Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Saturday, July 25, 2009

UNSPIN: Penangguhan kes menjadi tali jerut Pakatan Rakyat.

Oleh Cakap Pasal.

Mahaliwat Anwar Al Juburi sekarang lagi terjerat antara masuk neraka dan jatuh ke dalam api. Pertama sekali sebagai seorang peliwat, pesalah, dan bekas banduan Al Juburi tidak mahu dikenakan penjara. Lepas enam tahun pernah duduk dalam penjara dia sudah tahu mengarah Polis membuli Ummi Hafilda dan Azizan Abu Bakar untuk menutup fe'el dia suka main punkok dan tibai bini orang itu tidak berbaloi. Last sekali dia masuk penjara.

Sekarang ni Al Juburi hanya menunggu masa untuk dihumban ke dalam penjara sekali lagi - kali ini mungkin selama 20 tahun. Jadi memang boleh difahami jika Al Juburi bekas banduan mahu lewatkan bicara kes Sodomy 2 sejauh mana yang boleh.

Semalam, sekali lagi Al Juburi telah berjaya juga buat seketika bila mahkamah tangguhkan kes Sodomy 2 hingga 2hb September 09. Sila ingat bahawa Al Juburi telah dipecat daripada UMNO pada 2hb September 1998 - 11 tahun sudah. Mungkin Hakim Mahkamah Datuk Mohamed Zabidin Mohd Diah faham juga significance tarikh itu. Itulah tarikh keramat setan dihalau keluar daripada parti UMNO.

Tetapi dari sudut strategi politik pula, melewatkan kes akan memalukan dan merugikan lagi gerombolan Pakatan Rakyat yang diketuai Al Juburi. Melewatkan kes Sodomy 2 lebih menguntungkan BN. Tetapi fakta ini bersyarat. Syaratnya bukti mesti cukup untuk mendapati Juburi bersalah melakukan liwat.

Katakanlah kes di tangguhkan sehingga 2010 atau 2011, sudah makin dekat dengan pilihanraya, dan katakanlah bukti bukti sangat jelas dan cukup untuk menghukum Juburi. Pengundi dan rakyat jelata akan sedar dan nampak akan penipuan dan pembohongan Juburi. Peguambela utama Juburi, Sulaiman Abdullah sudah menarik diri daripada kes ini. Alasannya kononnya Sulaiman Abdullah sakit tenat - dekat nak mati dah. Tetapi jika kes ini di tangguh berbulan-bulan atau sampai 2010 atau 2011 dan Sulaiman Abdullah masih hidup, bernyawa sihat wal afiat tetapi TIDAK MAHU menyertai kembali regu peguam Al Juburi, sudah pasti umum akan bertanya apa pasal Sulaiman tidak mahu masuk semula menjadi peguambela Juburi?

At last umum akan faham bahawa selepas 10 tahun (sejak 1999) Sulaiman sudah tidak tahan putar belit dan penipuan Al Juburi. Sebenarnya Sulaiman Abdullah tidak mahu menjadi peguam Anwar Ibrahim Al Juburi lagi (kecuali Al Juburi membayar Sulaiman duit upah US Dollars dalam guni dan kampit - kurang kurangnya menjadi nasihat dan tunjuk muka sahaja di mahkamah).

Dan sekarang Pakatan Rakyat pula nampak sudah mahu retak, pecah dan hancur. Yang terkini adalah penyelewengan wang oleh EXCO Selangor (Ronnie Liu, Ean Yong dan lain-lain) yang berleluasa dan teratur. Ura-ura penyelewengan ini telah bermula di Pulau Pinang apabila ahli parti DAP sendiri membuat laporan kepada MACC menuduh rakan parti terlibat dalam rasuah. Sebelum itu Ketua Menteri Lim Guan Eng telah umumkan hadiah RM10,000 jika sesiapa pun boleh membocorkan sebarang kes rasuah dalam kerajaan negeri Pulau Pinang. Maksudnya memang berlaku rasuah dalam parti DAP dan Pakatan Rakyat.

Lepas itu pula YB Wee Choo Keong ahli Parlimen Wangsa Maju dan juga ahli Pakatan Rakyat telah gemparkan kita semua dengan tuduhan beliau bahawa wakil rakyat Pakatan (Ronnie Liu dan rakan2) terlibat dengan geng kongsi gelap Cina di Selangor. Ekoran daripada pendedahan Wee, seorang anak muda DAP Teoh Beng Hock telah mati terjatuh daripada pejabat MACC. Apakah ini kes bunuh diri atau kes dibunuh sekarang menjadi kes siasatan Polis.

Jelas bahawa Pakatan Rakyat berada diambang kehancuran politik. Mereka belum lagi memerintah negara, cuma setakat empat buah negeri sahaja dan tidak lama pun, hanya 16 bulan. Tetapi dalam masa yang singkat ini dan kawasan yang kecil ini kita boleh lihat mereka lebih mirip binatang sarkis dan binatang buas. Bayangkan jika mereka memerintah kerajaan persekutuan atau memegang kuasa lebih lama? Hancurlah negara.

