Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Friday, October 30, 2009

MYSTERY: Nik Aziz disuruh pencen?


Nak dijadikan cerita, malam tu semua AJK parti bulan hadir termasuk Nik Aziz.

Ana pun pelik, sebelum ni tak pernah orang tua tu nak datang mesyuarat pusat. Tu sebab dia tak berapa nak ngam dengan AJK. Nampak gaya dah nak jalan orang tua tu pasal buang tabiat datang mesyuarat.

YB Pokok Sena menyampuk dengan selamba, "Kalau dia jalan, makin terang bulan kita ni." sambil ketawa terkekeh-kekeh.

Tukang Screw pun balas, "Wah, YB-YB ni berani kutuk nampak, kalau depan orang tua tu pijak semut pun tak mati!"

YB pun sambung ceritanya yang ala-ala cerita penglipur lara.

Pasal nak menyedapkan hati orang tua tu, Hadi Awang terus kasi Nik Aziz memberi sepatah dua kata yang macam kuliah maghrib.

Kau tau Tukang Screw, Nik Aziz mintak sangat perubahan dalam PAS sedangkan dia tak tau yang orang lain mintak dia sendiri berubah. Dia masih mahukan EGM parti bulan diadakan atas alasan untuk membersih kepimpinan parti.

YB Pokok Sena dengan machonya menyampuk, " Huh, macamlah dia tu bersih sangat!"

Parti bulan kena dapat mandat baru, barulah senang kita nak laksanakan dasar-dasar sedia ada terutama dasar bersama pakatan haram.

Setelah selesai bagi kuliah, ahli mesyuarat apa lagi... terus SCREW Nik Aziz tanpa belas kasihan. Kasihan ana tengok Nik Aziz, kata YB.

Ahli mesyuarat dah bengang sangat dengan Nik Aziz yang selalu sangat cepat melatah tak tentu pasal terutama dalam hal-hal melibatkan parti.

Kau tahu Tukang Screw, apa yang malaun tu cakap kat Nik Aziz? YB Pokok Sena tanpa disuruh menjawab terus melakonkan dialog yang digunakan untuk SCREW Nik Aziz.

"Kami hormat Tok Guru pasal tua dan lama dalam PAS, kalau macam nilah perangai Tok Guru yang kita hormati yang dok merapu, mencarut tak tentu pasal sapelah yang nak hormat lagi. Jangan sampai kami gelar Tok Guru 'TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI DAH NAK MAMPUS'!"

YB Pokok Sena pun sempat beralas gak, "bukan aku yang kata, depa yang dok kata. Aku ajuk aje apa yang depa kata."

Tukang Screw pun apa lagi, gatal tanya siapa yang paling kughang ajaq malam tu? Sape lagi kalau bukan si Hanipa Buncit tu...hahahahahaha". Kata YB Pokok Sena.

YB pun menyampuk, "Yang ana dok heran tengok orang tua tu, puaslah puak-puak ni dok kutuk dia, muka dia selamba je. Macam takde perasaan."

YB Pokok Sena menyampuk lagi, " Dah dasar keldai tua, memang macam tu!"

Dipetik dari blog Skrewkuat

17 comments:

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 9:22:00 PM GMT+8

    Hayat PR Dalam Kiraan Hari?

    Apabila tinggal nyawa-nyawa ikan, banyak tanda-tanda pelik akan muncul. Antaranya ialah cakap merapu dan tidak berlandaskan adab dan kesopanan.

    Hakikatnya, rasuah sudah tentu haram dan ada undang-undang berkaitan dengan rasuah. Kecualilah kalau tidak ada undang-undang dan tidak ada MACC maka barulah mereka (PR) boleh cakap rasuah bermaharajalela.

    Itu tidak berlaku kerana undang-undang, kesedaran sivil, dan peranan MACC akan memastikan rasuah tidak bermaharajalela.

    Justeru, lagi banyak PR berceloteh tentang rasuah lagi lah rakyat meluat melihat gelagat mereka. Ia umpama cakap tidak serupa bikin. Cakap tak makan rasuah tetapi apabila dijemput ke bangunan MACC, terus menggigil macam ternampak hantu. Apa maknanya? Takut kerana salah. Siapa? PRlah, beb.

    Atas sebab itu sebanyak mana pembangkang bangkitkan isu rasuah tetapi ia tidak akan membantu menambahbaik imej PR.

