Thursday, October 29, 2009

UNSPIN: Nik Aziz hina Syed pulak!


Nik Aziz fahamkah ayat berikut:

Katakanlah Wahai Muhammad, aku tidak minta balasan apapun atas risalah yang aku sampaikan pada kalian kecuali kecintaan kalian terhadap keluargaku" - As-Syuro 109
Hal dunia, Nabi kata kita lebih mengetahui. Dalam isu politik kenalah kita gunakan kebijaksanaan kita. Ada orang tu bila kalah hujah, asyik guna ugama dan salahguna penghiormatan orang padanya sebagai seorang guru ugama.

Ini yang tidak betul. Sementang orang dengar cakap dia, main sedap cakap. Mulut celupar. Nak hentam Syed Ali sampai keturunan Nabi pulak dibabit. INi9 jelas tak ada adab dan tak kena.

Adakah ini satu lagi taktik alih pandang Nik Aziz sejak termalu malam tadi? Nak alih pandnag sampai keji keturunan Nabi.

Apalah hina Syed sangat kalau Nicky Pharoah tak ada masaalah menghina nabi dengan memperkecilkan kenabian Nabi. Dengar berikut:


Nik Aziz mengatakan bahawa Nabi Muhammad masa dilahirkan sama juga seperti Mat Mat kampung lain. Katanya, Mat Mat kampung kita dengan Muhammad bin Abdullah di Tanah Arab sewaktu dilahirkan sama saja.

Terserah pada yang lebih pakar. Apahal pun bunyi macam tak kena.

Apa salahnya cakap dengan lebih bersopan? Tak ada adab, tak layak gelar diri Tok Guru. Ngaku sajalah dirinya itu hanya ahli politik yang salahguna ugama dan penghormatan orang ramai.

27 comments:

  • Anonymous says:
    October 29, 2009 at 10:10:00 PM GMT+8

    mana ada hina?

  • Anon says:
    October 29, 2009 at 10:12:00 PM GMT+8

    Dia cakap lain kau ingat lain.

    Orang kampung tu satu hinaan ke?
    KEsian orang kampung kita kena hina dgn unspinners.

  • Aku says:
    October 29, 2009 at 10:18:00 PM GMT+8

    Salam,

    kpd anon anon yg langsung tak peka dan sensitif dgn kecintaan pada Rasulullah.. bukan tang kampung tu yg hinanya.. tapi tang betapa dangkalnya Nik Aziz menyamakan taraf Rasulullah sebelum berumur 40 tahun dengan mad mad kampung yg ada merempit, berpoya2, hisap gam etc.. walhal Rasulullah itu sudah diberi tanda kenabiannya sebelum dilahirkan lagi! bahkan datuknya abdul mutalib juga sudah mendapat alamat bahawa cucu beliau akan diangkat menjadi seseorang yg dimuliakan Allah! pergi banyak mengkaji menegnali nabimu lagi..jgn pakai ikut kepala tok guru yg langsung tak reti nak hormatkan Allah dan rasul dengan lidah kelantan dia tuh!

  • Anonymous says:
    October 29, 2009 at 10:18:00 PM GMT+8

    jahanam punya orang tua bangsat ni .... berani ku menghina nabi aku ya ...... ingat !!!! kau akan di lahanat dunia dan akhirat ... hanya masa saja yang akan menjahanamkan hidup kau .... orang tua keparat !!!!!!

  • Anonymous says:
    October 29, 2009 at 10:19:00 PM GMT+8

    ludah aje muka nik aziz tu.

    nabi tu kan kekasih Allah, mana ada sama ngan anak mat piah di ktan masa zaman dia kecik.

    mana ada ulama yg dlm dunia ni boleh tahan ati kalau islam dihina, cuma nik aziz aje yg sorg ulamak belit yg ketawa bila nga&ngeh&gobala hina ayat al-quran.

    -zek

  • sri mersing says:
    October 29, 2009 at 11:35:00 PM GMT+8

    gila punya org.samakan nabi dgn mamat kg.Ko sama dgn nabi ke anon?Walaupun sebelum kenabian,Rasulullah saw dah nampak tanda kenabian.Tgkla keluarga rasulullah keturunan apa,rasulullah dijauhkan dari dosa dpd kecik lg.

    Anon,solat hari2 selawat atas nabi,sama ka nabi dgn mamat kg?Kekasih Allah sama ka?Seluruh alam menunggu kelahiran Rasulullah,nama beliau disebut dlm kitab2 sebelum al quran,sama ka?akai tadak.Baik hang doa mintak ampun.

