Visitors

Kelantan tidak layak untuk terima royalti minyak

Kelantan tidak layak untuk terima royalti minyak
Jangan angkuh... terimalah Wang Ehsan

Monday, October 26, 2009

UNSPIN: Nizar gila kata samseng diupah jaga sidang DUN Perak


'Samseng' diupah kawal sidang DUN Perak?

M'kini Okt 24hb, 2009

Menteri Besar Pakatan Rakyat, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin membuat "rayuan peribadi" kepada Sultan Perak supaya membatalkan sidang bajet Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak kerana beliau bimbang berlaku kekecohan jika ia diteruskan.

Nizar mendakwa beliau mendengar dari sumber-sumber tidak sah tetapi boleh dipercayai bahawa Umno akan mengupah 15 orang "samseng" untuk menggantikan pengawal keselamatan di DUN bagi menghalang "berlaku sebarang kekecohan dari pihak kami".

Dakwanya lagi, apa yang membimbangkan beliau ialah 15 orang samseng ini telah diarahkan supaya mensasar dan memukul lima ADUN bukan Islam dari Pakatan.

Menurut Nizar lagi, satu sumber memberitahu beliau bahawa lima ADUN Pakatan itu ialah Chang Lih Kang (Teja), Chan Ming Kai (Simpang Pulai), S Kesavan (Hutang Melintang), A Sivasubramaniam (Buntong) and Thomas Su (Pasir Pinji).

Nizar memberitahu Malaysiakini bahawa beliau mendengar dari sumber-sumber di Sekretariat Kerajaan Negeri bahawa 28 ADUN Pakatan akan dihalang daripada membawa telefon bimbit dan kamera untuk merakam sebarang kejadian tidak diingini yang mungkin berlaku dalam sidang dewan Rabu ini.

Dakwaan yang sama juga dibuat oleh setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming dalam sidang akhbarnya semalam.

Baca seterusnya di Malaysiakini sini.

Kah kah kah Ke ke ke Koh koh koh ... pecat perut aku.

Yang perangai macam setan dan polong di sidang yang lepas tu siapa? 100 gambar aku ada sebagai bukti.

24 comments:

  • Anonymous says:
    October 26, 2009 at 3:51:00 PM GMT+8

    Current perak govt is illegal,well u can twist & bend the law if u hv the grip at judiciary,like Mugabe,rotten from the top..the 'very top'..too bitter to swallow,right?

  • batara says:
    October 26, 2009 at 4:03:00 PM GMT+8

    Saya sudahpun membaca link malaysiakini yg saudara sertaka. Malah saya amat tertarik dengan dakwaan Nizar, sepertimana yg lapur oleh webside tersebut:
    “……….Nizar mendakwa beliau mendengar dari sumber-sumber tidak sah tetapi boleh dipercayai bahawa Umno akan mengupah 15 orang "samseng" untuk menggantikan pengawal keselamatan di DUN bagi menghalang "berlaku sebarang kekecohan dari pihak kami”………….".

    1… Penggunaan perkataan “samseng” itu sendiri tidak disertakan oleh sebarang fakta dan bukti kukuh untuk membuktikan bahawa pihak Kerajaan Perak telah mengupah mereka2 yg seperti tersebut.

    2… Namun jika Kerajaan Perak mengupah pun (JIKA) maka ianya hanya untuk hal2 keselamatan dan ketenteraman seperti yg tertera didalam perlembagaan yg mengwajibkan kerajaan negeri memastikan keadaan yg tenteram ketika dan sepanjang sessi sidang DUN diadakan.

    3… Apa yg paling menarik adalah ucapan Nizar, iaitu, “……… bagi menghalang BERLAKU SEBARANG KEKECOHAN DARI PIHAK KAMI ………”
    Hakikatnya: Kerajaan Negeri mempunyai hak dan segala kuasa yg ada bagi menghalang dari berlakunya sebarang kekecohan semasa sessi sidang DUN diadakan, dan ini termaktub dlm perlembagaan.

    Hakikatnya: Mengapa harus Nizar melatah dan melompat dgn tindakkan kerajaan perak (bagi memastikan keamanan)? Jika pihak pembangkang tidak mempunyai sebarang niat untuk membuat kecoh maka sudah pasti kekecohan tidak akan berlaku, dan suka saya ulang sekali lagi petikan ucapan Nizar “…… bagi menghalang "berlaku sebarang kekecohan dari pihak kami”………….".

    Hakikatnya: Pembangkang Perak sebenarnya, dgn pandangan saya, mereka mulai gementar dan takut dgn tindakkan Kerajaan Perak bagi memastikan keamanan. Malah Pembangkang mulai sedar niat mereka untuk membuat kecoh di sessi DUN nanti terbongkar, maka segala tuduhan dilemparkan kepada kerajaan perak bagi melemahkan sikap tegas Kerajaan negeri.

