Tuesday, December 29, 2009

MYSTERY: Pencerobohan kubor Islam Batu Tiga - Siri 2

Bersambung dari Siri 1

Berikut adalah gambar-gambar kubur Cina yang dibina atas tanah perkuburan yang telah diperuntukan untuk perkuburan Islam tetapi dicerobohi. Kubur-kubur ini bertambah-tambah merebak lagi sebaik saja Pakatan Rakyat mengambilalih kerajaan negeri.









Berikut pula adalah dewan orang ramai dan rumah bakar mayat yang dibina secara haram di atas tanah perkuburan orang Islam.





Macam mana keadaan boleh jadi begini? Kenapa tiada usaha untuk menangani pencerubuhan ini? Apa yang kini dilakukan oleh kerajaan PR?

Bersambung Siri 3 pukul 4:30 petang

15 comments:

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 12:41:00 PM GMT+8

    Tanah perkuburan adalah tanah wakaf. Bagi orang Islam, berdosa untuk gunakan sewenang2nya. Kenapa kerajaan benarkan yang bukan Islam buat sesuka hati?

    Takder telur ker mleayu Islam. Pas amacam? Masuk islam DAPnya tidak, tanah org Islam lak tergadai.

    Marah

  • AntiHipokrit says:
    December 29, 2009 at 1:23:00 PM GMT+8

    Beranikah MELAYU MENYURUH CINA robohkan pembinaan HARAM atas KUBUR ISLAM? Saya pasti TERESA COCK dan SAMSENG LIU akan JENTIK telor MB dan EXCO MELAYU.

    PM 1Malaysia dan UMNO pun buat nampak tak nampak aje.. Penyudahnya UMNO dan hamPAS sama aje...

  • tigakale says:
    December 29, 2009 at 1:37:00 PM GMT+8

    ini semua kerja cina pakatan..

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 2:09:00 PM GMT+8

    Salam, apa bezanya kalau Nik Aziz merelakan Negeri Kelantan yang punyai penduduk 90% islam di ketuai bukan Melayu yang beragama islam. Dia hanya tengok satu aspek saja nak sebarkan islam tapi aspek lain dia tak tengok kot. Bukan tak sokong nak berdakwah, tapi jangan sampai apa ada dalam poket kita bagi orang. Dia kata dasar islam utk memilih pemimpin tidak kenal bangsa sebaliknya berdasarkan akhlak yang baik. Kita sangat setuju dengan pandangan dia tu. Bagi jer lah jawatan MB Kelantan. Kemudian kita tengok apa nak jadi dengan Kelantan.

    Menyentuh ttg tanah kubur orang islam di coroboh pulak, apa nik aziz nak cakap. Biarkan sajalah asal kita menang main politik yang lain kita tak kesah sangat. Mana Pas Kelantan dan mana Pas Selangor yang konon nak berjuang tegakkan islam. Pegi lah cakap dengan MB Selangor supaya kawal DAP sikit. Dah lah di Penang halau Melayu, di Perak hina Sultan. PKR yang Melayu tu pulak diam jer macam kena cucuk hidung jer.... kata P Ramlee, "ujian".

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 2:27:00 PM GMT+8

    NI SH2 PUAK TU CKP KEJE ORANG UMNO..TAK CAYA KITA TGK KOMEN DEPA..DEPA TTP BETOL..

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 3:10:00 PM GMT+8

    Penyokong fanatik Pakatan Rakyat kalau baca bendani pasti akan menuding jari pada UMNO, BN...alah diorangpun sama mcm tu juga. Songlap, bg tnh wakaf kt Cina, India. Atau ini semua fitnah. Baguslah aduhai Melayuku, umat Islamku. Teruskan sokongan anda kpd PR, berdoalah, solat hajatlah agar kelak Anwar Ibrahim naik jd PM, TPM Lim Kit Siang....atau doa ajelah Kit Siang jadi PM, Anwar jd Presiden krn spt kata Raja Petra, Raja-raja Melayupun seharusnya tidak wujud...namun sblm tu wajar anda mengkaji sejarah kejatuhan Iraq ke tangan Amerika slps era Saddam Hussein, pemimpin yg dianggap zalim...SiLuncai terjun dengan labu-labunya, biarkan! Biarkan!!

