Thursday, June 25, 2009

UNSPIN: Apa pasal Wan Azizah & Nurul Izzah tak mau sumpah atas Quran?

Oleh Cakap Pasal


Tuan-tuan dan puan-puan kita lihat dulu firman Allah swt:

"Perkara yang benar ialah yang datang dari Tuhanmu. Maka jangan sekali-kali engkau menjadi dari orang-orang yang ragu-ragu. Kemudian sesiapa yang membantahmu mengenainya, sesudah engkau beroleh pengetahuan yang benar, maka katakanlah kepada mereka: "Marilah kita menyeru anak-anak kami serta anak-anak kamu, dan perempuan-perempuan kami serta perempuan-perempuan kamu, dan diri kami serta diri kamu, kemudian kita memohon kepada Allah dengan bersungguh-sungguh, serta kita meminta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang berdusta". Surah ali Imran, 60-61.
Jadi al kisahnya Anwar sekarang tak mau ambil sumpah atas Quran, bawah pokok demokrasi, tepi jambatan atau mana tempat pun. Kira kawan tu memang tak mau ambil sumpah langsung lah.

Sila perhatikan ayat di Quran di atas. Inilah ayat mubahalah. Kalau nak main tuduh menuduh dan bohong membohong, kita ikut penyelesaian Quran sajalah.

Ayat ini kata "Marilah kita menyeru anak-anak kami serta anak-anak kamu, dan perempuan-perempuan kami . . . . serta kita meminta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang berdusta"

Anak-anak kami serta perempuan-perempuan kami. Jadi sebab Anwar tak berani nak angkat sumpah, apa pasal Wan Azizah dan Nurul Izzah tak mau bersumpah saja? Angkat sumpah atas Quran dan minta Allah laknat sesiapa yang bercakap bohong.

Kalau Saiful cakap bohong, biar Allah laknat Saiful. Kalau Anwar bohong, biar Allah laknat Anwar. Itu pun tak boleh ke?

Apa Anwar takut sangat? Saiful sudah angkat sumpah di masjid. Anwar tak mau - pondan. Sekarang kita jemput sajalah pompuan pompuan Anwar ke depan angkat sumpah.

Kita tengok le siapa wear the pants di rumah Anwar? Sudah tentu bukan Anwar sebab dia selalu buka seluar saja. Lebih suka kain pelekat - lagi senang capai work station..

So apa pasal Wan Azizah dan Nurul Izzah tak mau angkat sumpah minta Allah laknat sesiapa yang bohong?

10 comments:

  • DR 1221 says:
    June 26, 2009 at 2:38:00 AM GMT+8

    Setuju

  • Anonymous says:
    June 26, 2009 at 9:04:00 AM GMT+8

    Yg dituduh tu DSAI, maka dia sajelah yg patut bersumpah.

    Pihak ketiga (baca keluarganya) tak boleh bersumpah bagi pihak yg dituduh (baca DSAI).

    Just my opinion.

    Nani Cheras

  • maskadove says:
    June 26, 2009 at 10:09:00 AM GMT+8

    tah tah depa pun syok jugak kena main belakang...

  • CHAIRMAN KAGA says:
    June 26, 2009 at 11:01:00 AM GMT+8

    SUMPAH TU UNTUK APA? POLIS DAH TERGESA GESA MEMULAKAN PROSIDUR MAK-A-MAH KEATAS ANWAR. KALAU SEGALA KES JENAYAH AKAN DITUTUP KALAULAH SESORANG TU BERSUMPAH BELIAU TU TIDAK BERSALAH, AKU RASA DALAM MALAYSIA TAK AKAN ADA PENJENYAH TETAPI AKAN TETAP ADA JENAYAH. TU ORANG AMENO TAK PAHAM, KAO FIKIR RAKYAT TU SAMA DAJAL DENGAN AMENO. KAO TANYA MAHADEY LAH, SURUH DIA SUMPAH BAHAWA DIA TAHU YANG ANWAR LIWAT ORANG?

  • maskadove says:
    June 26, 2009 at 12:35:00 PM GMT+8

    pemimpin pembangkang ni semua halimunan... pengikut dia tak pernah namapak kesalahan mereka...

  • HeroTamil says:
    June 26, 2009 at 3:22:00 PM GMT+8

    Alahai chairman kaga
    Nkorang duk tuduh fitnah..fitnah..fitnah..
    Sumpah ini hanya sekadar menghapuskan unsur fitnah jer.
    Biarlah urusan mahkamah dgn keputusan mahkamah.
    kalau dia tak buat..apa susah nak sumpah.
    Yep..Nani Cheras..
    but pihak ketiga cuba beri alasan kjap dengan kami..kejap mesuarat.. so yang mana betul tu??..Ada berani sumpah ka??

  • TokAyah says:
    June 27, 2009 at 1:39:00 AM GMT+8

    Dei KAga HArpak. Kalau tak mau sum pah lu sana pi mahkamah syariah apa bikin? Lu mau mahkamah dapat 4 orang saksi ka? MAin punya jam sembunyi2 mana mau dapat saksi. cakap pun serupa ular. Lagi mau cari teknikal? PAndai..... pandai lu punya mento. Saya ingat saya lagi berani daripada itu Al Juburi. Lu duduk diam2 di rumah...pergi kuil minta doa sama lu punya tuhan.

  • Anonymous says:
    June 27, 2009 at 2:06:00 AM GMT+8

    apa kebodoh sangat la pengikut anwar ni nk bckup dia psl xnak sumpah..

    wey bai, sdangkan dulu masa zmn kekecik mak ko tuduh curi buah mangga makcik bedah blkg umh pak mat pon ko SUMPAH xbuat inikn plak bnda mcm ni..

    xmalu ker separuh rkyt mlysia pikir ko tu peliwat?? weeee~~ geli komer

  • Mohd says:
    June 29, 2009 at 12:34:00 PM GMT+8

    Pengikut ajaran sesat al-juburi mmg camtuh. Suke pusing2 auta cerita mcm mentor dia.

    Tertuduh takut nak sumpah bela diri, tapi disuruh Mahathir pulak yg sumpah.

    Anwar Brahim suh panggil balik Chin Peng Komunis lahanat tuh, Tapi pengikut ajaran sesat aljuburi pulak persoal apsal najib pegi china? President Cina ke yg bunuh org malaysia dulu? Semua rakyat cina ke yg bunuh org malaysia dulu?

    mmg dorang nih suke buat statement campak batu sembunyik tangan, lepas tuh pusing2 tuding jari salah kat org lain. Otak pemikiran sempit. Super Auta.

  • Mohd says:
    June 29, 2009 at 12:38:00 PM GMT+8

    Long story short..

    SUMPAH TAMAU,
    MAHKAMAH PUN TAMAU,
    utk Anwar Ape pun Tak bule.

    & itulah Justice for Anwar

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)