    Pertama, kerana mereka juga adalah kaki rasuah. Kedua, kalau tidak makan rasuah depa buat kerja yang lagi gila; pendapat mereka satu sen tidak laku dan tindak tanduk mereka menyusahkan rakyat dengan ego dan anarkisma yang tidak bertempat.

    Fence Sitter

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 9:35:00 PM GMT+8

    hahahaha...padan muka nik aziz. parti mereput.

    lan-pet2

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 9:43:00 PM GMT+8

    Nik Aziz tolong jangan pencen.
    Nanti Malaysia kena gempa bumi dan tsunami.

    Kah kah kah.

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 9:49:00 PM GMT+8

    Gambar tepi pantai bersama Eli,memang cantik gambarnya.
    Tapi tak sedar tsunami belakang dia tu.

  • Anonymous says:
    October 30, 2009 at 10:30:00 PM GMT+8

    NA tuh bukan aje overhaul tapi re-cycle pun dah tak bole....dah senja dah NA oiii....lepaskanlah politics tuh,cover2 mana yg patut keterlanjuran kata2 dan fatwa2 songsang yg dah dibuat sebelum kamu disembahyangkan....

  • Anonymous says:
    October 31, 2009 at 2:56:00 AM GMT+8

    Nik Aziz tua kutuk memang tak sedar diri,dah 2 PM UMNO bungkus pun dia tak tumbang2..dah tu berpuluh tahun main politik pun tak tau nak buat duit..ambik la komisyen kapalterbang ke,kereta kebal ke..ini tidak dok melarat kat rumah kampung kat Pulau Melaka tu..itu hari aku sampai depan rumah dia bagi salam terus dapat sembang2 kat taman depan rumah dia..apa punya pemimpin yang senang orang ramai nak jumpa..dah nyanyuk kot..contohi pemimpin UMNO yang turun padang cuma bila dekat pilihanraya..maklumlah sibuk dgn bisnes..

    Hidup UMNO!

    Surrogate

  • Anonymous says:
    October 31, 2009 at 3:16:00 AM GMT+8

    Bisnes adalah 9/10 dari pintu rezeki maka sebab itulah orang asing boleh kaya raya. Setakat sembang kosong dengan Tok Guru apa faedahnya, mengabihkan boreh, yop.

    APOLITIKAL

  • Anonymous says:
    October 31, 2009 at 7:11:00 AM GMT+8

    Surrogate

    Belakang rumah kau tak tengok remah siapa.

    Cantik lawa punya bungalow. Kau tak pergi tanya menantu nik aziz jadi ceo kompeni kerajaan negeri kelantan. Orang umno pun. Kerja tempat lain hancus.

    Apalah jadi pemimpin hanya untuk mudah jumpa untuk sembang kosong?

    Pemimpin pas boleh jumpa bukan masa pilihanaraya kerana mereka tak ada kerja nak buat. Itu yang mereka mengisi dengan cari duit melalui ceramah,

    Baik UMNO atau PAS atau PKR ada yang tidak betul. Yang tak betul adalah individu.

    Yang kita persoalkan adalah NIk Aziz si individu. Pencenlah dari khayalan kedewaan.

  • Anonymous says:
    October 31, 2009 at 8:07:00 AM GMT+8

    surrogate

    cuba bayang tiada UMNO, PAS akan luluskan kaum pendatang jadi raja, jadi kerjaan, jadi CEO, jadi boss segala gala nya

    mereka pun akan diberi tanah 999 tahun

    SEBAB PAS tak reti nak urus negara Malaysia

    cuba bayangkan tgna dipersada antarabangsa memberi ucapan

    heh heh kalau tak dilempar tomato dah baik nasib dah

    paklah dan kj dah hilang kuasa, Najib harus di beri peluang dan sokongan

    awas hak Melayu tidak digadai kerana nak menang politik dgn berlelong agama

  • Anonymous says:
    October 31, 2009 at 11:46:00 AM GMT+8

    tak abis2 puak2 pas bermodalkan rumah buruk dan senang nak jumpa nik aziz.

    tu tandanya nik aziz tak tau buat kerja.

    aku yg keje exec ni pon tak menang tangan buat kerja dari 8.30 sampai 5.30. jumpa const. meeting , discuss, buat paper work, submit, kene amend. talipon dll.

    bayangkan menteri besar tak tau buat kerja, semua benda dia lepaskan ke husam, dia cuma jadi badut baca doa, keluar air mata, lepas tu husam amik gambar dan tampal serata kelantan.