    Saya berpegang kepada fakta bahawa Pembangkang Perak telahpun sedari mula bercadang untuk membuat kecoh disessi DUN nanti, seperti mana yang diluahkan secara tidak sengaja oleh Nizar “……menghalang BERLAKU SEBARANG KEKECOHAN DARI PIHAK KAMI ………”

    Wallahhualam, sekadar pandangan

  • Anonymous says:
    October 26, 2009 at 4:22:00 PM GMT+8

    umno ni perangai tak pernah berubah.buat malu orang melayu jer.

  • Anonymous says:
    October 26, 2009 at 4:46:00 PM GMT+8

    Buat malukan Melayu tak leh. Tetapi buat malukan agama tak apa, pegang colok sana, pegang lilin kat sini cam no tu? Kah, kah. Labu, labu.

  • Anonymous says:
    October 26, 2009 at 4:48:00 PM GMT+8

    Nizar jangan cakap banyak.

    Umno ada samurai yang boleh tetak baju tapi tak luka kulit tau.

    Dijangka Nizar dan geng akan buat drama kecederaan palsu lagi.

  • Anonymous says:
    October 26, 2009 at 4:51:00 PM GMT+8

    Biarlah depa buat kecoh, nanti akan keluar paper dan TV ler...

    Rakyat pun dah jemu dengan sandiwara politik gila dan meroyan.

    PRU 13 nanti, depa tu tahulah langit tinggi atau rendah...

  • Anonymous says:
    October 26, 2009 at 4:54:00 PM GMT+8

    Kalau ada yang pura-pura luka macam kat BP, jangan hantar kat Sepital Ipoh, bro, tapi hantak kat Tanjung Rambutan, kah, kah, kah.

  • Anonymous says:
    October 26, 2009 at 5:00:00 PM GMT+8

    Actually Nizar is a puppet to DAP. Nizar do not stand on his own feet when making decisions. Rakyat knows this fact. Nizar must be feel ashamed that he was MB with no majority. So Nizar was a weak leader and deserve to be replaced

  • Ipoh Marley says:
    October 26, 2009 at 7:12:00 PM GMT+8

    AGAGK2 NYA SELAMA NI SI KAGA NI MESTI TERSEKSA HIDUPNYA..HIDUP DIZAMAN KUKU BESI KATAKAN..BLEH BUAT SAKIT OTAK..PATUT LA PEMIKIRAN LAIN MCM JE!!!

    KAHKAHKAH...

  • hafiz says:
    October 26, 2009 at 7:33:00 PM GMT+8

    wei kaga!. .

    kalau ko tak suka, takde sapa paksa ko duduk negara ni. ko boleh berambus pegi duduk negara mana yang ko suka. kurang 1 masalah DS Najib kalau ko dah blah ko tau. ko dengan pakatan haram jadah ko tu. boleh blah dari sini, kuku besi konon, selama ni ko merempat ke? dasar anjing kurap, kalau tak makan tahi, jilat pun jadi la.

  • Anonymous says:
    October 26, 2009 at 7:39:00 PM GMT+8

    Lawan buku adalah ruas; habis, betullah tindakan letakkan samseng lawan gangster. Nak riuh pasal apa? Kah, kah. PR, PR...

    Kalau letakkan timun lawan durian, tentu tak padan. Lunyai kena kerja dek Daputera Thugs and co. Kuh, keh, keh, kah, kah. Badut, badut.

  • Jati Diri says:
    October 26, 2009 at 7:53:00 PM GMT+8

    UNtuk mengelakkan ADUN Pakatan Rakyat daripada membuat onar di dalam dewan saya ingin mencadangkan beberapa batang pokok di bawa masuk ke dalam dewan.

    Pokok-pokok ini hendaklah diletakkan berhampiran dengan ADUN PR. Apabila melihat pokok-pokok ini dijangka, ADUN-ADUN berkenaan akan menjaga disiplin mereka.

    Berdasarkan rekod, mereka ini pernah bersidang dengan aman di bawah pokok sebelum ini. Tetapi pernah menimbulkan huru hara ketika dalam dewan.

    Saya yakin hanya pokok sahaja yang akan menenangkan adun-adun berkenaan berdasarkan kepada keturunan mereka menurut teori Darwin.

  • Anonymous says:
    October 26, 2009 at 8:24:00 PM GMT+8

    Anonymous said...

    "Current perak govt is illegal,well u can twist & bend the law if u hv the grip at judiciary"

    October 26, 2009 3:51:00 PM

    ------------------------------------------------------------------

    Are you implying that those bands of smart lawyer in the opposition's bench are that gullible in that they are easily admitted defeat when confronted with any of the high roller case?

    Or are you so dumb foolish not to realise that it is always the duty of any lawyers to have their arguments bend and twist for the sake of the client's survival?

    If the client (PR Kingdom) failed to survive, it look more intellectual on your part, if the blame was directed towards the lazy counsel rather than the opponent or the system! What a mindless accusation.