  • Anonymous says:
    October 29, 2009 at 11:37:00 PM GMT+8

    g mapuh mu najis! natei beruk pakai serban...

  • Anonymous says:
    October 29, 2009 at 11:39:00 PM GMT+8

    Nampak macam klon ayah Pin akan dilahirkan di negeri Serambi Mekah.

  • Anonymous says:
    October 29, 2009 at 11:45:00 PM GMT+8

    Confirm!!! oghe tuo ni dah nyanyuk tahap H1N1..

    Sirah Nabi:
    1. Nama Muhammad tlh diwahyukan sejak masih dlm kandungan
    2. Dipelihara baginda dari maksiat sejak zaman kanak-kanak
    3. Dibersihkan hati baginda oleh Jibril AS semasa mengembala kambing
    4. Terpadamnya api kerajaan Parsi ketika dilahirkan menandakan kebesaran baginda
    Dan banyak lagi mukjizat yang ditunjukkan tanda bukti kebesaran baginda yang berlaku sebelum baginda berumur 40 tahun..Allah memberi akal utk kita berfikir

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 12:07:00 AM GMT+8

    Fahami betul-betul maksud ungkapan Nik Aziz. Ia merujuk kepada Quran. Adakah maksudnya begini?

    Aku (Tok Guru) pun bebudak kampung jugo, makanya sampai umuk 40 dan kerana ambo juga khatam Quran makanya ambo juga layak "dianggap" berjawatan 'nabi'.

    Mungkin pihak cendekiawan Islam dapat memberikan ulasan yang lebih tepat berdasarkan apa yang diungkapkan, telus, impartial, dan dalam konteks berani kerana benar.

    Bye, Bye Pas

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 2:51:00 AM GMT+8

    susah org mengaji tak tinggi, ckp pasal agama gini la jadinya.

    TGNA tu ada degree bhs arab smp master undang2 Islam, korang yang baru nak start paham2 Al-Qurán dah ckp byk.pigidah

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 4:36:00 AM GMT+8

    kalau dia ada pengajian tinggi. kenapa dia bercakap macam isi kandung, perangai dan adab orang tak sekolah?

    dia yang menyusahkan orang ramai dan orang awam.

    orang dah nyanyuk tak layak jadi pemimpin.

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 6:16:00 AM GMT+8

    dua anon kat atas tu susah sangat nak faham ke?

    pasti anak luar nikah

  • Jeffry says:
    October 30, 2009 at 7:05:00 AM GMT+8

    SLM BRO..MMG PERANGAI "MANGKOK2 PERAIH SYURGA CARA HARAM" MEMPERTAHANKAN ORE TUO KUTOK TU SELAGI BOLEH. SEMUANYA KERANA JAMINAN SYURGA OLEH PAK AJIS aka KHOMEINI...HARKKK PTUIHHH!!

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 8:38:00 AM GMT+8

    sebagai org yang berilmu dan mempunyai umat yg sanggup ikut dan berkorban utk babi nik , babi nik sepatutnya mengeluarkan ayat yg berhemah, berwibawa, dan BERADAB/BERADAT.
    yg beza antara babi dgn nik hanyalah babi guna 4 kaki, nik guna dua kaki.
    yg lain tu, suka menyondol, ada kuman H1N1, tak reti adab dan bahasa, tak reti guna akal tuhan bagi, sama saja!

  • decoy says:
    October 30, 2009 at 10:45:00 AM GMT+8

    kalau dah tak suka apa mamat tu cakap pun korang nak kona... lepas tu buat2 tak paham macam la korang tu bodoh giler. tak payah nak wayang la. org tua ckp bahasa kg. la sbb crowd dia org kg. and dia ptu pun org kg. dia buakn asal dari bangsar nak ckp bahase melayu std. mmg bingai puak umno jumud ni.

  • poppiapap says:
    October 30, 2009 at 11:42:00 AM GMT+8

    "...TGNA tu ada degree bhs arab smp master undang2 Islam, korang yang baru nak start paham2 Al-Qurán dah ckp byk.pigidah..."

    .....................................
    Org tua nyanyuk ni tidak berkewibawaan spt yg awak katakan kelulusannya. Jangan2 "degree beli" tak. Cakap macam rg lulus darjah 6 je. Org lulus dj6 pun cakap lebih bijak lagi. Mugkin juga Alah nk jadikan dia semakin bodo dan semakin merapu!! Awak jilatlah org tua nyanyuk alzhamier tu puas2. Pas akan rosak disbabkan mangkok ayun ni. Hj Hadi diam2 atur strategi tu, kamu ingat hj hadi tu bodo mcam nik acis jugak? Org tuan ni asik dendam dan busuk hati tak abis2, jgn contohilah org macam ni. Mulut celupar,cakap tak guna otak!!

