Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Wednesday, October 28, 2009

NEWS: Dr M tells N.Ajis to know when time is up

Leave before people get nasty, says Dr M

KUALA LUMPUR: Former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad reiterated yesterday that it was high time Pas spiritual leader Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat stepped down from his post.

Dr Mahathir said a leader should know when to quit.

"A person should not lead for a long time. He will become old-fashioned," he said.

"Before people start saying 'when is this old man going to go', the leader should leave, or they might start saying nasty things about the person.

"That way, people will still remember you," Dr Mahathir said after the opening of the second National Asset and Facility Management (Nafam) convention by Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin yesterday.

The 78-year-old Nik Aziz was appointed by consensus as spiritual leader in 1987.

Dr Mahathir also commented on the Pakatan Rakyat leadership, saying Parti Keadilan Rakyat, DAP and Pas were in compatible and were bound to quarrel.

"It was a marriage of convenience. Now it has become inconvenient and (they) are finding fault with each other".

He said the alliance failed to rule Selangor, Penang, Kedah and Kelantan as they had been in opposition for too long.

"When you are the opposition, you don't have to do anything. The government has to do things.

"Now, they have formed a government but they do not know how to behave, except for being an opposition."

Source: Tunku

8 comments:

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 4:40:00 PM GMT+8

    Taka taulah nak cakap apo kek orge kito. Tang firuan depa marah, tang feudalism depa marah. La ni depa nak jadi macam firaun dan nak tunggu serahkan kerusi MB kek warihnyo baru agaknya nak "retire".

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 6:07:00 PM GMT+8

    tuan guru nik aziz lain beliau masih diperlukan.rakyat sendiri yang memilih beliau untuk terus memimpin.
    mahadey lain plak rakyat dah jemu dan menyampah 1malaysia nak dia berambus itu pasal dia turun.

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 6:32:00 PM GMT+8

    Semua yang dipilih oleh ahli Pas dalam muktamar yang lepas adalah atas kehendak ahli, habis tu kenapa pulak juak-juak Nik Aziz mahu adakan EGM ala MCA?

    Kenapa dalam kes Nik Aziz pegang jawatan dan tak perlu turun, alasan yang diberikan ialah bagi menghormati pilihan rakyat tetapi tang jawatan dalam Pas, yang juga dipilih oleh rakyat (Pas), alasan yang sama tidak digunakan?

    Kenapa ada puak dalam Pas yang kini seolah-olah tidak hormat pilihan majoriti ahli Pas lalu sanggup meminta 2-3 pemimpin yang mereka anggap kotor perlu dibersihkan?

    Tak sangka pulak ada regu kotor dan bersih. Selama ini kita semua faham semua mereka itu adalah bersih-bersih belaka.

    Soalnya: Apakah kerana berasakan diri itu terlalu bersih membuatkan manusia itu berasa takbur, sombong dan bongkak hingga berasakan orang lain yang tidak sebulu nampak jijik dan busuk?

    Dulu Pas

  • Anonymous says:
    October 28, 2009 at 7:59:00 PM GMT+8

    Eleh get nasty apanya? Telinga sayo kan kena sumbat! Bebudok ni leh ghoyak larr, tapi hambo tok raso apo-apo. heh, heh.

    Denial Syndrome

  • Jeffry says:
    October 28, 2009 at 10:06:00 PM GMT+8

    AISEYMEN GEMPAK SEYHHH SI KERUSI DH BIKIN RUMAH BARU..FUYOOO..BAGUS2..TERUSKAN2..JGN KLUAR2..DUDOK JEK KT SITU DIAM2 OKEH BABEH KHKEHKEHKEH

  • NAJIB RAZAK says:
    October 29, 2009 at 8:53:00 AM GMT+8

    JKR TIDAK LULUS JAMBATAN MAUT - malaysikini

    Jambatan gantung yang runtuh sehingga mengakibatkan seorang murid sekolah meninggal dunia dan dua lagi hilang dalam tragedi kelmarin dibina tanpa mendapat kelulusan Jabatan Kerja Raya (JKR).

    Pengarah JKR Perak Dr Safry Kamal Ahmad memberitahu Malaysiakini hari ini, pihaknya juga tidak mengetahui kontraktor yang terlibat dengan pembinaan jambatan tersebut.

    "Anggaran kos juga kita tidak boleh cakap kerana tidak ada penilaian kos yang dibuat," katanya ketika dihubungi petang ini.

    Jelasnya, beliau juga tidak dapat memberi butiran berkenaan kerana maklumat tersebut tidak disampaikan kepadanya dari pihak pentadbiran SK Kuala Dipang, lokasi jambatan maut itu.


    MACAM MANA JAMBATAN INI DIBUAT?

    JAMBATAN INI PROJEK SIAPA

    MASIH BELUM MUNCUL SIAPA KONTREKTOR JAMBATAN INI

    ANGARAN KITA TAK BOLEH CAKAP….

    TAK KAN HARGA NYA LIMA PULUH JUTA KUT….

    -Tukartiub-

  • NAJIB RAZAK says:
    October 29, 2009 at 8:54:00 AM GMT+8

    MAJLIS PEGUAM KECEWA KES VIDEO LINGAM DITUTUP - malaysiakini

    Majlis Peguan Malaysia kecewa dengan keputusan kerajaan yang dilaporkan tidak akan mengambil tindakan lanjut dalam kes membabitkan klip video Lingam, sedangkan Suruhanjaya Diraja 2008 telah mengesahkan ketulenannya.

    Dalam satu kenyataan hari ini, Presidennya, Ragunath Kesavan berkata persoalan yang dibangkitkan dalam klip video itu memerlukan jawapan.

    Katanya, jika terdapat kebenaran dalam mana-mana dakwaan yang timbul, maka tindakan yang keras perlu diambil.



    woit…. JANGAN LUPA KES ERIC CHIA…SATU HABUK TARAAK….kah kah kah…

    kah kah kah… APA KADI DENGAN KES EUROKOPTER.. kah kah kah…

    kah kah kah... SAMA JUGA NANTI DENGAN KES PELABUHAN KLANG... kah kah kah..

    kah kah kah... SAMPAI SEKARANG LAPORAN STADIUM RUNTUH TAK ADA LAGI... kah kah kah

    nota:
    kes kes ini di adalah projek untuk menipu orang ramai
    kes kes ini ditimbulkan agar orang ramai merasa kerajaan
    sedang melakukan sesuatu
    ini di panggil : mengolah persetujuan
    ini dipanggil: tipu orang melayu
    ini dipanggil: membodohkan orang melayu

    -tukartiub-

  • Anonymous says:
    October 29, 2009 at 11:08:00 AM GMT+8

    kalau pak lah yang komen tentang TGNA aku tak kisah sbb pak lah gentlemen & berundur secara bermaruah.

    ini pulak mahataik @ ex kepala taik yg bagi komen. dulu kalau si tua kutuk ni tak kena paksa berundur, memang sampai sekarang dia tak pencen lagi.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)