Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Sunday, October 25, 2009

UNSPIN: Taktik N.Ajis alih pandang kerana Nuo Berahi dan malu


Juboq Nuar berahi dah menunggu di salai di mahkamah. Di persada politik, Zaid Ibrahim akan salai dia dalam PKR.

N.Ajis pun sudah termalu sebab tak dapat makan Ibrahim Ali. IBrahim Ali geng baiklah tak macam bin Ibrahim macam ZAK - Zaid, Anwar, dan Khalid. Ornag PAS boikot MAsjid di Pasir MAs tapi masih ramai orang maghi.

Taktik orang tup terkutuk ini untuk buat EGM untuk tendang Hadi, Nasharuddin, Mustapha, Hasan Ali, dll hanya untuk mengalih pandang dari masaalahnya dengan Ibrahim ALi dan Anwar dengan jubornya. Itu yang Hadi dan Mustapha Ali tak ambil kisah.

Sebelum dia buat staunt ala Tian CHua gigit polis ini, N.Ajis ada bertemu dengan Nuop Berahi. Nampak sangat dia budak suruhan Anwar.

N.AJis sebenarnya tak boleh buat apa-apa. Dia tidak ada kuasa dan jawatan dalam PAS yang membolehkan dia buang Hadi dan Co. Dia cuma memegang jawatan Dewan Syura yang dilantik. Mana ada perlembagaan organisasi membolehkan mudah2 panggil EGM oleh orang yang tak ada jawatan parti.

Ingat Nik Ajis kuat sangatkah untuk gulingkan Hadi & Co.? Tengok election last. Habis semua geng Kelantan dari Husam perasuah. Tinggal Kamaruddin Jaafar saja Erdogan yang dapat jawatan dalam PAS Pusat.

Jangan hairan Nik Ajis yang kena tendang dan hilang jawatan MB. Apa hal pun semua ALlah tentukan. Doa kuat2 Nicky. Sambil tu keluar air mata untuk camera.

11 comments:

  • The Unspinners says:
    October 25, 2009 at 11:15:00 AM GMT+8

    Kaga tak pedulikan amaran berkali2 dari kami.

    Dari sekarang, kami cadangkan tak usah komen lagi sini.

    Bagi pembangkang dan yang berbeza pendapat, kamu masih tetap ada tempat.

    Kaga saja yang dah tak boleh.

  • Anonymous says:
    October 25, 2009 at 11:17:00 AM GMT+8

    BAGUS! TEPUK TEPUK. KAGA BOLEH CARI MAKAN KAT BLOG NIK AZIZ DAN LIM KIT SIANG. ANWAR TAK BOLEH SEBAB NANTI DIA KENA SERVE KOPI.

  • Ipoh Marley says:
    October 25, 2009 at 12:02:00 PM GMT+8

    KAGA SAJA XBOLEH!!!!

  • Anonymous says:
    October 25, 2009 at 12:07:00 PM GMT+8

    Saya kesian dengan Nik Aziz.
    Dah tua tapi hati penuh dengan dendam dan kebencian.

  • Anonymous says:
    October 25, 2009 at 12:37:00 PM GMT+8

    Salam:
    Memang betul, Si Kaga para pundek terencat akal, sibik je. Pi lah kat Kit Siang, Kapal Selam, Aljuburi Yahudi, dan lain2 penyokong BABI dan DAPig. Kenapa sibuk kat sini. Tapi kesian juga, dia kan cari makan, kalau tak dapat duit. Dia kan orang upahan, penjilat dan pencacai mereka. Jangan marah Chairwoman Kaga, Parah Pundek, podah!

  • The Unspinners says:
    October 25, 2009 at 1:09:00 PM GMT+8

    Tak payah berhelah2 Kaga.

    Kau sudah ditegur berkali2 tapi kamu buat juga.

    Malah kamu mencabar kami buang komen kamu.

    Bak kata Pak Lah, saya pantang dicabar. Kami buat betul-betul.

    Kalau kehadhiran kamu membantu mempertingkatkan debat atau perbezaan fikiran, tak apa juga.

    Tak habis dengan permainan psywar kamu terhadap Parpukari.

    Komen kamu pun tak henti main2 saja.

  • Anonymous says:
    October 25, 2009 at 2:19:00 PM GMT+8

    Kalau alasan untuk mengadakan "EGM" adalah disebabkan timbul semula isu UG dengan UMNO, bukankah itu satu bentuk pengakuan bahawa resolusi bagi menolak UG dalam muktamar yang baru berlalu tidak mencapai kata sepakat dan tidak muktamad?

