Friday, June 26, 2009

UNSPIN: Fatwa Nik Aziz sebelum dan selepas Saiful bersumpah


Kawan baru The Unspinners, Hero Tamil telah mendedahkan mengenai "fatwa" Nik Aziz yang flip flop berikut:

SEBELUM Saiful buat sumpah

Kota Baru: Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata "mubahalah" atau bersumpah dengan menjunjung al-Quran adalah cara untuk menentukan kebenaran dan juga sesuatu yang dituntut dalam Islam.
Ini pula SETELAH Saiful buat sumpah.

Nik Aziz berkata perbuatan memegang atau menjunjung Al-Quran sebenarnya adalah perbuatan meniru orang Kristian yang memegang kitab suci mereka.

"Dalam Islam sesiapapun bebas bersumpah untuk membuktikan dirinya benar tetapi bukanlah dengan memegang kitab suci Al-Quran kerana ia adalah perbuatan orang Kristian yang memegang kitab mereka ketika bersumpah,"
Apa dah jadi dengan Tok Guru? Peliwat, Cina bersekedudukkan dengan Melayu dan apa lagi yang sedia diterima demi kuasa politik?

Bila tersilap berbalik kepada Quran. Imam Shafie pun kata, kalau pendepat saya tidak selari dengan Quran, berbalik kepada Quran. Baca ayat Mubahalah sini.

12 comments:

  • Anonymous says:
    June 26, 2009 at 5:04:00 PM GMT+8

    Bagi saya Nik Aziz ni kepala pundek saja. Saya pun tak tahu apa itu pundek dan di mana letak kepalanya tetapi saya tahu Nik Aziz dan haiwan sejenisnya ini memang kepala pundek.

    Depa boleh bohong kiri dan kanan. Depa boleh jual nama Nabi, nama agama dan nama Allah. Semua pasal nak untung sikit.

  • Pas Pis Pus says:
    June 26, 2009 at 7:11:00 PM GMT+8

    Ini bukan ulamak tapi ular dalam semak.

    Penipunya orang.

    Pencen dok surau mengajar mengaji quran cukuplah.

    Sia-sia umur tua bercakap bohong.

  • CHAIRMAN KAGA says:
    June 26, 2009 at 9:33:00 PM GMT+8

    Ok aku nampak bloggers Unspineers ada standard. Bukan macam parpukari, tiada carut mencarut.

    Aku berbudi bahasa. Ni yang aku tak paham. Setelah Sayfool bersumpah kita dapat tahu dari Imam Masjid Negara yang upacara tu dilakukan secara tergesa gesa. Dan kelihatan ada beberapa mamu berkeliaran bersama Sayfool.

    (i) Siapa mamu tu?
    (ii) Apa terjadi kepada Ustaz Ramlang Porigi?
    (iii) Kalau kau ni bersumpah dirimu diliwat, tak kan kao ni kool aje macam Mikeal Schumaker, ni pekara berat wooit.

    Ini yang pelik

  • Chairman Jamban says:
    June 26, 2009 at 10:34:00 PM GMT+8

    Anonymous tak main jubor? said...

    tak main jubor?

    pasal apa nak pakai 11 loyar babi??

    pasal apa takut sumpah??

    kecut??

    kalau aku dituduh menjubur,

    sekarang jugak aku sumpah & tak pakai loyar..

    Tak perrlu Karpal, N.ajis dll fatwa..

    Aku rela merengkok..tak takut. Pasal aku tak main jubor.

  • Ruyom says:
    June 26, 2009 at 10:42:00 PM GMT+8

    Datuk & nenek aku ahli UMNO,

    dia dikuburkan Muslim.

    Dia tak pernah jumpa Mahathir & nuar Babi..

    apakah dia dikatakan SESAT olah N.ajis ini???

    jangan main tabur aje N.ajis. Tak masuk Pas sesat @ hang yg sesat?

  • Anonymous says:
    June 26, 2009 at 11:29:00 PM GMT+8

    Salam Unspinners,

    Teruskan putaq...

    Lagi ramai dok pulaih- spin depa lagi lah baguih...

    Depa dok ingat depa saja boleh putaq-spin..

    Kalau 'spinning' tak kena kat depa.. Konon nya orang tu tak betoi lah. Makamah tak betoi lah, berat sebelah, orang amno (bukan UMNO) semua tak betoi makan rasuah lah..dan pelbagai macam lagi dok ada...!!

    Kalau ALLAH TA`ALA...nak bagi kuasa ka.DIA dah bagi lama dah..!!

    Mungkin kut doa Orang UMNO di terima ALLAH SUHANATA`ALA..!!

