Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Thursday, July 30, 2009

NEWS: Dari sekarang Pakatan Rakyat patut diberi branding Pakatan Gangster


Oleh Teruna Kelana

Mula-mula sekali saya nak kata sudah jelas menunggu disuluh bahawa Mendiang Teoh Beng Hock dibunuh oleh rakan perjaunganya dalam DAP. Kita nak tahu ini saja.

Lani ada 102 sanggup beri DNA dan hampir semua orang SPRM Selangor sedia beri sampel DNA. Terjumpa pada badan Teoh dua kesan DNA yang lain dari DNA dirinya.

Ada dua orang saksi yang sah berada di pejabat SPRM semasa Teoh Beng Hock berada di sana ia-itu Tan Boon Hwa and Lee Wye Wing tidak mahu memberi sampel DNA. Ditingkap itu ada trolley yang digunakan untuk memudahkan kerja. Dah hampir jelas mereka berdua ini adalah suspek utama pembunuhan.

Apabila ini sudah terdedah, peguam-peguam DAP yang diketuai oleh MO DAP Gobind Singh Deol boleh tidak malu menasihati kedua-dua mereka untuk tidak memberi DNA. DAP dan Pakatan Rakyat boleh beriya-iya mahukan penyiasatan disegerakan dan keadilan dituntut segera.

Kita tau setiap kali ada Royal Commission, mereka kaan buat kalut. Betoi kerajaan tidak layan siasatan pembunuhan menggunakan RCI. Ianya pasti jadi kalut dan pembunuh akan lari.

Pembunuhnya adalah orang DAP. Tan Boon Hwa adalah penggiat DAP dan kini dilantik Ronnie Liu menjadi Concillor untuk Kajang. Dia juga adalah kontraktor dan pembekal untuk kegiatan dan kontrak kerajaan. Lee Wye Wing adalah terlibat dengan syarikat WSK yang didedahkan oleh blog t4tbh sebagai kroni DAP.

Ronnie Liu boleh nafikan dan kata dirinya Untouchables tapi dia tidak boleh lari dari hubungkaitannya dengan semua yang terlibat. Istilah Untouchable tu istilah gangster untuk tunjukkan diri kuat dan kalis undang-undang. Tan dan Wong Chun How adalah orang-orang Ronnie. Lee mendapat kontrak pembekalan dari Wong.

Ronnie kata Teoh bukan orangnya. Tapi Ean Yong Hian Wah adalah orangnya dan Teoh bekerja bawah Ean Yong. Kaitan ini semua menghala kepada Ronnie. Dalam DAP Selangor, Theresa mungkin diberi jawatan Exco Kanan tetapi dia perempuan dan kuasa sebenar adalah pada Ronnie. Dia juga adalah orang Lim Kit Siang.

Lim memang taiko besaq DAP dari dulu tapi dia bukan sebersih seperti apa yang orang kata. Hangpa ingat PAP Singapore tak ada kasi duit selama ini pada DAP? Pernah tak hangpa bertanya kenapa DAP nampak macam parti sengkek? Tak akan taukeh-taukeh Cina tidak ada kasi duit pada DAP?

Sejak Singapore bepecah dari Malaysia pada tahun 1965, PAP kasi duit pada DAP tapi semua ini LKS kasi masuk poket dan letak di Bank luar negeri. Sudah beratus juta jumnlahnya. Taiko-taiko dan gangster kasi dua-dua belah pihak MCA dan DAP sama-sama. Duit ini yang depa guna.

Gangster besaq sekali dalah Lim Kit Siang. Ronnie adalah cacainya yang utama. Orang macam Woo Chee Keong, Hu Sepang, Lee Lam Thye dan lainlain ditendang keluar dari DAP oleh LKS dan kroni-kroni. Disebalinya adalah kerana wang.

DAP dan kongsi gelap, PKR dan perangai macam gangster dan bersekongkol dengan agen luar negara untuk hancurkan negara, dan PAS ikut saja ingat berjihad tapi bodohkan terikut perangai macam gangster. Sabtu ini PAS akan menyerlah menunjuk sikap gangster mereka dengan berarak tanpa ambilkira keamanan awam, peniaga dan kesesakkan lalu lintas.

Layaklah kita henti panggil depa Pakatan Rakyat kerana rakyat tidak gangster dan mengaitkan rakyat dengan mereka adalah penghinaan. Mereka ini patut kita panggil Pakatan Gangster. Kita terus panggil mereka Pakatan Gangster hingga lekat difikiran orang ramai untuk ingat.

Pakatan mereka adalah Pakatan Gangster yang melanggar undang-undang, tidak menghormati undang-undang dan perlembagaan dan tak ambil peduli orang lain melainkan ketamakkan diri sendiri.

Apa nak nafi lagi? Woo Chee Keong sudah akui. Dr Lim Boon CHau mengakui gangster sudah menyusup masuk DAP Johor. Padahal DAP Johor juga yang bising pasal kenaikkan jenayah, kini mereka mengaku ada gangster dalam DAP. Maknanya DAP yang melakukan banyak jenayah. Lee Kuan Yew tahu parti adik beradiknya yang gangster lalu tuduh kerajaan Melayu Johor.

