Greetings

Wednesday, July 29, 2009

Demo 1/8 GMI Lagakan Melayu dengan Melayu


Oleh Cakap Pasal.

Tangan-tangan tercemar sedang bermuslihat untuk porak perandakan Melayu. Pada 1hb Ogos ini, puak GMI diwakili oleh 83 NGO pro Pakatan akan bertembung dengan lebih 10 NGO pro Kerajaan atas isu ISA.

Jelas yang dipermainkan di sini adalah orang Melayu yang dihasut kononnya ISA itu adalah undang-undang yang menzalimi manusia. Sebenarnya negara kita mengatasi komunis, mengatasi konfrontasi Indonesia, mengatasi puak ekstremis dan ganas, mengatasi puak sesat dan banyak lagi menerusi perlaksanaan undang-undang mantap seperti ISA. Semua rakyat Malaysia telah beruntung berlipat kali ganda sebab adanya ISA. Orang Melayu sendiri telah dapat maju daripada kaum yang tertindas dan tidak mempunyai bahagian dalam negara sendiri juga kerana ISA. Tanpa ISA, kemungkinan besar Chin Peng telah lama menguasai negara kita dan menukarnya menjadi negara komunis kepunyaan China.

Orang Melayu selamat dan juga semua kaum lain juga selamat kerana kita telah bijaksana menjaga keselamatan dalam negeri kita. Maka itulah Akta Keselamatan Dalam Negeri atau ISA.

Sekarang tangan-tangan tercemar, tangan-tangan yang bergelumang dengan dosa liwat, tangan yang bergelumang dengan sogokkan musuh-musuh negara sedang melagakan sesama saudaranya sendiri, Melayu sama Melayu, supaya bergaduh pasal ISA.

Maka tidak ramailah orang lain akan turun padang pada 1.08 melainkan orang Melayu majoritinya. Melayu sudah jatuh perangkap. Kali ini Melayu akan lawan Melayu. Siapa yang akan untung?

Kita memang dipandang rendah oleh ramai manusia. Antara sebabnya ialah kita dianggap kurang bijak. Bodoh lah tu Mudah terpengaruh, mudah terikut, mudah dibawa ke sama atau ke sini oleh sesiapa pun, mudah di tipu dan mudah diperalatkan.

Jadi sesiapa hendak jadi bodoh bolehlah turun padang pada 1.08. Pergilah Melayu lawan sesama Melayu. Biar satu dunia lihat betapa mudahnya untuk perbodohkan orang Melayu. Kaum lain sudah lama ketawakan kita. Sekarang biar satu dunia ketawakan kita pula.

20 comments:

  • Anonymous says:
    July 29, 2009 at 7:24:00 PM GMT+8

    lubang hidung nik aziz dengan nyaman hirup udara segar kelantan tu pun sbb ada ISA.

    puak2 cina komunis bermati2an nak hapuskan ISA sbb akta tu aje la yg buatkan agenda mereka gagal.

    ingat tak kes nak bawak sabah keluar m'sia oleh pairin ketingan.

    Zul

  • lebaikudin says:
    July 29, 2009 at 7:50:00 PM GMT+8

    Tidak semestinya yang cantik,menarik dan sedap itu halal.Begitu juga ISA.Kezaliman atas nama apa sekalipun tetap salah,kalau tidak apa bezanya pendokong ISA dengan Machiavelli?

  • TokAyah says:
    July 29, 2009 at 8:39:00 PM GMT+8

    Yang takut dengan ISA ni kenapa? Bapak aku hidup sampai da mati pun tak pernah kena ISA. Biarkanlah undang2 tuh. Kalau kita tak langgar apa nak takut. Hampa nih ada agenda lain kot? Ini mesti nak pergi lebih jauh dari racist.

  • sasha2020 says:
    July 29, 2009 at 9:27:00 PM GMT+8

    Bila dah tak ada ISA, senang mereka menggulingkan kerajaan dengan demonstrasi jalanan...

    Senang mereka mengeluarkan artikel berbentuk hasutan dan perkauman untuk membakar semangat kaum di MALAYSIA DGN HARAPAN, KERAJAAN YG ADA AKAN TUMBANG...

