Visitors

Kelantan tidak layak untuk terima royalti minyak

Kelantan tidak layak untuk terima royalti minyak
Jangan angkuh... terimalah Wang Ehsan

Sunday, June 28, 2009

BLOG: Kenyataan Bersumpah Sukma


Sukma telah membuat dua kenyataan bersumpah dan ini tidak boleh ditarik balik. Jika ditarikbalik, Sukma bukan seorang saksi yang sahih lagi dan boleh dianggap menghina mahkamah. Baca berkenaan tersebut di blog Anwar Ibrahim Dotcom AIDC:

Pengakuan bersumpah Sukma Darmawan Sasmitaatmadja (Adik angkat Anwar)

Datuk Seri Anwar Ibrahim telah didakwa dan sedang dibicarakan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur atas tuduhan melakukan seks di luar tabii atau homoseksual. Antara saksi utama yang memberi keterangan dalam kes ini adalah dua personaliti sepermainan beliau.

Di kalangan kita hari ini masih menyangsikan dan mempertikaikan keterangan dan pengakuan saksi-saksi yang diketengahkan. Sebaliknya ramai suara-suara yang menuntut keadilan dan ketelusan badan kehakiman negara dalam pengendalian kes Datuk Seri Anwar Ibrahim dan selanjutnya menuduh adanya konspirasi menjatuhkan beliau dari arena politik tanahair.

Pengakuan Sukma Darmawan Sasmitaatmadja ini bukannya satu rekaan. Ianya satu pengakuan yang dibuat sendiri secara sukarela dan sedar tanpa paksaan di hadapan Majistret Jalan Raja, Kuala Lumpur pada 23 September 1998 dan diakui kebenarannya.

Marilah kita sama-sama fikirkan dan renungkan kebenarannya dan selanjutnya menilai sama ada Datuk Seri Anwar Ibrahim sesuai untuk memimpin generasi akan datang, bangsa, negara dan agama menuju ke alaf baru.
Pengakuan-pengakuan terebut boleh dibaca di sini.

6 comments:

  • CHAIRMAN KAGA says:
    June 28, 2009 at 6:15:00 PM GMT+8

    dia dah kata kenyataan bersumpah dibuat kerana beliau dipaksa. kalau kao ni suka sangat kenyataan bersumpah, elok kao selidik tu apa yang rpk dan bala dah cakap terhadap pembesar 1 malaysia engkao tu

  • Anonymous says:
    June 28, 2009 at 6:58:00 PM GMT+8

    Dia tak kata kenyataan itu semua dia di paksa bohong! Sebab Polis sudah tahu Sukma ini sudah kena main bontot. Cuma tinggal cara nak pujuk Sukma buat kenyataan sumpah.

    Sebab Sukma ditahan 12 hari, maka dia pun sedar kesalahannya. Maka dia sumpah. Jika Sukma tidak di tahan 12 hari, sudah tentu dia tidak akan bersumpah. Itu saya setuju.

    Tetapi yg paling penting, apakah kenyataan Sukma itu semua pembohongan? Dia boleh cakap tanpa nota atau membaca skrip apa pun. Lihat video itu sekali lagi. Apakah Sukma begitu pandai boleh hafal skrip yang ditulis oleh Polis? Tidak mungkin.

    Kenyataan Sukma itu datang daripada ingatannya sendiri. Bukan ikut skrip. Dengar balik rakaman suara Sukma sekali lagi. Bandingkan suara dalam rakaman audio (dia cakap dengan gay Ireland) dengan suara Sukma dalam rakaman video (video sumpah). Sama saja.

    Pakatan dan Anwar ada banyak duit (ya saya tahu - semuanya duit halal). Guna sedikit duit itu dan bandingkan suara Sukma dalam dua rakaman itu (audio dan video) dgn guna teknoloji forensic komputer. Kalau kedua rakaman itu bukan suara Sukma, saya rela awak diliwat Anwar lah. Amacam? Boleh tak?


    RPK kata Rosmah pegang pistol tembak pompuan Mongolia itu. Dia kata dia dengar cerita ini dpd orang lain yg dengar cerita ini dpd orang lain yg dengar cerita ini dpd bini kerabat Melayu yg dengar cerita ini dpd orang lain di salun dandan rambut!

    Bala tu Agen Anwar lah. Anwar yg pi jumpa Bala. Anwar bayar Bala buat sumpah. Anwar tahu Polis akan gempar Bala. Memang pun Polis gempar Bala. Anwar sudah ready. Dia suruh Bala tarik balik. Lepas tu Anwar bayar duit kat Bala suruh Bala pi lenyap. Jadi nampak macam Rosmah suruh Bala lenyap. Tapi yg sebenarnya Anwar yg suruh Bala lenyap. Bala sudah pencen di India kut? Awak tahu ke?

    Ini semua trick Anwar lah. Kau pikir baik2 - macam mana Anwar jumpa Bala? Pasal apa Bala pi jumpa Anwar? Siapa yg temukan depa berdua? Apa motivasi Bala jumpa Anwar? Takkan Bala syok kat Anwar pula? Mesti Bala syok kat duit.

    Hiryu Soryu Akagi Nogumo Kaga

  • CHAIRMAN KAGA says:
    June 28, 2009 at 7:19:00 PM GMT+8

    kalao dah bercuti 12 hari dalam Hotel Polis DiRaja Malaysia, aku rasa untuk menghafal perenggan dua senang aje. kalao cakap tak lancar, pasti kena pukul, dan kalau melawan akan terjadilah kes kugan. so kerana tu sukma ni aku lihat jenis yang tak tahan sakit dan mungkin dah pandai berlakon maka dia kenalah membuat fitnah tersebut. kao tak tengok ke gambar orang yang dah jadi tebusan, perangainya macam mana. kao tak dengar ke stockholm syndrom? kao tak dengar istilah turning over. tolong ceritakan kepada aku ni apakah taktik yang dilakukan oleh pdrm keatas tahananya....

    kamu sendiri dah kata polis gempar bala. aku tanya kenapa polis nak gempar bala. kenapa polis tidak menyiasat sd bala tu..hahahha
    terperangkap juga unspinners ni

  • Tatmakkau says:
    June 28, 2009 at 8:46:00 PM GMT+8

    Chairman Agak2

    Mana kamu dapat bukti ini semua berlaku? Sewa bilik di Hyatt Saujana dengar penjelasan Sukma kah?

    Pendik cerita, kalau dah buat statutory declaration lepas tu nafikan, itu kesalahan yang dinamakan contempt of court.

    Sebarang penjelasan sukma adalah dism,issable in court. DIa dikira pembohong.

    Tapi macam mana pula dengan Norlaila, dll, ada tak penafian macam Sukma?

    Mereka semua telah memalukan Anwar dan kononnya Anwar lepas, tapi kenapa Anwar tak saman malu mereka semua??? Jeng jeng jeng ...

  • Anonymous says:
    June 28, 2009 at 9:38:00 PM GMT+8

    jawab kaga jawabb....
    jgn tak jawabb......

    panggil lagi geng2 spin ko ....

  • CHAIRMAN KAGA says:
    June 28, 2009 at 11:34:00 PM GMT+8

    dah samam malu terhadap mahadey sudah kira cukup. kalau nak saman malu terhadap setiap pencacai ameno yang dah fitnah dsai, aku rasa dsai kena tidur dan makan dalam mak-a-mah

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)