    Kalau tidak dimuktamadkan ketika itu, apakah sentimen sebenarnya yang berlegar dalam kalangan majoriti perwakilan di muktar Pas tempoh hari? Makanya kalau isu UG ini ditimbulkan kembali, apakah kerana ianya bertambah marak dalam Pas atau ianya tidak berubah; sebaliknya perasaan Mursyidul Am Pas yang masih dibayangi dengan isu berkenaan?

    Kalau isu UG hanya melibatkan perasaan seorang individu, makanya tak perlulah menanyakan pandangan ahli dengan mengadakan Muktamar tergempar. Memadailah dengan pihak yang terlibat menyelesaikan rasa tidak senang di dalam hatinya dengan pihak yang menyebabkannya berasa sedemikian itu. Ringkasnya, tak perlulah membabitkan orang lain yang tidak terlibat.

    Alpasiku

  • Anonymous says:
    October 25, 2009 at 3:31:00 PM GMT+8

    Moderator,

    EGM (Mesyuarat agung tergempar) bukanlah satu kerja yang kecil sifatnya. Banyak wang yang perlu dibelanjakan dan mungkin juga ada yang akan bertukar tangan. Silap-silap hari bulan ia mengundang gejala negatif termasuk sogok menyogok.

    Rasuah akan berlaku kalau ada ruang dan peluang. Dalam konteks EGM yang dilaung-laungkan oleh Mursyidul Am, alasan di sebalik kewajaran untuk ianya diadakan adalah masih kabur. Kekaburan akan mengundang pelbagai tafsiran dan 'taktik kotor' untuk menjelaskannya.

    Kumpulan yang mahukan pemimpin ditendang keluar akan cuba 'jolok dan huloq' para perwakilan agar menyokong cadangan berkenaan. Sementara pihak yang bertahan agar tidak ditendang dari parti pastinya tidak akan berdiam diri. Untuk bertahan, setakat bermodalkan 'air liur' pastilah tidak cukup! Kalau satu pihak boleh jolok dan huloq, apa lagi pihak yang bertahan boleh lakukan selain menggunakan saluran yang sama.

    Satu lagi keburukan kalau EGM dibuat untuk kepentingan individu dan mengukur populariti seseorang ialah ia akan turut mengundang perhatian dan keterujaan melampau di pihak luar terutama mereka yang suka memperjudikan semua perkara.

    Ia adalah satu kemungkinan yang besar memandangkan pucuk kepimpinan parti ummah sedikit sebanyak menentukan dan mempengaruhi hala tuju politik nasional. Kalau boleh, sudah tentu rakan bukan ummah dalam pembangkang mahukan ciri-ciri kepimpinan parti ummah yang boleh diselarikan dengan kemahuan dan kepentingan mereka.

    Dari sudut yang negatif, melihat kepada gambaran-gambaran di atas, kemungkinan gelanggang EGM parti ummah bertukar menjadi gelanggang 'ayam bersabung' sukar dielakkan. Kalau itulah yang akan berlaku, harapannya ialah agar mana-mana pihak yang muncul sebagai pemenang, akan juga membawa parti ummah dan agama muncul sebagai pemenang mutlak.

    Apa yang tidak dimahukan ialah kalau 'ayam sabung' (individu dan puak tertentu) muncul sebagai pemenang tetapi 'kampung' (parti dan anutan) akan pula tergadai secara tanpa sedar. Kesimpulannya, tidak mengapalah kalau diadakan 'majlis bersabung' tetapi elakkan situasi di mana: Ayam sabung pihak tertentu muncul pemenang tetapi kampung tergadai!

    Antihipokrit

  • kaga bodoh/bab*/gila says:
    October 25, 2009 at 3:58:00 PM GMT+8

    Fatwa N.ajis ikut selera tekak & kepala hotak dio aje.

    Mcm Eli exco pelacur;
    -Hari Jumaat kata Eli tak perlu letak jawatan, Pilihan raya membazir wang rakyat.

    Dlm minggu yg sama- Hari Sabtu esoknya:
    -Ibrahim Ali kalau berani mesti letak jawatan, mesti ada pilihanraya kalau berani.

    apa punya biol la..ustat n.ajis ni.

  • Anonymous says:
    October 25, 2009 at 4:22:00 PM GMT+8

    Apa kata TG Hadi pecat shj TG N.Ajis,jawatan dia dilantik,jadi tak de masalah

  • Anonymous says:
    October 25, 2009 at 10:34:00 PM GMT+8

    betul gak tu, pecat aje nik aziz ni, ko jaga kelantan cukup la, biar PAS pusat di beri kpd org2 yg cerdik sikit.

    gantikan aje muslidur am dgn ust harun din. abis cerita. ust harun din pon ulama juga, sama sakit jantung, tapi kelebihan ust harun din ni dia tahfiz, dijamin syurga.

    so tak payah la nak dpt jaminan nik aziz utk masuk syurga.

    keh keh keh

    aris

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)