Ingat kita panggil depa Pakatan Gangtser!

13 comments:

  • Anonymous says:
    July 30, 2009 at 2:21:00 PM GMT+8

    bodoh btol kalu bagi DNA,,,sah sah akan di kompomkan DNA dorang,,,ngok punyer cerita,,,ingat senang senang org nak bg DNA ker,,bukan benda main

  • Anonymous says:
    July 30, 2009 at 2:23:00 PM GMT+8

    Makin lama makin jelas.

    Ahli besar DAP sendiri buat tuduhan.

    Padanlah crime rate meningkat.

  • Ipoh Marley says:
    July 30, 2009 at 2:34:00 PM GMT+8

    Anonymous said...

    bodoh btol kalu bagi DNA,,,sah sah akan di kompomkan DNA dorang,,,ngok punyer cerita,,,ingat senang senang org nak bg DNA ker,,bukan benda main


    JAWAPAN PALING JUMUD..KLU MCM TU SAMPAI BILA PUN XSELESAI..SAH MAMAT NI BANGANG..byk sgt termakan ckp KAPIR

  • Anonymous says:
    July 30, 2009 at 2:36:00 PM GMT+8

    syukur kita semua orang SPRM bodoh beri DNA. Dapat meyakinkan mereka tidak ada benda nak sorok. Mereka yakin tak bersalah.

    Orang bersalah tahu diri bersalah. Lakun konon didera. Lakun nak saman. Lakun buat polis report.

  • Anonymous says:
    July 30, 2009 at 3:15:00 PM GMT+8

    Anonymous said...

    bodoh btol kalu bagi DNA,,,sah sah akan di kompomkan DNA dorang,,,ngok punyer cerita,,,ingat senang senang org nak bg DNA ker,,bukan benda main


    JAWAPAN PALING JUMUD..KLU MCM TU SAMPAI BILA PUN XSELESAI..SAH MAMAT NI BANGANG..byk sgt termakan ckp KAPIR


    Aku setuju, bukan stakat ngok, bangang, mangkuk, piring, cawan semua anmbik kat hang...bolo punya olang....mamat ni banyak makan ba...bi kot

  • TokAyah says:
    July 30, 2009 at 4:00:00 PM GMT+8

    Pakatan ni memang layak dipanggil PAKATAN GANGSTER. Modus operandi mereka dari dulu lagi macam Gangster keras kepala, mencaci orang ikut sedap mulut,menuduh orang tanpa usul periksa, macam gangster RPK. Apa dia orang ingat negara ini tak ada undang2. AKU SETUJU KITA PAKATAN INI PAKATAN GANGSTER. Nik A pun dah mula lagak macam gangster sedap mulut dia cakap PI JAHANAM LA UMNO. APA NI....????

  • Anonymous says:
    July 30, 2009 at 4:02:00 PM GMT+8

    Kalau confirm DNA Tan,baguslah,seorang PEMBUNUH/MURDERER akan ditangkap.

    Kalau bukan DNA dia,lepaslah dia,apa susah sangat.

    Herannya masih ada orang yang tidak mahu pembunuh Teoh ditangkap,kepala otak dia,lepas tu,bising2 takde justice.

  • Anonymous says:
    July 30, 2009 at 4:14:00 PM GMT+8

    As-salam Bro..

    pepatah ada menyatakan " Berani Kerana Benar, Takut Kerana Salah" kalau betul tak terlibat nape tak bagi DNA...takut la mana nya tu...

  • DozzVader says:
    July 30, 2009 at 4:22:00 PM GMT+8

    to Anon:2:21:00 PM
    " bodoh btol kalu bagi DNA,,,sah sah akan di kompomkan DNA dorang,,,ngok punyer cerita,,,ingat senang senang org nak bg DNA ker,,bukan benda main"

    Yang lu sibuk sokong komunis pembunuh tu buat apa?!Apa lu ingat Ronnie nak bagi kau projek rumah urut sebab backing si beruk Tan Boon Wah Tu? Sengal la lu,bro. Piiraah mabuk!!

  • antipkrsarawak says:
    July 30, 2009 at 4:30:00 PM GMT+8

    setuju!!!!! lepas ni confirm dap akan kata kerajaan dan bn yg sabotaj dna dua orang keparat tu!

  • Anonymous says:
    July 30, 2009 at 4:55:00 PM GMT+8

    rupanya ada lagi penyokong kafir pukimak tu kat sini...

    kalau dapat cincang bagi makan babi je..

    haram jadah punya melayu

  • Anonymous says:
    July 30, 2009 at 5:08:00 PM GMT+8

    Semua dah PANAS sekarang !! Kalau gua jadi Najib gua kasi masuk semua kepala gangster DAP dalam ISA !! X bagi peluang punyer..Makin kita diam makin melampau pukimak ni semua. Jangan sampai gua sembelih lu org depan your family baru tau !!!! Semua persatuan Silat Melayu akan turun padang kalau dia orang makin kurang ajar !!!

  • Anonymous says:
    July 31, 2009 at 11:20:00 AM GMT+8

    BODOH punya penyokong PR...klu x buat apa nak takut...polis mntak apa pun boleh kasi pnya...korang sokong la parti gangster tu...kafir lahanat...

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)