Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Thursday, October 29, 2009

UNSPIN: Manoharan nak saman Dr Mahathir di mahkamah dunia?


Beberapa hari lepas dilaporakan berita M Manoharan ADUN Kota Kemuning akan memfailkan saman di mahkamah dunia terhadap Tun Dr Mahathir diatas kejadian di Kg Medan pada tahun 2002.

Saya akan cuba tahan ketawa dahulu tapi ini menggelikan hati. Saman yang ada oleh Hindraf di mahkamah Britain pun tidak dilayan. Inikan pula mahkamah dunia. Mana ada mahkamah dunia untuk kes macam ini?

Sebarang dispute di mahakmah dunia perlu consent dan kesediaan dari kedua-dua pihak untuk selesaikan di mahakamh dunia.

Apa ada dispute dan locus standi untuk saman ke mahakamh dunia. Lagi katyun adalah kenapa saman Dr Mahathir? Kenapa tidak saman kerajaan Malaysia?

Memang loyar cap teko macam Harris Ibrahim.

Ini smeua trick alih pandang. Uthayakumar sudah didakwa di mahkamah bawah akta hasutan diatas saman dan kenyataan yang dibuat dan keluar di laman web hindraf.

Sudah pasti kantul. Itu yang uthayakumar hanya nak delay taktik saja. Konon fail permohonan nak strike out isu bukti dari internet dan mohon poindah ke mahaamh tinggi. Permohonan ke mahkamah tinggi dah kena strikeout.

Taktik Manoharan ini tidak lain dan tidak bukan hanya cara untuk meraih simpati dari cebisan pengikut Hindraf yang tinggal.

Hehehe ... Pengikut Hindraf dah hilang keyakinan terhadap pemimpin Hindraf. Mereka sedar mereka sudah kena tipu oleh pemimpin mereka seperti Waythamurthi yang hanya nak guan duit yang dikumpul dari mereka untuk duduk di Engkand sebagai suaka politik.

Dahulu Waythamurty sudah ditolak permohonan kepada kerajaan British. Dia buatlah drama konon orang India di aniaya untuk duduk di Britain.

Hey Waytha ... cuaca sejuk tak garenti kulit kamu jadi cerah. Turun Malaysia dua minit kamu gelap benderang macam asal. Poodah ...

Kesian kaum India kelas rendah ditipu bulat oleh mereka.

13 comments:

  • Anonymous says:
    October 29, 2009 at 6:46:00 PM GMT+8

    Ah..Wa"tayar" pun pandai lari Britain kakakakaka lawak bodoh laa keling sorang ni dan sewaktu dgnnya...dah saman Britain tup tap tap lari jugak ke sana, cari duit modal jual kacang putih aaaa akakaka patutlaa ahli hindraf juak dan fikir pemimpin mereka ni munafik..yg Mano ni pun 2x5 juga...mmg sah lawyer lawyer ni kaki penipu 25pcent mcm cheta 3 Abdul

  • Anonymous says:
    October 29, 2009 at 6:50:00 PM GMT+8

    ini gara gara ngikut arahan ejen asing yg MEMANG benci pada Tun Dr M sebab cita cita mereka ni TAK tercapai

    Tun patahkan anwar dgn IMF
    Tun buat pegging matawang
    Tun belasah paklah
    Tun paksa paklelah turun
    Tun caci kj

    Baru lah sembuh semula Malaysia

    sebab tu SEMUA berok berok ni nak saman Tun Dr M

    Semoga Allah sentiasa melindungi beliau sebab tak pernah berhenti mikirkan nasib Malaysia biarpun sudah bersara dan harus berehat selepas 22 tahun berjasa

  • Anonymous says:
    October 29, 2009 at 6:55:00 PM GMT+8

    keling ni lucut jer hak warganegara jer.... mmg dasar keturunan keling jahanam......

    yg kt kg medan tu sape yg mulakan dulu....keling mabuk todi anak luar nikah....

  • 1Malaysia says:
    October 29, 2009 at 7:53:00 PM GMT+8

    U-tayar ni sebenanya nak PUBLISITI MURAHAN je, supaya sokongan kaum India kat hindrups meningkat. Dia mula takut sbb org dah x layan sgt dgn hindrups ni, buang karan je. Dr Mahathir patut saman je balik kat U-tayar ni, pastu saman bg kaw2, 20 juta ke, 100 juta ke, bg dia bankrup trus.

