Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Tuesday, December 29, 2009

MYSTERY: Pencerobohan kubor Islam Batu Tiga - Siri 1


Pendedahan The Unspinners hari ini adalah berkenaan nasib sebuah tanah perkuburan Islam di Jalan Besar Batu Tiga, Batu Tiga, Shah Alam sejak Pakatan rakyat memerintah di Selangor. Tanah perkuburuan Islam ini adalah tempat orang Islam, tidak kira parti apa mereka ini semasa hidup, akan dikebumikan.

Sesampai kami ke tanah perkuburan tersebut dan memasuki kawasan, kelihatan tanah perkuburan yang dahulu bersih dijaga kini penuh dengan semak samun dikiri kanan.




Pendedahan ini bukan untuk merungut mengenai kerajaan Pakatan Rakyat Selangor yang dalam keadaan kewangan yang runcing hingga tidak dapat membiayai pembersihan kubur orang Islam.

Tetapi pendedahan ini adalah mengenai pencerobohan tanah perkuburan orang Islam yang sepatutnya selesai tetapi bertambah-tambah lagi pencerobohan selepas tewasnya UMNO dan Barisan Nasional. Sepatutnya kerajaan yang mengambilalih menguatkuasa saja apa yang jelas satu pencerobohan tetapi demi politik, tanggungjawab menguatkausa undang-undang tidak dijalankan. Dari sedikit yang terceroboh yang mana boleh lagi diutuskan, ia sudah menjadi-jadi hingga rumit untuk diselesaikan.

Sebelum kita lihat gambar-gambar pencerubuhan ini. Harus difahami bahawa semasa di bawah kerajaan BN, kawasan Batu Tiga Shah Alam ini telah diperuntukan tanah-tanah perkuburan untuk orang Islam, orang Hindu dan kaum Cina.

Kawasan ini adalah kawasan majoriti orang Melayu. Semasa peruntukan itu, kaum Cina adalah dalam 50 pintu rumah saja. Tanah perkuburan orang Islam perlu agak besar untuk menampung beberapa kampung kawasan itu. Antaranya adalah Kg Kebun Bunga, Kg Batu Tiga, Kg Sri kayan dan Taman Batu Tiga.




Tanah perkuburan Islam diperuntukan tanah lot 2 dan 14 dalam gambarajah geran di atas. Nama Surveyor dihitamkan untuk mengelakkan dari mereka dianiayakan oleh kerajaan yang ada.

Dalam gambarajah pelan dari Surveyor, kawasan yang diceroboh telah diwarnakan. Warna biru untuk tanah yang diceroboh untuk didirikan sebuah dewan dan rumah bakar mayat. Warna hijau adalah warna untuk kawasan yang diceroboh dan dijadikan tanah perkuburan Cina secara haram.

Bersambung Siri 2 pukul 12:30 tgh hari

11 comments:

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 9:36:00 AM GMT+8

    say no to DAP, anwar ibrahim harus bertaubat!!

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 9:47:00 AM GMT+8

    Hari ini kubor, esok nak kemana? Allah cipta negera Cina untuk orang cina, negera India untuk orang India. Di Jepun, tukar pemerintahan pun kepada bangsa Jepun. Di Arab nak jual tanah pun ke bangsa Arab. Jangan jadi Melayu Singapura di pinggirkan hingga dari kaum majoriti ke kaum 3rd kelas minoriti. Renunglah umat Islam

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 10:11:00 AM GMT+8

    macam-macam cerita ko ni.lawak betul baik ko masuk raja lawak kompom boleh menang.

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 10:33:00 AM GMT+8

    Secara halus penyakit sejenis semacam ini yaani , nak kongsi negeri dan dan negara ngan kumpulan kkk, sudah meneyelusup kapada pejabat kerajaan perseketuan.
    Atas dua urusan melaui telefon permohonan saya untuk dapatkan bantuan pengwawasan keamanan di tolak kerana saya bersifat Melayu dan sikap Malaysia.
    "tuan cakap sendirilah dengan kereta peronda" bermaana, penegwagawal yang bertugas tidak mahu layan saya,
    dan di satu pejabat pendaftar di selangor, pewawai yang berusrus itu tidak langsung siasat di atas padang, amalah duduk dalam pejabat aje dengan alasan ,selesai sendiri dan orang yang di maksudkan tidak ade lagi dalam senarai.
    Panjang cerita.
    changkat lobak.
    arjuna waspada

  • aliffnajmi says:
    December 29, 2009 at 11:49:00 AM GMT+8

    Salam anon 10:11:00
    Lawak sgt klu org amik tanah milik kita?
    Lawak sgt ke klu akan dtg org Islam kena beli tahan kubur sndri2?
    Lawak sgt ke klu nti mesjid2 dah tak boleh laugkan azan?
    Lawak sgt ke PKR ckp tak serupa bikin?

  • azreen says:
    December 29, 2009 at 5:11:00 PM GMT+8

    makin byk pendedahan yang kita buat makin buta hati dan mata penyokong pembangkang..mereka akan berkata ini semua bohong..ini semua kerja umno.

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 7:28:00 PM GMT+8

    anon 10:11:00 AM GMT+08:00..

    Lawak la kalu tanah mak bapak ko kena kebas ngan org.. pegi la gelak .. apa punya Bagral da.. btul badigol so'ud..

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 9:56:00 PM GMT+8

    sure persatuan cina kiasu, persatuan tionghua, hokkein, persatuan ahli perniagaan cina puchong, ahli majlis tokong, exco dap dll semua bermesyuarat malam nihhh.

    macamana skrg ni, semua org2 melayu sudah marah, sama tanah kubur utk nenek moyang pon sudah kena kacau loo...

    nanti mesti wakil DAP dlm persatuan mereka tu akan bangun dan tenteramkan yg lain2.

    tak paaaa semua kita sudah bayar, sama PAS skrg kita kawannn, tuan guru adaaaa mesti backing kita, sikit saja lagi kita mesti boleh kalahkan k'jaan.

    org melayu pon marah juga dlm mesyuarat parti pas. tapi lepas makan karipap, pekena rokok dunhill sebtg hilang semua marahhh bila jumpa puak2 dap mula la berangan nak perintah malaysia.

  • Anonymous says:
    December 29, 2009 at 9:57:00 PM GMT+8

    mau ke penyokong2 PAS kepung tanah kubur cina ni macam mereka kepung rumah dr. rosli????

  • resident.wangsamaju says:
    December 30, 2009 at 1:49:00 AM GMT+8

    Rubbish blog.

  • Anonymous says:
    December 30, 2009 at 8:41:00 PM GMT+8

    minta nik ajis,kalid brahim,kalid samad dan pompuan sorang lagi tu, pegi tepung tawar kubur kafir bangsat tu..inett

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)