan letak pejenis Pak Lebai yang tak tau apa-apa jadi PM. Bayangkan orang tak tau apa-apa akan jadi PM? Siapa yang sebenarnya PM masa itu?
fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)