Greetings

Friday, October 23, 2009

UNSPIN: Thai blog questioned Dr Porno expertise


The Nation Weblog of Thailand questioned Dr Porntip's expertise.

In their posting here, they questioned her professionalism and unbiasness as quoted below:

1) As a Forensic expert, her job is to find evidence to enhance the truth of the case and not expressing her own opinion about who or what should be blamed unless she claims herself as a politician or a member of a Political Party. And that to me is very inprofessional.

2) What she is saying to my opinion is “OK, I’ll let you guys in the police force off and let’s throw the fault on Somchia” I don’t like them anyway……

3) The Last paragraph that she answered to the question sounds to me that she’s suggesting our Government should start moving from place to place every time there’s a presence of the protester instead of doing something about. I ask, is that logical? Is that an appropriate thing to do for a Government who runs a country? Where is her common sense?

4) Base on her finding of the lady that got killed. She had not convinced me one bit and especially with the photo that she’d put up.

Common sense; how can a flatted canister create such a hole and even if it did exploded on impact, it would blew up her entire chest area and not just a hole if the power is that great that she mentioned. Now if the canister is with a pointed head, it would have gone right through her body or exploded inside her body and she will be left in 2 pieces, correct or not?
I honestly do question her expertise on this issue and I think the concerned authority should either get help from outside of this country if we don’t have a better one ourselves. A second opinion should be adopted to compare with hers. To me, she has not bear any expertise in her work and definitely not from an expert who dyes her hair in different colors .

Why is the Selangor Government paying her exorbitant fees if not to suit their own selfish purpose to coverup their wrongdoings?

13 comments:

  • Anonymous says:
    October 23, 2009 at 3:56:00 PM GMT+8

    syabas unspinners! berjaya menelanjangkan dr porn yang dah sememangnya telanjang. ini semua kerja anwar. perancanagn yang jahat. dah lah dr tu dibayar USD120,000 sejam. banyak tu. dr kerajaan kita jujur walaupun gaji kecik. tahniah kepada doktor kita di malaysia. malaysia boleh. doktor bomoh siam bengong!

  • Anonymous says:
    October 23, 2009 at 4:08:00 PM GMT+8

    aku harap duit tu..bukan duit dari rakyat selangor untuk program kebajikan di selangor. nampaknya pembaziran ni perlu dikaji, kami rakyat selangor nak tau.. duit tu sumber mana

  • Anonymous says:
    October 23, 2009 at 4:46:00 PM GMT+8

    cool research unspinner... day after day i like this site even more... SYABAS !!!

  • Anonymous says:
    October 23, 2009 at 5:01:00 PM GMT+8

    tiong pekfz tu dibayar berapa juta sesaat..pi mampuih lah hang

  • Anonymous says:
    October 23, 2009 at 5:02:00 PM GMT+8

    sprm tu dah mengaku membayar pelacur untuk kes di perak fikirlah apakah nilai harga diri agensi itu. berapa yang dibayar oleh sprm kepada mamat seekor tu memerangkap tiga adun pkr?
    jawablah

  • Anonymous says:
    October 23, 2009 at 5:03:00 PM GMT+8

    Unspinner,

    Ada banyak perbezaan dari segi rasa kebertanggungjawaban dan keterikatan antara mereka yang bertindak mewakili sebuah kerajaan dengan mereka yang berada di luar kerajaan; antara mereka yang berkhidmat untuk negara sendiri atau berkhidmat untuk sebuah negara lain.

    Ambil perbandingan isu KG Buah Pala dari segi pendekatan yang diambil oleh PR sebelum dan sesudah menjadi kerajaan negeri. Ya! Bandingkan dari segi perlakuan, janji dan pemikiran mereka dalam menangani isu berkenaan. Adakah sama? Oh! tidak bukan...?...Hmmm, kenapa ianya tidak sama? Adakah kenara mereka berubah hati? Tentu tidak tetapi keadaan meletakkan mereka seperti sekarang ini!

    Nah! Semasa menjadi pembangkang di PP, PR boleh bersuara apa saja kerana pada masa itu mereka tidak terikat dengan etika, profesionalisma dan aku janji sebagaimana yang dilafazkan oleh kerajaan negeri terdahulu. Apabila sudah berada di kerusi empuk KM, PP, dan setelah mengangkat sumpah, ada banyak perkara yang sebelum itu bebas dilakukan tetapi tidak lagi sekarang ini!

    Laporan pakar juga tidak terkecuali. Dalam kes yang serba berkemungkinan (tidak ada saksi utama misalannya), laporan mereka semestinyalah boleh di sesuaikan dengan faktor tertentu berikut: siapa yang upah, kerajaan atau bebas, kes negara sendiri atau bukan, sumpah bercakap benar itu terpakai ke atas dirinya atau tidak, dsbnya....

    Alpasikura

  • Anonymous says:
    October 23, 2009 at 5:10:00 PM GMT+8

    Fuulamak !!!
    terima kasih atas scoop ini.
    Sama lah cara nak gasak wang pertuntukkan tiap taip dun tuh,cumer nya yang ni bolih cas akaun dlll di buku akaun perbandan ,toni puke dan umar lim ge kan akauntnt(ya ke) tahu lah cam mana....Oh ye tolong bagi tahu kat INLAND Revenue...ade WHT 15 %.
    syabas dan terus kan ...
    Siam mali( bukan ipoh mali)
    tatak naik basikat.
    changkat lobak.
    arjuna waspada.

  • Anonymous says:
    October 23, 2009 at 5:10:00 PM GMT+8

    hehhehe..DR PORN-o nih kalau tinggal lebiy lama diMsia mmg x susah punya bayaran mahal utk depan belakang jga akan disediakan..lol!

    Tgk gaya Dr Ayam nih pun bole diragui...

    Kerajaan Selangor kan KAYA RAYA..apalah sgt USD120,000/hour tuh.....lagipun kalau tak cukup bole tambah lagi, Al-Juburi kan bole mengadap pak mentua Yahudi dia diAmerika pinjam duit..sure no hal punyalah..

  • Anonymous says:
    October 23, 2009 at 7:37:00 PM GMT+8

    blog thai tu pun dibayar jugak kot.sejam berapa ler kena bayar.

  • Anonymous says:
    October 23, 2009 at 11:41:00 PM GMT+8

    CONGRATULATION unspinners for taking off Dr. Porn skirt and showing the world her smelly and dirty pu**y.
    only PR men willing to lick such thing.

  • Anonymous says:
    October 23, 2009 at 11:45:00 PM GMT+8

    Im sure she will be appointed as one of the defence witness in Anwar's case.

  • Anonymous says:
    October 24, 2009 at 8:38:00 AM GMT+8

    Bro Unspinner,

    Menurut kawan baik saya berketutunan Thai yang suka melawat rumah-rumah pelacuran dan setelah beliau melihat kepada foto Dr. Porntip Rojanasunan, dengan muka, perwatakan, pakaian dan peribadi Dr. Porntip Rojanasunan, teman saya membuat rumusan berikut;

    80% Dr. Porntip Rojanasunan pernah menjadi pelacur;
    20% Dr. Porntip Rojanasunan adalah mak ayam.

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 5:19:00 PM GMT+8

    You guys are a bunch of lunatics,,with Hutan Mentality and no professionalism at all. That is why Malaysia is going down the Ranks, in every expects, with other countries, coz of you type of screwed up minds.
    Keep it up and I know how brainless, are your future generations are going to be.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)