    Inilah cara yahudi dan CIA untuk menumbangkan kerajaan yg tak sehaluan dgn mereka.

    Kekalkan ISA tapi perlu penambahbaikan. BUKANNYA NAK DIHAPUSKAN. Yang orang melayu dlm PAS dan PKR , jadi balaci kepada DAP tu kenapa??? Bodoh betul mereka ni....

  • sasha2020 says:
    July 29, 2009 at 9:32:00 PM GMT+8

    lebaikudin kata "Tidak semestinya yang cantik,menarik dan sedap itu halal.Begitu juga ISA.Kezaliman atas nama apa sekalipun tetap salah,kalau tidak apa bezanya pendokong ISA dengan Machiavelli?

    --> Alahai Lebai...tahu ke sekarang ni berapa ramai orang yg masih ditahan dlm ISA. Tahu ke sebab apa mereka ditahan? Buat kerja rumah sikit baru bagi komen.

    Jangan main ikut orang aje tanpa guna kepala hotak. Lebih teruk lagi, jgn jadi balaci kepada DAP.
    Contoh macam kat Perak, DAP yg hilang kuasa, tapi melayu PAS yg terlompat macam kera dan tidur atas jalan. Memang balaci betul mereka ni.

    Fikir-fikirkan lah...

  • x-pkr says:
    July 29, 2009 at 10:13:00 PM GMT+8

    aku setuju bro.....

    asal demo je, melayu je la yg turun. asal turun kat sogo ke, kpg baru ke, dataran merdeka ke, Melayu la yg terjerit-jerit.

    AnWAR awal-awal lagi 1 ogos dah buat program nak lari dari KL. Kit Siang ngan anaknya pun tak de kat KL.

    80 Ngo anti ISA ni tak sedar2 ke yg depa ni jadi lembu n kambing yg dihalau ke pdg ragut lps tu disuruh menjerit !!!!!!!!!

  • lebaikudin says:
    July 29, 2009 at 10:38:00 PM GMT+8

    Salam buat sasha2020,

    Jangan jadi typical UMNO la,aku pun ahli UMNO,tapi sapa kasi kau lesen kata tak boleh kritik?

    Kezaliman adalah salah.Cubalah bidas.

    Aku pun tak harap kau paham apa dia Machiavelli...

    Setakat nak mencarut,terpekik terlolong tanpa sebarang ilmiah memanglah kau menang..tahniah

  • DozzVader says:
    July 29, 2009 at 11:50:00 PM GMT+8

    erm..si Lebaikudin tu tak payah layan. Walaupun dia ahli Umno, fahaman dia lain sikit. Macam ada agenda tersembunyi,ada je tak puas hati...Orang macam dia la buat orang lain berbulu dengan UMNO.tengok cara dia downkan pendapat orang lain. Pendapat dia orang lain mana boleh pertikaikan sebab dia orang UMNO.

  • GMI pejuang bodoh samseng says:
    July 30, 2009 at 12:03:00 AM GMT+8

    komunis, kongsi gelap, samseng, pengganas, pengebom aje yg tak suka ISA.


    semua NGO jadi barua babi samseng..macai yg dicucuk idong.

    apa pasai takut ISA? sah memang pengganas.
    berjuta2 rakyat hidup kayaraya & senang lenang, tak masuk ISA pun.

    idilah otak sempit yg sedia jadi balaci puak Samseng. perkara kecik jadi macam frus menonggeng tanam kepala sendiri.

  • Yes2ISA says:
    July 30, 2009 at 12:36:00 AM GMT+8

    Dan saya ingin bertanya, bagaimanakah negara2 barat yg maju mempertahankan ketenteraman negara tanpa ISA?

    http://yes2isa.blogspot.com/2009/07/how-does-world-leading-democracies.html

    Tepuk dada, tanya selera

  • This comment has been removed by the author.
    DozzVader says:
    July 30, 2009 at 12:46:00 AM GMT+8

    This comment has been removed by the author.

  • DozzVader says:
    July 30, 2009 at 12:49:00 AM GMT+8

    Say YES to ISA!