    patut la kelantan tu tak maju2 20 thn PAS perintah sia2.

    patut la semua benda husam kontrol di kelantan. dari balak ke tanah kurnia hingga ke lesen2 pasar malam.

    aku yg exec ni pon boleh pikir, kalau la aku jadi MB aku akan luluskan tanah2 kosong utk dibuat lot2 kilang IKS, luluskan dlm 10 ekar, ukur, buat detail layout plan, pre-comm, racik layout, jual pada tokey2 KL, bagi insentif 5 tahun cukai pintu free. majlis buat infra, k'jaan negeri buat construction , lepas tu jual. k'jaan negeri dpt untung, rakyat dpt kerja, PAS dpt undi. apa lg nakk....

    tapi 20thn ....sia2....ceramahx10, kutip duit pakai kupiah, k'jaan pusat buat infra, pemimpin PAS jual temberang kata usaha dia ugut menteri tu menteri ni...poorahhh

    - din
    petronas

  • Anonymous says:
    October 31, 2009 at 12:02:00 PM GMT+8

    hahaha betui tu din.

    depa ni nak kan islam tapi tersesat jumpa parti kuat temberang. malas kereja, malas usaha, cuma tau doa saja.

    puak2 ustaz ni mana tau pasal ekonomi & teknikal bak angg. depa ni cuma tau hafal kitab, memori kuat tapi bab nak process dan analyse tu slow. depa tak dididik utk analyse thinking.

    satu puak lagi dlm pas iaitu puak gurka. macam man permatang pasir, jual ikan pasar malam. sebab sudah lama dalam jemaah , dia diangkat jadi ketua.

    bila ketua dari puak ni lagi la hancur. lagi tak tau apa. apa org keliling dia pi cucuk dia buat. dia sendiri apa pun tak tau.

    lepas tu ni di penang puak2 ni kena bekerjsama pulak dengan lim guan eng, emm faham2 saja la, abis kene klentong dengan puak2 cina penang.

    cina penang semua ada, gangster ada, duit ada, network kuat, penasihat luar dalam semua ada.

    pas ada siapa ..? ustaz mujahid, man pasar malam. mampus la puak2 ni. huh..

  • Anonymous says:
    October 31, 2009 at 2:01:00 PM GMT+8

    Din petronas,

    Ko tu sape nak bandingkan dgn TGNA?Kat rumah ko tak de cermin ke?

    Exec?Perasan la tu..Ko tu kuli mmg layak pon kerja tonggang-terbalik..utk apa? bayar utang kan?Tak kaya2 pon..Itu yg ko bangga,duk la situ sampai pencen,pas tu leh jaga cucu..hampeh

    Aku bukan orang Pas la,mana yang elok jadikan tauladan

    Surrogate

  • Anonymous says:
    October 31, 2009 at 3:41:00 PM GMT+8

    heh heh

    surrogate iri hati dgn din petronas

  • Anonymous says:
    October 31, 2009 at 6:28:00 PM GMT+8

    BIARKAN BIARKAN NIK AZIZ DENGAN LABU LABUNYA....

    BIARKAN BIARKAN NIK AZIZ DENGAN LABU LABUNYA....

    BIARKAN BIARKAN NIK AZIZ DENGAN LABU LABUNYA....

    NIK AZIZ IBARAT MATAHARI YANG MENERANGI BULAN ...

    .... tak kering gusi nengok telatah tok guru ni... buat lawak lagi..dan lagi...dan lagiii..

    psssssss.. tok guru pakai bateri 'AAA'...

  • Anonymous says:
    October 31, 2009 at 6:28:00 PM GMT+8

    surrogate.

    aku bangga aku keja jadi kuli tapi aku tak tipu org.

    kau ingat yg pakai serban besar aje ke yg dpt masuk syurga.

    aku bukan mcm nik aziz, penipu besar, belum tentu dia akan masuk syurga.

    - din
    petronas

  • nate beruk says:
    November 1, 2009 at 10:34:00 AM GMT+8

    hahaha surrogate,

    ade hati nak perli org len, tp bila kena hujah dgn fakta trus xtau nak jawab. LMAO

    best la hujah kau din :)

  • surrogate says:
    November 1, 2009 at 1:49:00 PM GMT+8

    Din petronas,

    Sedar pun diri tu kuli,dah duk diam2 buat kerja..

    Lap hingus tu..

    Surrogate
    "Don't kill the messenger"

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)