  • cekodokmasin says:
    October 30, 2009 at 11:46:00 AM GMT+8

    N.Ajiz hina Raja Perlis sebab Raja Perlis keturunan Syed....

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 11:54:00 AM GMT+8

    Salam;

    Bila dikatakan Allah mencarut dlm Al-Quran & boleh minta bantuan syaitan (bukannya bantuan Allah?)

    Maka apa-apa kenyataan selepas itu boleh dihalal/maafkan sehinggalah menurunkan taraf Nabi S.A.W sama ngan mat-mat di mana-mana kg!

    Oleh itu,ditahapnya sekarang; adakah N.Ajis melihat dirinya sama taraf ngan Rasulullah S.A.W.?

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 12:01:00 PM GMT+8

    kepada anon anon dan decoy yang bingai, cubalah dengar ucapan nik ajis beberapa kali. tak kan tak paham paham yang nik ajis kata Muhammad bin Abdullah ditanah arab dan mat mat yang dikampung sewaktu dilahirkan sama saja sehinggalah umur 40 tahun bila dia dilantik oleh Allah SWT sebagai nabi. kalau itu pun tak dapat tangkap maknanya memang kau orang ini dah tahap extreme kebodohan kau. hati dah gelap sebab tu tak paham paham lagi apa yang orang nak sampaikan. bertaubatlah dan beristigfar banyak banyak supaya kita tak disesatkan lagi oleh ularmak politik.

  • sri mersing says:
    October 30, 2009 at 12:29:00 PM GMT+8

    decoy dgn anon2 bengap mmg tak reti bahasa..tak kire la bahasa apa org tua tu ckp,rasulullah manusia terpilih.Sebelum atau selepas kenabian rasulullah TAK SAMA dgn org lain.Tak baca sirah rasul camni la jadiknye..mengaji pun tak abes

  • ketiakhitam says:
    October 30, 2009 at 1:30:00 PM GMT+8

    penyokong2 org tua altzhamier kat sini semuanya bingai2..mana ada nabi bole samakan dgn mat2 kg - tak kiralah mat kg kat kelate ke kat arab ke. mmg sah org tua ni dh semakin bingai tahap keldai sakit! Ini mesti dpt tazkirah dari ustaz nganga tu.

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 1:37:00 PM GMT+8

    nik najis merapu

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 11:48:00 PM GMT+8

    nak tambah sikit..aku nie cikgu kat sekolah. Aku rasa pelik bila sekolah aku tak buat majlis maulud atau maulidurasul. Tp bila aku tgk youtube nie baru aku rasa yang ustaz2 ustzah kat sekolah (kerajaan)yg rata2 99.1% penyokong PAS memang takkan buat maulud sebab kata tgna sambut maulud nie tok kesudahan..(tak perlu). konfius akuh. Untuk makluman semua kebanyakan lepasan graduan2 yang apply jawatan JQAF adalah penyokong2 tegar PAS sejak di bumi tanah arab lagi..dah masuk kerja gomen lagih lka sakan meyerang dari dalam..macam kuman..

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 11:58:00 PM GMT+8

    mintak pehak berkuasa siasat orang tua ni..
    ada ciri2 orang sesat...
    bahaya...org tua ni pengaruhnya besar..pengikutnya lagilah ramai...

  • Anonymous says:
    October 31, 2009 at 11:15:00 AM GMT+8

    nik ajis apebende la mengarut 1st time tgk video nie cayalah Unspinners... aku pon dah xpaham.. mmg dia belajar tinggi aku belajar x abes lagi tapi benda basic dah tentu2 dr awal Tuhan dah tentukan sapa bakal utusanNya... mmg la ko explain untuk org2 kampung tapi org kampung pon paham terus apa ko cakap gitu mcm Baginda Rasullullah S.A.W nie dipilih bila umur dah 40thn..

    Come On Nik Ajis... Baginda manusia betul2 special dah tentu2 Nabi akhir zaman jgn nak twist la..

    AKU BETUL2 KECEWA TGK VIDEO NIK AJIS TU.. ADUHAI.. ENTAH LA.. DEMMIT

    Herr

  • Anonymous says:
    November 2, 2009 at 7:51:00 PM GMT+8

    umno kapiaq...

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)