  • yuhana says:
    July 30, 2009 at 1:38:00 AM GMT+8

    jom wahai muslimin n muslimah kita sama baca ayat kursi demi menerangi sgala kegelapan yg menyelubungi tanah air kita umat kita..

  • adam D'ant says:
    July 30, 2009 at 5:35:00 AM GMT+8

    Kalau menetap diMsia dan hidup berlandaskan rukun negara,kenapa perlu takut dgn kewujudan ISA...

  • Anonymous says:
    July 30, 2009 at 6:58:00 AM GMT+8

    Di mana kekurangan ISA boleh diperbaiki, tapi tak perlu dimansyuhkan.

  • tengokperati says:
    July 30, 2009 at 9:31:00 AM GMT+8

    Kita orang Melayu suka tunjuk jaguh . Ada sikit pengikut kita dah rasa kejaguhan bertambah ,lalu digunakan segala jalan mempengaruhi pengikut supaya ampuh dengan kita ,bila jadi sesuatu pemgikutah yang parah dan menanggung segala susah . Jaguh -jaguh akan lari sembunyi tangan dan diam apabila ada ancaman . Inilah pengikut yang ada dalam komuniti kita. Cuba kita bayangkan kita biarkan jaguh saja yang ke depan terlalak terlolong buat tuntutan dan baring-baringan atas jalan , sanggupkah mereka yang bergelar jaguh itu akan turun padang . Lekatkan poster keliling badan ,kita biar dia berjalan sesama dia dikhalayak .Biar pengikut ramai sebagai pemerhati . Apakah dia akan buat terpekik terlolong dan baring baringan .
    Kita cepat terpengaruh apabila satu dua yang dikatakan ketua mengajak berdemonstrasi sampai lupa anak bini .Bila kena tangkap masuk lokap ,barulah rasa sorang diri . masa tu ingatlah anak bini sebab kawan dah habis lari , ketua pun tak datang jenguk muka . Masa aman kita tak pernah menghargai , yang buat baik pun kita tolak tepi , kalau kita ketinggalan macam negara lain sampai nak antar sekolah anak pun tak berani itu mungkin patut nak buat demonstrasi.Baru ada jalan .
    ISA patut ada .Kalau tidak banyak jaguh keras kepala . Cakap ikut suka dengan maka bapak sendiri pun kita ada adab bila bercakap dan meminta sesuatu .
    Buat masa ni ISA masih lagi belum di rombak jadi buatlah demonstrasi senang .. pasang pukat kaut angkat semua masuk dalam tahan sebulan dua baru tau langit tinggi rendah . Kalau dah ingat negara ni bapak depa punya saja , buatlah .
    Maaf kalau ada terkasar bahasa .

  • Anonymous says:
    July 30, 2009 at 11:19:00 AM GMT+8

    depa nak demonstrasi nak selamatkan diri dari kem ISA kemunting.

    pikiq tak depa pasai kem ISA yang di simpang renggam. kalau rakyat tau, tak mahu depa sokong anti ISA.

    perbetoikan mana yang kurang. Nak demonstrasi tak payah. Mintak jumpa agung sampaikan memo. Najib kasilah depa nak jumpa.

    Tak payahlah nak hantaq sekeping kertas sampai satu bandaq tak boleh bergerak.

    Timbang rasalah!!!!

  • Anonymous says:
    July 30, 2009 at 12:06:00 PM GMT+8

    Yes 2 ISA

  • MoneyMatters@Nizam says:
    July 30, 2009 at 12:28:00 PM GMT+8

    Inilah barua2 Cina yg suka tgk Melayu berlaga sama sendiri. Dasar keturunan komunis. Kalau tak buat hal, ada ke Najib tu sibuk2 cari bontot ko nak masukkan dlm ISA. Melainkan ko buat kacau. Sudah2 lah .. ekonomi dunia tgh sesak ni, korang sibuk2 dgn ISA. USA pun ada ISA (Patriot Act).. Bangsatlah Melayu PAS dan PKR ni.

  • Anonymous says:
    July 30, 2009 at 12:29:00 PM GMT+8

    Satu lagi, kenapa negara pemakan BABI Singapore yg ada ISA tak pulak BABI DAP ni bising. Oh ya sebab Cina yg punya negara..

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)