Monday, October 26, 2009

UNSPIN: Crisis Management tutup malu N.Ajis tidak menjadi

Kesan Firaun dijumpai di Kelantan!

Orang putih kata keadaan N.Ajis sudah apa yang diistilahkan mereka sebagai crisis management. Semua ini bermula dari tulisan N.Ajis dalam blognya sini.

Setakat ini, pihak-pihak yang dihentam N.Ajis seperti Hadi, Mustafa Ali, Hasan Ali dan mungkin ada yang lain masih berdiam saja. Mereka tidak memberi apa reaksi pun tapi tapi pihak N.Ajis dah menggelabah.

N.Ajis agak defensif bila kata dia sudah tua dan tiada siapa dalang dirinya. Ehh ... tiba-tiba saja. Nampak sangat dia nak cover Anwar yang ada berjumpa dengannya dan Husam yang ada taktik untuk naik berkuasa sebagai wakil Erdogan memegang jawatan Presiden PAS.

Salahuddin Ayub pula kata tidak ada Muktanar Khas (EGM) tapi Mesyuarat Jawatankuasa Pusat Khas. Perkara ini baru ditulis N.Ajis pada Oktober 22hb. Pastinya belum apa-apa mesyaurat Jawatankausa Pusat PAS sudah diadakan lagi pun.

Salahuddin tidak mahu EGM diadakan kerana beberapa sebab. Pertama, dia tidak mungkin dapat cukup sokongan 2/3 dari akarumbi atau ahli exco untuk adakan EGM.

Kedua, kemungkinan Salahuddin menjangka N.Ajis akan termalu jika dibuat undi besar-besaran kerana nampak gayanya sokongan kepada Hadi dan pasukannya jauh lebih kuat. N.AJis & geng Kelantan/Erdogan hanya tin kosong tapi tak ada power.

Bila sudah kehabisan modal, terpaksa budak Erdogan alih pandang.

Seorang blogger Penarik Beca mengaku dialah penulis untuk posting blog N.Ajis itu. Samada betul atau tidak, konon ini untuk mengalih pandang orang ramai kerana imej N.Ajis bertambah hari bertambah tercemar. Dialah mengaku sebagai yang bangang.

Itu pun tak masuk akal. Tak akan N.Ajis buka blog dan membiar saja sesiapa tulis atas namanya. Tak masuk akal. Kalau perkara ini betul, N.Ajis tak bertanggungjawab. Dia boleh diguna oleh sesiapa. Betul orang kata, dia membiar saja Husam buat sesuka hati untuk sapu balak bagai nak gila di Kelantan.

Memang sudah patut N.Ajis letak jawatan.

Nak tanya Bakaq tu satu saja. Siapa yang cakap, "Nak pecah, pecah gi lah apa boleh buat"? N.Ajis atau Bakaq yang dilaporkan pemberita? N.Ajis pun tidak ada nafikan apa yang dikata.

Dulu, Kini dan Selamanya ... PAS Pembongak

6 comments:

  • hilbert says:
    October 26, 2009 at 12:29:00 PM GMT+8

    Salam bro,

    itu mumia Firaunikaziz sudah berbau lah.. bahan pengawet tak cukup kuat arrr

  • orangkampung says:
    October 26, 2009 at 1:15:00 PM GMT+8

    Minggu lepas aku pergi ke sebuah gerai menjual roti john di seremban. Aku pergi ke gerai `tu semata-mata nak beli roti johnnya yang sedap berbanding di tempat lain. Tempatnya adalah di Taman Cengal Utama di Paroi...

    Tapi yang kasihannya penjual roti john tu dalam masa tengah buat roti john tu sembang dengan aku..katanya dia dan rakan-rakan peniaga di situ dah diberi notis untuk melupuskan barang perniagaan mereka ditempat tersebut oleh Majlis Daerah Seremban. Salinan surat notisnya juga ditunjukkan kat aku...sedihnya.

    Dalam rintihannya itu..dia berkata wajarkah rakyat bawahan sepertinya diperlakukan begitu...mana pembelaan untuk rakyat sepertinya.

    Katanya lagi orang melayu sepertinya baru nak berniaga..mana nak cari modal untuk buka kedai atau tempat yang selesa. Kalau ada pun yang di buat oleh Majlis Perbandaran Seremban didirikan di tempat yang tak ramai orang dan tak strategik...tempat macam tu ke suruh orang melayu berniaga?

    Dan lagi katanya dia terdengar di salah sebuah negeri pakatan rakyat gerai boleh di dirikan dimana-mana....dan bagi aku, rakyat bawahan sepertinya keadaan itu menarik hatinya...

    Kalau benar keadaan sedemikian, aku sarankan MB Tok Mat harus mencari inisiatif untuk menarik sokongan rakyat bawahan seperti mereka ini...jangan asyik fikir untuk mereka yang dah mewah dan bergaya sebaliknya nasib rakyat bawahan seperti Brader jual roti john dan sewaktu dengannya haruslah dibela...Inilah masanya nak memenangi hati rakyat kembali...

    Kepada pegawai Majlis Perbandaran Seremban rujuklah kepada menteri besar terlebih dulu sebelum tindakan dibuat dalam hal ni. tolong selesaikan masalah rakyat bawahan ini.

    Dan kepada peniaga-peniaga kecil, gerai-gerai yang perlukan bantuan aku syorkan korang pergilah berjumpa dengan MB korang kat Pekan Rantau setiap Hari Khamis. Suarakan kesusahan korang kat MB kita ni...

    Kasihanlah rakyat...rakyat didahulukan....

    sekian....

    Rosli Rantau(Orangkampung73@gmail.com)

  • Anonymous says:
    October 26, 2009 at 2:36:00 PM GMT+8

    PAS = kwarij

  • hafiz says:
    October 26, 2009 at 2:37:00 PM GMT+8

    Salam. .

    Sudah terbukti dari dulu sampaila sekarang, Pas ni sememangnya penipu, pembelit, pemutar dan sewaktu dengannya. Orang tua nyanyuk tu patut dah lama pencen, bagi dok rumah jaga cucu je. Tengok sekarang apa jadi? Di pergunakan oleh Husam dan aljuburi. Kesian2. .jadi patut dok mengikut cakap orang je la.

  • Anonymous says:
    October 26, 2009 at 2:37:00 PM GMT+8

    Rosli Rantau(Orangkampung73@gmail.com)

    Bawak je jumpa TS-Isa (yg terkenal msra Rakyat) kok dia boleh bantu.

    Nani Cheras

  • Anonymous says:
    October 26, 2009 at 11:12:00 PM GMT+8

    Flip flop, merapu, mulut lebih cepat dari otak.Mungkinkah Tuhan nak tunjukkan balasanNya didunia kpd orang yg mulutnya asyik menyalahgunakan AlQuran utk kepentingan diri dan parti? serta orang yg suka memaki hamun dan memfitnah?

    Ice.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)