    Antihipokrit

  • Jeffry says:
    October 26, 2009 at 8:59:00 PM GMT+8

    YAHUUUUUUUU SI KERUSI KAGA AKHIRNYE DH JUMPE RUMAH BARU. BAGUS GAK DIA 'CHALO BETEY'. SEKURANG2NYE DIA DH INSAF NAK MEROYAN X TENTU PASAL MCM POKCIK DIA SI NIZAR KUDE TU KEHKEHKEH..TAHNIAH SKALI LG WAHAI ENCIK KERUSI KAGA WEIII!!! KEHKEHKEHKEH

  • Anonymous says:
    October 26, 2009 at 9:23:00 PM GMT+8

    to anon antihipokrit,

    Truth be told that someone from state executive has ruffled few feathers at the throne,namely by giving out land entitlement to the fair skinned.

    The throner,who is well-versed in laws,bulldozed the formation of new govt after intriguing dramas of scandalous party hopping,kidnapping,threatening,bribery - like always "where is the proof?" will be shoved in the rakyat's throat - reducing the august Dewan Negeri into circus (look at the removal of the Speaker)

    Instead of arguing the so-called integrity of opposition's lawyers,why not you highlight the 'rottenness' from the very top or just pretend everything are according to laws..pathetic

    Surrogate

  • Anonymous says:
    October 26, 2009 at 9:58:00 PM GMT+8

    apa susah, buat siaran lansung dari jam 8 pagi sampai habis kat tv1. tv3, astro awani, baru tau sapa yg siapa yg sial...ada berani kaaa

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    coolooc says:
    October 26, 2009 at 10:47:00 PM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • Anonymous says:
    October 26, 2009 at 11:23:00 PM GMT+8

    To Surrogate,
    Fact is Ngeh and Nga lost the state.
    Even when they had Nizar as a front.
    You can blame the law, the opponent, the king, the police, the doctor, the judge, the whatever, but LOSERS always blame other people but themselves.
    Lim Kit Siang and Lim Guan Eng should replace both of them and mount another challenge.
    We do not need generals that cannot defend the throne after fighting so hard to win it for more than 50 years only to lose it within a year or so.

    Ms.Eu Mei Fatt.

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    Anonymous says:
    October 26, 2009 at 11:32:00 PM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • Johan says:
    October 27, 2009 at 2:16:00 AM GMT+8

    Hahahaha... Perak Pakatan has always been a puppet, to whom we may ask? The DAP is pulling all the strings. Hahahaha... Nizar is somewhat resembling anwar, lying all the way so that he can stay in power. For someone whom I believed to be well educated, nizar is surely, day by day, revealing that he is an idiot. The DUN is like the parliament, do you see samsengs guarding the parliament? Do you see samsengs guarding the preceding in parliament, or outside of the building, or hiding in a hole somewhere in the compound?

    I am glad he is no longer in power. He is even dumber than my dog. He act like a dog, though. Sit sonny, sit.. and he does!!! (Sonny is my dog's name)

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    Anonymous says:
    October 27, 2009 at 5:10:00 AM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • The Unspinners says:
    October 27, 2009 at 6:48:00 AM GMT+8

    Surrogate

    We have answered the spin by RPK here.

    THat list and story is full of lies and unsubstatiated facts.

    Please do not cut and paste lies here.

  • Anonymous says:
    October 27, 2009 at 12:24:00 PM GMT+8

    Bro,

    I've already expected the censorship (well you fail the litmus test),but how you're going to erase from the layman's memory remained a question

    I was once an apple-polisher (politically correct term) myself but my conscience tells me sincerity would lasts but not greediness and treachery

    The first question I asked when inducted into a party once banned by ROS was 'what is it for me?' instead of 'what can I do to help..'

    Che Det was once accused of being a traitor for trying to curb the plundering by the throner

    This disease,or I would say trait is a result of centuries of colonization,where the throner were given certain Ufti or concessions,while the bigger pie goes to colonial (in today's case is federal a.k.a dacing)

    Divide and rule.Perfect

    The rakyat hoodwinked and reduced to fighting for crumbs,thinking it was cheese.Rats!

    And when some of the busshit become stale and maggot infested,the rakyat chanting their gratitude:

    Ada ulat tuan ku,ada ulat tuan ku!

    Surrogate

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 3:43:00 AM GMT+8

    What is this surrogate idiot on about, nothing related to this post whatsoever. You hate the country, go live elsewhere. If you are a materialitical maniac, don't assume the rest of us are. Pas or pkr or dap is as much as getting paid like bn, with the well connected getting richer. At least they, apart from pkr, is getting their money out of your lazy ass. Pkr we know is of the jews. If you are not one of them, tough, why dont you look for your own? You being rich or poor is it the govt's fault? You lazy you dont get money la, idiot. No colonization or whatever crap.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)