Greetings

Wednesday, October 28, 2009

UNSPIN: Polis sudah patut tahan reman Tan Boon Hwa


MyKMU menulis DAP terjerat juga dengan keterangan Dr Porntip.

Menurut penulis artikel, keterangan Dr Porntip bahawa kemungkinan 80% mati homisid sebenarnya memakan diri. Itu yang mereka baru mahukan otopsi kedua ke atas mayat Teoh. Kalau tidak, Tan Boon Hwa patut ditahan reman.

Baca berikut:

Katalah diterima buat sementara pandangan Dr Porntip ini bahawa kemungkinan 80% Teoh Beng Hock dibunuh. Maka kini perlu dicarikan motif kenapa dia dibunuh?

Lojikkah bagi SPRM membunuh seorang saksi yang membantu kes mereka untuk mendakwa ahli-ahli politik yang terlibat menyalahguna peruntukan? Tentu tidak lojik. Dengan membunuh saksi, SPRM akan menyusahkan dirinya untuk mendakwa mereka yang terlibat.

Kemungkinan yang lebih lojik adalah Teoh Beng Hock dibunuh oleh pihak yang terlibat menyalahgunalah yang ada motif untuk membunuh dan menutup kes terhadap mereka.

Jika dia dibunuh, siapakah yang boleh disuspek?

Sepanjang inkues, seorang pegawai SPRM bernama Bulkani Pakaruddin memberitahu ahli Majlis Perbandaran Kajang, Tan Boon Wah telah mengikut Teoh Beng Hock ke tandas pada kira-kira pukul 2:30 pagi. Dia mengikut dan mendengar diluar satu pertengkaran telah berlaku.

Ini berlaku pada pagi sebelum Teoh dijumpai mati pada 16 Julai 2009. Tan adalah salah seorang saksi yang disoal jawab juga oleh SPRM pada petang itu. Sesinya telah habis pada pukul 11 malam tetapi dia enggan pulang tetapi telah menunggu dan tidor di pejabat SPRM hingga sesi soal jawab keesokkan hari.

Bulkani adalah pegawai yang membantu menunjukkan Teoh ke bilik tandas semasa dia minta untuk keluar sebentar dari sesi soal jawab untuk buang air.

Sementara itu, penolong kanan penguasa SPRM Selangor Raymond Nion John Timban turut mengatakan ada ternampak Teoh bersama seorang lelaki Cina di ruang tamu Bahagian Pendidikan Masyarakat di pejabat SPRM Selangor pada kira-kira pukul 12.30 tengah malam, 16 Julai lepas.

Tan Boon Hwa pun turut mengaku ada bertemu Teoh pada lebih kurang pukul 6 pagi semasa dia pergi ke bilik air. Dengan demikian, Tan adalah saksi terakhir yang bertemu Teoh.

Berdasarkan keterangan-keterangan lain di atas, Tan adalah jelas sekali seorang suspek dan sebagai orang terakhir bertemu Teoh, dia sudah sepatutnya ditahan reman oleh pihak polis untuk disiasat sebagai suspek.

Turut sama bersama Tan pada pagi itu adalah kontraktor yang bernama Lee (Wye Wing).

Menurut Dr Porntip, Teoh telah dikerjakan beramai-ramai sebelum dibunuh dengan dicampak keluar tingkap dari Tingkat 14. Selain Tan dan Lee, mungkin sekali ada pihak luar yang dibawa masuk kerana salah seorang saksi Inkues mengatakan ada ruang rahsia yang sering diguna staf SPRM untuk masuk ke pejabat tanpa guna pas.

Nampaknya usaha untuk memutarbelit menggunakan pakar Siam pun mengena diri sendiri. Itu yang mereka mahu buat autopsi sekali lagi. Biarlah, akhirnya kebenaran akan diketahui jua. Putarbelit tidak akan dapat bertahan lama.

Apa hal pun, apa yang polis tunggu lagi? Tangkaplah Tan Boon Hwa!

22 comments:

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 9:59:00 AM GMT+8

    dah berak dalam rumah sendiri pun nak marahkan org luar jugak ke bila dah bau busuk.