    Orang PAS dan PKR DAP kena lah tengoq ,pasai apa doa depa tak di perkenan kan ALLAH TA`ALA....!!


    Kalau PAS dan UMNO sama2 berdoa ramai2...Insya-ALLAH...ada kut berkat nya..!!

    Anti-MAT LEATHER..

  • HeroTamil says:
    June 26, 2009 at 11:40:00 PM GMT+8

    Chairman Kuga,
    Parpukari...blog dia lantak dia lah..hahahahah..kalau tak suka jgn baca.

    Siapa mamu tu??hahahaha..spekulasi brader.

    Ramlan Porigi?? Kena pecat??..He deserve it.

    Tak amanah jalankan kerja,
    Kalau dia merasakan ada yang tak betul..adalah tugas dia untuk membetulkan, jika ada kesalahan.

    Takut di pecat kalau buat camtu??
    So takut di pecat atau takut pada ALLAH si Ramlang nie...

    gamaknya TAk BETUL jugalah Ramlan menjalankan amanah ALLAH.. again patut di pecat.
    So what with ramlang porigi??

    Hehehehe...Aik..kalau dah betul dan merupakan satu kebenaran, buat apa nak ngelabah brader.

    Lain lah...macam sorang tu.. duk cakap sana sini di fitnah..a SIMPLE sumpah yang tak ngabihkan duit.. tak kering tekak pun..dia duk gabra.

  • Anonymous says:
    June 27, 2009 at 9:11:00 AM GMT+8

    Tak payahlah maki hamun Chairman Kaga. Tak payah nak malu-malukan orang.

    Matanglah sikit. Mari kita engage dgn fakta dan hujah yang bernas.

    Chairman Kaga

    Apa releven persoalan-persoalan saudara?

    Untuk berbicara, tak boleh main rasa-rasa saja. Apa yang anda rasa, mungkin lain pula yang dirasai orang lain.

    Nyatakan kecurigaan anda.

  • Dee says:
    June 27, 2009 at 10:58:00 AM GMT+8

    Salam Unspin

    Kpd Chairman Kaga. .

    Persoalaannya disini amat ''simple'' senang dan mudah difahami
    Lida Nik Aziz bercabang.keluarkan fatwa mengikut masa dan keadaan untuk memenuhi kepentingan politiknya bkn kepentingan agama. ..

    Lapangkan dada dan telan hakikat walaupn pahit. .

    Salam..

  • CHAIRMAN KAGA says:
    June 29, 2009 at 5:06:00 AM GMT+8

    Kepada Tetuan Blog Unspinners,
    lidah ameno besar cabangnya. kao memetik aje satu dua kata ucapnya kita tak tahu fakta dan sinopsis berkatian ucapannya tu.
    kao tengok dengan ameno. time Mat Khalid berhujah bahawa kursus satu dua di UiTM tu dibuka kepada bukan bumiputera habih satu negara kecoh. ada demo di shah alam, ada demo di perak, orang tengok macam negara dah porak peranda. tetapi hari ni sewaktu Bapak 1 Malaysia berhasrat melucutkan segala peruntukkan biasiswa untuk kaum Melayu dan diganti dengan merihtokasi, satu benda pun kita tak dengar. mana boleh macam tu?

  • HeroTamil says:
    June 29, 2009 at 1:24:00 PM GMT+8

    Alahai Chairman Kaga,

    Hehehehehe.. UiTM di tubuhkan memang dikhas utk bumiputera.

    So what??
    Bila biasiswa di bukakan utk semua yang LAYAK.

    Lagi pun aku rasa melayu pun dah kurang kat Malaysia nie..terutama PIS pun tak ngaku Melayu...Melayu DAP pun tak mahu ngaku Melayu... Melayu PKR pun tak mahu ngaku melayu..

    Kalau tak dulu..Melayu ada gak 60% kat Malaysia nie...la nie... aku rasa 40 % peratus jer tinggal...
    20 peratus tu ntah bangsa apa... Bangsa PERASAN ARAB kut??

    Muahahahahahahaha

  • Anonymous says:
    June 29, 2009 at 6:08:00 PM GMT+8

    dulu asyik kata alim ulamak yg kasi ceramah menyebelahi kerajaan sebagai ular dalam semak dan asyik mendoakan keburukan kepada orang lain.sekarang dah dibalas dan ditunjuk sape ular dalam semak sebenarnya.kesiaaan.ilmu penuh di dada tapi hati penuh kebencian.hanya nampak keburukan orang lain tanpa nampak keburukan sendiri.

fda

Link2Me WeLinkBk (254)