Jadi lagi lama kes Sodomy 2 di tangguhkan, lagi banyak ancaman dan bahaya bakal menimpa Pakatan Rakyat. Jika kes Sodomy 2 ditangguhkan, Pakatan Rakyat mendokong beban risiko yang sangat tinggi lebih dekat dengan pilihanraya umum ke 13.

Bagi pihak BN pula, sekiranya bukti bukti kes mahkamah untuk menghukum Juburi adalah kukuh ianya lebih bagus jika kes Sodomy 2 di tangguhkan. No problem. Bayangkanlah Mohd Saiful Bukhari Azlan memberi keterangan yang mantap dan mengejutkan dalam mahkamah - dan berita itu tersebar luas dan sesudah di bedah siasat oleh Blog dan media, masih di dapati kukuh - mampus lah Pakatan Rakyat dulu, lepas itu Anwar pun mampus. Dan bayangkanlah kes masih berada pada tahap awal. Lepas itu, akan datang lagi saksi dan bahan bukti (video cctv, DNA, sekuriti guard, doktor dan ramai lagi) yang semuanya akan memberi saksi yang tidak dapat dinafikan oleh peguam Anwar - mampus lah Pakatan Rakyat, mampus lah Anwar.

Tetapi Anwar peduli apa - dia akan masuk penjara 20 tahun. Kekawan Pakatan Rakyat tak nampak ke?

6 comments:

  • Jeffry says:
    July 25, 2009 at 4:28:00 PM GMT+8

    AL-JUBURI BAKAL MENGHUNI SG. BULOH LEBIH LAMA DR YG DI SANGKA KAN KEHKEHKEH

  • Anonymous says:
    July 25, 2009 at 4:36:00 PM GMT+8

    Gentlemen,

    In almost every blog that touches the Teoh case, this DontPlayPundek fella is there ... trying so hard to deflect all the sensible explanations given by bloggers who do not conform to the "accepted" version that MACC-killed-Teoh-For-Sure-One.

    He, like Ronnie Liu who has been menggelabah in the first few hours/days after the discovery of the body: tendang pintu, mengamok yang bukan2, seolah2 championing for justice for Teoh padahal before and after the incident there are more fingers/suspicions pointing towards him than there are molecules in the atmosphere, this DontPlayPundek hero has been frantic, manic and almost schizophrenic in writing and ridiculing every single theory or attempt to explain Teoh's murder in a more logical way other than Gomen-Did-It falsehood trumpeted by the DAP. In short, DontPlayPundek's penggelabahan is soooo ketara. Relax, man!

    Yes, someone here mentioned that the explanations here hold more water than RPK's theory. But noooo...... this DontPlayPundek fella has been on a wild rampaging crusade up to a point of maniacal literary tantrum to deflect these points. Hmmm... makes one wonder, kan?

    Nak suruh orang tanya MACC and police pulak. Dey DAP pookey! Dont worry about MACC and Police laa. They are doing their investigations and the results will be out soon. The correct concern should be: why are all the people associated with the deceased, immediately prior to his death and the very object of the investigations anyway: the Tans and the Eans and the Lius.... all refusing to cooperate? And in the same breath these are the ones who shout LOUDEST for justice, point the LOUDEST finger to the MACC? As if they want the public to AGREE very earlier on as to who the guilty party should be, even BEFORE investigating, and especially WITHOUT giving helpful inputs to the police?

    Such, people, are the dirty tactics of the guilty party. Such, people, are the diversionary strategies of the DAP. Such, people, is the aim and purport of the detracting, confusing-the-issue-on-purpose of the writings of this vile DAP pundek called DontPlayPundek.

    Let's all watch out , people, as to what the next laughable steps of the pencacai-DAP-at-all-cost will be.

    Hahaha. Pathetic betul.

    DontPlayPundek Foe.

  • Babi and Reformasi says:
    July 25, 2009 at 5:25:00 PM GMT+8

    Chairman Jamban said...

    lu olang memang babi sial..kutuk Umno racis & korup..

    tapi skim PNB ASM lu orang lahap sampai habis..

    lagi baik invest babi besar2an kat selangor.

    projek tesesa kote & DAP..babi besar2an sebaik aje dapat selangor..

    hasan babi pun la ni diam aje..apa boleh buat,

  • Anonymous says:
    July 25, 2009 at 11:01:00 PM GMT+8

    betul tu lagi lama lagi bagus ....lihat saja perkembangan 3 bulan lepas ni .....selepas blog2 anti anwar mengamok, ......dulu2 kita dihidangkan dgn berita sebelah pihak anwar jeee....

    di lembah klang pengaruh anwar semakin merosot, aku harap trend ni akan berkembang sampai meletop ke kg2...

    lagi lama pakatan rakyat makin resah kerana kene pertahankan biawak idup...hahaha

    ismail

  • pemudasp says:
    July 26, 2009 at 1:41:00 AM GMT+8

    Suke nyer ati ku.. lalal lalalaallalalalala....
    Pakatan Rakyat akan jadi satu bab dalam buku sejarah..

  • Anonymous says:
    July 26, 2009 at 11:41:00 AM GMT+8

    alhamdulliah

    rakyat makin celek mata dan hati

    teringat dulu Tun Dr M kena maki hamun dan di caci cerca

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)