Sunday, June 28, 2009

UNSPIN & MYSTERY: Sejarah silam Anu-war: Sukma II

Mereka kata Sukma dipaksa dan dengan bantuan media asing, pihak mereka menafikan pengakuan yang telah dibuat. Sebelum kita bincang, kita dengar lihat dahulu video berikut:


Dengan cara professional kami untuk merungkai Spin, kita berikan pautan kepada pandangan sebelah sama. Sila lihat laporan berita asing yang membawa penafian Sukma pula sini.

Diamati betul-betul, laporan berita TV asing ini penuh dengan penafian dan andaian. Mereka menunjukkan klip video rusuhan untuk menuduh polis berlaku ganas. Adakah ini sudah cukup untuk dianggap bukti atau hanya permainan sentiman?

Wallahu alam, siapa betul dan siapa salah. Adakah Sukma kelihatan dalam keadaan terpaksa dalam video di atas? Adakah Sukma dalam keadaan blank semasa menjawab soalan-soalan? Allah dan orang yang tahu saja yang tahu kebenaran.

Bagi kami, satu perkara menghairankan semasa itu.

Pada masa itu, Anwar dan Sulma sering berada di hotel-hotel, resort-resot, dan chalet-chelet seperti Hyatt Saujana (yang disebut dalam rakaman talipon Mior) pada masa yang sama. Namun, mereka tidak kelihatan bersama di tempat awam seperti restoren.

Semasa itu, menjadi pengetahuan umum pekerja-pekerja hotel bahwa Anwar akan menyewa bilik untuk bertemu Sukma. Dia sendiri tidak segan mengaku berjumpa adik. Tanpa membuat menuduh apa-apa, bukankah mudah untuk jumpa saja di rumah atau jika perlu, jumpa di coffeehouse atau restoren?

Ini Anwar dan Sukma patut jawab.

5 comments:

  • CHAIRMAN KAGA says:
    June 28, 2009 at 6:17:00 PM GMT+8

    lagi fitnah, kalau betul mengapa pekerja hotel yang tidak dinamai tu enggan memberi keterangan bagi pihak pendakwa ketika kes anwar ibrahim dibicarakan? aku rasa mahadey memang akan terhutang budi kepada depa semua dan mungkin dari menjadi kuli di hayat depa boleh menjadi general manager atau paling kurangnya ketua kuli

  • Tatmakkau says:
    June 28, 2009 at 8:52:00 PM GMT+8

    Alah Chairman Agak2, orang tu tanya.

    Kamu dah buat deviationary tactic pula nak pergi hantam mahathir dan kutuk mereka. Marah sekali mak bapak mereka, agung dan rakyat malaysia yang undi mahadey sekali.

    Professional lah sikit. Jangan emosional.

    Inikan misteri. Jadi sebutan orang masa itu. Tak tahulah umur kamu berapa masa itu. Tahap kenalan kamu tahap mana untuk dengar cerita2 ini.

    Orang2 besar dah cerita pasal anwar lama sebelum kena tangkap. Salah satu tempat yg sudah disebut dalam tape adalah hyatt saujana. Itu salah satu tempatnya.

  • CHAIRMAN KAGA says:
    June 29, 2009 at 4:45:00 AM GMT+8

    kita tak emosi, tetapi kalau berhujah tempat tu kira tempat dimana DSAI melakukan segala benda yang kamu tuduh, sudah pasti ada orang nampak. mungkin pekerja hotel, mungkin bangla yang cuci tandas, mesti adalah orang tu.
    ini aku kira dapat menguatkan kes pendakwa raya kerana syif dan rekod mesti ada. tetapi disini kamu tiada menyebut nama. ni cakap hearsay. orang besar ameno banyak cerita yang depa dengar. ada cerita hantu raya, ada cerita hantu pocong, ada cerita mandram. tetapi kita tanya mana saksinya?

  • The Unspinners says:
    June 29, 2009 at 7:37:00 AM GMT+8

    Alah Chairman Kaga

    Ini soalan percuma untuk kamu nafikan dengan mudah.

    Keluarga saya ramai dalam dunia perhotelan. Banyak ceita-cerita ..

    Kalau Anwar dan Sukma yang nafikan, memang lebih baik. :)

  • rinandamku says:
    June 8, 2010 at 7:04:00 PM GMT+8

    chairman kaga , kasihan dengan dia ni , mungkin umur belasan tahun atau puluhan tahun , cara dia mempersoalkan menandakan masih kurang pengalaman hidup , senang cerita ...masih hijau .

    kalau dengan fakta yang sebegitu kukuh pun masih menafikan , masih mempersoalkan kelojikan kes ini , nyata ada sesuatu yg tdk kena dengan dia ..

    chairman kaga patutnya masuk kelas asas penyiasatan dulu , belajar asas cukuplah , kamu akan tahu apa yang selama ini kamu tidak tahu ..

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)