Greetings

Friday, October 30, 2009

UNSPIN: Lagi kenapa PR Perak "lost the plot"


Menurut Parpukari, ADUN Pakatan Haram hadhir ke sidang DUN Perak dua hari lepas kerana terpaksa datang.

Tujuan ADUN Pakatan Haram hadir ke sidang DUN semalam sebenarnya bukan untuk membuat kecoh. Mereka tahu sekiranya mereka tidak hadir ke sidang DUN tersebut semalam, maka secara automatisnya gelaran ADUN akan tergugur. Sebabnya Undang-Undang Tubuh kerajaan Negeri Perak menyatakan sebegitu.

Mereka bukannya nak buat kecoh sangat pun, tetapi mereka datang hanya semata-mata mahukan selamatkan kerusi masing-masing dengan mendaftar nama mereka. Rupanya dalam depa nak tuntut bubar DUN, mereka takut pula mereka kena gugur. Bila kena gugur, tak boleh bertanding lagi. Keh keh keh

Dah terlanjur datang, kenalah ada drama sekali. Sebenarnya apa yang berlaku adalah ADUN komunis ini sudah mengiktiraf sidang DUN semalam. Secara tidak langsung, mereka sudah iktiraf kerajaan BN.

Mereka berdrama supaya boleh dialih pandang orang ramai kepada drama mereka supaya orang ramai tidak faham implikasi kedatangan mereka.

12 comments:

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 9:09:00 AM GMT+8

    OUTA jugak lebih lebih..tahu takut!

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 11:15:00 AM GMT+8

    makin lama makin huru-hara perak dibuat umno.
    dah la ditolak rakyat tak tahu malu nak memerintah plak. buat malu org melayu saja.
    pergi jahanam ler oii.

  • cekodokmasin says:
    October 30, 2009 at 11:43:00 AM GMT+8

    buat anon 11:15..
    Anda nampaknya kurang mahir statikstik dan juga ilmu politik. UMNO menang sebanyak 28 buah kerusi. MCA pula 1 buah kerusi. Pas hanya 6 buah kerusi. DAP dan PKR pula 26 buah kerusi. Semuanya tak mendapat majoriti. Parti UMNO mendapat kerusi terbanyak walaupun bukan majoriti. Bila dicampur PAS, DAP dam PKR barulah muncul 32 buah kerusi untuk tubuhkan kerajaan campuran itu. Keluar pula 1 DAP dan 2 PKR, maka tinggal 28 kerusi pula untuk kerajaan campuran. Bila 3 ADUN sokong BN, maka BN ada 32 kerusi dan mencapai majoriti untuk tubuhkan kerajaan. Di sini bukan UMNO yang ditolak oleh penduduk PERAK kerana mencapai jumlah kerusi yang banyak tetapi PAS, DAP, PKR, MCA dan MIC yang ditolak.

  • cekodokmasin says:
    October 30, 2009 at 11:44:00 AM GMT+8

    Sori, UMNO 28 dan MCA 1= 29 buha kerusi untuk BN

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 11:45:00 AM GMT+8

    kalau betul betul nak bubar DUN, tak usah lah hadir di sidang DUN ini..

    tunjuk lah keberanian ..dan bertanding sekali lagi di kawasan masing masing...

    tak dak peliak..

    kantoi..terutama nya di Pasir Panjang..

    rakyat Perak dah mual dengan lakonan PR ni..

  • Bawal says:
    October 30, 2009 at 12:14:00 PM GMT+8

    Tuan Cekodokmasin,

    Tulisan saya ni hanya dari pikiran saya yang lemah, jadi kalau sedara terasa saya minta maaf siang-siang.

    Tuan tak payah lah nak jawab posting anon sebelas suku tu. Orang yang cakap macam ni tak lih di ambil berat sangat sebab dia memang hanya mengikut perasaan dia aje. Dia tak kan tengok fakta sebab kalau dia teliti fakta tu, dia sendiri tahu yang apa di katakan nya itu tak kan masuk akal kebanyakkan manusia lain.

    Jadi dia cakap ikut perasaan dia aje lah. Perasaan dia takkan salah sebab perasaan dia betul. Itu pearasaan dia.

    Saya rasa dia ni melayu dan dia sebenar nya yang malu. Apa sebab dia malu ? Dia ni mungkin salah sorang dari yang beribu yang mengundi mangkuk2 ayun2 PR tu. Dia ni malu yang orang yang dia sokong dah gila meroyan, gila talak dan macam2 jenis gila lagi.

    Saya ni melayu dan saya tak malu pun. Apa yang nak di malukan kalau jadi melayu. Saya malu la kalau saya ni kurang ajar, kurang adab dan kekurangan lain yang saya tahu saya kurang tapi buat2 tak tau.

    Macam tu la saya pikir.

  • Jeffry says:
    October 30, 2009 at 12:38:00 PM GMT+8

    SLM BRO..THEY LOST IN THE "LAND OF THE LOST"..LAST2 PAKATAN BOLOS! KEHKEHKEH

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 1:59:00 PM GMT+8

    'matlamat menghalalkan cara'

    Kami di AmeNo akan melakukan apa sahaja,di ulang APA SAHAJA untuk mengekalkan kuasa

    sekaian,
    harap maklum

    Surrogate

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 3:26:00 PM GMT+8

    Orang Perak tidak pilih Pas atau PKR atau DAP untuk jadi MB pada PRU 12. Jangan mengarutlah. Jangan perasanlah. Mereka hanya pilih wakil rakyat untuk kawasan masing-masing. Cuma dalam bab MB kedudukannya ditentukan menerusi undang tubuh kerajaan negeri. Noktah.

    APOLITIKAL

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 4:57:00 PM GMT+8

    Kalau dengan 6 kerusi Adun, ada yang berasakan mereka layak duduk di kerusi MB dan sanggup lakukan apa saja untuk mengekalkan kerusi berkenaan, bayangkan kalau mereka mendapat 17 kerusi dan lebih, apakah mereka tidak akan menjadi bongkak dan akan tuntut kerusi berkenaan untuk selama-lamanya?

    Manusia sepatutnya mengubah kuasa tetapi apa yang nampak di Perak ialah kuasa mengubah fiil manusia sampai tidak ingat asal usul, yop.

    Dulu Pas

  • cekodokmasin says:
    October 30, 2009 at 9:45:00 PM GMT+8

    Salam tuan Bawal,
    Saya juga berusaha untuk berfikiran seperti tuan. Moga2 Allah menolong Meayu dan Islam di Malaysia dari segala kemungkaran, kehinaan serta kepapaan sama ada fizikal, mental atau rohan.

  • Anonymous says:
    October 31, 2009 at 11:22:00 AM GMT+8

    erm...

    cina2 buat apa..
    laen kali ajak smue penyokong pakatan...
    satu area sembahyang semua.. satu area bawak colok semua.. satu area buat perayaan lilin pas2 yg satu lagi bawak la salib berdiri sama2.. semua sama2 sekali baru lah sepakat..

    sudah2 la... mungkin arah kiblat tu kebetulan menghadap dewan DUN tp kalau ye pon xpayah la depan2 kedai tgh jalan aku yakin sure puak cina jadahan tu yg suruh buat situ nampak la sape di belakang diorang.. DAP... bodo.. mmg betul2 bodo..
    demmit

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)