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 3:54:00 PM GMT+8

    Maaf cakap, tapi klu lihat gambor, nampak lebih tua dari 2 tahun .
    Pokok Yang beso tu aku rase lebih 2 tahun.
    Amacam.
    changkat lobak
    arjuna waspada.

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 4:11:00 PM GMT+8

    satu penghinaan buat seluruh umat islam....kenapa diakhir2 ini bangsa cina kominis sudah terlalu biadab???? di mana letaknya maruah orang2 melayu islam di selangor sanggup membiarkan pencerobohan kubur kubur islam oleh bangsa kafir laknat ni...saya harap bangkit lah anak anak muda melayu islam tak kira penyokong pas atau pkr ayuh sama2 kita mempertahankan maruah bangsa kita daripada di hina oleh kafir bertaraf syaitan ini...tinggalkan pemimpin pemimpin melayu dajal yg telah terbukti menggunakan kekuatan kamu anak anak muda semua semata mata untuk kepentingan mereka sahaja....percayalah!! walau sesaat pun kita terfikir utk berjuang menentang musuh pengkhianat yg merosakan akidah serta menghancurkan negara maka kita telah dikira jihat dan seandainya kita gugur/mati kita telah dikira mati syhaid!!!...jgn sia siakan akal fikiran serta kudrat yg Tuhan berikan...gunakan lah dia ke jalan Allah!!!....ummi merdeka said

  • Rosmah says:
    December 29, 2009 at 4:22:00 PM GMT+8

    Salam Semua..

    Macam dah lama jer jerat cina nie ade.. macam dari zaman Toyol lagi.. kenapa UMNO tak robohkan?

    Boleh tak sesapa jawab?

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 4:28:00 PM GMT+8

    benda dah lama.salah satu taik-taik amno.patut amno kena tendang dari selangor.

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 9:42:00 PM GMT+8

    ingat bila undi PAS, bleh tolong. ropa2nya lagi terukkk.... stakat takbir bleh laaa.

    heiii nyesal2....

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 9:43:00 PM GMT+8

    takbir!!! tapi kain tersingkap.

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 9:47:00 PM GMT+8

    harap serban je besauuu....otak kecikk. kehkehkeh....

    baik makan rasuah aji 65k lagi baik daaaa, dari selesaikan tanah kubor.

    ajk bt.2

  • juone says:
    December 29, 2009 at 11:33:00 PM GMT+8

    pokoknye besar sbb mmg dr dulu lg dh pokok 2 kt c2,
    dye owng x tebang sbb nk nmpk macam tu kawasn lama nnt owng x prasan tnh 2 dh kene ambl....
    x kn dye owg nk clear kan kwsn tu terang2 nnt de r owg yg prasan tnh 2 dh kne ambl...
    nsb baik ade owg yg prihatin yg berusaha pegi kbur,pejabat tanah utk sebarkan mklmt ni...
    klo x kte kne tpu idup2....
    pasal kubur yg nmpk lme plak sbb kubur kalau dh setahun tnggl msti r luntur cat dye kene panas hujan,x kan nk cat kubr 3 bulan sekali....
    batu pulak sure r dh naik lumut even kene tinggal sebulan pn lumut dh naik.....
    kadang2 de owng x leh nk terima pendapat owng laen walaupun dh de bkti yng kukuh....
    ni r bangsa MELAYU....
    owng "MELAYU NI TERLALU BERTOLAK ANSUR sampai TAK SEDAR YANG DIA NI BERANSUR-ANSUR KENE TOLAK DARI TANAH SENDIRI"....
    sedar lah bangsa MELAYU,bangun lah dari lena yg panjg...
    x guna kite laungkan yang kite ni bangsa asal negara ni dan banyak keistemewaan tapi kuase semakin terhakis.....

  • Anonymous says:
    December 30, 2009 at 1:37:00 AM GMT+8

    Kan dah kabo mesti para penykg PR memberikan alasan tersendiri. Misalnya pokok besar, nampak dh lbh 2 tahun...isunya s.ada memang pokok besar ada kt situ yg sengaja dikekalkan agar nampak mcm dh lama atau perkuburan itu dah lama dibuat, harus diingat kini Selangor di bawah PR dan mrk harus menangani keadaan sebaiknya....kalaupun yg dulu teruk, tak kan penggantinya lg teruk. Inipun x leh fikir??

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)