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 10:12:00 AM GMT+8

    kao ni tukar cerite je pandai.
    mula2 kata dia bunuh diri kerana tak tahan rasa malu sebab si DAP tu perasuah tegar
    lepah tu kata gengster bunuh dia
    kemudian mendakwa si Tan Boon Hwa pembunuh
    seterusnya mendakwa bapa kepada anak yg dikandung isteri TBH tu Ean Yong, lalu TBH bunuh diri kerana dah kononya mengetahui pekara tersebut
    akhirnya balike kepada Tan Boon Hwa

    ..ialah kita paham Ameno ni pandang nyawa orang bagai bola sepak boleh ditendang ke merata tempat. jgn taksub sangat sehingga sanggup berperangai mcm ni

    orang baca dah paham dah

  • Putra says:
    October 28, 2009 at 11:04:00 AM GMT+8

    Aku juga yakin yang TBH diBUNUH. Tapi cuba korang pk guna otak kejap...sebodoh2 korang la kan...korang dah jemput org ke rumah , soal siasat kat umah , pas tu korang nak bunuh dia kat rumah korang ? Dah tu nak campak mayat dia kat tepi rumah kkorang?? Takan la SPRM bodoh sampai tahap tu...kalau korang yg dalam PR tu mungkin la,,, kalau x , takan PELIWAT pun korang nak bg jadi PMkan? Org tua nyanyok pun korang puja sampai tahap dewa... broo..ada otak, cuba la guna...

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 11:05:00 AM GMT+8

    Tak kan tuan rumah nak bubuh racun kepada tetamu sendiri. Dah tentu orang jaduh yang buat kerja ini. Tan Boon Hwa berada di kawasan SPRM Selangor. Jadi tunggu apa. Bawa ke inkues dan soal siasat. Kenapa penguam Deo tak panggil TBH

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 11:17:00 AM GMT+8

    ni dah berdolak dalik beribu2 kali. klu betul2 dibunuh kenapa kao melalak kata tbh ni bunuh diri. sampai anak isteri kao tomah dan fitnah.

    tetamu kepala otak hang! esok kau jemput dirilah pi macc, suruh dia tuang air sirap dan sediakan lemang, ketupat dan sebagaunya.

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 11:18:00 AM GMT+8

    Haha.. ceteknye ILMU korang nie.. tak kisah la sapa yang bunuh, si Tan ka si SPRM ka.. yang kome nie kalut sangat nie napa? takut SPRM pembunuh sebenar ka?

    blog nie betul2 flip flop and suka sgt spin la..

    kejap xpercaya Dr Porntip ni.. kejap Caya Dr. Porntip.. Sampai bila la otak kome nie nak mengembang..

    patut la melayu UMNO senang di perbodohkan..

    Tunggu ja la resultnya..

    toksah nak tuding jari la Bodoh!

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 11:24:00 AM GMT+8

    Haha Anon 11.17..

    Tu tetamu macam Botok Penyapu je dapat minum air sirap.. depa kan pro UMNO...

    ko tinguk je blog spin nie.. asyik carik isu benda yang tiada kaitan dengan rakyat..

    kenapa korang x buka isu KORUPSI KERAJAAN 1JAMBATAN 1GANTUNG 1MALAYSIA si NAJIs?? Siapa yang approved budget tu?? sapa yang approved qualitynya??? sapa yang dapat KOMISEN??!!

    Dari Submarine,helicopter,stadium KT ke Jambatan gantung... 2 kematian.. seorang orang luar seorang anak kecil yang tidak berdosa!!!!!! semua kerna KOMISEN!!! TAMAK sungguh UMNO ini!!!

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 11:28:00 AM GMT+8

    blog ni blog ameno
    rakyat dikerjakan spin diutamakan

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 11:32:00 AM GMT+8

    Blog UMNO ke hamPAS ke..yang bodohnyer orang2 PR nie..kalau benda tak baik sumer taram kerajaan..dia je baik..baik aper..baik SETAN!

  • politicsuck says:
    October 28, 2009 at 11:44:00 AM GMT+8

    Wahai anon10.12,anon11.17 & anon11.18 yang bijaksana.
    Cuba fahamkan apa yang cuba disampaikan oleh penulis, dengan kenyataan di bawah:

    "Katalah diterima buat sementara pandangan Dr Porntip ini bahawa kemungkinan 80% Teoh Beng Hock dibunuh. Maka kini perlu dicarikan motif kenapa dia dibunuh?"

    Ataupun memang dah tak boleh dibantu lagi, kerana pintu hatinya sudah tertutup dan gelap..