  • Jason says:
    October 29, 2009 at 8:07:00 PM GMT+8

    Aku rasa la, lawyar hindraf bodoh nih tak nak saman kerajaan sebab takut kena lucut kerakyatan kot, tapi memang kelakaq la. Dia patut pi cari jalan selesaikan masalah orang hindraf nih, bukan dok menyalak sana sini pasai benda takdak kena mengena dengan dia pun. Kalu la Tun Mahathir tu kejam macam dia claim, genocide and such, dengan dia sekali dah kena tembak lama dah.

    Nak buat macamana, orang bodoh cari publisiti, gini la, kalau tak buat gini nanti hilang la glamer dia. Yang dah lari ke britain tu pi la dok sana diam2, tak usah lah balik lagi ke sini. Kita tak perlu orang bodoh macam tu kat negara nih. Dah banyak sangat dah.

  • Frodo Baggins says:
    October 29, 2009 at 8:47:00 PM GMT+8

    MAHKAMAH DOONIA??

    wat lawak kew? huakakkakakakka


    >>____________<<

  • segelas kopi panas says:
    October 29, 2009 at 9:20:00 PM GMT+8

    haha. memang lawak la cite org hindraf ni. hahahaha

  • Anonymous says:
    October 29, 2009 at 10:23:00 PM GMT+8

    kg buah pala membuktikan india kena jual bulat2 dipasar oleh guan engg/anwar dan hindraf.

    joe

  • Anonymous says:
    October 29, 2009 at 10:25:00 PM GMT+8

    Unspinner,

    Menurunnya peratusan penduduk kaum India atau lain-lain bangsa di mana-mana penjuru dunia tidak mungkin disebabkan oleh peristiwa genosid sebagaimana yang digembar-gemburkan. Ia hanyalah satu khayalan. Serkap jarang. Dan tidak logikal langsung.

    Berkurangnya peratusan penduduk mana-mana bangsa di satu-satu lokaliti adalah sebahagiannya disebabkan perkara berikut:

    1. Minum todi: Amalan ini secara tidak langsung mengurangkan ransangan seks dalam kalangan lelaki. Ini menjurus kepada penurunan kadar kelahiran.

    2. Penghijrahan: Amalan berbondong-bondong mencari padang yang lebih hijau, lumayan dan meriah dan walaupun semacam ada yang menggantikan tempat mereka ini (PATI) tetapi ia masih tidak dapat diseimbangkan kerana jumlah yang keluar jauh mengatasi bilangan yang masuk.

    Antihipokrit

  • Anonymous says:
    October 29, 2009 at 10:26:00 PM GMT+8

    tokey jubo ko nuar brahim pon kalah lawan ngan mahadir. ni ko ada ati nak lawan.

    suruh tokey ko tu saman nala dulu la. aku tak saba nak dgr ceta nala bwk keta, nuar romen samsidar blakang keta.

    zek

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 1:28:00 AM GMT+8

    Tujuan nak bawa ke mahkamah dunia bukan sangat sebab saman menyaman, tetapi hanya untuk meneruskan agenda memberi gambaran buruk terhadap kerajaan Malaysia, yang telah di mulakan di sini.

    Tapi Tun jangan risau. Sebagaimana kami Concerned Citizens telah bertindak memperbetulkan keadaan seperti di sini, akan kami susuli ke mahkamah dunia satu surat penerangan yang akan contradict segala penipuan mereka dan membongkar segala apa yang berlaku di kampung Medan sebenarnya, bagaimana beberapa anak muda Hindraf memulakan pergaduhan dan membuat kacau dalam satu majlis perkahwinan melayu sebelum terjadinya pergaduhan besar.

    Mereka ini dulu berpikir boleh buat sewenang2nya saja berbohong kepada pihak luar tentang negara kita semata-mata hendak mempertengahkan agenda politik mereka.

    Saya berkata di sini: Not anymore! Every bit of lie you put out will be answered with Truths by ...

    Concerned Citizens of Malaysia

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 2:08:00 AM GMT+8

    Manoharan tahu bangsa dia masih ada yang tinggal di estet (buta undang-undang global) maka itu apa saja yang beliau cakapkan dan walaupun ia adalah sebuah sandiwara politik yang tidak masuk akal tetapi dia tahu yang pembohongan itu semua akan ditelan bulat-bulat oleh mereka yang tinggal diestet dan kawasan setinggan. Itulah kelebihan dia.

    Namun kita percaya bukan semua kaum India semacam itu kerana masih ramai yang telah celik dan faham selok belok politik global. Golongan inilah yang diharapkan tampil ke depan untuk menyelar tindakan Manoharan yang memperbodohkan diri dan sebahagian daripada kaumnya sendiri.

    Dulu Pas

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 11:47:00 AM GMT+8

    loyar bodo..makan tahi biawak masam!!

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)