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 11:44:00 AM GMT+8

    tao takpe..
    jasa dan spin KERAjaan terhadap rakyat
    habih kenapa yg kao dok sokong...nak cari projek..nak dapat wang..

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 11:46:00 AM GMT+8

    pintu hati siapa yg gelap..sampai ada org yg sanggup fitnah dan melemparkan pelbagai tomahan kepada seorang balu..
    siapa yg dok kata the end justify the mean..nilah the end,,apa yg the mean tu kita tak tau.

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 12:19:00 PM GMT+8

    Dengan melihat kepada gambar Dr.Pornthip, adalah dirumuskan bahawa kemungkinan 80% Dr.Pornthip adalah PELACUR dan 20% Dr.Pornthip adalah IBU AYAM

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 12:21:00 PM GMT+8

    oi politicsuck..

    si anjing admin spinner pun berkata

    Menurut Dr Porntip, Teoh telah dikerjakan beramai-ramai sebelum dibunuh dengan dicampak keluar tingkap dari Tingkat 14. Selain Tan dan Lee, mungkin sekali ada pihak luar yang dibawa masuk kerana salah seorang saksi Inkues mengatakan ada ruang rahsia yang sering diguna staf SPRM untuk masuk ke pejabat tanpa guna pas.


    Bukan kah si anjing admin spinners ini bersetuju dgn kenyataan Dr Porntip????

    Sudah lah nak spin2 bahalol!!

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 12:59:00 PM GMT+8

    dah terbunuh tetamu dalam rumah sendiri lepas tu cerita ada pencuri masuk rumah yang bunuh tetamu tu padahal rumah ada pengawal siap ada cctv lagi bukan senang org nak masuk.
    lepas tu cakap takkan nak bunuh tetamu dalam rumah saya sendiri.

  • poppiapap says:
    October 28, 2009 at 2:09:00 PM GMT+8

    pecacai2 dan balaci2 PR kat sini samalah dgn kaum kafir yg Allah tidak bukakan pintu hati mereka. maka akan matilah mereka dalam kesesatan. perkara mudah mcm ni pun mereka tak boleh fikir. betul lah spt kata seorg pengunjung kat sini,

    "........PELIWAT pun korang nak bg jadi PMkan? Org tua nyanyok pun korang puja sampai tahap dewa....."

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 2:13:00 PM GMT+8

    Kalau TBH jatuh daripada bangunan PR seklipun itu tidak bermakna PR yang tolak TBH.

    Siasat dulu, tak perlu fitnahkan PR tanpa bukti yang konkrit walaupun kita anggap PR harus dipersalahkan!

    Nicki Azizah.

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 2:25:00 PM GMT+8

    Wahai poppiapap berok UMNO..

    Jadi PEMBUNUH dan PERASUAH boleh plak kenapa kamu sokong?????

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 4:51:00 PM GMT+8

    "........PELIWAT pun korang nak bg jadi PMkan? Org tua nyanyok pun korang puja sampai tahap dewa....."

  • Varto says:
    October 28, 2009 at 9:07:00 PM GMT+8

    anon 12:19
    Hahahah.... Aku sokong 100%.... cam bapok Siam pun ada.. Lepas nih bleh mintak Dr. Porn tip tolong periksa pungkur Azmin Awwuu & Khalid Lembu mana tau ada kesan2 DNA Ah Nuar Berahi.. (jgn lupa periksa pungkur Yusmadi Penipu skali)

  • Kamil says:
    October 29, 2009 at 12:52:00 AM GMT+8

    1. kucing kat pasar dekat rumah aku mati kena langgar kereta, salah UMNO.
    2. kakitangan kerajaan yang sokong pembangkang tapi amik rasuah, pun salah UMNO jugak.
    3. babi kena tembak masa JE dulu pun, salah UMNO jugak.

    ello anon - anon yang pro pembangkang kat sini, janganlah jadi bodoh sombong.....

  • The Unspinners says:
    October 29, 2009 at 9:30:00 AM GMT+8

    Kami persoalkan cara Dr Porno boleh capai kesimpulan 80% homisid.

    Tapi kami percaya kalau dilayan kesalahannya pun, terkena DAP balik juga.

    Ada paham cakap Melayu?

    Itu yang penulis MyKMU kata depa nak buat satu lagi autopsy. Dulu tak mahu autopsy oleh Dr Porno dan nak cepat2 simpan mayat.

    Ada beda nak ditutup itu.

    Mayat dah busuk baru mereka nak autopsy.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)